Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Távirányítású kisautó építése
El készültem a nyáktervvel! Így utólag rájöttem hogy a tranzisztorok fordítva lettek berakva, de sebaj a beültetéskor ezt könnyedén korrigálom! A be1 és be2 az IC10 és 11 es lábaihoz mennek! A ki1 ki2 pedig a motorhoz! Ha valaki észrevenne rajta valami hibát kérem jelezze! 1 óra múlva már fotózom is, csak még előkészítem a műhelyt!
Na jó, ez még nekem is tetszik. Főleg az IFA...
Már látom mennyire fontos Neked ez a project, úgyhogy többet nem is akadékoskodom Veled. Igen tiszteletreméltó a szememben az ember, aki nem csak dumál, hanem el is éri, amit akar.
Én egyszer láátam élőben a képen látható járgányt és azóta szeretnék ezzel a kihívással megbírkozni. Már szereztem egy láncfűrész motort, mai azóta is darabokban van. Van egy két tervrajzom is már, de soha sem voltam még annyira elersztve szabadidővel, hogy komolyabban tudjak vele foglalkozni. Az ikrek jegy szülötteinek pedig meg van az a tulajdonsága, hogy az érdeklődésük nagyon komoly, de mégis csapongó... Nagyon kevés dolog készült még el nálam készre, de rengeteg áll félkészen. Sok sikert Nyuszi
Engem senki nem nevezhet nyuszinak!
Úgylátom te is jól ismered a filmet!
Googa a nagyképű mindent tud :finom:
Megépítettem a kapcsolást! A következő jelenség áll fenn! Amikor bekötöm a 12V-ot az áramkörbe azonnal behúz 2 relé! Amikor jelet adok a másik két relének akkor azok is be akarnak húzni, de csak reszketnek egy helyben és zárlat lesz mert a másik 2 is behúzva marad! Mi lehet ennek az oka? bc547 tranzisztort alkalmaztam! 100mA ig bírja! A relé behúzó tekercse pedig 40mA-os szóval el kell hogy bírja a 80mA-t! Hol ronthattam el? Fentebb adott a nyákrajz még fentebb pedig a kapcsolási rajz is!
1. Legyszives es merd meg, az Ic kimeneten-talan 10-11-es lab, hogy milyen feszultseged van amikor nem vezerled es amikor vezerled.
Elvileg csak akor szabad legyen a kimenetukon feszultseg ugras amikor az adobol vezerelsz. 2. Ha minden rendben akkor a rele aramkorodre ha rakotod a 12 voltot akkor egy relenek sem szabad behuznia, csak akkor ha az egyes bemeneteket pozitiv potencialra kotod (termeszetesen nem egyszerre a kettot hanem kulon kulon). 3. Ha megis behuz valamelyik vagy reszket (nek) akkor a bemenet (bazisok) nagyon erzekenyek es velveszik a kulso megneses trerosseget. 4. a 47 k utan es a test koze tegy egy 1k-10 k ellenallast, igy az elso tranyot egy kicsit csilapittod. Vagy csak egy tranyot alkalmazz, tehat vedd ki az elso tranyokat. A darlingtonnal kell tudni banni mert nagy az erositese es ossze vissza zavarja az embert. Ps. A bemeneteket kosd a testre. akor le van zarva minden es nem szabadna egy relenek sem mocorognia.
IGYEXEM, TE NEM ÍRSZ EKEZETET, ÉN UTÁLOM A SHIFTET NYOMKODNI!
A PRÓBA TÁV EGY RX/TX2 PÁRRAL LETT MEGOLDVA, KB 70m-ig viszi, akkor az ifa már csak egy zöld pötty, ami mozog...
Akkor se tudnék ilyet csinálni ha ezen mulna az életem.
egy újabb project, még folyamatban
Nemtudom hogy csinálod ezeket de BAROMI JÓK!!!!!!!!!!!
Még nem volt rákötve az áramkör az IC-re! Egyész egyszerűen az IC hez menő 2 madzag lógott a levegőbe, és a 12V os betápot adtam csak rá! Ez után az egyik relépár rögtön behúzott! A reszketésre rájöttem hogy azért van, mert amikor a másik 2 relé is be akar húzni zárlat lesz ami miatt leesik a feszültség, és így kienged, ekkor újra megnő a fesz és megint behúz és így tovább! Az is elég neki hogy be húzzon megy megfogom a kezemmel a két IC hez menő madzagot! Talán túl érzékeny lett?
Ezt a küzdést amit a relékkel művelsz... Tényleg nem értem a kitartásod, miért nem oldod meg fettel, vagy tranyókkal, a relék szikráznak, zavarokat okoznak, azokat majd szűrni kell, stb, sztem csak túl bonyolítod, persze ez csak az én véleményem...azért hajrá...
Kedvenc BIGFOOT-om
Hat ha egy hosszu madzag log a levegoben akkor termeszetesen felvesz minden szemetet a bemenet.
Leirtam szepen, hogy mit csinalj!! Maradj az alabbi rajznal csak ket rele egy helyett_esetleg a test fele koss egy 10k ellenallast mindegyik tranzisztor bazisaba: Kép: Hivatkozás
Szasztok! Lehet nem ide kéne írni, de ha LPT vagy soros porton valahogy szálakat össze lehet érinteni, ehhez kéne egy kisebb progi (bill. kombinációkkal pl.:CTRL+nyíl), akkor a gombok helyére rá lehetne tenni az LPT/Soros bort hábel megfelelő ereit, és így számítógéppel tudnánk vezételni az RC autót.
LTP hez ajánlom a KSI8 ot.Tranyókkal zárod a gombok helyét.A 8 bit re raksz 8 tranzisztort a távot rákötöd a pc tápra.A bázisukat egy ellenálással az ltp 8 bitjére
Ezen én is gondolkodtam! Még régebben építetem LPT re relékártyát! Van is róla valahol egy honlap! Ha az alapján megépíted, akkor relé helyett tudsz veszérelni irányítási funkciókat! Van hozzá progi is felrakva! Kicsit módosítani kéne mert így vagy előre beállított sorrendben és ideig kapja a jelet vagy a számokkal tudod írányítani, de nem a numerikus billentyűzeti részen, hanem a betűk fölötti sorban! Keress rá! Van róla nyitva egy téma itt a fórumon! Asszem mágneskapcsoló vezérlése számítógépről vagy vmi. ilyesmi a neve! De vigyázni kell ha egyszerre nyomod pl. az előrét és a hátrát akkor zárlatot csinálhatsz!
Működik a cuccos! Az volt a baj hogy bontott bc 547 eket használtam és sikerült belőle rosszat beépíteni!
A Ksi8 is tudja ugyanezt de mellette még sok mindent is.
Itt nézz szét az egyebek menü/relékártya! Ebből már ki tudsz indulni könnyedén!Bővebben: Link
Ha valaki kiváncsi a progira ott van alul a belinkelt lapon.Bővebben: Link
Nem, csak át.
Egy bolhapiacon vettem az alap NIKKO-s autót, 1986-os gyártmány. Az elektronika kuka volt, ezért azt át építettem, gyárilag 9V-os volt, felturbóztam 12V-os ra, kb 25-30km/h így a vége a gyors áttételen (régebbi kocsikon volt mechanikus átkapcsolás I-II) 10 db 1600mAh akku van benne, kb Babyelem méretű, mint az akkus fúrókban ezzel kb 30-40 percet megy. Gyári difi, ballonos kerék, stb. Van benne "xenon" (Fehér LED), hátsó világítás, egy PII-es procihűtő hibernálja a H-hidat, , mely a "platón" van rácsok alatt, a bordák közt piros/kék LED villog, ez nagyon kemény, mindenki azt nézi...
Ez nagyon brutál főleg a procihűtő a hátulján.Én is vettem egy made in chinás kocsit a bolhapiacon 250ft ért.Persze távirányitó nélkul.Erre raktam rá az 5m telefonkábelt meg az irányváltó kapcsolót.
Pedig nagyon egyszerű a Chinásokat tuningolni (van egy topic 27MHz modellautó, vagy hasonló http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_293067.html#293067 no ide már leírtam a saját tapasztalatom ezzel kapcsolatosan...
Csak akkor meg kéne épiteni a távirányitót és szerezni léne tx ic t
Még annyi kérdésem lenne, hogy ugye az áramkör működik de csak akkor ha a saját tápjáról kap vezérlő jelet! Ha fogom magam és beteszek a körbe 1db 7806-ot és azzal táplálom a kisautó elektronikáját, akkor jól sejtem az is vezérelni fogja?
Orvendek, kepeket lassunk az akarmicsodarol.
A tanulsag az, hogy mindig merd meg az alkatreszeket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |