Fórum témák
» Több friss téma |
Ha minden eredeti, és működött ameddig jó volt a relé, akkor csak a relét kell kipiszkálni a bekötésből.
Rövidre kell zárni az áram-tekercsét (pirossal jelöltem), és a két érintkezőjét kivezetni a nyomógombra (zölddel). Alul, ahol a V1 felirat van, nincs a betáp hozzákötve, csak a rajzon nagyon közel van. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2024
Pontosan ezt tettem.
Relé M és L pontját rövidre zártam, innen vittem a nyomógomb által a kondira a feszt, S kimenet helyett, a K pontra. Semmi átkötést nem variáltam. Arra gondoltam, ha pl beégett a relé, esetleg a segédfázis tekercs károsodott?! Kép
Ha akármilyen okból károsodott a motor, akkor nincs olyan kötés amitől megjavul. Nagyon dilettáns megoldás, de ha a főfázis jó, és csak arra adsz feszültséget, akkor kis ügyeskedéssel be is lökheted a motort, hiszen az indító kondi is ennyit tesz. Viszont ha a segédfázis tekercs zárlatos, akkor azon folyhat valamekkora áram.
Berajzoltam, hogy mit kötöttem át. Szerintem egyértelmű.
Csak és kizárólag a relét vettem ki a rendszerből. Zöld vonal jelzi az új kötéseket. (Jobb oldali duma áthúzva) Gyakorlatilag ugy csináltam, ahogy írtad, relé tekercse áthidalva, nyomógomb pedig kondin át kapott delejt. Tekercs zárlat kiméréséhez ki kell kötnöm mindent? (Áthidalók, kondenzátor)
A tekercszárlatot ellenállás méréssel nehéz detektálni.
VIM és Bkrisz tanácsait kövesd, az Ő véleményük meghatározó.
A "Kép" nem jó! Nem egyezik a Te motorod kivezetési pontjaival.
A helyes tekercselrendezés látható a képen és ehhez a nyomógomb bekötése.
Csak bátortalanul merek beleszólni a nagyok dolgába, de nekem a nyomógomb nem tűnik jónak. Annak a rajz szerinti jobb oldalát az N-re kellene kötni szerintem.
Ezt nem jól rajzoltam, mert az U-pontról kell a nyomógombbal megtáplálni a kondenzátort.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2024
A bekötött vezetékeket nem tudom értékelni, de amit belerajzoltál szerintem is tökéletes eredményt ígér. Ezt a kötést érdemes kipróbálni, így forognia kell (reméljük jó irányba, de ha mégsem, innen már könnyű az irányváltás).
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és hogy foglalkoztatok ezzel a dologgal.
A bekötés jó, más gond lesz. Amit nem írtam, kötözésnél az egyik pontnál a menetes szár eltörött (pedig óvatosan húztam meg). Volt ott több alátét , azokból vettem ki, így volt hely az anyának. Elképzelhető, hogy pl a segédfázis csatlakozásánál is sérült ez a pont (régi motor). Még egyszer nekifutok a héten. Ha jol láttam neten, lehet kapni ilyen bekötő kapcsot.
Az a lehető legrosszabb hozzáállás, amikor abból indulsz ki, hogy így jó és kész. A fotó alapján zavaros a bekötés, szerintem nem is jó, és látok egy további vezetéket is, amit nem tudni micsoda. Célszerű először ezt pontosítani. Ellenőrizni valóban azokra a pontokra hozták-e ki a fő és segédfázis tekercsvégeit, majd a bekötést VIM rajza alapján megcsinálni. Ez sokkal egyszerűbb feladat, mint mondjuk szétszedni a motort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |