Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   597 / 597
(#) VIM válasza pecsenye hozzászólására (») Pé, 19:53 /
 
Kíváncsi voltam a készülék felépítésére és a "15a"-val jelzett alkatrész az egy visszacsapó szelep. Ha ez a szelep nem zár tökéletesen akkor éppen ez a jelenség játszódhat le amiről írtál. Ha nem nagyon zavaró ez a furcsa működés akkor majd "béke időben" (tavasszal) kellene megnézni és kitisztítani, hogy jól működjön. A "31"-es számozással van egy vízszűrő is a bemeneti oldalon, azt is ki lehetne tisztítani ha már egyszer szét lesz szedve a vizes blokk. Ez a javítás nem érintené a fűtési oldalt. A lemezes hőcserélőn hollanderekkel van csatlakoztatva a kérdéses csődarab mindkét része, vége. Jó munkát hozzá. Hmm ... a link az nem azt adja vissza amit szerettem volna mutatni de ha a fordítóval lefordítod az oldalt akkor a készülék fotója mellett megjelenik a "műszaki rajza" és abban találsz meg mindent.
A hozzászólás módosítva: Pé, 19:56
(#) mzoltan2016 válasza VIM hozzászólására (») Pé, 20:27 /
 
Szia! Ahogy leírtam, a tágulási tartály nyomás elvileg rendbe lett téve (szerelő csinálta, leengedés, felpumpálás, feltöltés). A kérdéseim az új viselkedésre vonatkoztak, amit én "látszólagos" nyomásvesztésnek neveztem: piros led, a nyomás leesik nullára, majd akár reset hatására vagy kis víz betöltésére szinte azonnal helyreáll. Az volt a kérdfés, hogy lehet-e ez a nyomásérzékelő hibája vajon. Köszönöm.
(#) VIM válasza mzoltan2016 hozzászólására (») Pé, 21:24 /
 
A szerelő lehet, hogy megcsinálta de a tágulási tartály szelepe engedhet vagy nem lett eléggé meghúzva vagy leellenőrizve a tűszelep. A kupak ha nincs rajta vagy ha rajta van de nem lehet vele a feltételezhetően hibás tűt lezárni akkor szintén ez fordulhat elő. A nyomás ingadozása a ballonban lévő levegő fogyására utal. Még nem olyan mértékű a nyomásvesztés (de rendkívül kevés levegő lehet benne), hogy az egész tartály térfogatot víz tölti ki hanem arra a kevés levegőre amire a meleg rendszer tágulásából eredő nyomás hat még befér a tartályba ezért nem is megy feljebb a nyomás értéke de ahhoz, hogy lehűléskor is megtartsa az előírt értéket ahhoz már kevés. Nem akarom a végleteket felvázolni de ha koros a készülék és csak ritkán volt foglalkozva a tágulásival akkor abban a fűtés vize megteszi az áldásos hatását (öregíti) és egy idő után kilyukad és átereszt ami szintén hasonló tünetekkel jár de ekkor már a feltöltő szelep sapkát levéve ott víz fog kijönni. Ha magad szeretnél ennek utánajárni akkor tudod, hogy hol találod ezt és megnézed, hogy mire is számíthatsz (levegőt ereszt vagy vizet). A készülék nyomáskapcsolója az on-off-os. Ez a vízhiány kapcsoló és azért van tiltás, mert nincs meg a megfelelő nyomás a kapcsoló számára.
A hozzászólás módosítva: Pé, 21:27
(#) GabZkp10 hozzászólása Vas, 10:27 /
 

Nyomás probléma

Sziasztok!



Van egy Ariston Class One 24 Kondenzációs kazánunk (2 éves). Van vele egy gond hogy felment a nyomás mindig egy 7-8 óra alatt majdnem 3 bárra. Mindig lekell vissza engednünk 1.5 bárra mindennap reggel és este...

Volt kint szerelő aki rákötött egy tágulási tartályt hogy megszűnjön a probléma. Nos ez Másfél hónapig jó is volt nem csöpögött a víz nem volt semmi. Egyszer csak a kiegyenlitő tartálynál kinyomta a vizet a túlnyomás miatt.

Nos azóta ez mindennapos probléma ha nem engedjük le időbe belőle... Kihívtuk megint a szerelőt leengedte a vizet leengedte a levegőt újra felpumpálta és a vízet is feltöltötte de ugyanúgy visszajön a hiba.

Jól működik ezen kívül fűt normálisan kapcsol normálisan és minden radiátor ugyanúgy meleg. Csak ez hogy a nyomás mindig felmegy és kinyomja a vizet.



Ez mitől lehet?



Hibát nem ír ki a kazán.



Előre is köszi!
(#) sakrafi válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 10:30 / 1
 
Szia!
Feltöltőcsap átenged,vagy nyitva maradt egy kicsit.HMV hőcserélő lyukas esetleg.
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 10:43 /
 
Szia! Így első olvasásra azt mondanám, hogy a feltöltő csap átereszt vagy nem lett rendesen elzárva. A nyomás már nem mehet fentebb a plusz tágulási tartály beépítésével a javítás után és (ha jól értem a kiegyenlítő tartály miatt) a rendszer nyitott és ott (a kiegyenlítő tartálynál) csak akkor jön a víz ha folyamatosan töltődik (szivárog bele) a fűtés térfogatába a feltöltő csapon keresztül.
(#) VIM válasza sakrafi hozzászólására (») Vas, 10:49 /
 
Szia! Ugyan erre gondoltam én is csak közben rákerestem a készülékre és kicsit tovább tartott amíg lepötyögtem. A lemezes hőcserélője ilyen hamar nem "szokott" kilyukadni DE, hogy a nyitott rendszerben milyen víz keringhet az rejtély. Nem zárható ki, hogy "megkóstolta" a hőcserélőt.
(#) GabZkp10 válasza sakrafi hozzászólására (») Vas, 10:55 /
 
A feltöltő csap teljesen elvan zárva ( kék színű tekerő)
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 10:56 /
 
Értem! Mutató szerint feljebb megy mindig amikor bekapcsol a kazán. Mikor leáll akkor ugyanott marad a nyomás. Majd később bekapcsol a kazán megint és megint feljebb megy egy kicsit.

Mikor már majdnem 3 bárnál van a piros tágulási tartályból nyomja a ki a vizet..
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 11:32 /
 
A nyomásemelkedést a szivattyú indulása okozza. Azt nem értem, hogy a " a piros tágulási tartályból nyomja ki a vizet..". A tágulási tartály az egy zárt tartály. A kereskedésben rendszerint nagyobb töltőnyomással árulják, hogy a térfogatának megfelelő mértékig be tudja tölteni a funkcióját. Gondolom, hogy az új tágulási felszereléskor le lett a töltőnyomásából engedve a rendszerednek megfelelő mértékig. Ha benne maradt a töltő nyomás akkor az igyekszik érvényesülni de ha kiszorította magából a tartály a vizet az már tovább nem emeli a rendszer nyomását. Ha viszont a kazán tágulási befogadó térfogata kevés vagy meghibásodott akkor ott vagy ahol a part szakad (ha mégsem a feltöltő csap a hibás).
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 11:51 /
 
Értem köszönöm! Mindekkép kazánszerelőt kell akkor hívnom.
Ezek drága alkatrészek?
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 12:03 /
 
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 13:29 /
 
A kazán nyomásmérője szerint 1.9 bár van a rendszerben és a tágulási tartálynál lévő biztonsági szelep az nyitogat? Annak vagy kicsi az értéke vagy hibás. Mi van ráírva a piros kupakjára (mert ott van az értéke feltüntetve)?
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 13:59 /
 
Ha 2.5 fölé megy akkor nyitogat a tágulási tartály biztonsági szelepje. 2.5 bár van ráírva a piros kupakra.
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 14:17 /
 
Mennyi idő alatt megy fentebb szemmel láthatóan a nyomás (nem a szivattyú induláskori helyzetet értettem). Azt lehet kipróbálni, hogy elzárod a HMV hideg bemeneti csapját ott alul és várod, hogy megy e fentebb a nyomás. Addig persze nem tudsz meleg vizet venni de legalább kiderülne, hogy honnan kerül plusz víz a fűtési rendszerbe. Ha ugyan is nem történik nyomásemelkedés akkor szinte biztos, hogy a feltöltő csap vagy a hőcserélő átereszt. A hőcserélőt (sajnos) nem lehet kiszakaszolni, hogy megtudjuk az lyukadt e ki. Azt ahhoz ki kell szerelni és levegővel kell nyomás próbázni.
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:26 /
 
Értem köszi!
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:38 /
 
Ez egy panellakás amúgy.

Amíg nem jön a szerelő mit tudok kezdeni azzal hogy ne nyomja a vizet ki nekem a csempére meg a falra?

Reggel elmegyek dolgozni délután mire hazaérek simán felmehet sajnos... Erre valami megoldás addig ideiglenesen?
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:38 /
 
Amúgy nem megy fentebb a nyomás úgy!
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 17:00 /
 
Akkor nagy valószínűséggel a feltöltő csapra gyanakodnék. A felső tömítések zárnak és ha azok közül egy is megsérül viszi magával a másikat is. Nem nehéz megnézni, hogy sérültek e a tömítések DE a méretük ismerete nélkül nem is érdemes szétszedni, mert lehet, hogy rosszabb lesz. Ha a tömítés sérült az filléres dolog lenne kicserélni. Ha megelőlegezel magadnak egy ilyen kiadást még mindig jobban jársz mint ha kimegy a szerelő, mert az kapásból többet kér a kiszállásért mint amibe egy feltöltő csap betét kerülne. Bővebben: Link
A biztonsági szelep leoldásokat úgy tudod levezetni, hogy locsolóslag toldatot csavarsz be a szelepbe és arra egy darab slagot tolsz, alá pedig vödör.
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 19:39 /
 
Értem rendben köszönöm! És nem fog felrobbanni vagy ilyesmi addig? Hogy néha fent van a nyomás? Vagy elromlani a kazán?
(#) SavioMoon hozzászólása Vas, 19:42 /
 

Savio Moon kombi fűtés hiba

Sziasztok!
Adott egy 2023-ban beépített kondenzációs Savio inoxdens moon, ami már az első télen melegvíz használatakor átdolgozott a fűtésbe. Idén télen pedig "lehetetlen" hibákat produkál. A szobatermosztát (ez is új) jelzi hogy fűtenie kell, elindul a fűtés felpörög, majd 1 percen belül leáll, miközben a kért hőmérsékletet nem érte még el. Majd magától újraindul a fűtés, hibakódot nem dob ki. Van hogy már fűt egy ideje és hiába nem érte még el a hőmérsékletet leáll a kazán, majd pár másodpercen belül újraindul de ekkor nem a beállított 50 fokra fűti a vizet, hanem elkezdi feltornászni magát 50 főlé, miközben az UU villog felváltva a növekvő hőmérséklettel.
Nem rendszeresen a hiba, nem lehet reprodukálni. Szerelő meg nem állhat mellette egész nap. Kérdésem: szerintetek ez már az előszele annak, h egyszercsak megadja magát, vagy ez egy "teljesen normális" jelenség?

Köszönöm előre is a válaszokat!
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 20:13 /
 
Ha nem tartózkodsz otthon akkor zárd el a kazán alatt a hideg víz bemenetet és kész, nem lesz nyomás emelkedés, ha pedig hazaérsz majd kinyitod és használod a HMV-t.
(#) GabZkp10 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 21:04 /
 
Melyik a hideg víz? a jobb oldalon a 2. a képen?
Kazánt kis kikell húzni a konnektorból?

https://ibb.co/B2vTkvx
https://ibb.co/hBVKQ0F

( Itt a kép)
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Vas, 21:31 / 1
 
Ezt nem mondod komolyan! Eddig hol voltál? A képen a jobb oldali szélső csövön van a fűtési visszatérő amiben van egy szűrő beépítve. A mellette lévő GEBO csővel bekötött cső a hálózati hideg víz bemenete a kazánba. A következő a sárga cső (azt nem tudom mi .... csak vicceltem) a gáz és mellette a a fűtési előremenő. Tehát jobbról a 2. csapot zárd el. Ekkor mit zártál el ha most ezt kérdezed?
(#) GabZkp10 hozzászólása Hé, 20:46 /
 

Nyomás probléma

Sziasztok. Visszatérve erre a nyomás problémára.

Ha tusolunk vagy mosogató meleg vizet engedünk ugye kapcsol a kazán akkor ugye feljebb megy egy kicsit a nyomás mutató óra de mikor elzárjuk a melegvíz csapot akkor szépen visszaáll a nyomás.

Egyedül fűtésnél nem áll vissza. Felmegy ugye egy kicsit és mikor kikapcsol a kazán akkor ugyanott marad majd később megint kapcsol a fűtés miatt feljebb megy és megint ott marad.



Fütésnél nem megy vissza de mosogatasnal v fürdésnél visszamegy.
(#) Hutty válasza GabZkp10 hozzászólására (») Hé, 21:14 /
 
Vissza megy az is, csak nem azonnal. A fűtés körben egy nagyobb víztömeget melegítesz fel, aminek nagyobb a térfogat növekedése is. Ha lehűl oda megy vissza a nyomás, ahol a felfűtés elött volt.
Melegvíz készítésnél csak annyi vizet melegít fel, ami a két hőcserélőben van.
(#) GabZkp10 válasza Hutty hozzászólására (») Hé, 21:19 /
 
Sajnos fűtésnél nem megy vissza. Fentebb leírtam a hiba jelenséget a kazánnal kapcsolatban.
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Hé, 22:27 /
 
Most az említett megfigyelésedre azt lehet mondani, hogy mivel a feltöltő csap a háromutú szelep előtt van így ha az átáll a HMV-re a lemezes hőcserélőnél le van választva a fűtési oldal feltöltése felől és a nyomásmérőre sem lesz hatása. Ha ez így van akkor a feltöltő csap ereszt át, mert amíg a kis körön keringet a szivattyú és az esetleges feltöltő csap szivárgásnak ellen tud nyomni az előremenő oldalon ugyanis a feltöltésnek HMV-re átállás esetén csak arra van esélye (visszafelé) szivárogni a nyomásmérő felé nem. A vízvételezésnél a nyomás amúgy is leesik tehát kevésbé lesz erőteljes a szivárgás a feltöltő csapnál. A lemezes hőcserélő lyukadást vagy forrasztási hibát szinte ki lehet zárni ilyen "fiatal" készüléknél.
(#) Csibi80 válasza Csibi80 hozzászólására (») 16:31 /
 
Sziasztok!

Végre volt időm majdnem teljesen szétborítani a kazánt.
A tünet az volt, hogy egyszerűen nem tudtam egy 10-15 perces tusolást véghez vinni anélkül, hogy ne kellett volna leállítanom a vizet. Közben millió egyszer kiállt a kazán F14-es hibára és ugyanennyiszer újra is indult. Már lassan sajnáltam a kazánt, hogy mennyit kínlódott.
Na szóval szétszedtem és a hőcserélő volt a ludas. A HMV oldalában bele volt kövesedve a vízkő, annyira, hogy nem is tudom hol tudott ott átmenni a víz...
7 órán keresztül savaztam. Először az itt kapott tanácsok szerint foszforsavas vízkőoldóval, aztán miután semmi nem történt elkezdtem cillit-tel, majd miután az is gyengének bizonyult, egy életem egy halálom elkezdtem háztartási sósavval (20%-os).
Na az megkezdte, habzott rendesen, de így is kb. 5 órámba tellett mire 95%-os lett.
A kérdésem csak annyi (és ez nem azóta van mióta kipucoltam), hogy az normális (mert eddig nem foglalkoztam vele), hogy a fűtés elindulásakor (teszem fel 60 fokra van beállítva a fűtés) szépen felfűti a vizet, eléri a beállított értéket, max. +(2-3) fok és lekapcsol.
Aztán kb. 1-2 perc szünet. Majd újra bekapcsol, a kijelzőn látom, hogy pl. 32 fokról indul és rohamosan , pár másodperc (max 10-15) eléri a beállított értéket és megint lekapcsol.
Szóval nagyjából 2 percenként be-be kapcsol a kazán, hogy egy kicsit ráfűtsön a vízre, amit aztán megkeringet a szivattyú.
Annyi csak, hogy ez így normális?
Köszi
(#) VIM válasza Csibi80 hozzászólására (») 17:14 /
 
Szia! Ha a beállított fűtési előremenő hőmérsékletet eléri és F14 hibával kikapcsol akkor a biztonsági hőkorlátozó hibás lehet. Az egy klixon és ha túlmelegszik akkor az iker fém korong homorúra vált és megszakítja a biztonsági kört ha pedig lehűl akkor visszapattan és zárja azt lehetővé téve újra a működést. Ha teheted mérd meg infrás hőmérővel, hogy valóban felszalad e a hőmérséklet azon a ponton ahol a klixon van rögzítve és ha hibásnak találtad akkor be kell szerezni egy olyan 95°C-os hőkorlátozót.
Következő: »»   597 / 597
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem