Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Témaindító: Barna Tamás, idő: Szept 19, 2008
Témakörök:
Hy! Haverral azon gondolkodtunk, hogy Trabant átfolyásmérőből hogy lehetne fordulatszámmérőt csinálni. Haver mondta, hogy tud szerezni egy rakással. Amúgy 4 kábel jön ki belőle, 12 ledes sor van benne és Simsonra kéne. A Youtube-on találtam is róla egy videót.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=qB8-I4rM2HI
Sajnos elég fényszegény LED-ek A műszer egy feszültséget vár, amely arányos a fordulatszámmal. Ez a f/U konverter a fogyasztásmérő jeladójába van beépítve, amit sajnos egy trutyiba merítenek, de le lehet vakarni...Vagy készítesz egy jeladót, vagy módosítod a gyárit a kivánt tartománynak. Általában monoflop áramkörökkel lehet ilyen f/U átalakítót készíteni, a célhoz illő pontossággal.
Mi az az átfolyásmérő
Szia! Az átfolyásmérőt a benzin útjába kötik, amelybe van egy "propeller" amit az áthaladó benzin forgat (mint egy vízórában) és a kimenetét egy valamilyen áramkörhöz kell kötni, amely ahhoz képest gyúlyt ki egyre több ledet, hogy mennyire forog a "propeller" a benzintől.
Ezt ilyen pontossan én sem tudtam , de mostmár tudom!
Hi! Gyújtótrafóra vagy megszakítóra nem lehet kötni? Azt tudom, hogy két kábelen kapja az áramot, másik kettőn a jelet. Volt nekem egy, de sajna leégett. Tudtam melyiken kapja az áramot, de rosszul kötöttem be. Amúgy fordítva működött, minél nagyobb áramot kapott, annál kevesebb led világított. Számítógép tápegységéről szépen működött, de a motoron (szerintem a váltóáram miatt) villogott. Gondoltunk arra is, hogy lehet-e hőfokmérőnek használni jeladó gombával (Wartburg, Trabi vagy Skoda)?
Közvetlenül nem.
Sziasztok! Éppen ilyet építettem a simsonomra! Nagyon pöpec cucc lett! A F/U konverter 555ös ícével megy. annak van egy picike panel az óra házán belül. A gyári panelt ami kereszbe van azt kiszedtem, mert a ledes panelnek csak 12V, 5V, test, meg vezérlő fesz. kell, ezeket meg egy-egy stab ícvel oldottam meg. A jelet a megszakítóról kell levenni, én a gyújtótrafó azon pontjáról hoztam el, amelyik oda csatlakozik. Oda érdemes egy nagy fesz. tűrésű 100Kohmos ellenállást tenni, és a vezetéket úgy tovább vinni. Holnap megkeresem és közzéteszem a konverter rajzát.
Az órából 4 drót jön ki: 12V, stabil 5V az átfolyásmérő optokapujához, a bemeneti szál, és a test. Ha adsz a fekete vezetékre 12voltot, a barnára negatívot, elég hogyha az egyik kezedben a 12voltos szál van, a másikkal meg megérinted a zöld vezetéket, akkor is elkezdenek kigyulladni a ledek. Hőmérőnek gyári állapotában is lehet használni, megfelelő illesztéssel.
Ja és még annyit, hogy érdemes a ledeket kipróbálgatni beszerelés előtt, mert egyrészüket egy wartburg csodaműszerböl szedtem ki, és sajnos nem egyforma fényerővel világítanak, hiába teljesen egyformák Jameg azértis nemjó eredeti panel, mert úgy nemfért be az óra a gumitokba. El lekkett végnom a végéből.Itt egy videó róla
Helló! Engem érdekelne az a rajz, és a hőfokmérőhöz való illesztés is. Majd ha haverral ráérünk, biztos, hogy megépítjük.
Hali!
A műszerben a piros LED az gyárilag van benne? A különállóra gondolok a fototranyó mellett!
Szia! Még nem volt időm előszedni, de felteszem! A piros led nem gyárilag van ott, hanem én tettem be(amúgy narancs ). A panelen ottvan a két forrszem, de nincs bekötve. Én index visszajelzőnek használom A ledek sorrendjét is átvariáltam. Érdekes, hogy a 7 ledes ugyanilyen műszeren, a panelen ott a ledek helye, csak nincsenek beültetve, meg nincs kilyuggatva a háttér lemezke. Amúgy ez az A277D ic egy az egyben kompatibilis az UAA180-nal.
A hőfokmérőhöz illesztés pedig szerintem annyi, hogy a bemenettel a tápfesz felé sorba kötöd a szondát(feltéve hogy NTK), egy ellenállásosztón keresztül.
Szia Medve! Ez az eredeti, gyári trabi cucc rajza?
Az a forrszem a másik LEDnek azért van ott, mert volt az extrásabb Trabikban egy jeladó a tankban ami egy adott szint alatt kigyujtotta a LEDet, ez olyasmi mint a mostani kocsikban az a felvillanó kis narancssárga benzínkút ikon!
Amúgy igen a 12 ás a 7 LEDes ugyan az teljesen csak a fémlemez nincs kialakítva, meg az első LED át van hidalva és az uccsó 4 nincs benne! Én annaó az enyémet úgy alakítottam át hogy tettem bele 5mm-es LEDeket és hátulról a műanyag rész felöl kifúrkodtam 5-ös fúróval és már kész is volt az egyedi 12 LEDes óra! Annó így nézett ki! Kép: Hivatkozás
Hello. A műszeré minden bizonnyal, a jeladót még nem ellenőriztem le...de "darabra" passzol a dolog...
NIncs mit, itt van a wartyóé is, mindenestül...Kraftstoffmomentanverbrauchsanzeige...mily szép a német nyelv!
Bővebben: Link
Na elnézést a késésért, de mostanra találtam meg a konverter moddolt rajzát. Nekem ezekkel az alkatrészértékekkel működik normálisan. A másik két kép a panelt mutatja. Kb 10perc alatt rajzoltam a kapcsrajz alapján, filctollas technikával A maratás után juttott eszembe hogy az ic hanyatt lesz beültetve :bummafejbe: De lényegtelen, egy csomó más alkatrész is átkerült a forrasztási oldalra. Sajnos csak telefonnal tudtam lefényképezni.
Pixi: nagyon zsír a Trabi :smoke:
köszönöm a segítséget!
Szia megkérdezhetem hogy az analog fordulatszámmmérő a Trabiban hogy lett megcsinálva, milyen áramkörel ?
Szazstok!
Szeretnék 1 trabant átfolyásmérőt felszerelni 1 munkagépre! Van is egy, de nem tudom,h. kell bekötni. 1piros 1 feket 1zöld 2 barna vezetéke van. Szal nem értek a villamossághoz(azt udom, h. a barna a test...) És nincs a közelbe senki, aki betudná kötni( Még azt is szeretném tudni, h. hogy lehet megállapítani, ha rossz. Persze ne keljen hozzá villamosmérnöknek lenni!
Sziasztok!
Én a vilanytrabimban, Árammérőt csináltam belőle.: Ugyanúgy bepótoltam a plusz 5db LED-et/persze kombinálva zöld-sárga-piros színekben/. Egy mezei kivezérlésjelző IC van benne, A277D, ami ugyanaz, mint az UAA-180. Ez az IC, a bemenetén lévő egyenfeszültség hatására gyujtja be a LED-jeit sorban. A gyári kapcsolásában a jeladóról érkező feszültségimpulzusok /asszem egy diódán keresztül/ töltöttek egy kis kondenzátort, amit folyamatosan sütött egy ellenállás. Minél nagyobb volt az impulzussűrűség /minél gyorsabban forgott a benyamalom kerék/, annál nagyobb feszültségre tudta tölteni a kondit, a folyamatos kisütés ellenében. Ennyit a f/U konverterről, jó komoly mi??? Ha ugyanide egy leválasztott inpulzussorozatot köttök a motor gyujtásáról, akkor onnantól kezdve fordulatszám mérő! Leválasztott alatt értsd a szakítási inpulzus vágását, mert az A277D nem szeresse a több száz voltos tüsiket...
Kösz a segítséget! D
Sikerült bekötnöm. 3 műszerből 2 folyamatosan világit az összes led, a harmadik működik, de csak sötétben látszik, vagyis nagyon halványan világít- Mit lehet velük csinálni???????? Légyszi valaki!
Szia! Szomszéd!
Itt a bekötése az IC-nek /A277D-UAA180/.. Amelyek egyfolytában világítanak, azoknak a bemenetét le kell "húzni" testre , egy ellenálással, vagy potméterrel /hangerőszabályzó bekötésben/, és egyből, még kivezérlésjelzőnek is használhatod, elvégre az az eredeti feladata! A sötétben látszósnak, a fototranzisztora, ami űgy néz ki mint egy kis 3mm-es fehér led, de legalábbis átlátszó tokozású, lehet megmurgyanva. Ugyanis ez a kijelző fényérzékelős. Sötétben kisebb fénnyel világít, hogy ne zavarjon, világosban nagyobbal, hogy akkor is látsd! Tehát fényben a fototranyó kinyit/nő az áteresztett árama/ és nagyobb lesz a ledek fénye, tehát, zárd rövidre a p.....a azt a cuccot!!! Bocs a vulgaritásért!!! /popóba.../
Hello!
Először is köszi,h. foglakozol a hozzáértők számára bizonyára nevetséges problémámmal!) Az ellenálásos megoldás a legszimpbbnek tünik a számomra. Úgy érted, hogy a bemeneti 12v pozitívat kössem össze a bemeneti negatívval egy ellenállással? Ha igen, akkor milyen ellenállást kell vegyek a boltban hozzá? Mindegy melyik végét hova kötöm?
Ne a tápot huzd le a földre hanem az "ic" bemenetét ami a 17 pin (láb,kivezetés) Azt tedd úgy ahogy EcoPityu irta mint egy hangerőszabályzú potmétert.Ne menj 10 kohm fölé.
Fényképezd le, akkor még be is rajzolom!!!
Most nem akarom az enyémet szétszedni!!
Szomszéd!
Sikerült 1 jó fotót csinálnom(gondolom). Ez világít állandóan. Mit tegyek vele? És milyen ellenálással? |
Bejelentkezés
Hirdetés |