Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Mennyire régen? Ha hónapok, évek, akkor tönkre is mehetett benne az akkumulátor.
Reggelre már maghoz tér és használhatod. Persze folyamatosan töltőn kell majd tartani.
Vagy mélykisülésbe ment át és a töltésmenedzser nem engedi töltődni. Volt már ilyen esetem, hogy akármeddig volt töltőn (az egy lítiumos aksi volt egy elektromos kutyanyakörvben) nem vett fel semmi energiát az akksi. Kivettem a kütyüből, labortápról finoman meglökettem annyira, hogy a saját töltésmenedzsmentje megérezze, hogy van rajta akksi. Ezután szépen feltöltődött és a mai napig azzal az akksival üzemel. Sosem javítottam navit, de azt gondolom, hogy ha hálózatról egy-két óra alatt nem töltődik annyit, hogy legalább minimális életjeleket adjon akkor itt is hasonló probléma lehet.
Laptop kapcsolóFoglalkozott már valaki laptop kapcsoló cserével? Levettem az eredeti nyomógombot de semmit nem javult a helyzet. Még nem tudok másikat venni ha ez javítható lenne.
Amúgy, ha mondjuk körömmel nyomkodod, akkor működik?
Félve mondom, hogy próbáld ki a forrasztási pontokat rövidrezárni.
Ha akkor sem csinál semmit, akkor sok értelme nincsen a cserének.
Miben fürdetted meg ezt a laptopot? A tact nyomógomb feletti kis alkatrész eléggé elrozsdáltnak néz ki... Egyébként nem nagy durranás kicserélni, csak előtte azért meg kellene mérni, hogy azok a barnás foltok a lábakon mekkora károsodásra utalnak.
Balra láthatsz két tesztpontot, azt egy fémcsipesszel összeérintve pont azt a hatást váltod ki, mintha megnyomtad volna a gombot. Próbáld meg ezt az összeérintést (óvatosan, ne kapj le még több anyagot a nyákról!), ha beindul a gép, akkor simán menthető.
Igen sajnos tönkre ment az aksija. Egy éjszakát töltöttem de semmi eredmény.
Ebben reménykedtem én is de sajnos semmi nem történt. Gondolom tönkre ment az aksi a GPS -ben .
Semmiben. Használtan vettem és azóta az asztal tetején van. Nem szoktam rátenni semmit. Van elég hely az asztalon.
A hozzászólásomnak nem ez volt a lényeges része. Be tudod még kapcsolni a gépet a két pont összeérintésével, vagy nem?
Megérkezett a rendelt időrelé.
Ha jól értelmezem, akkor A1 és A2-re kell kötnöm a fázist és nullát, valamint a 2 és 3 közé a kapcsolandó fogyasztót. Tudnátok segíteni, hogy a vezérlését melyik melyik pontra kell kötni? Esetleg A2 és A3? 24V-ról tudom ezt vezérelni? Előre is köszönöm!
Hello! Az oldalára az van ráírva, hogy
A1-A2-re adott 230V-ra időzít. (De úgy, hogy rákapcsolod és az idő letelése után bont a kontaktus.) A2-A3-ra adott 24V egyen vagy 24V váltófeszültségre működik A 2-es és 3-as lábra kötött kontaktussal azt működtetsz amit akarsz. mert az egy független kontaktus.
Akkor laza ujjgyakorlat kicserélni a gombot. Na persze szét kell hozzá szedni a gépet, hogy rendesen hozzáférjen az ember, de a leforrasztás és másik ráforrasztása már gyerekjáték. Megnéztem, a lomexben kb. 100 forintért van darabja, nem tétel. Ha hozzám eljuttatod a gépet, akkor ahogy az időm engedi, meg tudom csinálni neked.
A hozzászólás módosítva: Pé, 7:03
Szia!
Akkor ezek szerint rosszat rendeltem. Arra lenne szükségem, hogy a 24, esetleg 230V vezérlő feszültség elvétele után még a beállított ideig működjön. Valamint ha A2-n 24V egyen feszültség van, akkor ha ugyanerre kapcsolok egy fázist az nem gond? (elnézést az értetlenségért) A hozzászólás módosítva: Pé, 9:43
Én úgy értelmezem a rajzot, hogy 220 vagy 24 V-tal működteted a relét. Vagy egyik, vagy másik, a kettőt egyszerre nem szabad rákapcsolni. Ha 220 V-ot használsz, akkor A1 - A2 pontokat, ha 24 V-ot, akkor pedig A3 - A2 pontokat kell bekötni.
Az "ugyanerre kapcsolok fázist" mondatrészt nem értem. Ha már rákapcsoltál 24 V-ot, nem kapcsolhatsz oda másik feszültséget mert zárlatot fogsz csinálni. Az 1, 2 és 3-as pontokra azt kötsz, amit akarsz, elektromosan nem érintkezik a relé többi részével.
Szerintem is ez a logikusabb, hiszen ipari környezetben általános a 24V-os táp a vezérlésekben, így akár 230V, akár 24V AC/DC működtetheti.
Kínában még 220V a hálózat? ![]()
Hello! Az idődiagramot és a bekötést is kell nézni. Ez vélhetően úgy működik, hogy amikor ráadod a tápfeszt, elkezdődik az időzítés. És mikor letelt az idő, lekapcsolja a relét. A táp meg így tovább rajta lehet. Újra akkor indul, mikor elment a táp és újra megjön.
A táp meg A1-en 230V, vagy A2-őn 24V (AC vagy DC). De a közös pont mindig az A2. Az 1-2-3 meg független kontaktus, oda azt kötsz amit akarsz. De el kell dönteni mit is szeretnél. De így megoldhatod a működését. Viszont a nyomógombnak el kell bírni a terhelést, vagy mint a mellékelt ábra mutatja, kontaktort kell használni. De azt így nem tudod megoldani, hogy 24V-ról kapcsoljon 230V-ot. Mert a relének és a terhelésnek azonos feszültségről kell járni, vagy ott is 24V-os relét kell alkalmazni ami a terhelést kapcsolja. (valamiért nem tudom csatolni a képet..) A hozzászólás módosítva: Pé, 11:00
két, három és négyvezetékes ellenállás mérésSziasztok!Korábban meg lett tanulva, hogy van 2 és négyvezetékes ellenállás mérés. Aztán kikerülsz az iparba és látod, hogy vannak 3 vezetékes hőmérő műszerek is gyártóknál. Kérdezem alássan, ennek az az értelme, hogy a 2 vezetékes mérési hibát a felére csökkenti? Miért nem akkor már 4 vezeték?
Szia! A háromvezetékes mérés alapja, mindhárom vezeték huzal és csatlakozási ellenállása egyenlő kell legyen. A dupla ág ellenállását megméri az eszközünk és ennek felével számolja a szóló ágat.
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Azt az infót kaptam a múltkor, hogy ez a relé megfelelő lesz nekem, ezek szerint mégsem. Ha valakinek kell, ingyen viheti a XVIII. kerület központjából. Akkor kezdjük elölről: szükségem lenne egy relére, amivel egy 230V-os elszívó ventilátort szeretnék működtetni. Az lenne a cél, hogy 24V-os (esetleg 230V) vezérlő feszültség hatására a ventilátor elinduljon, majd a vezérlő feszültség megszűnése után a beállított kb. 30-60 másodpercig még üzemeljen, majd újbóli vezérlő jelnél újra elinduljon. Tudnátok segíteni, hogy ezt milyen típusú relével tudnám a legegyszerűbben megoldani? Ha esetleg lenne valami egyszerűbb megoldás a 14-15 ezres multifunkciós relénél, az jó lenne. Előre is köszönöm!
Esetleg arról lenne szó, hogy az 1/2 hiba *2 a teljes hiba és így olcsóbb a kialakítás és beszerelés? Na de a hibát akkor szoftveresen kell kezelni?
reloop: Köszi, közben én is hasonlóra jutottam, akkor ennyi a megfejtés. Egyébként olyat tapasztaltam, hogy felszerelik ezt a három vezetékes PT100 hőmérőt a mérési pontra, ahol egy rászerelt fejben máris átalakítják áramgenerátoros kimenetre és onnan 2 vezetéken megy az áramjel az IO-hoz néhány méterre. Ennyit számítana 150mm vezeték (nagyjából ekkorák a patronok), hogy van szerepe a harmadik vezetéknek? A hozzászólás módosítva: Pé, 12:55
Ha jól értem egy "WC után szellőztetésre" volna szükséged. Bemegyek, felkapcsolom a villanyt,
az elszívó beindul, kijövök lekapcsolom a villanyt, az elszívó a beállított idő után kapcsol csak le. Nem tudom milyen teljesítményt szeretnél kapcsolni, de én ezt egy ilyen időzítővel oldottam meg. A hozzászólás módosítva: Pé, 14:52
Annyival még kiegészíteném az előzőt, hogy a vezérlés 24V és 230V mellett sima kapcsolóval is lehetne, kb mint egy WC elszívó időzítő.
Persze, hogy van, egy olcsóbb kínai multifunkciómáki relével.
![]()
Ez tökéletesnek tűnik, kevesebb mint 40W-ot kapcsolnék vele.
Köszönöm mindenkinek! Frekvencia határértékre kapcsolóSziasztok!Tudtok valami egyszerű megoldást, akár komplett de beszerezhető IC-t arra, hogy egy adott frekvencia elérésekor (torz szinusz) egy kimenet digitálisan átváltson? Van egy bringagenerátorom, pár volttól 44V között változhat a feszültsége. Ehhez kell egy áramkör, aminek magasról alacsonyra vált a kimenete, ha a frekvencia elérte a kb. 24Hz-et. Ez nem kritikus. Arra gondoltam, hogy OPA-kból csinálok egy Schmitt-triggert, azzal monostabilt indítok, a változó gyakoriságú impulzusokat egy aluláteresztő szűrőre vezetem, az átlagfeszültséget meg komparálom. Nincs egyszerűbb megoldás amihez elég egy 8 lábú IC és mondjuk valahol 22-24Hz között kapcsol? |
Bejelentkezés
Hirdetés |