Fórum témák
» Több friss téma |
Van ott bennt (pont a kép közepén) egy fém félgömb alakú szűrő is, az 54637-es .
A hozzászólás módosítva: Pé, 21:30
.... mert találtál ilyet abban az elágazásban? Az az összeállítási, szerelési rajz az országonként változhat, hogy hol milyenek az előírások ezzel kapcsolatban és ehhez jön még a típus variánsokban, évjáratokban történő változatokba épített megoldások.
A szelepek mind be voltak ragadva, az összes csérelve lett (horror $$$). Talán ha évente azok is nyitogatva-zárogatva lettek volna, nem jártunk volna így vele...
Volt benne fém hálós szűrő igen. A gázszelep hátulján van egy kis függőleges rézrúd, ami joystickszerűen mozog előre hátra, gondolom ez nem gond, ha hozzáértem. A tartály alján a 3 cső bemeneten túl van egy negyedik cső nélküli vakdugó, az leeresztési célból lehet ott?
Az ionizációs elektródát érdemes cserélni ( előrelátóan beszerezném azt is, ha már úgy is kell új tartály tömítés ), vagy időnkénti tisztítással örökéletű ( hamár csak egy fémrúd ) ?
Van valami, amire különösen ügyelni kell a szétszedés, tiszítás, majd összeszereléskor? Pl. tömítőgyűrűt hogyan rakom be, vagy a csavarok meghúzási nyomatéka?
Jól gondolom, hogy a tartály mindig teljesen tele van, amikor vízkivét van a mosdó melegvíz csapon keresztül akkor közben töltődik vissza a hidegvíz vezetékből addig amíg újra teljesen megtelik? Tehát itt nincs olyan védelem, mint pl. a mosogatógépnél "aqua-stop", hogy alapból zárva van egy szelep és amikor kéri a vizet akkor elektromosan nyitja.
A szűrőt eddig nem említette senki aki ezzel a hasonló meghibásodással került szembe de ez nem jelenti azt, hogy nem volt benne. Annak az volna a szerepe, hogy megakadályozza a vízkődarabkák vándorlását a vízáramlással a lemezes hőcserélőbe. Ha oda bekerül ilyen szennyeződés akkor azt onnan majdnem lehetetlen kitisztítani.
A készüléket nem ismerem olyan mélységig, hogy a gázszelepen lévő "kis függőleges rézrúd" funkcióját ismerném. Tippen az volna de inkább szakember mondjon róla pontosat. A vakdugózott csonk az valószínűleg azt a célt szolgálhatja.
Az ionizációs elektródát akkor érdemes cserélni ha a külseje sérült a korrodálástól, nem szabályos hengeres a hosszában. Nem szabad durva csiszolással felsérteni rajta azt a felületet ami magát az elektródát bevonja, mert az áll ellen a magas hőmérsékletnek. A tisztításhoz cca. 500-as papírt lehet használni és azzal kőrbe megsimogatni.
A fali hidegvízkiállás felöli bemenetében van a szűrő a hidegvízszelepben. És van egy kisebb átmérőjű szűrő ezen szelep és a fekete karos feltöltőcsap között is. Ez mind hidegvizes rész, itt nem inkább csak a hálózatból jövő esetleges szennyeződéseket szűrik ki? A vízkő az nem inkább 60-70 Cfok fölött válik ki?
Az összerakásnál a kötések tömítettségére kell majd odafigyelni, hogy azok jól zárjanak, ne szivárogjanak. Ha egy mód van rá, újakat kellene használni és azok biztosan jól fognak tömíteni hiszen nincsenek összenyomódva, deformálódva.
A vízkivétes gondolatmenet az jól van úgy ahogyan leírod csak az az "aqua-stop" nincs de nincs is értelme ennél a készüléknél az alkalmazására.
Igaz, hiszen a mosogatógépnél "flexi"csövön át van rákötve a fali kiállásra a vízellátása, és akkor annak sérülése esetén nem lesz "uszoda", mivel alapból le van zárva a bemenő vége.
Itt a kazánnál meg ilyen nincs, illetve mégis? Az árámlásérzékelőbe menő vezeték ami kívülről fémhálós borítású, az sem fix merev cső ahogy látom, de elég vaskos, gondolom hogy ne legyen vele gond...
A szűrők pontos elhelyezkedését innen nem látom át, hogy melyik-melyik ágban van de amikor a tartályból a felmelegített vizet veszel ki csapnyitással akkor a hálózati víz bekötése felől pótlódik a hiány de ha a meleg víz mennyisége lefogy és azt a tartályban fel kell melegíteni, akkor a szivattyú az azon kis körön keringeti és a tartály aljáról szívja a lehűltet és a hőcserélőn keresztül a tartály tetejére adja vissza. Ha a tartály alján hordalék van akkor az ezzel az áramlással fog onnan elmozdulni és okozni elzáródást. (remélhetőleg érthetően fogalmaztam)
Igen, érthető.
Mi van akkor, ha egyszerre kell utántölteni és közben meg már dermesztően hideg is a víz? Hogyan, mi alapján dönt a vezérlés? Ha befelé megy a hidegvíz a tartályba, az azért van, mert kinyítottam a melegvízcsapot, azaz a nyomáskülönbség miatt magától beáramlik a friss hidegvíz. De amíg az tart, addig azon csövön nem tud a tartályból kifelé keringetni a szivattyú a hőcserélőbe, jól gondolom? Vagy még mindig nem értem a működését... A "B"-nél van ugye a hidegvíz bemeneti szelep. Abban van a nagyobb fémszűrő, ami a fali kiállásból bejövő hideg vizet szűri. A másik kisebb a "B" és "C" közötti karos feltöltő szelepben van a "B" felöli bemeneten. A hozzászólás módosítva: Szo, 9:54
Beretta Jumior 24 C.S.I.Sziasztok!Az alábbi videón szemléltetném mi lenne a problémám, hang a lényeg: https://www.youtube.com/shorts/Ddr91YMbEng Ez egy turbós fali kivezetéses zárt égésterű kombi gázkazán (Beretta Junior 24 C.S.I.), de csak fűtésre van használva, bojlerről megy a meleg víz. Nyitott rendszeren van egy vegyestüzelésű kazánnal együtt de ezt használtuk eddig, mert kényelmesebb. Akkor kezdi el ezt a hangot csinálni amikor kb. 70fokot eléri a víz hőmérséklet, kb. 5-10percig, majd abbahagyja. Ventilátorra gyanakodtam, leszedtem a burkolatot, de ez mintha a hőcserélőből jönne.... Tud ott a víz ilyen hangot adni? Mit tudok vele csinálni?? Köszönöm!
Keringetés akkor van ha a tartályban lévő HMV hőmérséklete elérte a vezérlőben megadott alsó értéket, hogy rá kell fűteni ahhoz, hogy a rétegződött víz hőmérséklete elérje a maximálisra beállított értéket. A meleg vízcsap kinyitásakor a D ponton folyik ki a víz ami nyomásesést okoz a tartályban és a direktbe bekötött hálózati víz alulról beáramlik mint egy helyet cserélnek a mennyiségek. A rétegződést a kupak a csonkon hivatott megőrizni, különben az áramlás egészen a tartály felső részéig összekeverné az egész elegyet. A B és C csövek között nincs kapcsolat. A C az a fűtési előremenő azaz a kazán kimenete. A második szűrő az abban a T elágazásban lehet ami a kupakos csőcsonkhoz vezet a második T elágazásig terjedő szakaszon.
A "karos feltöltő szelep" az a főelzárója lehet a hálózati víznek ahonnan a fűtési kört lehet feltölteni ill. annak nyomását korrigálni ha az értéket vesztett a rendszerben.
Szia!
Idézet: Ezzel az lenne probléma, hogy a kazán bitermikus hőcserélővel van szerelve és ha csak fűtésre van használva akkor a HMV oldalban sosem mozog a víz aminek a karbonát tartalma beleég a hőcserélőnek abba a csőszakaszaiba ahol az áll és el fog vízkövesedni ami nem csak szigetel belülről hanem el fog dugulni és az elégtelen áramlás miatt a víz helyileg felforr, kavitál és annak a hangját hallani. A bojler az szerintem rablóbb ennél a készüléknél, mert a kazánnak ez a fajta hőcserélője nagyon jó hatásfokú de az a hátránya, hogy amíg az egyik oldal (vagy a fűtés vagy a HMV) kering a másikban az álló vizet "égeti" aminek az alkotórészeit belesüti a hőcserélő csőjárataiba. „csak fűtésre van használva” Vagy ki kellene savazni vagy vissza kellene állni a HMV-t is ezzel készíteni vagy beszerezni egy új hőcserélőt és azt csak be kell szerelni és kész. Ez utóbbi nem éppen olcsó megoldás de számolni kell, hogy az eddig eltelt üzemidőt újra ki tudná szolgálni egy új vízkőmentes hőcserélő.
Nekem nincs hibaüzenet. Ez a hibajelenség, itt leírtam részletesen.
Nagyon csendes egyébként, rendben működik. Ha nem félóráig engedem a vizet, hamar le is áll. Azért a kor kérdésben lehet én nyerte, 2002-ben üzemeltük be, novemberben. Gyakorlatilag hiba nélkül működött eddig. Ami volt pár éve az ugyanaz ami most is, ez az elnyúlt utókeringetés. Na de hétfőn itt az NTC, kipróbálom. VIM : Igen, arra gondoltam. Jobban megnézve a rajzon van is ott valami kis "akármi" a rövid fölött. pherbiehu : Átmenő csavarral anyával? Azt akkor hogy csavarod bele? Azt gondoltam a menet a tartály aljában van. És még valami... Hol a bánatban van a RESET gomb ezen a kazánon? A leírásban is ez található, de a 22 év alatt nem találtam meg.. A hozzászólás módosítva: Szo, 14:10
Nyilván reset gombja úgy mint egy asztali PC-nek nincs, a főkapcsoló ki/be kapcsolást érti reset-nek ( az 5mp várakozást betartva )
Én is azt hittem azok a csavarok a tartályban fixen vannak, de mivel négyszög feje van nem tud forogni és szerencsés esetben nem esik ki felfelé... Gratula, de ennyi idő alatt nem kellett benne anódot cserélni? Keveset használtátok a melegvízet belőle? Valami új "csoda" anódokra mondanak 20+ éves élettartamot, ami jól emlékszem áramra van kötve, de ez úgye nem olyan... A hozzászólás módosítva: Szo, 15:10
Persze úgy szoktam "resetelni" hogy ki-majd bekapcs. De azért itt határozottan azt írja hogy a reset gombot megnyomni. na mindegy... 22 év után már nem reklamálok.
Nem tudom ... ha nincs ott kiképezve semmi váll vagy valami kiálló akármi, akkor nem tudom hogyan maradnak a helyükön az anyák. Valaminek csak kell ott lenni. Nem volt benne anód cserélve, sőt igazán semmi sem. Mint írtam ez az utókeringetéses anomália volt, illetve ami most is előjött. Arra gondolok hogy beindul, gyújtás megvan ég, de szikrázik tovább ennek ellenére, majd kialszik,é s dob egy F1 - gázhiány hibaüzenetet. Ezt sok ki-bekapcsolással, de orvosolni lehet, utána ezzel nincs gond. Most volt ilyen másodjára. Melegvizet sokat pocsolunk, 3-an vagyunk, mindig van itthon valaki aki pocsolgat ... Lehet ha lebontanám a tartály alját meglepődnék. Amikor vettem 2002-ben, akciósan volt valami 220eFt... Akkor ez, szerintem, elég magas ár volt. Így utólag, enni idő elteltével azt mondom megérte. Csak azt bánom hogy nem turbóst vettem anno ... igaz akkor nem voltam még ennyire sem képben a dolgokkal mint most. Gondolom azt beszélték rám. Ha esetleg cserélni kellene nagyon sokban lenne a kémény átalakítás..stb.. lehet nézek egy kéményest megint, ahhoz nem kell az a nagy átalakítás ... engedélyekkel. De most arra várok hogy a HMV NTC megérkezzen, aztán azzal kipróbáljam.
Csak tipp, de nem lehet, hogy elektromos hiba van, vezetékhiba, csatlakozó oxidált vagy saru laza és így bizonytalan a jel amit kap a ion.elektródától a vezérlőpanel?
Ez az F1 fűtés ill. melegvíz módban egyaránt és úgyanúgy jelentkezik? Amúgy nekem nem tetszik az egész kialakítása, pl. miért van egy bazi nehéz trafó magán a vezérlőpanel-nyákon, ami egy olyan részben van amit fel/le lehet nyitogatni? Miért nem lehetett volna külső táp. Vékony vezetékek is mennek ideoda, lehetett volna valami kábelcsatorna. Van egy videó egy amerikai kazánról, abban szépen külön vannak a dolgok, a táptrafó is. Vagy pl. ha a gázszelepet legbalra az égéstér alá rakták volna jobbra mellé a váltószelep, hőcserélő és fűtésszívattyú, akkor nem lenne útba a tartály alja leszedésnél. Szóval szerintem ez abszolút nem karbantartóbarát elrendezés. Tudsz olyan nem kondenzációs kazánt, amit hivatalosan engedélyezések stb. macera nélkül fel lehet szereltetni? Anno láttam egy hirdetést valahol, hogy nem kondenzációs, de szinte tudja azt a hatékonyságot, ezért nem kell kéményátalakítás stb. Talán majd megtalálom megint.
Hello!
"Szóval szerintem ez abszolút nem karbantartóbarát elrendezés." Nekem is pont ez jutott eszembe, mikor nézegettem a képet. Ez vezeték dzsumbuj, nem egy készülék..
Nekem ugyanez a megoldás van,hogy egy villanybojlert tölt a genius one kombi egy kis hvm szivattyú forgatja a vizet vissza a bojler alsó hidegvizes csonkjáról és oda én tettem egy y szűrőt,hogy a hőcserélő ne duguljon el.Viszont közel sincs akkora áramlás egy ilyen megoldásnál a hőcserélőn mintha hálózati víz menne át rajta cirkó üzemben ezért néha át kell mosatni (van egy szelep kiengedni) elég ronda anyag szok kijönni ,de gyorsan kiürül így és csak pár litert kell kiengedni.Ha ez nem történik meg nagyon finom iszaplerakódás miatt eltömődik a hőcserélő és a kazán nem tud olyan hirtelen lemodulálni ezért feszt ki,be kapcsolja a lángot.A gyári verziók lelkivilágát nem ismerem,de ez ott is előfordulhat.Ha ez az iszap belekövesedik akkor azt nem biztos,hogy ki lehet tisztítani.
Itt külön tudták rakni a trafót édekes módon....
Videó
Amióta a mikrokontroller átvette a hatalmat a készülékekben, minden addig fontosnak tartott ésszerű kialakítás, mellékessé vált. Régen sokkal átgondoltabb termékek voltak. Tudták miért milyen csavart alkalmaznak és miért van abból az anyagból amiből készült. Manapság csak a prifit számít, meg az eladhatóság. A közgazdasági elméletek is "elévültek". Gyártsunk drágán vacakot! Azzal jobban jövünk ki! Ez lett a jelszó, még az iparban is, pedig ott rátesznek az árra apait-anyait.
Egy kocsiban leesik a villáskulcs, sosem találod meg..
Csatikat már átnéztem. Ez az F1 hiba nincs jelen, tehát nem ez a probléma. Ez most is, és ha jól emlékszem a múltkor is szerelést követően jött elő.
Nekem ami a probléma, az utókeringetés, és a ki- bekapcsoló víz melegítés. Most pl. a feleségem már több mint 10 perce befejezte a zuhanyzást, de még mindig hallom a dohogást ahogy be- bekapcsol a melegítés. Szerk: na most kapcsolt ki a melegítés, 13 perc után. A víz melegítés 2,5-es állásban van. Nem az a gondom hogy eddig melegíti, hanem eközben vagy 10x ki-bekapcsolt a melegítés, de közben ment a keringetés.. A hozzászólás módosítva: Szo, 19:37
Vacilálok, méregetek....
Ha leszedem a tartály alját és a tömítőkarikát cserélni kell, esélytelen alulról ráhúzni az újat, mert nem tágul annyira. Emiatt mindenképpen teljesen ki kellene venni az egész alsó részt amiből a két hosszú cső megy felfelé a tartály belsejébe. Viszont necces hogy hátrafelé vízszintesen enged-e annyit mozgatni, hogy a fehér keresztbemenő tartólemez mögött lefelé kiférjen. Ez a tartólemez kiszerelhető, de ehhez mindent le kell bontani róla. Ha esetleg olyan állapotok lennének belül mint az alábbi videóban, akkor valószínűleg semmi mozgástér nem adódik a kiszerelendő rész számára.... Miért nem tudták annyival előrébb rakni tervezéskor a dolgokat, hogy a tartályalja simán kivehető legyen? Volt még egy hirtelen ötletem, hogy kivenni előrefelé az egész puffertartályt, aztán utána már könnyen lehet "garázdálkodni" rajta bármilyen irányból. Ehhez "csak"a fűtőtérbeli hőcserélőbe menő csöveket kell kivenni, amik előtte vannak (jó esetben csak egyiket). De lehet, hogy túl nehéz még üresen is, nem egyemberes és más macera is adódhat. videó - igaz ez villanyos... A hozzászólás módosítva: Vas, 11:42
Most látom az alaktrészadatlapon, üresen a tartály 15kg. Nem tudom, hogy ez most 40 vagy 60literes lehet, de ha 60 akkor kb. 80kg-ot nyomhat vízzel tele, ennyit kell bírnia a fali felfüggesztésnek. A képen sajnos a hátulja nem látszik, hogy ott van-e valami kampószerű felfüggesztő a hátuljan felül valahol, csak az alján van a fekete lemez benne két nem túl izmos csavar.
Fura, hogy mutat egy készletet a tartályhoz, amiben egy olyan cső van, amiből van lefelé egy fémhálós flexicső kivezetve a végén egy vakdugó csavarral. Ez a másik ábrán nincs. Lehet hogy itt valamit újítottak? guglifordító azt mondja: "Csatlakozókészlet csavaros tartályhoz" A hozzászólás módosítva: Vas, 12:04
Úgy érzem ez a tartályleszedés lesz a jó módszer, csinált már itt ilyet valaki?
Így a tetején az anódot is könnyen lehet majd cserélni. Találtam még fotót róla illetve megnéztem nálam, már amennyit látok belőle, felül is van egy fekete színű hajlított lemez, gondolom összesen ennyi ami tartja függőlegesen a súlyt. 40 literes, üresen 15-20kg-ot írnak, össz. kb. akkor 60-70kg lehet. Amit még nem látok, hogy mi akadályozza meg, hogy a teteje ne dőljön ki előre, ha ott csak a lemez fekszik fel egy keresztbe menő fém profilra, ami falhoz illetve az egész kazán kerethez van rögzítve... És miért lehete kivágva egy lyuk a tartály külső szigetelő burkolatán a jobb oldalon?
Nem értem, nem értem....
Egyik fotón az új anód, cikkszám alapján ez való bele. A végére 24-es villáskulcs passzol. Másik fotón a tartály teteje, 26-os kulcs passzol rá. Ha próbálom kicsavarozni a tartály egész teteje mozog jobbra-balra, tehát felül tuti nincs a falhoz csavarozva.... Vappali: nálad is ilyen az anód teteje? A hozzászólás módosítva: Vas, 17:04
Ilyen lehet benne most, aminél az a klingerit(nek látszó?) tömítőkarika (kb.35mm átmérő) a felső végén a fémperem alatt tömít. Bővebben: Link
Az újnál ezek szerint a menetes részen körben tömít, ahol az a barnás-pirosas rész látszik. A hozzászólás módosítva: Vas, 17:59
|
Bejelentkezés
Hirdetés |