Fórum témák
» Több friss téma |
Hát ez nem segített. Ha már fotóztál lehettél volna kicsit bőkezűbb. Az aljáról, alulról egy jó felbontású képet ha kérhetnék. Nem mostani készülék ez sem. A leeresztő csavarnak mindenképpen alul kell lennie. Például az Euroline-nál a sárgaréz hidroblokk testen van legalul. Annál egy helyen van a birtonsági szelep a feltöltő csap és a leeresztő csavar. Ez ugye német de az olasz úgy látszik egészen másként gondolkodik.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2024
Holnap küldöm a fotót. Köszi ! üdv
Radiant RBC, RBS 24 készülékeket néztem és azt mutatja, hogy a szivattyú alatt van a csapja és még "slagot" is rá lehet húzni a leeresztés megkönnyítéséhez. Majd figyeld meg, hogy (szerintem) fordítani kell jobbra a kifolyót és úgy nyit ki a leeresztője.
Sajnos ezen nincs olyan lehetőség (1. kép), nincs a főkapcsolónak reset állása balra.
És reset gomb sincs rajta, mint másik Ocean Luna cirkókon (2.-3. kép)
Igen, köszi ,az megvan. Itt ha leeresztem a vizet, utána lehet felpumpálni a tartályt és ekkor még kell ,hogy valami víz jöjjön ki? Majd ezután elzárom és felpumpálom 1 bar ig?
Igen, a folyamat abban a sorrendben történjen ha lehet, mert a tartályba berekedt víz csak úgy jut ki belőle.
A "reset" állás talán azért nincs, mert nincs bipoláris relé a vezérlőben. Csak ezért nem igazán értem, hogy akkor hogyan mehet a szivattyú állandóan ha nem kap a vezérlő egyik üzemállapot felől sem záró kontaktust (sem a HMV reed reléjétől sem a szobatermosztáttól. Azt nézem a leírásban, hogy ennek a készüléknek két őbb reléje van a szivattú és a ventilátor a harmadik az üzemállapoté vagy a gyújtásé lehet. Az "ufó"-n a mikrókapcsolóra zöld színű vezetékek mennek és az csak egy záró kontaktus amit ha csapnyitás történik akkor a rúd azt megnyomja és zárni fog de ha megszűnik a vízvételezés akkor a szeleprendszer az visszaállhat alaphelyzetbe a nyomások kiegyenlítődése miatt de a mikrókapcsoló az ha nem szakítja meg az állapot áramkörét akkor szerintem előállhat az az állapot amit említesz.
Junkers ZW vízhőmérséklet ingadozásSziasztok.A házunkban egy Bosch Junkers (ZW..?) gázkazán van felszerelve, ami pár napja azt a jelenséget produkálja, hogy zuhanyzás közben a víz hőfoka hullámzik. Alapvetően szépen jön a meleg víz aztán elkezd hűlni majd visszamelegszik. Nem mértem de kb percenként egyszer van hideg vizes szakasz és nagyjából 10mp-ig tart aztán visszamelegszik a víz. A hideg vizes szakaszban sem csaphideg víz jön hanem mondjuk úgy, hogy hűvös. A kazánon hibajelzés nincs. Már többször is kaptam hasznos segítséget ezen a fórumon, remélem erre is van ötletetek. (illetve ötletem nekem is van, de jobb ha az ötletel aki ért is hozzá) A kazán sematikus ábrája itt található: LINK Köszönöm.
Termosztát bekötése / beüzemeléseSziasztok.Hátha itt találok segítséget. Adott egy viessmann vitodens 200-w WB2B kazán. Szeretnék (már kötöttem rá ) egy termosztátot bekötni. Sajnos bekötés után nem reagál semmire. A tippem hogy a menüben kell(ene) engedélyezni ,de itt elakadtam. Jelenleg ugy üzemel hogy beprogramozom előre a kazánon. Két kört fűt. Előre is köszönöm az építőjellegű segítségeket. Képeket mellékelem.
A gyárból úgy szoktak kijönni a kazánok, hogy a termosztát át van hidalva, azaz egyből fűt.
Ha jobban megnézed a nagy rajzot, ott is van a rövidzár berajzolva (L és 1 pontok). Szerintem azt kell kivenni (áramtalanítás után).
Szia.
Eredetileg nem volt benne a csatlakozó. úgy vettem hozzá utólag. Elnézést ezt nem írtam bele
Szia! Nagy valószínűséggel a HMV NTC-je hibásodott meg amit cserélni kell. Ha jól emlékszem fehér színű a csatlakozónál a műanyag és becsavarós (merülő típus nem klipszes). Az értéke szobahőmérsékleten 10kΩ.
Szia,
Ma volt idő újra foglalkozni a cirkóval. Ismét ellenőrizve lettek a mikrokapcsolók és a rudazatok ránézéssel, ugyanúgy jól működnek ahogy eddig. Utána ki is lettek mérve újra, a két hőérzékelővel együtt. Mind a négy alkatrész jó. De biztos ami biztos, fel is lett cserélve a két mikrokapcsoló, mivel ugyanaz a típusuk. Felcserélt állapotban sem változott semmi, tehát az a rész biztosan rendben van. Olvastam amit írtál, és belegondolva én is arra jutottam, hogy valahonnan csak kell hogy jelet kapjon a fűtés rész. És mivel ez a HMV mikrokapcsolós rész OK, akkor vagy a vezérlőpanelon van valami hiba, vagy mégis a termosztát szórakozik. Ki lett kötve a termosztát a cirkóból, hogy látni lehessen, akkor is megy-e a fűtés magától, mert akkor a panel lesz a rossz. Lekötött termosztáttal nem kapcsolt be a fűtés a téli üzemre kapcsolásnál. A termosztátból a cirkóra menő két vezetékre rámérve csipogott a műszer, pedig a termosztát nem volt bekapcsolva. Tehát folyamatosan adja a kontaktot, akkor is ha nincs fűtésen. Az első hozzászólásban írtam, hogy a termosztát jól működik, kapcsol a beállított hőmérsékleteknél. Hibáztam, mert ezt a kijelző alapján írtam, hogy bekapcsolásnál megjelent a fűtés ikon, kikapcsolásnál pedig eltünt. Viszont nem figyeltem, hogy kattan-e a kis relé a termosztátban. Az viszont nem kattan, így valójában nem kapcsolt ki-be, hanem állandóan záró kontaktban volt. Egy másik Q7 termosztátból a csak a relét tartalmazó kis panel próbára cserélve lett, és azzal már rendesen kapcsol be-ki a termosztát, így a cirkón is rendben vezérli a fűtést, megszűnt a folyamatos üzem. Jó lecke volt, hogy nem szabad a kijelzőre hagyatkozni, hanem fülelni is kell. Sőt, a legjobb egyből mérni, az a biztos. Köszönöm a segítségedet!
[i]"Q7...jól működik, kapcsol a beállított hőmérsékleteknél"[/i]
Mi meg elhittük... (Rá is kérdezhettünk volna, hogy kontaktott is mértél a kazánnál, meg 1 dróttal helyettesítve a termosztátot-is kipróbáltad?) Sokan elhanyagolják a részleteket leírni, tízszeri kérdetés után lehet nagy nehezen a részleteket kihúzni (mintha a fogát húznák), hogy mit tett vagy nem tett. Meg közben meg is sértődnek, hogy ezt-meg azt feltételezünk a kérdezőről. Nehéz segíteni úgy, ha sokan még a kérdésük tárgyának típusát sem írják le, csak annyit, hogy egy kazán(hifi, autó, borotva) Én már azokkal nem foglalkozom, akik ezeket elmulasztják leírni... Dicséretes, hogy utólag kiderült a lényeg...igaz sok fölösleges beírás is született közben.
Ezért van az ha amtőr létemre összehordok hetet havat és a végén csak nézek ki a fejemből. Ezek után sokat romlott a lelkesedésem.
/Nyugi, én is csak egy "műkedvelő" amatőr hobbista vagyok...igaz, hogy anno felvettek egy elektronikai kutató-fejlesztési intézetbe, csupán egy "cinezési" tesztfeladat elvégzése után, a nem szakmabeli végzetségem ellenére, (amit a szomszédos Tesláéknél szereztem.)/
Nem mellesleg egy '84-es Fég K18E3 használója 25 éve... A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2024
Nagyon sajnálnám.
Maradj olyan, mint voltál. Te szólsz hozzá a legtöbbet, és hasznosan. Egy negatív vélemény mit jelent? Semmit.
Köszönöm a válaszod. Tudnál adni konkrét típust, amit rendelnem kell? A képen bekereteztem, hogy szerintem melyik az, tedd már meg légyszi, hogy megerősítesz vagy megcáfolsz. Ha ez becsavarós / merülős típus akkor ez azt jelenti, hogy amikor kicsavarom akkor spriccolni fog a víz? Köszi szépen.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2024
Ha ez számít akkor nekem többször is sikeresen segítettél az elmúlt 4 évben (és nullaszor sikertelenül). Nekem ez nagyon sokat jelentett akkor is meg most is, mert elég alacsony a büdzsé és így nem kellett többszázezer forintot elköltenem.
Igen az a HMV NTC-je. Nálunk már ez egyszer tönkrement, cserélni kellett. Csak a hálózati vizet kell ennek a cseréjéhez feszteleníteni.
Ehhez jól sejtem, hogy el kell zárnom a víz főcsapját és utána kinyitnom a lakásban a többi csapot? Illetve cikkszám még mindig jó lenne. Vagy ezt megmondják a kazánboltban? Köszi.
Sárga lángSzép napot!Frissiben tisztított, nyílt égésterű cirkó kazánomnál belül, a belső falnál az egyik szélén sárgás a láng. Vélhetően éri a láng a belső (samott?) burkolatot, mert tisztításnál látszott, hogy csakis ott kormos a belső fal egy lángnyelv magasságáig, másutt nem. Az égéstér többi részén a láng normál, kék színű. Pont ott lenne kosz az égés helyén, vagy jó eséllyel hozzáér a láng a falhoz, és ez színezi sárgára? Lehet ezen "állítani" házilag, pl. kijjebb tolni egy milliméterrel a samott falat?
Hello,
Ha ez egy nagyon titkos készülék amiről adatokat nem lehet megosztani és egy nagyon titkos helyen van, hogy a történtekről sem lehet fényképeket csinálni, akkor természetes, hogy a segítő szándékúak nem itt a nagy nyilvánosság elött, hanem egy nagyon titkos fórumon fognak hozzászólni. Renova C 24 E szelep vezérlésÜdvözletem!Van egy Renova C 24 E kazánunk és újabban rendszeresen megesik, hogy amikor gyújtana akkor szikra van, de nem engedi a gázt? Egy ideig próbálkozik, majd F1 hiba. Ez melyik alkatrész meghibásodására utalhat? Nekem laikusként a vezérlés lenne a logikus, de találkoztam olyan véleménnyel ami szerint a szelepet már a tüzelőautomatika kellene, hogy nyissa, így az lehet a hibás. Mi az igazság? Mi vezérli a gáz szelepet ennél a készüléknél? Köszönöm a válaszokat!
Szia! Az nem fordulhat elő, hogy a többszöri eredménytelen gyújtás attól lehet, hogy a hőmérséklet korátozó ki van oldva? Ez a készülék bitermikus hőcserélővel van szerelve és ez magában hordozza a túlmelegedést ha a hőcserélő el van vízkövesedve. Ha ez a klixon ki van oldva akkor lenni kellene rajta egy visszaállító piros gombnak amit csak meg kell nyomni, hogy visszaálljon. Ha nincs rajta ilyen gomb és ezt az érzékelőt rövidezárva működik a készülék akkor azon kívül, hogy cserélni kell a klixont a hőcserélőt is valószínű, hogy érdemesebb mint savazni ha eddig nem volt.
Én eddig úgy voltam, hogy valószínűleg vezérlést kell cserélni. Erre jött, hogy valószínűleg vezérlést meg tüzelőautomatikát, most meg te mondod, hogy klixont meg hőcserélőt. Ez már tényleg majdnem egy kazán...
A fenti jelenség hideg állapotban is előfordul. Nem tűnik úgy, hogy függene a hőmérséklettől.
Megnézted a klixont? Mérjél rá szakadás vizsgálóval, hogy átad e.
Szia!
A hőmérséklet érzékelő,ha nincs rajta visszaállító gomb akkor az ha lehűl visszaáll alaphelyzetbe.A gyújtás vezérlő a szikrával együtt ad feszültséget a gázszelepnek is.Meg kellene mérni a gázszelep mágnestekercsének az ellenállását,hogy nem szakadt-e.Ha leveszed a gázszelepről a gyújtásvezérlőt a gázszelepre való csatlakozópontokon meg kell jelenni 230voltnak a gyújtás pillanatában.
Én eléggé szakmán kívüli vagyok mind elektronikában, mind a gázkazánokban. Komoly vizsgálatot nem tudok csinálni. Klixont sem tudok mérni, de hidegeb is jön a hiba (amikor jön). Próbálom valahogy kiokoskodni, hogy melyik alkatrész lehet a hibás.
Most 2 napja például hibátlanul működik. Persze ettől még lehet kontakt hiba, de valamiért én a tekercsre kevésbé gyanakszom. Akkor ugye jól értem amit mondtok, hogy akkor a fenti jelenség az vagy a szelep, vagy a tüzelőautomatika hibája és az vezérlésnek ehhez mondhatni semmi köze? Ariston melegvíz ellátás hibaSziasztok!Adott egy Ariston ti 23 mffi ami azt a jelenséget produkálta hogy szépen beindult a melegvíz ellátás felfűtött olyan 60 fokig majd leállt és kikeringtette kb 20 fokig a vizet ami már fűrdéshez már hideg volt .Ekkor ha el zártuk a csapot akkor pár perc után ismét elindult a melegvíz készítés. Tegnap lettem rá figyelmes hogy a turbó amikor kinyitom a meleg víz csapot elindul de fel fel pörög majd nagyon sokára kb 5perc múlva megy folyamatosan. Most ha melegvizet akarok akkor meg kell kocogtatom a pressostátot. A pressostátra gondoltam lehúzták a kéménybe menő idomról a szilikon csövet akkor megy folyamatosan a kazán de nem gyújt be ha vissza dugom rá a csövet akkor ugyan azt csinálja a turbó. A pressostátra gyanakszom elsőként mert ha megütögetem,kocogtatom finoman akkor elindul és megy a turbó. A csőben lévő csonk már ki lett takaritva és a turbó cső is,a hőcserélő tavaly lett ki vízkövezve. Csak bizonyosságot szeretnék hogy tényleg a pressostátot a rossz? A meleg vízet hogy tudom beállítani hogy ne 20 fokig kerintesse ki? Köszönöm előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |