Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A D4-re az adatlap írja, hogy az EMI performance javítása miatt van és opcionális, ha valaki esetleg elmagyarázná, hogyan fejti ki a hatását ...
D1 helyére gyors diódát raktál? Sima 1N400x nem jó. C2 legyen low ESR kondi és vele párhuzamosan kellene tenni 1 ... 4,7µF X7R kerámiát is. Az L1 tekercs 1 mH, ami jó nagy érték 1000 uH, biztosan megfelelő amit beépítettél? (L2 nem kritikus) A stabíl működéshez kell rá a terhelés, ezért van az R4 ha a kimeneten nincs semmi akkor is legyen egy minimális terhelés, ezt sem lehet kispórolni.
Az L1 gyárilag megadott névleges áram 12V 120mA kimenő áram esetén 220mA az ajánlott, ez is okozhat problémát, ha kisebb névleges áramut tettél bele, mert telítődik a vas.
Az adatlap mellett lásd még: LinkSwitch-TN Design Guide
Összerakással nincs gond, minden alkatrész új. Valami olyan a dolog, hogy ha kikapcsolás után kb. 1-2V még marad a kimenő pufferkondin és akkor kapcsolom be, akkor röppen. Ha várok 1 percet, akkor jó és folyamatosan tökéletesen működik.
Minden az ajánlott rajz alapján, minden új. A dióda gyors 4007-es. Első bekapcsolásnál megy, ha keveset várok kikapcsolás után, akkor bekapcsoláskor elszikrázik az ellenállás. Csere után megint jó. (ugyan itt olcsón eladók egyszer használt ellenállások dísznek) A terhelés folyamatos (3.3k benne egy uC pár LED és egy relé van benne, 40-60mA között változik az áramfelvételük) Minden jó, de vicceskedik itt a cucc, sajnos igen sok ki-bekapcsolást kellene kibírni. IC csere még megfordult a fejemben, hát ha... Mivel alapban a 12V-ot kívülről adom, mert nem szeretem rázatni magam meg a PC-t a SW írása közben, lehet, hogy nem szerette a visszafelé feszt, de csak agyalgatok.
Ennek azért utánanézek! Köszi!
Ha tartasz a "visszafelé fesztől", akkor tehetsz a kimenetre valami elhanyagolható értékű diódát is, hogy ezzel is védd az áramkörödet.
Üdv kezdő vagyokSziasztok!Szeretnék segitséget kérni tőletek ebben az 1alkatrész be azonosításában ugyanis meg szeretném rendelni.Ez tranzisztor vagy fet lehet nem tudom.Előre is köszönöm.A hozzászólás módosítva: Szo, 12:02
A 10 Ω 2 W ellenállás helyett használhatnál 230 V 100 W izzót, látnád hogyan zajlik a hiba. A beszámolódból arra következtetek, valahol áthúz az egyenfeszültség.
Csak tippelek: A pufferkondi a feszültség csúcsértékére töltődik fel (kb. 320V), utána, a következő csúcsig a diódák zárva vannak - azaz leválasztják a hálózatról a nagyfrekis zavarforrást. Ha csak 1db dióda van, akkor folyamatos az összeköttetés a nullával (vagy a fázissal). Tehát elvileg a vezetett zavar lehet valamivel kisebb 2 diódával - de akkor már lehetne egy graetz-et is betenni ezzel az erővel...
A hozzászólás módosítva: Szo, 16:18
Köszönöm, ez így logikusnak tűnik.
car playVan egy régi kocsim, buta rádiós CD-vel, cserélném. A jézuska hozna egy 1DIN-es valami szines csilivilit, de tanácstalan vagyok. Jól tudom, hogy az androidos CAR PLAY csak úgy okos, ha egy telefonnal össze van párosítva? Nekemm valami olyan cucc kellene, ami önállóan GPS, MP3 meg a többi, nem kell a megabájtokat zabáltatnom a telefonommal, ha bármit használni akarok rajta. Erre valami tipp?
Na most akkor tisztázzuk, akkor te egy All in one multimédiás egységet keresel,
ami 1 DIN -es helyre befér, vagy esetleg szélvédőre vagy műszerfalra rögzíthető. De akár konkrét autó típust is megadhatsz, lehet még olyat is találsz műszerfalba illeszthetőt. Ezek működnek önállóan telefon nélkül is. Csak azt kell kiválasztani, hogy milyen egység legyen benne, mert pl van amelyikben nincs GPS, vagy RDS, ezért a specifikációkat jól át kell nézni.
Elméletileg a kapcsoló NFET parazita diódája ott lakozik, nem szabadna bajt okozni a be-kimenet "visszafelé" fesznek. Az egy külön dolog, hogy nem értem, honnan tudja az LNK, hogy mekkora a kimenő fesz, mert csak a pozitív ágban van, nincs GND-je, mihez viszonyít? Másik, hogy két dolgot biztosan tudok, miért nincs szabad fegyverviselés kishazánkban meg hogy úúútálom a kapcsolóüzemű tápokat Most összeszedem az összes fellelhető műszert és mindenütt, mindent mérek (jó dolog az elemes szkóp), de itt minden ráz.
Nálam alapból Graetz van. Azért választottam ezt a megoldást, mert mérem a hálózati feszt is, potenciálviszonyok miatt logikusabbnak tűnt. nem tudom, melyik sarkánál kellene felgyújtani, mert kb. 0.5 másodpercig megy, aztán megint füst. Utána új ellenállással 10 óráig megy a cucc, kapcsolgat, mér, teszi a dolgát. Csak ne kapcsoljuk ki... Meg vagyok átkozva, csak a piócásember segíthet, kezdő ördögűző is szóba jöhet.
WIN-0248Sziasztok! Hogy lehet ellenőrizni egy WIN-0248 működőképességét azt leszámítva, hogy becsavarom egy másik lámpába. Próbáltam ohmmérővel, de ugyan annyit mutat, mint egy jó izzó. Rázásra mintha hangosabb lenne a rossz.Köszönöm előre is!
23. kerület? (akkor a közelemben vagy) Ugorj be valamikor, vagy csak dobd be és megnézem mi lehet a gond. Amúgy TNY255-el lehet hasonló tápot csinálni, fillérekbe kerül a lomexben, és hibátlan (de folyamatosan csak kb. 80mA-ig terhelhető)
Szia!
Ezekben az eszközökben van egy elektronika. Az ritkán hibásodik meg. A bemenetén van belül biztosíték( fuse ellenállás). Az elektronika meghibásodása esetén ez az ellenállás kiég mint egy biztosíték, ekkor nem mérhető ellenállás. A fénykibocsátó üvegspirál úgy működik mint egy fénycső. A spirál kiinduló részén látható füstös rész is a cső tönkremenetelét jelzi. Ez már kuka. Ha van kedved szedd szét és tanulmányoz a belsejét. Érdemesebb ledes "izzókra cserélni, kevesebbet is fogyasztanak. Üdv. A hozzászólás módosítva: Vas, 13:44
Szia, köszönöm a válaszod!
Megvan a füstös rész. A másikon ez sokkal kevésbé látszik. Vettem is két ledest. Üdv.
7 inch kijelző meghajtásaSziasztok!7 colos kijelzőt mivel tudnák meghajtani? pl egy órát szeretnék készíteni belőle.
Ez kb. olyan kérdés, mint "Egy 7 colos kereket, mivel lehet meghajtani?"
Ha van rajta HDMI csatlakozó, akkor pl. Raspberry Pi-vel.
AT070TN83 V.1 Így már jobb?
A hozzászólás módosítva: Hé, 11:53
Ezt keresd: raspberry 40 pin ttl display interface. Van pár találat, halvány lilám sincs, melyik illik ahhoz a kijelzőhöz.
Esküszöm, hogy amikor azt írtad, hogy 7 colos kijelző, meg óra, akkor nekem egyből egy 7 col méretű 7 szegmenses kijelző modul ugrott be ( ha van olyan méret egyáltalán ), és nem egy 7 col átlójú LCD panel.
Vagyis a kérdésedre a válasz, hogy igen, mindig érdemes megadni a részleteket, típusszámokat, egyéb paramétereket, ha értelmes válaszokat vársz.
az nem okozna gondot akkor fel se tettem volna a kérdést.
Kvarckristály kondenzátora a mikrokontrollerhezSziasztok,A kvarckristályokhoz hogyan számolják ki a hozzuk tartozó 2db. (többnyire) 8-28pF körüli kapacitású kondenzátorokat? Mikrokontrollernek STM32H563RGT6 (QFP64) mikrokontrollert választottam és ezeket a kvarckristályokat: -32.768kHz: WC38F-32.768KHZ (adatlap) -10.000MHz: ABM3-10.000MHZ-D2Y-T (adatlap) Minél többet néztem a képleteket és a fejlesztői panelek kapcsolási rajzait, annál jobban összezavart a téma, olyant is láttam (pl. egy Microchip által tervezett PIC18F...-es fejlesztői panelnél) hogy egy 18pF-os és egy 22pF-os kondenzátort használtak. A választ előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:37
LED Lámpa 100 VÜdv!Lehetséges nagy teljesítményű 30W-os LED 100 V-os tápegységgel? a LED nem világít de a tápegységen 100 V-ot mértem |
Bejelentkezés
Hirdetés |