Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Olvasva kérdésed csak kíváncsiságból kezdtem keresni PFC áramkört, annyit tudtam, hogy zavarszűréssel kapcsolatos. Klímát is láttam persze, de ez a része kiesett eddig. Itt egy cikk a PFC-ről : https://gamepod.hu/teszt/amit_a_pfc-rol_tudni_erdemes/teljes.html És a cikkben hivatkozás egy PFC kapcsolásra: https://public.bn.files.1drv.com/y4p0pwvBF3p2bX1iLp4yU0DM7BCvNaYLXL...663822 Egy "reaktor" van a kültériben. Talán ezt lekövetve "fellelhető" a kondenzátor. Szerintem a kültériben van.. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2025
Közben átvizsgáltam a panelt. Sajnos a helyzet sokkal bonyolultabb. Ebben a "legnagyobb testvérben" már nem passzív (kondenzátor+tekercs) a PFC hanem aktív PFC van, mégpedig egy R2A20132 típusú IC képében. Most az ezt körítő alkatrészeket méregetem át, de egyenlőre semmi gyanús. Az elég érdekes, hogy a két IGBT-nek egy áramfigyelő ellenállása van, ellenben a gyári ajánlással ahol külön külön van (az OCP lábak össze vannak kötve).
Még tanulmányozom az adatlapot meg a NYÁK-ot. U.i.: Szerencsére tudom mi a PFC annak nem kellett utánajárnom. ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2025
Táp alá tettem a panelt, megvan minden feszültség, az adatlap alapján átmérve a PFC IC környezetét nem látok problémát. Tápja megvan, referencia feszültség tűrésen belül stb.
A PFC után a nagy áramú DC körben is beáll a feszültség 310V körülire, ami rendben is van (ha hibát detektálna akkor elvileg tiltja a kimenetet). Most az lesz, hogy vissza lesz szerelve a helyére és meg lesz nézve, hogy működik-e vagy még mindig hibát dob (volt egy két gyanús forrasztás a PFC körben azokat átforrasztottam, lehet ott volt a gond). Ha hibát dob akkor a helyszínen méregetek még, hogy mi lehet a gondja (hibakódtól függően). Két azonos klíma van felszerelve (a másik működik), azonos fázison vannak, szóval a hálózati feszültség hibát kizárnám (annó én voltam a villanyszerelő). Sajnos a tulaj nem tudja, hogy a klímások milyen vizsgálatokat végeztek amiből a vezérlőpanel hibát megállapították. Ha lesz folytatás jelenkezem. U.i.: Volt aki kért privátban képet a panelről, hamarosan teszek fel, csak most éppen vacsorát készítek magamnak és már forr a víz.
Közben privátban kaptam egy üzenetet, hogy a 310V kevés, 400V körül kéne lennie és ez arra utal hogy nem megy a PFC kör. Méregettem még egy kicsit, és a fura, hogy a FB+ lábon 0V-ot mérek az FB- -on meg 2V-ot (GND-hez képest). Ez a két láb egy hibajel erősítőre csatlakozik az IC blokkvázlata szerint aminek a kimenete a COMP láb, ezen 0,32V-ot mérek ami nem jó, itt szerintem 2V-nak kéne lennie.
A FB+ láb az a mikrokontrollerből érkezik amit nem teljesen értek, hogy miért ennek elvileg a referenciából leosztott jelnek kéne lennie, bár lehet, hogy a kontrollet állítaná elő ezt a feszültséget, ha igen akkor gond van, mert valamiért nem teszi. Bár a hibajel erősítőnek akkor is működnie kéne, ebből gyanús hogy IC csere lesz. R2A20132 adatlap A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2025
Nagyon úgy néz ki, hogy a hibajel erősítő nem működik más problémát nem találok. Arra gondoltam mielőtt új IC-t rendelünk, hogy kívülről megpatkolnám egy műveleti erősítővel (rail to rail) a belső hibajel erősítőt, kérdés az hogy működhet-e.
Remélem nem csak magammal írogatok.
Szia.
Érdekes eset és kiváncsian várom a fejleményeket. Nemrég javitottam egy PFC problémás vezérlöt. Ott egy igbt szaggatta össze a tápot a "reactor" után. Az volt a bibi hogy meghalt a vezérlö ic 4427. Állando 5 Volt jött a kimeneten a gét felé. Zárlat lett belöle és kommunikácios hibát dobott. Üzem közben nem tudtam méricskélni, csak a panelokat hozták el. Igbt és ic csere után müködött, remélem müködni is fog jo sokáig.
Szia! Nagyon nem értek hozzá, de szerintem a PFC áramkör nem működik mindig, csak mikor üzemel a kompresszor( ventilátor). Gondolom a kontroller indítja. Nekem ugyan hőszivattyú van, de annak a kijelzőjén leolvasható a táp feszültsége, ami készenlétben 320V körül van, mikor fűt( vagy hűt), megy a kompresszor, ventilátor, szivattyú, akkor 370V-ot mutat.
Meglátjuk, egyenlőre abban maradtunk a tulajjal, hogy veszünk bele egy új IC-t és kipróbáljuk. Az IGBT-ket kiforrasztottam és lemértem, azok jónak mutatkoznak. Illetve kimegyek a helyszínre ha IC csere után sem jó és megpróbálok méregetni üzem közben, nem szorul-e kompresszor vagy valami.
Ha minden kötél szakad akkor a tulaj mégis talált új vezérlőpanelt bele, de 70000Ft körüli áron (valahol külföldön), az új IC meg 1200Ft+posta szóval egy próbát azért megér. Én is örülnék ha meg tudnám javítani, a szakmai önérzet... ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2025
Hát, eléggé tévedsz.
Van, aki kiszedi a szelepet vákumoláskor, mert a ~4mmes keresztmetszeten 2 perc alatt eléri a végvákumot, 40-60 Pascalt.
Hm! Utána hogy teszi vissza? Vagy nem is kell az a tűszelep? Vagy nagyon gyors az illető?
A 40-60 Pascal végvákuum 2 perc alatt ? Aki ennyivel megelégszik, az nem sokat hallott a szakmáról. De semmi gond, mindig tanul valamit az ember ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2025
De láttam, sőt van is valahol a műhelyemben, csak nem használtam soha
![]()
Nekem kettő van. ay egyik ilyen azzal ki lehet venni, a szelepet, a másikkal nem az egyenes szelepet nem tudsz cserélni, csak gyorsabban tölteni.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2025
Szevasz!
Ha nem is látszik, jobb felső sarokban az ott mBar. Ugyanezt méri ott egy REFCO és Testo is.. (Na jó:_+-2) (Csak nem létezik csap, amit elzárva ez meg is marad! Nem durván, de romiik) Ezzel már el lehet lenni, nem? Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2025
Megjött az IC, hétvégén kicseréltem, ma beszereltük a panelt a helyére és pöccre indult, szépen fűt.
A csupasz panelen a DC köri feszültség 320V lett a csere után, beépítés után nem mértem, rohadt hideg van, örültem hogy működik és már jöttem is le a tetőről. ![]()
Splitklíma fűtés hibaSziasztok!Tanácsot kérnék a következő jelenségre. Van két egyforma, 3,5kW-os új splitklíma. Első indításkor is feltűnt, hogy az egyik kb. 10 perc után indul el fűtésben. Ugyanez a gép 0C fok alatt csak langyos levegőt fúj, a másik 47C fokos levegőt és percek alatt elindul. A kültérik egymástól 5m-re vannak. A beltérik 3m-re a kültériktől. A langyosat produkálót lefejtettem (80g R32 hiányzott a gyárihoz képest), majd feltöltöttem gyári mennyiségre. Hibakód nincs, a kültéri nem jegesedik, szívónyomás 35bar. Szenzorokat még nem mértem. Ha valakinek lenne tippje, szívesen fogadom.
Amelyik "langyos levegőt fúj" ugyanolyan hőmérsékletre van állítva mint a másik ? Mindkét beltéri azonos hőmérsékletű helységben van ?
A hozzászólás módosítva: Sze, 13:04
Szia.
35 bar kondenzáciohoz R32 nél +56°c hömérséklet dukál. Lefujja a beltériröl a "meleget"?
Mindkét beltéri kb azonos hőmérsékletű szobában van, mielőtt megérkeztem, működött a központi fűtés. A teszt idejére max hőmérsékletre (30Cfok) és max venti fokozatra van állítva. Próbálták auto venti fokozaton is.
Szia!
Lefújja, a beltéri ventilátor működik, nem észlelek rendellenességet. A gép természetesen tiszta. Igen, 50 plusz fokot várnék:
Hamár ment a központi.. Egy észrevétel/saját tapasztalat. Hibajelenség: klima nem füt vagy gyengén majd leáll. Szomszédos szobában ment a tüzelös kályha, és nyitott ajto hogy gyorsabban melegedjen a lakás. Szomszédos szoba ajto melett a klima. Infra hömérövel rámérve 40°c beltéri külsö boritása. Ajto becsuk, klima füt.
Ha megvan a nyomás akkor ott melegnek is lennie kell.
A miénk hűteni rendesen hűtött, melegíteni viszont nem volt hajlandó.
Aztán kiderült, nem csak a helyiség hőmérséklete számít. A szerelő túl magasra tette a klímát, a fent beragadt meleget meg jónak érezte a klíma. Fogtam a belső hőmérőjét azt átraktam egy hűvösebb helyre. azóta még a szomszéd szobát is befűti....( igaz szellőzőket is fúrtam előtte a falba a másik helyiség felé, de az kevésbé volt hatásos. most viszont jó volt, mert abba tettem be a hőmérőjét, így nem kellett messze huzalozni.) Előtte próbáltam a távirányító hőmérőjét is használni, de az sem volt olyan hatásos, mint a belső szonda áthelyezése.
Sajnos előfordulnak ilyen szerelési hibák , meg van olyan is amikor a kuncsaft kéri és nem tudod lebeszélni arról hogy 3cm re legyen a plafontól .....
A hozzászólás módosítva: Pé, 15:52
DC inverter Split klima fujicuSziasztok! Elöljáróban szeretném le írni hogy diszlexiás és disgráfiás vagyok ( írás és olvasás zavar ) és sajnos ezzel nem tudok mit kezdeni. Azért írtam ezt le mert ezen a fórumon már többször megszóltak a helyesírás miatt! Ezért mindenkitől elnézést kérek akit ez zavar!Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy kaptam bontásból 2db fujicu márkájuk klíma kültérit, sajnos a beltérija nincs meg! És szeretném életre kelteni. Szeretném más felhasználásra megcsinálni, így hogy nincs beltéri egység és szeretném használni a gyári panelt ami szabályozza a kompresszort és a ventilátort, és nem utolsó sorban a fűtés váltó szelepet. Azt is szeretném hozzátenni hogy 6 évig dolgoztam klímásként, és hűtőkamrákat is építettem, de ott úgymond sima on-off rendszeren alapulnak a hűtés és fűtés vezérlések. De itt most az lenne a lények hogy valahogy életre keltsem a gyári panelal a kültéri egyszéget! Erre lenne valakinek ötlete vagy megoldása? A hozzászólás módosítva: Szo, 23:15
Sajnos a beltéri elektronika nélkül nem sok esélyed van . Valamikor csináltam hasonlót , a beltéri elektronika és a távirányító megmaradt a kültéri meg egy víz-gáz hőcserélőre dolgozott .
A hozzászólás módosítva: Vas, 5:54
Szerintem modbus kommunikáció körül keresgélj. Úgy talán megtalálod azokat a parancsokat, amik a két egység között közlekednek.
Egyedi kommunikáció van minden gyártónál és hétpecsétes titokként kezelik ..
A hozzászólás módosítva: Vas, 9:46
Van lehetőségem működö képeset mérni. Csak nem tudom hogy álljak neki. Mert ahogy néztem van amibfeszültség változtatással komunikál. Van olyan ami pwm és van ami más fajta jelet használ. Sajnos oszciloszkópom nincs.
![]()
Multiméterrel sajnos semmire sem mész. Előbb szkóp aztán kell egy áramkör ami ttl szintekre átalakít és utána logikai analizátor. Nem annyira egyszerű.
Inverteres gépeknél a kommunikáció két vezetéken "oda-vissza" optocsatolókon keresztül megy . Még oszcilloszkóppal is nehézkes lenne a parancsok visszafejtése nemhogy egy multiméterrel (nem tudni melyik jel milyen iránból jön a kültériből vagy a beltériből) . És ha sikerül is a visszafejtés kell valami ami a kültérivel közli a megfejtett kódokat , mint írtam nem lesz sétagalopp (nem találkoztam még hasonló projekttel sem) Egyébként ha mindenáron meg akarod csinálni , a legtöbb gyártótól vásárolható komplett elektronika ami "kihelyettesíti" a beltérit , én inkább ebbe az irányba indulnék a helyedben .
A hozzászólás módosítva: Vas, 12:35
|
Bejelentkezés
Hirdetés |