Fórum témák
» Több friss téma |
A ventilátorra én is gondoltam, hogy megkenjem, igaz nem ebből az apropóból.
Mellette van egy kis köralakú műanyag, amiben állítólag egy membrán van...hogy aztán az is mire szolgál...? Mi az a pitot cső? Lehet, hogy a szivattyúnál van valami szennyeződés, megnézem, mert az egyik visszacsapó szelep is ott van és ez nekem megmondom őszintén még mindig visszacsapó szelep "ciripelésre" hasonlít! Volt már olyan kazánrendszerem ahol a két fali kazánom kaszkád rendszerbe volt összekötve és ott volt az egyiknek ilyen hasonló hangja, de majd meglátom. Szakembert már nem igazán hívnék, mert a gatyámat is rájuk fizetem...úgyhogy remélem nem gázszelep lesz a ludas...
Ennyi látszik belőle, a presszosztáthoz menő cső valahol hátul csatlakozik, nem tudom, mennyire kell a ventit le-/szétszerelni, hogy hozzáférhető legyen. A pitot cső az merre van?
Az ábrán zölddel jelölt "kerék" láthatóan szépen pörög, amikor áramot kap a kazán és beindítja. Szelesebb napokon pedig a jelölő nyíllal ellentétes irányba forgatta a kéményen át bejövő szél. Kézzel is nagyon könnyen megforgatható.
Amit mutatsz lapátkereket az a motort hivatott hűteni és az nem vesz részt a füstgáz eltávolításban. A dob oldalán kell lenni egy nyomáskapcsolónak amire ennél a típusnál egy cső megy a másik szabadon van hagyva. A pitot cső az belül van, mert azon keresztül érvényesülne a nyomáskapcsolóra ható elszívás.
Most nézem, hogy ez a ventilátor motor nem a megszokott kialakítású. Ez a SD-nek az innovatív megoldása a H-MOD funkciós ventilátor ami a fordulathoz igazítja a gázégő modulációját.
Ezt a presszosztátot gondoltam hogy akkor első körben cserélni kellene, hacsak nem lehetne valahogy ellenőrzni. Az alsó vékonyabb cső az csak az égőtér falán át megy be így gyakorlatilag a kéményből bejövő levegő nyomását adja meg. A felső vastagabb kívül megy hátra onnan már további szétszerelések nélkül nem látszik, hogy merre hogyan hová.
Az elszívóventillátor drága dolog, nem tudom azon mit és pontosan hogyan lehet ellenőrizni, karbantartani, kell keressek róla további infót. A zölddel jelölt lapátkerék azt hittem szinkronban együtt forog a belső füsteltávolító lapátkerékkel. Jelenleg számomra teljesen indeterminisztikusnak tűnik a kazán működése, hogy mikor kezd folyamatos rendes működésbe első begyújtásra, mikor 2-3-4... sokadik begyújtás után. Valami biztosan nem jó.... A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2024
westen quasar hmv vízkövesedésSziasztok Westen quasar 24 gázkazánon villog a két felső kijelző ami jelentése ‘’ vízkövesedés a hmv körben’’. Hőcserélő savazással megoldódik, vagy a hálózatban lehet gond? volt már valakinek ilyen problémája? köszönöm
A presszosztát csöveit fújd ki a nyomáskapcsoló felől vagy ahonnan könnyebb levenni a végét DE jegyezd meg, hogy melyiket honnan vetted le és azt oda is tedd vissza. Így ha belül a pitotcsőben lenne kosz az is kikerül belőle. Nem gondolnám, hogy a motorral lenne probléma csak azt látom, hogy nem a "szokásos" motor van beépítve és a kenés az kissé másképp alakulhat, mert ahhoz le kell venni a tengely végén a jeladó mágnesét de, hogy azt hogyan ....? egyáltalán van e lehetőség ilyesmire?
A motor lapátja az ugyanazzal a fordulattal forog mint a belső. Az "óvatos" gyújtás az a fűtés indulásakor fordul elő vagy amikor a HMV-ről visszavált.
Egy rokonomnál van. Elmondása alapján 2006-ban lett feltéve.
Kérdeztem ezt annak okán, mert ez a készülék bitermikus hőcserélős és hiába nagyon jó a hőcserélőjének a hatásfoka DE hajlamos a vízkövesedésre ez a "kettő az egyben" megoldás. A savazás az ennyi idő eltelte után kétes kimenetelű, hogy hogyan sikerül ugyanis ha nagyobb plakkok válnak le a cső belsejében azok könnyen elzárhatják a még szabadon járható csőszakaszokat és rosszabb lesz mint volt (.... jobb volt mint lett). Próbálkozni azt lehet de érdemes volna azon elgondolkozni, hogy az mennyire kifizetődő. Meg kell kérdezni egy szakembert, hogy mennyiért savazza garanciával és mennyibe kerül egy új hőcserélő ami újabb 18 évet tudna szolgálni.
Mai első üzem: második gyújtás után rendes működés indult, azaz szépen folyamatos megy a fűtés 4-es fokozaton 75 fokon, nem kapcsolgat közben lángot ki-be. Aztán bekapcsoltam a melegvízet 4-es fokozatra, váltószelep átváltot, majd kis idő múlva kikapocsolta a lángot, majd újra vissza és ugyanúgy szépen megy folyamatosan a melegvízkészítés is láng ki-be kapcsolgatás nélkül.
Tegnap viszont, nem a napi első üzem során, láng ki-be kapcsolgatással kezdte kb.4-5-ször gyorsan egymásutánban és közben villogtatta az F9-et, majd egyszercsak ez abbamaradt és beindult a "normál" mód, folyamatos láng a fűtéshez.
A hibakódok szerint ez a nyomásőr azaz a vízhiány érzékelőt hozza. A Te kazánod valami átmenet lehet az F25 H-MOD között, mert az F24 az egy tartályos a másik pedig kettő és a HMV szivattyújuk sem azonos.
Radiant rma hmwTiszteletem!Olyan kérdésem lenne, hogy a radiant rma tipusú kazán, ami beépített tárolós, amikor fürdéshez engedem a vizet elfogy a melegvíz körülbelül mikor a tároló 'kifogy' utána csak langyos víz folyik, ha elzárom a vizet pár perc múlva újra forró víz folyik. Hol keressem a hibát? Köszönöm az építő jellegű segítségeket
Szia! Előzőleg nem így működött, hogy ha kifogyott a tartály mennyisége akkor időbe telt amíg felmelegítette vagy akkor is szolgáltatta a meleg vizet azonnal (folyamatosan) megszakítás nélkül?
Nem eddig a kádat simán megtöltötte melegvízzel, korábban lett benne cserélve tároló, mert a csőkígyó ami benne van átlyukadt, utána nem sokkal a váltószelep tengelye csöpögött az is cserélve lett, ezek után tökéletesen működött. Most random jötz ez a hiba. A csőkigyóba a belépő és kilépő víz forró folyamatosan a tárolóból jövő víz elhül.
Szia! Alco vagy Honeywell váltószelep van benne? Az Alco az műanyag házas a másik az sárgaréz és levehető a motor a háromutú szelepről. Ez utóbbinál látni lehet a szelep váltását, hogy az megtörténik vagy nem. A HMV tartály szondája az jó értéket mutat ha rámérsz?
Atva 03 szelep van benne a motor átfordítja a két mikrokapcsoló jó benne.
A tartály aljába van a HMV érzékelője bedugva de szerintem a tartályban belülről a vízkőlerakódás miatt az érzékelés nem tud megfelelően érvényesülni. A tartály érzékelője az ezek szerint kettő érzékelőből áll de azt nem tudom, hogy a másik érzékelő az hol van a tartályon elhelyezve. Vagy mindkettő be van dugva alulról abba a patronba és eltérő szinten érzékel vagy az egyik benne van a patronban a másik kívülről van a tartály oldalán. Ha nem a vízkő miatt van a hibás hőmérséklet érzékelés akkor ez a négy kivezetéses tartály érzékelő értékei nem jó értéke miatt lehet a kevesebb meleg víz előállítás.
Fűtőkör nyomása jelentősen csökkenSziasztok!Mikor máskor, karácsonykor leállt a kazán. A fűtőkör nyomása leesett 0,5bar körülire. Feltöltöttem kb 1,6-ra de reggelre ismét leesett úgy 1bar körülire. Na mondom valahol csöpöghet, körbenéztem a csöveket, sehol egy víztócsa. Minden fűtéscső falon kívül megy, ha az eresztene látszana. A kazánból sem csöpög a víz. Ez egy Viessmann zárt égésterű kondenzációs kazán. Elképzelhető, hogy kilyukadt a hőcserélő az égéstérben, és a kifolyó víz azonnal gőz formájában megy ki a csövön, ezért nincs sehol víz nyoma? A kazán kb. másfél éves, ez a második fűtési szezonja. A hozzászólás módosítva: Csü, 9:59
Szia! A tágulási tartályban tedd rendbe a nyomást de ne úgy, hogy engedsz vizet a rendszerbe hanem a ballonba csinálj előfeszítési nyomást levegővel (kompresszorral vagy autós pumpával), mert a gyári nitrogén töltet már elillant belőle. Amit a nyomásmérőn olvasol le az a rendszer nyomása csak hiányzik az előfeszítési a tágulásiból és amikor lehűl a rendszer akkor amit melegen kitágul a lehűléskor kevesebb lesz a térfogata. Ha még nem csepeg a biztonsági szelepnél akkor nem vagy elkésve semmivel. Ekkor még csak jelzés értékű a nitrogén töltet hiánya vagy jelentős csökkenése. Ha egyáltalán nem lesz lehetősége a rendszernek a tágulási térfogatának befogadó mértékéig tágulni akkor ki fog nyitni a biztonsági szelep és leereszti a felesleget. ITT találod a helyes folyamatot. Kettő hsz-el lentebb pedig "szerviz" intelmét, hogy a biztonsági szelepet leeresztésre ne használd.
Köszönöm, megnézem.
A gyári töltet ilyen gyorsan elillan? A felpumpált levegő nem fog hasonlóan elillanni?
A levegő molekulái kicsit nagyobbak és sűrűbb is mint a nitrogéné. Az, hogy miért illant el ilyen gyorsan az jó kérdés de a nyomásingadozás erre enged következtetni. A tartályban lévő membrán anyagában lehetne keresni a választ, hogy az miért ereszti át azt a gázt. Remélhetőleg a szelep nem ereszt főleg nem vizet.
Úgy néz ki, hogy meglett a hiba. A fűtéscsövek a pincében mennek a mennyezethez közel, és mindenütt a radiátorok alatt van elágazás felfelé, a födémen át. Az egyik eldugott helyen megtaláltam a víztócsát, és csöpögött a víz. A felette lévő radiátor légtelenítője szivárgott.
És mivel a szivárgó víz egyenesen átfolyt a fűtéscső körül lévő védőcsövön, így a radiátor alatt nem volt vizesedés, csak alatta a pincében. Egyelőre jól elzártam a víztelenítő kupakját, aztán majd kicserélem. Most nem csöpög. Viszont a nitrogénhez visszatérve. A levegő majdnem 80%-a nitrogén. Vagyis ha a nitrogén át tud diffundálni valamin, akkor szerintem a levegő nitrogén tartalma is. De úgy tűnik ezzel a résszel már nem kell foglalkozni. Nem hiányzott egy komolyabb javítás így a fűtési idény közepén. Hideg víz megnyitásakor is kapcsol a kazánSziasztok!Pár napja lettem figyelmes arra a jelenségre, hogy a hideg víz megnyitásakor is kapcsol a kazán, mint amikor a meleg vizet nyitom meg. Ez a jelenség eddig csak a fürdőkádnál volt megfigyelhető, most azonban mostam egyet és a mosógép adagolásánál is ugyan ez van. Máshol nem tapasztalom, csak ezen a két helyen. A hőmérséklet egyébként rendben van, hideg víznél hideg, melegnél meleg. Mi lehet a gond? Köszönöm szépen a segítséget!
Hát most erősködtem volna, hogy biztos szivárog a rendszered valahol csak nem nézted meg alaposabban? Az nekem is furcsa volt, hogy kettő év alatt előfordul ilyen egy tágulásival de már semmi sem a régi jó megbízható minőség (gondoltam én). A légtelenítő az automata? Miért kell azt nyitva hagyni ha a feltöltés utáni procedúrán elvégezte a dolgát? Ha szükséges, mert csak ott van lehetőség annak a résznek a légtelenítésére akkor érthető de más esetben inkább zárd el, nem kell annak nyitva lenni.
Ezek elvileg automata légtelenítők, de már nagyon öregek, nem zárnak jól, ezért a biztonsági sapkával tudom rendesen elzárni, de úgy látszik legutóbb nem sikerült rendesen.
Vettem már újakat, hogy kicserélem az öreg szériát, de még nem történt meg a csere.
Szia! Nem írtál kazán típust és nem említesz egy esetleges másik hőtermelőt sem ami a HMV körre lenne telepítve. Mondom ez utóbbit azért feltételezve, mert ilyen eset akkor fordul elő ha a két készüléket elválasztó visszacsapószelep vagy a másik HMV vezetékre dolgozó készülék (bojler) töltő oldalában lévő visszacsapószelep meghibásodott, ezért a vízáramlás képes megfordulni ill. nem az irányított áramlásnak megfelelő irányba folyni.
Szia!
Nem biztos, hogy jól értelmezem azt, amire kíváncsi vagy, de leírom, amit tudok. Tehát a kazán felől melegvíz a mosdó csapjából jön, illetve a fürdőkádnál lévő csapból és a zuhanykabinból. Ezen felül a mosógép jön még szóba. Ezek közül egyedül a mosdó csapja nem csinálja ezt a jelenséget. Feltételezem az külön körön van a rendszerben. Viszont a kád csapja, a zuhanykabin csapja és a mosógép hideg víz vételezésénél is kapcsolja a kazánt. Részletesebben megfigyelve leginkább akkor kapcsol a kazán, amikor a hidegvizet elzárom. A mosógép a program elején például szakaszosan adagolja a hidegvizet, így többször elzárja azt ezért többször kapcsolja is a kazánt. A csapok pedig nyilván annyiszor, ahányszor csak használom őket. Kazán típusa: VUW 242 /2-3
Szerintem akkor éppen azt a csapot kellene megvizsgálni, hogy a hideg és meleg ága hogyan van összeköttetésben egymással annak ellenére, hogy a kifolyás mindkét részről zárva van. Mivel ez a csap nem okoz kazán indulást ezért gondolom, hogy ez a hibás. Ha pl. kerámia betétes akkor lehetséges, hogy ha a betét törött vagy repedt akkor a két oldal (hideg/meleg) összeköttetésbe kerül így bárhol keletkezik (csap nyitással) a nyomásesés a kazán vízáramlás érzékelőjét működésbe hozza. A hibás csap egyik ágának nyitása sem fog nyomásesést okozni hiszen abban lehet a hibás betét miatti összeköttetés ezért az nem is hozza működésbe a kazánt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |