Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültség szabályzó 12V-os ablaktörlőmotorhoz
Lapozás: OK   1 / 3
(#) L2773 hozzászólása Szept 12, 2008 /
 
Egy 12 V-os, 3A áramfelvételű (ablaktörlő) motor fordulatszabályozását szeretném megoldani akkumulátorra. Ehhez hasonlót egyszerűségűt, csak 2N3055 vagy BT tirisztorral (nem tudom, lehet-e). Ezzel kapcsolatban olvastam a feszültségszabályozók témában, hogy a 2N3055 folyamatos üzemmódban melegedhet, ezért inkább használjak FET(??)-et. Azt szeretném megkérdezni, ha a 2N3055 tényleg nem bírja a 3A-es áramot, milyen más egyszerű változattal próbálkozzam, lehetőleg a tranzisztoros kivitelezést megközelítő árban? BT szériájú 10 A-es tirisztor, ill. a 2N3055 rendelkezésemre áll.
Milyen ellenállás ill. potenciométer értékeket használjak?
Köszönöm.
(#) Krisz03 válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Hali!

Ezért teljesen felesleges volt az új téma.
Jó lesz az a kapcsolás egy pici módosítással, hogy ne melegedjen feleslegesen a zener: kapcsolási rajz.
(#) mex válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
[/quote]Egy 12 V-os, 3A áramfelvételű (ablaktörlő) motor fordulatszabályozását szeretném megoldani akkumulátorra.[quote]

Nekem ez nem világos....
Te azt szeretnéd,ha ez a bizonyos ablaktörlő motor fordulatát tudnád változtatni akkumulátoros táplálás esetén?
Mert ha igy van akkor az előző kapcsolások nem jók.

Huhú... Megfordult a sorrend,az idézett szöveg normál betűs lett,a válasz többi része meg dőlt.
(#) edgar válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 / 4
 
Egyszeru tranzisztoros szabalyozo:
Bővebben: Link
(#) L2773 válasza edgar hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Mex: a motor fordulatszámát akarom változtatni.

Edgar: Tetszik a rajz. A potméter teljesítménye (0.072W) egy hagyományos megfelel? (Úgy értem nem kell az üzletben extra kérésem legyen?)
(#) Krisz03 válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Idézet:
„a motor fordulatszámát akarom változtatni.”


Még jó, hogy a téma címe és a linkelt kapcsolásod egyáltalán nem ezt sugallja. Ezt egyáltalán nem bántásként mondom, de máskor erre oda kellene figyelni, mert félrevezető (engem sikerült is félrevezetned).
(#) L2773 válasza edgar hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Végülis hülyeséget kérdeztem, a 6mA-t biztosan megbírja.
(Amióta informatikusként dolgozom, feledem az alapvető dolgokat... )

(#) L2773 válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Elnézést!
(#) Krisz03 válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Ugyan már, ezért nem kell elnézést kérned.
Én is hibás vagyok, nem olvastam figyelmesen a hozzászólásod, már látom, hogy írtad, hogy fordulatszám-szabályozás a cél.
(#) L2773 válasza edgar hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Vajon működőképes lesz?
Mivelhogy az egyszerűségnek sok esetben ára van...
(#) Krisz03 válasza L2773 hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Hasznossá tettem magamat, és leszimuláltam Electronics Workbench Multisim 8-ban. Tökéletesen üzemel.
(#) L2773 válasza edgar hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Köszönöm!
(#) edgar válasza L2773 hozzászólására (») Szept 13, 2008 /
 
Szivesen.
(#) SnoopyRider hozzászólása Okt 28, 2008 /
 
Hello !
hogyan kellene módosítani a kapcsolást hogy bírjon 6A körüli terhelést?
Köszi
(#) Tomi111 válasza L2773 hozzászólására (») Okt 29, 2008 /
 
Üdv!

A szóban forgó áramkör működik, de a tranyó nagyon fog melegedni! Én inkább PWM szabályzósat ajánlok.
A motor teljesítménye is nagyobb lesz kis fordulaton is.
Egy másik fórumtémánál találtam egyet, csak a kicsit alakítottam a kimenetén.
Csatolom. Azért nézzétek át, de szerintem jó és nem sokkal bonyolultabb.
Na és alig melegszik.

Ja az IC kimenetén (3. láb) a 10 kOhmos elleállás kisebb legyen! Kb.680-1KOhm

Üdv!

PWM.jpg
    
(#) L2773 válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 29, 2008 /
 
Kösz a rajzot. Végül pont ennél kötöttem ki (csatoltam), kissé más (kevesebb) ellenállással . Egy kis probléma, hogy a potméter teljes alsó poíciójában a kimeneten még mindig van feszültség. Te a módosítást emiatt eszközölted?

Snoopy Rider:
a PWM megoldás mindenképpen előnyösebb.
Egy IRFZ48N (esetleg IRF1010) 5-6 Ampert már hűtés nélkül simán "teker".
(#) EcoPityu hozzászólása Okt 29, 2008 /
 
Én nem akarok kötekedni senkivel, de DC motor ford, fesz szabályzós topic annyi van már, hogy még a dunakanyarban is el lehetne vele rekeszteni a nagy "nemannyirakék" folyót!!!

Előbb keresni kéne, nem?

P.l. - P.l. - És ez is

Ez még csak néhány!
(#) Sumi hozzászólása Aug 6, 2011 /
 
Hali!
Fesz. szabályzót keresek max 500W-os DC motor 12V. feszültségére. Amit tudnia kell azt ezzel a videóval érzékeltetem: ittvagy itt ez az utóbbi példa csak a működést illusztrálja mivel az egy szervó moci és nekem sima dc mocihoz kell a vezérlés. Ha valaki tud az első videón látható vezérlést megvalósító kapcsolásról kérem ossza meg velem.

Üdvözlettel:Sumi
(#) pocok1 hozzászólása Szept 20, 2013 /
 
Sziasztok!

Megépítettem ezt a kapcsolást amit itt találtam, de valahogy az Istennek sem akar 1 fél fordulatot sem tenni a motor Ez a 3. napja hogy csak szenvedek vele
Azt ugyan mérni tudom, hogy az 555 ös 3. lábán változik a feszültség ha a potit tekergetem, de a Buz 11 nem csinál semmit
Mi lehet a baj szerintetek?
Feltöltöm az általam készített panel rajzot is, lehet ott van a hiba, nem tudom.
Segítsetek lécci, mert még FET tel kapcsolást nem építettem.
(#) pocok1 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Szia
12v os aksi a táp (55Ah )
21W os égővel próbáltam de semmi
Most voltam a boltba vettem 3 db Buz11 tartalékba, de ami a panelen van az sincs elszállva
A FET bekötésére is figyeltem, a kép alapján van bekötve.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013

buz11.gif
    
(#) zolika60 válasza pocok1 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Ha a D S lábakat összezárod megy a motor?
(#) pocok1 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Az egyszerűség kedvéért így van bekötve a FET.

FET.jpg
    
(#) pocok1 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Nem, nem megy
(#) vargaf válasza pocok1 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Szia!
Ha a motort kötöd közvetlenül az akkumulátorra akkor működik?
Üdv.: Feri
(#) pocok1 hozzászólása Szept 20, 2013 /
 
Megnéznétek az nyomtatási rajzomat amit készítettem, egy pár sorral feljebb van
Lehet hogy benne a hiba.
Előre is köszönöm.
(#) Ghoost válasza pocok1 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Szia!
En ezt epitettem meg anno 1pld-ban.
Csak erdekeseg kepp, semmi gyakorlati celja nem volt nalam.
Hasonlo a TE rajzodhoz.

Szimulatorban az a verzio ahol a 3*as labra van a FET kotve nem volt eletkepes, csak ahol a 7es lab vezerelte.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
(#) pocok1 válasza vargaf hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
a motor az jó, így próbáltam ki én is azt hittem a motor a rossz, de direktbe az aksira kötöm a motort, akkor az megy tehát a motor az jó
(#) pocok1 válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
ez valóban hasonló, csak azt nem értem ha mindenkinek pöpec első építésre akkor nekem mért nem megy ?
annyira elenyésző alkatrészből áll, hogy már csukott szemmel beültetném az alkatrészeket a helyére.
(#) vargaf válasza pocok1 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Szia!
Ha a motor akkumulátorról működik, de a kapcsolásba bekötve a D és S rövidre zárására nem ( ez megfelel az akkumulátorra direktbe kötésnek! ), akkor ott a bekötésben van hiba. Tegyél fel egy jó felbontású fényképet, arról talán látjuk mi lehet a hiba.
Üdv.: Feri
(#) zolika60 válasza pocok1 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Akkor a motor bekötéséhez menő fólia, vagy valamelyik forrasztás nem jó, mert olyankor gyakorlatilag az akkura kötöd a motort. Tegyél fel képet ha tudsz a gyártmányodról, hátha meglátjuk a baját. A nyákterved nem tudom megnézni, mert nem tudom mi olvassa a lay formátumot.
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem