Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Mármint a tápegység kimenetén mértél 100 V-ot? Ha áramgenerátoros a tápegység (nagy valószínűséggel az), szakadás esetén a maximális feszültségre áll be a tápegység kimenete, ami úgy tűnik, jelen esetben 100 V.
A 32.768 az óra kvarc. Én 2db 22pF NP0 kondit rakok rá, és elég pontosan jár.
De ha igazán precíz akarsz lenni, és van 6-8 digites frekvencia számlálód, akkor az egyik kondi helyett egy 47pF trimmert berakva egészen pontosra állíthatod a frekit. Igazából ahol valóban számít a pontos freki, ott mindig trimmerrel hangolják, sőt sokszor termosztátba szerelik, és állandó hőfokra fűtik, például Peltier blokk segítségével.
Köszönöm a válaszodat, nincsen szükségem precizitásra az óra kvarcnál, csak ráterveztem a nyáklemezre hogy a későbbiekben legyen rajta.
A 10MHz-es kvarckristálynál szeretnék minél nagyobb precizitást mert USB és CAN FD periféria fog menni róla. A legnagyobb félelmem az ha a 10MHz-es kvarckristály nem indulnak el a rosszul választott kondenzátor miatt. ATmega328-nál eddig találomra mindig 18-22pF között tettem, de attól tartok hogy ez a STM32 kényesebb lehet.
Szia!
Igen a tápegység kimenetén mértem a 100 V-ot. A LED-en nem látni hogy füstölt volna.Meg lehet mérni hogy még használható-e? A tápegységen mi az ami ilyenkor elromolhat?
Ha ad 100 V-ot, akkor valószínűleg nem romlott el. A LED szakadhatott meg valahol, nem feltétlen van szemmel (nagyítóval) látható nyoma.
Köszi!
Egyéb módon tesztelhetem a tápegységet a mérésen kívül? Másik LEd? 220-as jelző izzó?
Ha nem sima kristályt választasz, hanem egy 10MHz kvarc oszcillátor modult, akkor nincs ilyen gond, az biztosan működni fog. Méretben sem sokkal nagyobb ma már, mint egy sima kvarc.
Négy lábú jószág, +/-táp ( 5V ), az oszcillátor kimenet, és esetleg még az enable. Lomexnél is kapható. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
hibás IC ?Sziasztok! Jól gondolom hogy ez a két IC elfüstölt?
Nem! Kijött belőle a működtetésért felelős füst.
Akkor ez a helyes megfogalmazás. Kuka. Sajnos az egyiken nincs azonosító, bár azt hiszem a másikat sem tudom beazonosítani mer a füst pont ott jött ki. Ha esetleg mégis valakinek sikerülne azt megköszönöm.
74HC595 lehet. A másik valószínűleg mikrokontroller, de mindegy is, mert egy üreset hiába raknál bele, nem csinálna semmit. Ha ismered az áramkör pontos működését, újra lehet írni a programot, már ha ér annyit az egész.
Nem írtad mi ez, de nagy a valószínűsége, hogy túlfeszültséget, vagy fordított feszültséget kapott.
Ahogy Bakman írja ez kuka..
Köszönöm a választ, átfogom tervezni oszcilkátor modulra a nyáklemezt.
Ez egy Xiaomi 70 mai lite kompresszor volt. Elbaxtam túlfeszt kapott. Nem gondoltam hogy ennyire megromlik. Táprelére gyanakodtam,kapott újat, de nem indult avval sem, így nagyító alá vettem és ez lett az eredmény. Nem dobom el, mostantól nyomás szabályozás nélkül fog üzemelni, kap még egy nyomás mérő órát a csövére és majd manuálisan lesz szabályozva.
Köszönöm a beazonosítás, ahogy írod is, tényleg nem ér annyit. Átszereltem manuálisra.
Magas fesz. kimenetű BoostConverter kis méretben?Sziasztok!Kapható valahol olyan BoostConverter modul, ami 5V bemenetből is képes lenne minimum egy jó 100V-ot csinálni, túlterhelés elleni védelemmel is rendelkezik, plusz még kis méretű is? Vagy utóbbit illetően, legalább az alapterülete nem nagyobb egy PowerBank-nál és eléggé lapos (pl. nincsenek rajta trafók, vagy legalább azok nagyon picik). Kimeneti oldalon 6-8mA terhelhetőség kéne. (túlterhelés elleni védelmet azért szeretnék, hogy ha a rákötött eszközben elszállna valami, legalább a BoostConvertert ne vigye magával, mert az előbbit még mindig könnyebben tudnám majd kidobozolni/cserélni, a BoostConverternek viszont sajnos már eléggé szervizelhetetlen hely fog jutni csak. Olyan pontosnak nem kell lennie, +/-20 voltot is akár elmászhat... de akkor inkább fölfele másszon. (ezért is akarok kicsit fölétervezni) A hozzászólás módosítva: Pé, 19:28
5V-ból 100V az egy kicsit science fiction-nek tűnik.
Magas hatásfok sem kéne. Nem powerbank-ról/akkuról menne, azt csak a mérethasonlat miatt írtam. Az a totál max. terület, amit foglalhat.
Sajnos csak 5V-ot tudnék kihúzni, az van a közelben 5A terhelhetőségig is akár. Még egy háromfázisú 400V-os pont lenne, de még az is relative távol van és arról szerintem még macerásabb lenne 100V egyenfesz.-t csinálni.
Másfél voltból is csináltak 350V-ot két-három évtizede, az eldobható kategóriás filmes fényképezôgépek vaku-kondijának töltésére, nincs benne sci-fi. Az hogy ilyent ma készen kapni-e, esetleg mennyiért, az más kérdés.
Ha így van, az mondjuk nekem jó hír lenne, mert egy olyan marokfényképezőgép se sokkal nagyobb, mint egy átlag powerbank. És akkor az még mindig csak egy része a fényképezőgépnek!
Most már csak jönnie kéne valakinek, aki vagy ad egy kapcsirajzot (bár inkább vennék, mind DIY-kodnék), vagy mond egy megnevezést v. egy linket, h. modulként hol/hogy szerezhetőek ezek be.
Válassz kedvedre. Ezek nagy része szabályozatlan, tehát meg kell oldanod hogy ne fusson 100V fölé.
Pl ez itt a link alatt mintha azt írná leszabályoz, de nem olvastam jobban rá. A hozzászólás módosítva: Pé, 20:12
Jajjj Aliexpress....
Ezek amúgy kV-os tartományúak, az azért nekem sok. Én is ezzel a kifejezéssel próbálkoztam, de a Google is ezeket a fekete epoxy-ba öntött kiloVolt-os hengereket hozza be.
Lásd melléklet (AliExpress).
Elvileg 20 mA-t tud a kimenete, nagy valószínűséggel a potival lehet beállítani a kimeneti feszültséget.
Bocs-bocs, Neked van igazad, itt van: Bővebben: 5V-to-170V
Bár megpróbálok azért egy európaibb helyet keresni, ahonnét nem 2 hónapot kell várnom.
Sarki fûszeresnél nem hiszem hogy kapsz ilyent, vagy az Ali, vagy valaki aki ugyanonnan rendeli és akkor drágább lesz.
Ha a Choice jelzéssel lévôt veszed, itt lesz neked két héten belül (kivéve talán most az ünnepi forgalom miatt). A hozzászólás módosítva: Pé, 20:17
Deprez műszerSziasztok! Passzív analóg lengőtekercses árammérőknek általában hogy szokott lenni a tűrése végérték felett?A konkrét szitu az lenne, hogy gyorsba' egy 100mA-ig skálázott használt mérőt sikerült vennem, helyileg nem is volt más megfelelőbb. A skálázással nincs gond, a konkrét értéket eddig kell tudni leolvasni - 90mA felett "már gond van" -; Viszont, olyan eset is adóthat, amikor a mért panel 200, nagyon-nagyon rossz esetben 300mA-t is felránt. Általában tudják az ilyet tolerálni ezek a mutatós árammérők? Vagy le fog égni benne a tekercs?
Van pár panelműszer gyártó (Hobut, Raad, Sifam Tinsley) ami ad meg túlterhelés bírást a specifikációban. De szerintem ezek elég konzervatív határadatok és ennél azért többet bírnak. Nekem van egy kísérletezős deprez műszerem, az már elég durva dolgokat kapott és még mindig működik és még mindig pontos.
Szóval szerintem a 300mA indítási áramlökéssel is örök élet. De ha nagyon zavar akkor gondoskodhatsz a védelméről pl antiparallel diódával. A hozzászólás módosítva: Pé, 22:27
Köszönöm!
A 300mA az sajnos nem indítási áramlökés, hanem vagy panelhiba (az mondjuk nagyon ritka, amikor így lenne zárlatos), vagy az egyik chip besült. Viszont jó kérdés, hogy mi az indítási áramlökés! Merthogy ezt eddig sose tudtam mérni... annál sajnos az összes műszerem lomhább. antiparallel dióda :: Pl. ez lenne az? : Bővebben: antiparallel DI És milyen paramétereket kell nézzek, milyet válasszak? A kollektoráram legyen a 300mA?
Ha ott nem lehet nagyobb áram akkor akár két 1N4001-es dióda is jó párhuzamosan kötve, de egymáshoz képes fordítva.
De azért ez nem feltétlen jó megoldás. Ha például az árammérő műszereden eső feszültség 1 Volt körül van, akkor a diódák miatt ott maximum 600-700 mV lesz, így sosem fog rendes értéket mérni. De ha mondjuk csak 150-200 mV esik a mérőműszeren akkor sosem fognak kinyitni ezek a diódák, és így a védelmi feladatot nem tudják ellátni! |
Bejelentkezés
Hirdetés |