Fórum témák
» Több friss téma |
Hát ez nem segített. Ha már fotóztál lehettél volna kicsit bőkezűbb. Az aljáról, alulról egy jó felbontású képet ha kérhetnék. Nem mostani készülék ez sem. A leeresztő csavarnak mindenképpen alul kell lennie. Például az Euroline-nál a sárgaréz hidroblokk testen van legalul. Annál egy helyen van a birtonsági szelep a feltöltő csap és a leeresztő csavar. Ez ugye német de az olasz úgy látszik egészen másként gondolkodik.
![]() A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2024
Holnap küldöm a fotót. Köszi ! üdv
Radiant RBC, RBS 24 készülékeket néztem és azt mutatja, hogy a szivattyú alatt van a csapja és még "slagot" is rá lehet húzni a leeresztés megkönnyítéséhez. Majd figyeld meg, hogy (szerintem) fordítani kell jobbra a kifolyót és úgy nyit ki a leeresztője.
![]()
Sajnos ezen nincs olyan lehetőség (1. kép), nincs a főkapcsolónak reset állása balra.
És reset gomb sincs rajta, mint másik Ocean Luna cirkókon (2.-3. kép)
Igen, köszi ,az megvan. Itt ha leeresztem a vizet, utána lehet felpumpálni a tartályt és ekkor még kell ,hogy valami víz jöjjön ki? Majd ezután elzárom és felpumpálom 1 bar ig?
Igen, a folyamat abban a sorrendben történjen ha lehet, mert a tartályba berekedt víz csak úgy jut ki belőle.
![]()
A "reset" állás talán azért nincs, mert nincs bipoláris relé a vezérlőben. Csak ezért nem igazán értem, hogy akkor hogyan mehet a szivattyú állandóan ha nem kap a vezérlő egyik üzemállapot felől sem záró kontaktust (sem a HMV reed reléjétől sem a szobatermosztáttól. Azt nézem a leírásban, hogy ennek a készüléknek két őbb reléje van a szivattú és a ventilátor a harmadik az üzemállapoté vagy a gyújtásé lehet. Az "ufó"-n a mikrókapcsolóra zöld színű vezetékek mennek és az csak egy záró kontaktus amit ha csapnyitás történik akkor a rúd azt megnyomja és zárni fog de ha megszűnik a vízvételezés akkor a szeleprendszer az visszaállhat alaphelyzetbe a nyomások kiegyenlítődése miatt de a mikrókapcsoló az ha nem szakítja meg az állapot áramkörét akkor szerintem előállhat az az állapot amit említesz.
![]() Junkers ZW vízhőmérséklet ingadozásSziasztok.A házunkban egy Bosch Junkers (ZW..?) gázkazán van felszerelve, ami pár napja azt a jelenséget produkálja, hogy zuhanyzás közben a víz hőfoka hullámzik. Alapvetően szépen jön a meleg víz aztán elkezd hűlni majd visszamelegszik. Nem mértem de kb percenként egyszer van hideg vizes szakasz és nagyjából 10mp-ig tart aztán visszamelegszik a víz. A hideg vizes szakaszban sem csaphideg víz jön hanem mondjuk úgy, hogy hűvös. A kazánon hibajelzés nincs. Már többször is kaptam hasznos segítséget ezen a fórumon, remélem erre is van ötletetek. (illetve ötletem nekem is van, de jobb ha az ötletel aki ért is hozzá ![]() A kazán sematikus ábrája itt található: LINK Köszönöm.
Termosztát bekötése / beüzemeléseSziasztok.Hátha itt találok segítséget. Adott egy viessmann vitodens 200-w WB2B kazán. Szeretnék (már kötöttem rá ) egy termosztátot bekötni. Sajnos bekötés után nem reagál semmire. A tippem hogy a menüben kell(ene) engedélyezni ,de itt elakadtam. Jelenleg ugy üzemel hogy beprogramozom előre a kazánon. Két kört fűt. Előre is köszönöm az építőjellegű segítségeket. Képeket mellékelem.
A gyárból úgy szoktak kijönni a kazánok, hogy a termosztát át van hidalva, azaz egyből fűt.
Ha jobban megnézed a nagy rajzot, ott is van a rövidzár berajzolva (L és 1 pontok). Szerintem azt kell kivenni (áramtalanítás után).
Szia.
Eredetileg nem volt benne a csatlakozó. úgy vettem hozzá utólag. Elnézést ezt nem írtam bele
Szia! Nagy valószínűséggel a HMV NTC-je hibásodott meg amit cserélni kell. Ha jól emlékszem fehér színű a csatlakozónál a műanyag és becsavarós (merülő típus nem klipszes). Az értéke szobahőmérsékleten 10kΩ.
![]()
Szia,
Ma volt idő újra foglalkozni a cirkóval. Ismét ellenőrizve lettek a mikrokapcsolók és a rudazatok ránézéssel, ugyanúgy jól működnek ahogy eddig. Utána ki is lettek mérve újra, a két hőérzékelővel együtt. Mind a négy alkatrész jó. De biztos ami biztos, fel is lett cserélve a két mikrokapcsoló, mivel ugyanaz a típusuk. Felcserélt állapotban sem változott semmi, tehát az a rész biztosan rendben van. Olvastam amit írtál, és belegondolva én is arra jutottam, hogy valahonnan csak kell hogy jelet kapjon a fűtés rész. És mivel ez a HMV mikrokapcsolós rész OK, akkor vagy a vezérlőpanelon van valami hiba, vagy mégis a termosztát szórakozik. Ki lett kötve a termosztát a cirkóból, hogy látni lehessen, akkor is megy-e a fűtés magától, mert akkor a panel lesz a rossz. Lekötött termosztáttal nem kapcsolt be a fűtés a téli üzemre kapcsolásnál. A termosztátból a cirkóra menő két vezetékre rámérve csipogott a műszer, pedig a termosztát nem volt bekapcsolva. Tehát folyamatosan adja a kontaktot, akkor is ha nincs fűtésen. Az első hozzászólásban írtam, hogy a termosztát jól működik, kapcsol a beállított hőmérsékleteknél. Hibáztam, mert ezt a kijelző alapján írtam, hogy bekapcsolásnál megjelent a fűtés ikon, kikapcsolásnál pedig eltünt. Viszont nem figyeltem, hogy kattan-e a kis relé a termosztátban. Az viszont nem kattan, így valójában nem kapcsolt ki-be, hanem állandóan záró kontaktban volt. Egy másik Q7 termosztátból a csak a relét tartalmazó kis panel próbára cserélve lett, és azzal már rendesen kapcsol be-ki a termosztát, így a cirkón is rendben vezérli a fűtést, megszűnt a folyamatos üzem. Jó lecke volt, hogy nem szabad a kijelzőre hagyatkozni, hanem fülelni is kell. ![]() Köszönöm a segítségedet!
[i]"Q7...jól működik, kapcsol a beállított hőmérsékleteknél"[/i]
Mi meg elhittük... (Rá is kérdezhettünk volna, hogy kontaktott is mértél a kazánnál, meg 1 dróttal helyettesítve a termosztátot-is kipróbáltad?) Sokan elhanyagolják a részleteket leírni, tízszeri kérdetés után lehet nagy nehezen a részleteket kihúzni (mintha a fogát húznák), hogy mit tett vagy nem tett. Meg közben meg is sértődnek, hogy ezt-meg azt feltételezünk a kérdezőről. Nehéz segíteni úgy, ha sokan még a kérdésük tárgyának típusát sem írják le, csak annyit, hogy egy kazán(hifi, autó, borotva) Én már azokkal nem foglalkozom, akik ezeket elmulasztják leírni... Dicséretes, hogy utólag kiderült a lényeg...igaz sok fölösleges beírás is született közben.
Ezért van az ha amtőr létemre összehordok hetet havat és a végén csak nézek ki a fejemből. Ezek után sokat romlott a lelkesedésem.
![]()
/Nyugi, én is csak egy "műkedvelő" amatőr hobbista vagyok...igaz, hogy anno felvettek egy elektronikai kutató-fejlesztési intézetbe, csupán egy "cinezési" tesztfeladat elvégzése után, a nem szakmabeli végzetségem ellenére, (amit a szomszédos Tesláéknél szereztem.)/
![]() Nem mellesleg egy '84-es Fég K18E3 használója 25 éve... ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2024
Nagyon sajnálnám.
Maradj olyan, mint voltál. Te szólsz hozzá a legtöbbet, és hasznosan. Egy negatív vélemény mit jelent? Semmit.
Köszönöm a válaszod. Tudnál adni konkrét típust, amit rendelnem kell? A képen bekereteztem, hogy szerintem melyik az, tedd már meg légyszi, hogy megerősítesz vagy megcáfolsz. Ha ez becsavarós / merülős típus akkor ez azt jelenti, hogy amikor kicsavarom akkor spriccolni fog a víz? Köszi szépen.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2024
Ha ez számít akkor nekem többször is sikeresen segítettél az elmúlt 4 évben (és nullaszor sikertelenül). Nekem ez nagyon sokat jelentett akkor is meg most is, mert elég alacsony a büdzsé és így nem kellett többszázezer forintot elköltenem.
Igen az a HMV NTC-je. Nálunk már ez egyszer tönkrement, cserélni kellett. Csak a hálózati vizet kell ennek a cseréjéhez feszteleníteni.
![]()
Ehhez jól sejtem, hogy el kell zárnom a víz főcsapját és utána kinyitnom a lakásban a többi csapot? Illetve cikkszám még mindig jó lenne. Vagy ezt megmondják a kazánboltban? Köszi.
Sárga lángSzép napot!Frissiben tisztított, nyílt égésterű cirkó kazánomnál belül, a belső falnál az egyik szélén sárgás a láng. Vélhetően éri a láng a belső (samott?) burkolatot, mert tisztításnál látszott, hogy csakis ott kormos a belső fal egy lángnyelv magasságáig, másutt nem. Az égéstér többi részén a láng normál, kék színű. Pont ott lenne kosz az égés helyén, vagy jó eséllyel hozzáér a láng a falhoz, és ez színezi sárgára? Lehet ezen "állítani" házilag, pl. kijjebb tolni egy milliméterrel a samott falat?
Hello,
Ha ez egy nagyon titkos készülék amiről adatokat nem lehet megosztani és egy nagyon titkos helyen van, hogy a történtekről sem lehet fényképeket csinálni, akkor természetes, hogy a segítő szándékúak nem itt a nagy nyilvánosság elött, hanem egy nagyon titkos fórumon fognak hozzászólni. ![]() Renova C 24 E szelep vezérlésÜdvözletem!Van egy Renova C 24 E kazánunk és újabban rendszeresen megesik, hogy amikor gyújtana akkor szikra van, de nem engedi a gázt? Egy ideig próbálkozik, majd F1 hiba. Ez melyik alkatrész meghibásodására utalhat? Nekem laikusként a vezérlés lenne a logikus, de találkoztam olyan véleménnyel ami szerint a szelepet már a tüzelőautomatika kellene, hogy nyissa, így az lehet a hibás. Mi az igazság? Mi vezérli a gáz szelepet ennél a készüléknél? Köszönöm a válaszokat!
Szia! Az nem fordulhat elő, hogy a többszöri eredménytelen gyújtás attól lehet, hogy a hőmérséklet korátozó ki van oldva? Ez a készülék bitermikus hőcserélővel van szerelve és ez magában hordozza a túlmelegedést ha a hőcserélő el van vízkövesedve. Ha ez a klixon ki van oldva akkor lenni kellene rajta egy visszaállító piros gombnak amit csak meg kell nyomni, hogy visszaálljon. Ha nincs rajta ilyen gomb és ezt az érzékelőt rövidezárva működik a készülék akkor azon kívül, hogy cserélni kell a klixont a hőcserélőt is valószínű, hogy érdemesebb mint savazni ha eddig nem volt.
![]()
Én eddig úgy voltam, hogy valószínűleg vezérlést kell cserélni. Erre jött, hogy valószínűleg vezérlést meg tüzelőautomatikát, most meg te mondod, hogy klixont meg hőcserélőt. Ez már tényleg majdnem egy kazán...
A fenti jelenség hideg állapotban is előfordul. Nem tűnik úgy, hogy függene a hőmérséklettől.
Megnézted a klixont? Mérjél rá szakadás vizsgálóval, hogy átad e.
![]()
Szia!
A hőmérséklet érzékelő,ha nincs rajta visszaállító gomb akkor az ha lehűl visszaáll alaphelyzetbe.A gyújtás vezérlő a szikrával együtt ad feszültséget a gázszelepnek is.Meg kellene mérni a gázszelep mágnestekercsének az ellenállását,hogy nem szakadt-e.Ha leveszed a gázszelepről a gyújtásvezérlőt a gázszelepre való csatlakozópontokon meg kell jelenni 230voltnak a gyújtás pillanatában.
Én eléggé szakmán kívüli vagyok mind elektronikában, mind a gázkazánokban. Komoly vizsgálatot nem tudok csinálni. Klixont sem tudok mérni, de hidegeb is jön a hiba (amikor jön). Próbálom valahogy kiokoskodni, hogy melyik alkatrész lehet a hibás.
Most 2 napja például hibátlanul működik. Persze ettől még lehet kontakt hiba, de valamiért én a tekercsre kevésbé gyanakszom. Akkor ugye jól értem amit mondtok, hogy akkor a fenti jelenség az vagy a szelep, vagy a tüzelőautomatika hibája és az vezérlésnek ehhez mondhatni semmi köze? Ariston melegvíz ellátás hibaSziasztok!Adott egy Ariston ti 23 mffi ami azt a jelenséget produkálta hogy szépen beindult a melegvíz ellátás felfűtött olyan 60 fokig majd leállt és kikeringtette kb 20 fokig a vizet ami már fűrdéshez már hideg volt .Ekkor ha el zártuk a csapot akkor pár perc után ismét elindult a melegvíz készítés. Tegnap lettem rá figyelmes hogy a turbó amikor kinyitom a meleg víz csapot elindul de fel fel pörög majd nagyon sokára kb 5perc múlva megy folyamatosan. Most ha melegvizet akarok akkor meg kell kocogtatom a pressostátot. A pressostátra gondoltam lehúzták a kéménybe menő idomról a szilikon csövet akkor megy folyamatosan a kazán de nem gyújt be ha vissza dugom rá a csövet akkor ugyan azt csinálja a turbó. A pressostátra gyanakszom elsőként mert ha megütögetem,kocogtatom finoman akkor elindul és megy a turbó. A csőben lévő csonk már ki lett takaritva és a turbó cső is,a hőcserélő tavaly lett ki vízkövezve. Csak bizonyosságot szeretnék hogy tényleg a pressostátot a rossz? A meleg vízet hogy tudom beállítani hogy ne 20 fokig kerintesse ki? Köszönöm előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |