Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, hogy volt előzőleg egy téves bekötésből adódó reléérintkező összeragadás?
Megkérdezhetem mitől kormos az L és a N csavarnál a termosztátod?
Tényleg kormos azt nem is vettem észre én sem mert azt gondoltam új..Hát elég nagy pukkanás kell,hogy így nézzen ki..Mondjuk a csavarfejnél van ott lehetett egy fázis nulla zárlat valami miatt..
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Valóban az lenne a célszerű, hogy megnézni sima táp ráadással (kábel - dugvilla) , hogy életre lehet -e kellteni egyáltalán magát a termosztátot.
A kazánt ráér utána bele keverni a dologba. Egyébként a hozzászólásban azt írja ezzel a bekötéssel a kazán elindul. De a nyitott érintkezőre kötve? ott nekem valami nagyon gyanús. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Nagyon úgy néz ki, mert már az első képen is jól látszik, de addigra már:
Idézet: „Pár bekötési variációt kipróbáltam, de nem sikerült.”
Mértem már előtte is.
A kék a nulla A barna a fázis A zöld-sárgát még most sem értem. Sikerült működésre bírnom de 2 külön szálon hoztam áramot a termosztát N és L pontjaira. Ami a kazántól jön 3 szál abból a barnát a Com a kéket a No - ba csatlakoztattam. Igy működik minden. A zöld-sárgát szabadon hagytam, de már abban is áram van. Ha nincs bekapcsolva vagy ha be is van kapcsolva de nem veszem fel a hőfokot és nem kapcsolja be a kazánt akkor 110 v körül mérek benne, de ha felveszem a hőfokot és bekapcsolja a kazánt akkor 220 v körüli feszültség van benne.
Hello!
Azért meg kellett volna nézni a kazán bekötésnél is, hogy a z/s egyáltalán be van-e kötve. Mert lehet kint sincs a 240V, mert amit te nullának vélsz (kék), az a gázszelepen keresztül jön. Mivel hogy most a barnát a kékkel árja rövidre a termosztát és működik. De egyáltalán nem biztos, hogy a nulla az tényleg az, mert ha a kazánnál a nullára megy a fázis, a fázisra meg a nulla, attól még vidáman működik (ha nem fázisérzékeny a gyújtás), csak épp minden fordítva van. Mert a kazánnál a 9-es a fázis, 8-as a kapcsolt fázis és 7-es a nulla. (Amennyiben a kazán-betápnál nincs megcserélve a fázis és a nulla.) Tehát a 7-esnek kell menni a termosztát N-re, a 9-esnek az L-re, a 8-asnak az NO-ra. Valamint egy átkötés az L és a Com között.. És ez akkor is fog működni ha a kazán nem fázishelyes bekötésű. Csak a mérésben zavarodsz össze tőle. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Megpróbálom majd ezt is.
Köszönöm szépen a segítséget
Aztán már lehet én is keverem.. Lehet a 8-as a fázis és a 9-es a kapcsolt fázis. Mert oda rajzolja a belső fűtő-ellenállást (ami a hiszterézist csökkenti.). De minden esetre megtudod, hogy ha a 7-8 ra és a 7-9-re egy izzót kapcsolsz, mert amelyik a fázis, az folyton világítani fog. =Termosztátot addig kösd ki.)
Őrület, hogy nem képesek színhelyesen bekötni a kazánokat a szerelők. A Z/S miatt ez ugyan eleve lehetetlen, de legalább a fázist a barnára, a nullát a kékre kötnék és a kakukktojás Zöld/Sárgát kötnék a kapcsolt fázisnak. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Mert aki beköti az gáz szerelő. A többi neki csak "drót".
Van fűtésszerelő ismerős, rendszeresen fennakad egy egy ilyen bekötésen. A legszebb, amikor mondjuk átépítés miatt kiköt valamit. Eltelik pár hét és vissza kéne rakni. Nem emlékszik, vagy nem jól és szikrapiktorkodik. Aztán hív, hogy segítsek. De mondom van telefonod, miért nem fotóztad le a vezetékek bekötését? Mert egyszer oké...de ez már többször előfordult...
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2024
Mifelénk úgy félnek a gázszerelők az elektromos hibától,szereléstől mint ördög a tömjénfüsttől
Alap ismeretek hiányában nehéz. A legtöbbet használt szó a zárlat. Kimegy a kazánpanel, mert zárlatos a termosztát...pl...
Mert nem láttatok, még olyan villamos rajzot amit a FIN hidraulikus gépészmérnök rajzolt le.
Új termosztát kiütötte a kazántSziasztok!Lehet, hogy elrontottam az 1000 éves kazánomat, remélem még menthető. Egy Vaillant VCW INT 18 10 H típusú kazán, amihez egy régi gyári tekerős szabályozót (VRT-A) használtam. Úgy döntöttem lecserélem egy egyszerű, kijelzős termosztátra, mert az jobban érzékeli a hőmérsékletet. Az új termosztát elemes, és szintén alacsony feszültségen működik. A régi termosztát bekötése három vezetéket használt (7, 8, 9), 7-nulla (vagy más funkció), 8 +,9 -. Az új termosztátnál a NC, COM, NO csatlakozók voltak. COM: + vezeték NO: - vezeték A régi nullát szigeteltem, Bekapcsolás után a kazán elkezdett fűteni, és közben próbáltam az új termosztát különböző módjait. Modok közti váltogatások miatt ki-be kapcsolt a fűtés, de egy ponton egyszer csak leállt a kazán, és azóta nem indul el. Sem a fűtés, sem a meleg víz nem működik. Ezeket próbáltam eddig: -Multiméterrel ellenőriztem a termosztát vezetékeit, de nincs rajtuk feszültség. -A kazán 3 biztosítékát átnéztem, mindegyik működik. -Visszakötöttem a régi termosztátot, de azzal sem reagál semmire. Lehet, hogy a kazánt valahogyan „kiütötte” az új termosztát bekötése? Van rá esély, hogy csak valami resetelési folyamat kell? (Tudtommal ezen a régi modellen nincs ilyen gomb, de hátha.) Találtam egy bekötési táblázatot a kazánhoz, amely szerint magas feszültségű termosztátot is lehetne használni. Érdemes lenne kipróbálni? Mert pont van itthon egy. Első sorban a meleg víz lenne a jó ha bekapcsolna erre a kazán, mert nem ez a fő fűtési eszköz.
Szia!
Az új termosztáttal rövidre zártad a kazán kisfeszültségű kimenetét (tápját). A 7, 8, 9-es pontokra kisfeszültségű ( 24V ?) termosztát való. Itt tápfeszt ad ki a kazán (8, 9-es pont) a termosztátnak. A ki-be kapcsolós termosztátod a kazán 3-as és 4-es pontjára kellett volna kötni valószínűleg, a rövidzár helyére. Nézesd meg valakivel a panelt, mert tönkrement a rövidzártól. Lehet csak egy ellenállás égett el, vagy egy stabkocka, esetleg tranzisztor. Nem ismerem ezt a panelt, de mivel régi, biztosan még trafós tápja van. Vissza kell követni a panelen, hogy hol veszik el a 24V. Kiszerelve tápfeszt adni neki és mérni... Nem hiszem, hogy komolyabb baja lett. Üdv! Tomi Szobatermosztát csereOlvasom itt rendszeresen ( és csodálkozva !), hogy sokan nekiállnak hozzáértés nélkül szobatermosztátot cserélni, pedig egy mai kazánba hatszámjegyű egy új panel! Ami itthon van Westen kondenzációs ( BAXI ugyanez) 120eFt az új panel és még programozni kell. És tönkretehető egy hibás bekötéssel. Meg veszélyes is lehet a vezetékek érintése. Most megint a Westen-t említem, (de a többi is ilyen lehet) ez konkrétan a hálózati fázist( 230V ) adja ki a szobatermosztát kapcsára!! Hiába két ceruzaelemmel működik a termosztát, de a 230V-ot kapcsolja a reléje!!
Köszi.
Akkor megkeresek valakit. Amúgy ilyen az új termosztát, Link A 3,4 en meg ha jól néztem 230v-t megy.
Amúgy szerintem semmivel sem pontosabb a csicsás mint a tekerős, de legalább rendszeresen elemet kell benne cserélni.
Szia! Nem tartom valószínűnek, hogy ide visszanézel, van most elég bajod. Azt nem értem, hogy mi vitt rá arra, hogy a folyamatos szabályzású termosztátodat lecseréld egy csilivili két pont vezérlésűre (ki-be kapcsolósra). Bemutatod a bekötési opciókat amiben ott van egyértelműen, hogy mit hova kell bekötni. A piros áthidalás helyére kell bekötni az ócska, vacak ki-be kapcsolósakat. Ha a 8-9 pontokat összeköttetted a ki-be kapcsolós termosztáttal akkor egy rövidzárral tönkretetted a VRT-A -t tápláló 24V egyenfeszültségű egységet a panelen. Bővebben: Link .... ha nem találtál volna megfelelő emberkét. Korrekt, megbízható, segítőkész a visszajelzések szerint.
Igazából mert eleve rossz, mármint fel tekerem maxra és úgy fűt, megállás nélkül. Kisebb fokozaton vagy leállt, vagy hasonló a szitu
Manuálisan vagy időzítővel lehetett használni h ne 0 24 be menjen. Szóval azért "hittem" hogy egy bizonyos hőfokra beállítós termo jó lenne. Amúgy igen, most ez az az eset hogy baj után rágom át az internetet, és nem előtte. Nyilván jól elkurtam, de most nem részletezem hogy mit hittem Azért előtte is nyilván nézegettem mit hogyan, de részleteibe úgy tűnik most ásom bele csak magam. Köszi, első találat nekem is őt dobta ki, holnap felhívom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |