Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   85 / 86
(#) Bakman válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Válasszuk ketté azt, hogy valaki kíváncsi a belső ellenállásra és azt, hogy tudja is, hogyan kell lemérni.
(#) proli007 válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Hello! Már bocs, hogy beleszólok.. De mindig ez a digitális majális?
Én még nem láttam ilyen műszert, még prospektusban sem. De félek, hogy nem a pontossága a 10µΩ.
És mi van, ha 1mΩ a hiba? Ez ugye 100-szor rosszabb. Ha 400A az indítóáram, akkor a feszültségesés 0,4V? Hát tényleg annyit szokott esni az akksi..

Egyébként van az a mondás, hogy ha egy pohár tejet akar valaki inni, akkor nem kell a tehenet is megvenni hozzá..
(#) Inhouse válasza Bakman hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Gépjármű indító akkuknál a nagyságrend azért jóval arrébb esik. A jó akku inkább 5mΩ, mint 500. Viszont ilyen értéknél a feszültség esés egy 5Ω-os terhelőellenállással elenyésző.
Nekem úgy rémlik, hogy a gyorsteszterek is jóval kisebb értékű ellenállást kapcsolnak az akkura a méréshez. Meg is találtam, 0.1ohm/10W a DHC BT301-ben.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2024
(#) Bakman válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 17, 2024 / 1
 
Igazábol le akartam írni a dolgot csak elfelejtettem. Az elméletet szerettem volna bemutatni, hogy nem kell mindjárt mindenhez kész műszert venni.

Viszont, jelen pillanatban dölgődő akkukról és a regeneráló hatásáról van szó, azt azért lehet tesztelni egyszerű műszerrel is. Pláne, hogy "előtte" és "utána" állapot összehasonlítás a kérdés. Itt az is elég lehet, ha két 50 W-os izzóval terhelve az akkut feljegyzed az előtte és utána mért feszültségértékeket.

Sok targonca miatt van akkutesztelő a cégnél*, az sem terhel pár ampernél többel, csak jó (értsd: nagy felbontású) ADC van benne. Ezt ki lehet váltani nagyobb terheléssel, otthoni körülmények között.

* Nem mintha sok értelme lenne, ha nehezen indul a masina és jó a töltés, lehet menni akkuért. Cserébe a műszer megmutatja, hogy csereérett az akku.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2024
(#) Inhouse válasza Bakman hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Azért ez nem ilyen egyszerű. A gyorsteszterben a µC adott ideig, többször egymás után kapcsolgatja egy fettel azt a 10W-os 0,1Ω-os ellenállást az akkura. A kábele dupla vezetékes, hogy az ne okozzon nagy mérési hibát. A csipeszben is el van szigetelve a 2 vezeték vonal, a rácsíptetéskor kerülnek azonos potenciálra. A mérést a µC értékeli ki.
Ezt házilag, vezérlő nélkül azért nehéz kivitelezni, bár el lehet vele bohóckodni.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2024
(#) Bakman válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Félreérted te is a helyeztet.

Egy bizonyos felvetésre válaszoltam. Döglődő akku tesztelése otthon is kivitelezhető speciális műszerek nélkül is, miszerint javult-e érdemben a regenerálás hatására az akku állapota vagy nem.
(#) Ge Lee válasza proli007 hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Természetesen meg bocsátom, pláne, hogy fogalmam sincs mit is szerettél volna mondani. Azzal sincs bajom ha nem láttál még ilyet, nekem egy új akku árának a felébe került és bőven megért ennyit mert azóta nem csak én tudom előre hogy hamarosan akkut kell cserélnem hanem az is aki megkér hogy mérek rá az akkujára. Az sem utolsó szempont, hogy nem maradok ott sehol ha nagy hideg van és csak másnap megyek haza. A kolléga meg 100uΩ nagyságrendről beszél, arra sokkal jobb egy célműszer mint egyéb módon görcsölni egy méréssel. Volt régen terhelővillám ami 150A-ral terhelt, az egy vicc volt ehhez képest.
(#) MATA válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Hello!
És melyik műszer ez egész pontosan?
(#) küzmös Gergely válasza még1MbR hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Hát az tuti hogy nem az akkusaru miatt nyekergett ez a szegény jószág, az első +2/3 fokban. Teljesen tiszta, (oxidáció mentes) volt, és rendesen rá is volt cibálva. A csepptöltés valóban érdekes kérdés.. ki kéne próbálni, de ez is oly hosszú, hogy nekem 40Ah felett nem fér bele 24 órába.. közel a legkisebb állásban használom. Aztán a legtöbb embernek meg holnap délelőttre kéne.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2024
(#) küzmös Gergely válasza Bakman hozzászólására (») Nov 17, 2024 /
 
Én pl úgy szoktam tesztelni hogy "meghallom".. illetve lényeges dolog.. hogy előtte toltam, és ott hagyott.. feltöltöttem, megint megszívom, mert megmerül, nem tartja, mint egy jó akku, vagy egy olyan ami csak a lámpa rajta hagyása miatt lemerült. Ezután regenerálom, és figyelem. A kocsiban nálam ilyenkor egy pótakku van. (Sokan hagynak nálam akkut, JÓ akkut is, mert mint mondtam, még letesztelni sem tudom sokszor annyi idő alatt amennyi idő alatt néha kellene, így hát sokan inkább vesznek másikat.) Tehát a regenerálás lényegi információit mégis csak az indítóképesség hordozza. Indítja-e az autót, vagy sem.. az hogy menyivel lett jobb, mint volt? Hát, nem mondom hogy nem érdekel, mert érdekesnek tartanám, de a lényeg, hogy holnap reggel a -7 fokban vajon fickósan indul-e az az akku ami az ősszel már bekrepálni látszott, s hirtelen nem tudtam tölteni se, merítve se, ráadásul óvatosan töltöttem vissza egyenáramúval is. De ugyanúgy visszaült. (holott az előző 2-5 évben meg se nyikkant.)
(#) Ge Lee válasza MATA hozzászólására (») Nov 18, 2024 / 1
 
Nekem Lancol Micro-200 Pro van de kismillió félét gyártanak. Ez kimondottan 12V-os akkuk állapotfelmérésére készült. Nem csak arra jó, hogy előre jelezzen egy esedékes akkucserét, hanem arra is, hogy el tudjam dönteni egy új akku esetén (mert hogy az újakat is meg szoktam mérni), hogy melyik gyártó termékét veszem ezentúl és melyiket semmiképpen sem. Az új Exide mérésén látható, hogy bőven túlteljesíti a névleges értéket is, az állapota 100%. Na most kaphatók újan olyan csodák is (pl. electric power) ami a boltból elhozva is már csak 82 vagy épp 79%-os és már a névleges indítóáramát sem tudja, nyilván azért is kerül feleannyiba mint a nevesebb társai.
A másik képen meg ott van egy TAB Magic élete, sajnos az újkori mérés képe nincs meg azt csak odaírtam a dátumot és az értéket fehérrel.

És mivel ezzel a műszerrel nem tudom sem egy lion cella sem egy 48V-os akkupakk belső ellenállást mérni ezért vettem még egy YR1035+-t is, amivel bármilyen ellenállást tudok mérni, olyat is ami nincs feszültség alatt, pl. relé átmeneti ellenállása, de még egy rövid darab sodrott rézre rányomott érvéghüvely átmeneti ellenállását is.
A felmerülő "minek?" kérdésre egyszerűen a csak a válaszom, engem pl. az sem elégít ki ha pl. egy trafó szigetelési ellenállásáról csak annyit tudok, hogy 100MΩ vagy 5GΩ felett van az az érték, szeretem tudni, hogy az most 3TΩ vagy 30TΩ mert az értékből lehet következtetni a szigetelés minőségére, állapotára.
(#) MATA válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Köszi megnéztem a műszert nem lehet rossz!
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Az Electric Power (alias JÁSZ) akkukat mikor láttad ilyen rossznak?
Sok évig dolgoztam egy cégnél (idén nyárig), ahol 99%-ban csak ezeket forgalmaztuk. Párezer darab átment a kezem alatt, természetesen nem mindet mértük meg, de az általad megfogalmazott gyengeség nem jellemző rájuk. Voltak nehezebb időszakaik, pl. mikor a leégett gyár újjáépítése után indult a gyártás. Illetve van nem általuk gyártott, de ezzel a névvel forgalmazott néhány típus, ami sajnos gyengébb a ráírtnál. Például a japán 40/45Ah-sok, bár itt itt az évek alatt Amperháború tört ki és az eredetileg 200A (40Ah) körüli értéket feltornázták a gyártók 300A-re, de néha csak a cimkén sikerült ez. A JÁSZ akkuk zöme túlteljesíti a ráírt értéket. Volt nekünk is Lancol, de pl. a töltöttség sosem lesz 98% feletti, ha ezzel mérsz. Egyébként egész jó kis műszer, jó ár érték arányos. Viszont legutóbb a Lidl-ben kapható még erre is ráver, ha valaki vett belőle, akkor igazán jó kis műszer birtokosa lett.
(#) Ge Lee válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Mindig is. Tavaly vettem 4db-ot, 40Ah 330A (EN) hidegindító áram. Így néztek ki újan! :
1. 96% - 325A - 8,51mΩ
2. 88% - 310A - 8,82mΩ
3. 82% - 300A - 9,13mΩ
4. 79% - 295A - 9,27mΩ

De volt még három ismerősöm is aki vett, mind más forrásból, tehát nem is ugyanabból a boltból, 86 és 95% közt voltak. Az Exide az meg nem hazudik, nem is úgy forgatja az önindítót mint a jászakku (azonos kapacitás stb mellett).

A Lancol-nak van egy szoftveres bug-ja amit azóta vagy javítottak vagy nem nem tudom, sosem lesz 98%-osnál jobb a töltöttség akármennyi is az akkufeszültség. Ez legyen a legnagyobb baja, pont ez az a mérése ami lényegtelen, a belső ellenállás, a (szabvány szerinti) becsült hidegindító képesség és az állapot (Healthy) a lényeg.
(#) Bakman válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Lásd melléklet. Nekem lesújtó tapasztalatom van az Exide akkukról. Egyik privát, mási céges autóban múlta alul önmagát.
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Stimm, írtam is neked, hogy a japán 40Ah/45Ah sajnos nem az ő gyártmányuk, veszik és cimkézik. Ezek valóban inkább nem tudják, mint igen. De a többi mind túlteljesít 9x%-ban.
Mérj egy 45Ah J+ normál kivitelt, vagy 55Ah J+, vagy 72Ah, 100Ah, amit akarsz...
(#) Ge Lee válasza Bakman hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Azzal én nem nagyon tudok mit kezdeni. A világhálóban az a jó, hogy minden megtalálható rajta, és mindenek az ellenkezője is. Amikor a TAB kezdte a végét járni, napokon át olvasgattam keresgéltem, hogy mit is lenne értelme venni helyette. A végén 2 vagy 3 cég terméke maradt ami nem hullott ki a rostán, az Exide volt az egyetlen amiről szinte nem vagy alig volt negatív tapasztalat, plusz valaki olyat is írt, hogy kamionokba vagy hova kizárólag azokat használják a megbízhatóság okán. Saját méréseim sem azért készülnek, hogy aztán figyelmen kívül hagyjam őket. Szóval, én egészen addig kizárólag ezt fogom venni ezután, amíg nem ér valami csalódás.
(#) Ge Lee válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
55-öst mértem a szomszéd autójában, az sem volt jobb. A másik. A TAB is egy nagyon jó akku volt, akkus műhely ajánlotta, ott vettem, nem csalódtam benne. De, annál is észre lehetett venni, hogy +25 fokban vagy -2 fokban forgatja az önindítót. Az Exide-nél nem veszem észre, mert mínuszban is ugyanúgy forgat mintha nyár lenne.
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Nekem az Exide akkukkal csak jó tapasztalatom volt. A táblázatot nem tudom honnan vattad, de szerintem valami reklámból.
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 18, 2024 /
 
Továbbra sem hinném, hogy pár db 40Ah japán és 1db 55Ah-s használt alapján értelme lenne egy márkát így lehúzni. Amikor érkezett az a pár száz db egyszerre, akkor fajtánként mértem 3-4 db-ot. Mindezt tizenvalahány évig. Szóval én meg azt mondom, hogy jó akku a JÁSZ a maga kategóriájában, különben nem forgalmaztuk volna.
A jogos garanciális esetek száma az eladott db alapján 1,5%, vagy az alatt volt.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2024
(#) Bakman válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Természetesen reklámból. Honnan máshonnan?
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Ennek a méretnek régen 35Ah és 240A EN volt a paramétere a legtöbb gyártónál. Aztán az évek alatt felkúszott 40Ah és 330A-re (280->300->330), de már a 300A is necces. Sajnos hasonlóan tettek, mint a "hifi" gyártók a PMPO-val.
(#) Ge Lee válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Elnézést kérek, hogy nem fotózok és mentek el minden egyes mérést. Nyilván nem 5db alapján alkotok véleményt, bár számomra az is teljesen releváns lenne. Ha szerinted az jó akkor vedd azt, én meg hadd vegyem azt ami szerintem jó. Hogy ki mit hogyan címkéz át az engem nem nagyon érdekel, az exide-t nem címkézik át, ennyi. Kéne tudnia a címke szerint 640A-t és a műszer szerint 715A-t tud, amaz meg 295A-t a 330A helyett. A mérések meg önmagukért beszélnek, tények, amikkel lehet vitatkozni csak minek.
Úgy csinálsz mintha jelenleg is dolgoznál. Ha azért véded a márkát mert pénzt kapsz érte az sem baj, attól én még elkerülöm, aki meg olyat akar venni az úgyis megveszi, függetlenül attól hogy ki mit ír ide. Részemről be is fejezem mert teljesen értelmetlen az egész, főleg úgy, hogy egyetlen mérést sem mutattál ami bármit is igazolna vagy cáfolna. Hablatyolni a levegőbe én is tudok.
(#) még1MbR válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Exide Excel aksikkal szintén jó a tapasztalatom, rendszerint 8 évesen veszem ki őket a saját kisteherből. Banner és Jász akkuk sosem bírtak ennyit.
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Az új akkukat is én mértem és a garanciális ügyintézés is az én feladatom volt hosszú évekig. Nem tudok konkrét számot mondani, de látatlanban több kapcsolatom volt JÁSZ akkuval, mint neked. Írtam a jogos garanciális százalékot is. Nem fogok itt jegyzőkönyveket feltölteni a mérésekről.
A huszonvalahány év alatt, amíg ezzel is foglalkoztam annál a cégnél, kezdetben több más akkumárka volt a palettán. Sajnos ezekkel a gyártókkal hamar meg kellett szakítani a kapcsolatot, mert az akkuk minősége és hibaaránya nem volt jó, illetve a garanciális ügyintézés is akadozott. A JÁSZ akkunál ez nem merült fel, ezért van jóideje és a mai napig forgalmazás alatt. Nem tudok ehhez többet hozzátenni. Ki az a bolond kereskedő, aki olyan akkut forgalmaz első helyen, ami vacak? A jó üzlet lényege, hogy mindkét fél elégedett. Ha nem így van, az hamar véget vet a dolognak.
Nem kapok érte pénzt, nem reklámozom, de nincs elég konkrét mérésed, hogy azt állítsd, hogy minden JÁSZ akku rossz.
Mi azt tapasztaltuk, hogy éppen a Bosch, Varta akkuk, amik főleg régebben nem tudták a ráírt értéket. Egy ideje feljavulóban vannak. Az Exide-al nincs sok tapasztalatom, én is jónak hallom.
Ha akku hibával keresnek, legtöbbször nem az akku hibája még akkor sem, ha már rossz, az már csak következmény. Az üzemeltetés igen jelentős hibaarányt képez.
De hogy legyen itt valami kézzel fogható...
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2024

EP_45Ah.jpg
    
(#) uniman válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
Most jól elakadtam...kéne vennem egy olcsó (18-20 körül) "jó" akkut minél több Ah-val (50-75Ah). (Nem autós célra).
(#) Inhouse válasza uniman hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 

Te is tudod, hogy nem autós célra a gépjármű akku nem ideális.
Ettől függetlenül, ha ügyesen használod, akkor megérheti, mivel jóval olcsóbb, mint a munkaakku.
Egyébként tényleg bajban vagy, mert egy 55Ah-s mezei CaCa JÁSZ beszer ára ennyi... Az 50Ah-st megkapod a net szerint ennyiért+posta. Ezt a méretűt nem forgalmaztuk.
(#) Ge Lee válasza uniman hozzászólására (») Nov 19, 2024 /
 
A kettő együtt nem megy, mármint hogy jó is legyen meg olcsó is. Olcsót tudok, többet is, már ha valóban érdekel.
(#) uniman válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Szia! Ha itt, nyilvánosan, pl. egy .txt mellékletben leírod, akkor érdekelne.
Kezdem én az elsővel (2 éve vásároltam 18-ért, ma már 22-ért kínálják, két telet már jól teljesített):
"Polaris 12V 55 Ah (440A) jobb+ alacsony"
Sajnos nem tudom mérni az állapotát, de van még egy régi 75Ah Magnum plus Ca is , ami egész jónak tűnik. Ezt is megmérném, meg ráengednék egy regenerátort.
Egy hibás retro villás mérőm van...talán egyszer megjavítom majd.
(#) Ge Lee válasza uniman hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Ide nem írok semmit, mert a felületen tilos az üzletelés, hirdetés. Olyan akkuim vannak amik autóba már nem jók, egyéb célra még jók lehetnek. Rokkantkocsi akkuim is vannak de nem egyformák, gyártóra se meg belső ellenállásra se. Van egy 12V-os inverterem ahhoz tartogatom őket csak még egy napelem panelt is kell vennem hozzá hogy működő rendszer legyen.
Ezekből az indítóakkukból 5-6A-nél (0,1 C) nagyobb áramot nem lehet tartósan kivenni mert az az élettartamuk rohamos csökkenésével jár, többet kell párhuzamosan kötni. Ezért jobb pl. egy autós lion cella mert az le tud adni folyamatosan 60A-t is, a tízszeresét mint egy indítóakku.

Léteznek olyan műszerek is amik nagy árammal terhelnek de ezeknek a használatuk jóval körülményesebb, nekem volt ennek kisebb tesója de gyorsan túladtam rajta, olyan alapvető tervezési hibája is volt, hogy a terhelt feszültséget nem a sarun mérte hanem a dobozban a kábel végén.
Következő: »»   85 / 86
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem