Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, hogy volt előzőleg egy téves bekötésből adódó reléérintkező összeragadás?
Megkérdezhetem mitől kormos az L és a N csavarnál a termosztátod?
Tényleg kormos azt nem is vettem észre én sem mert azt gondoltam új..Hát elég nagy pukkanás kell,hogy így nézzen ki..Mondjuk a csavarfejnél van ott lehetett egy fázis nulla zárlat valami miatt..
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Valóban az lenne a célszerű, hogy megnézni sima táp ráadással (kábel - dugvilla) , hogy életre lehet -e kellteni egyáltalán magát a termosztátot.
A kazánt ráér utána bele keverni a dologba. Egyébként a hozzászólásban azt írja ezzel a bekötéssel a kazán elindul. De a nyitott érintkezőre kötve? ott nekem valami nagyon gyanús. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Nagyon úgy néz ki, mert már az első képen is jól látszik, de addigra már:
Idézet: „Pár bekötési variációt kipróbáltam, de nem sikerült.”
Mértem már előtte is.
A kék a nulla A barna a fázis A zöld-sárgát még most sem értem. Sikerült működésre bírnom de 2 külön szálon hoztam áramot a termosztát N és L pontjaira. Ami a kazántól jön 3 szál abból a barnát a Com a kéket a No - ba csatlakoztattam. Igy működik minden. A zöld-sárgát szabadon hagytam, de már abban is áram van. Ha nincs bekapcsolva vagy ha be is van kapcsolva de nem veszem fel a hőfokot és nem kapcsolja be a kazánt akkor 110 v körül mérek benne, de ha felveszem a hőfokot és bekapcsolja a kazánt akkor 220 v körüli feszültség van benne.
Hello!
Azért meg kellett volna nézni a kazán bekötésnél is, hogy a z/s egyáltalán be van-e kötve. Mert lehet kint sincs a 240V, mert amit te nullának vélsz (kék), az a gázszelepen keresztül jön. Mivel hogy most a barnát a kékkel árja rövidre a termosztát és működik. De egyáltalán nem biztos, hogy a nulla az tényleg az, mert ha a kazánnál a nullára megy a fázis, a fázisra meg a nulla, attól még vidáman működik (ha nem fázisérzékeny a gyújtás), csak épp minden fordítva van. Mert a kazánnál a 9-es a fázis, 8-as a kapcsolt fázis és 7-es a nulla. (Amennyiben a kazán-betápnál nincs megcserélve a fázis és a nulla.) Tehát a 7-esnek kell menni a termosztát N-re, a 9-esnek az L-re, a 8-asnak az NO-ra. Valamint egy átkötés az L és a Com között.. És ez akkor is fog működni ha a kazán nem fázishelyes bekötésű. Csak a mérésben zavarodsz össze tőle. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Megpróbálom majd ezt is.
Köszönöm szépen a segítséget
Aztán már lehet én is keverem.. Lehet a 8-as a fázis és a 9-es a kapcsolt fázis. Mert oda rajzolja a belső fűtő-ellenállást (ami a hiszterézist csökkenti.). De minden esetre megtudod, hogy ha a 7-8 ra és a 7-9-re egy izzót kapcsolsz, mert amelyik a fázis, az folyton világítani fog. =Termosztátot addig kösd ki.)
Őrület, hogy nem képesek színhelyesen bekötni a kazánokat a szerelők. A Z/S miatt ez ugyan eleve lehetetlen, de legalább a fázist a barnára, a nullát a kékre kötnék és a kakukktojás Zöld/Sárgát kötnék a kapcsolt fázisnak. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Mert aki beköti az gáz szerelő. A többi neki csak "drót".
Van fűtésszerelő ismerős, rendszeresen fennakad egy egy ilyen bekötésen. A legszebb, amikor mondjuk átépítés miatt kiköt valamit. Eltelik pár hét és vissza kéne rakni. Nem emlékszik, vagy nem jól és szikrapiktorkodik. Aztán hív, hogy segítsek. De mondom van telefonod, miért nem fotóztad le a vezetékek bekötését? Mert egyszer oké...de ez már többször előfordult...
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2024
Mifelénk úgy félnek a gázszerelők az elektromos hibától,szereléstől mint ördög a tömjénfüsttől
Alap ismeretek hiányában nehéz. A legtöbbet használt szó a zárlat. Kimegy a kazánpanel, mert zárlatos a termosztát...pl...
Mert nem láttatok, még olyan villamos rajzot amit a FIN hidraulikus gépészmérnök rajzolt le.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |