Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „De nem hajtok fejet az MP3 a házimozi és a tobb száz vattos huppogás előtt!” Ez dicséretes! (Már csak egy apró kérés. Nevezd nevén a dolgot. A hangfal nem egyenlő a hangdobozzal. Csak a céljuk egyezik meg. :yes: )
Oké,ha modifikált,akkor sorry... feltételezem,jó(pozitív) irányba változott a hangja.ne érts félre,az ősrégi jelzőt nem pejoratív értelemben használtam,cs.arra utaltam,h a 30 évvel ezelőtti technikai színvonalat tükrözi,s mint ilyen,kissé,hmm...divatjamúlt a láncodban.arra akartam rávilágítani,ha egyszer márkás cd-lejátszót,erősítőt,kábeleket,miegyebet használsz,akkor nem egy ILYEN doboz illenék a lánc végére,hanem valami audiofil(esebb jellegű)produktum.ha érted,mire gondolok... mert a HS40-et sokmindennek lehet titulálni,de high-endnek aztán végképp nem.még low-endnek is csak óvatosan... amúgy mindenki azt hallgat,amit óhajt,s én sem akarok-dehogyis-ebbe belekotyogni.max.jótanács szintjén."a kínai műanyag házimozi-utánzat"-okat ne keverjük ide,közük sincs a minőséghez,sem a hifihez.utolsó mondatod abszolút dicséretes. :yes: ja,a HS40 külleme-mint eredeti fafurnér-kiváló,és én is nagyon preferálom!
Az kétségtelen, hogy lehet a minőségi szintek között vadul tallózgatni, de én mégis azt gondolom, hogy a HE filozófiája valahol ahhoz közelit, amit úgy lehet meghatározni, hogy olcsón jót. Vagy az olcsó árán jobb minőséget. Vagy a Hi-Fi osztályt olcsóbban. Vagy az építés öröme. Esetleg ezek elegye. S mint ezeket figyelembe véve szólalok, el kell mondanom, hogy nagyon is egyet tudok érteni a HS dobozokat használókkal, és ide sorolható még az orosz Radiotechnika, melynek utódja a norvég licensz alapján dolgozó litván ART Audio.
Sokaknak ismerősen cseng a Radiotechnika S30, ami tényleg bírta azt a 30W-ot, nyugodtan lehetett hajtani a kis Orion toronnyal, és igazi menő volt, aki Radiotechnika S90-essel büszkélkedhetett. Már csak azért is, mert amíg a 70/110-es nagy Videoton dobozból a tányérok véletlenszerűen röpködtek el mély-közép és magas hangúton, addig az S90-es atomstabilan viselte akár a Videoton, akár a nagy Orion erősítő Soft Cell, Dead Or Alive, Boytronic és társai által keltett megpróbáltatásokat. Az S90 rendelkezett szabályozható hangváltóval. Nos, egy alkalommal volt szerencsém látni egy ilyen szabályzóegység füstölését, mert egy házi erőgéppel hajtották meg az S90-eseket. Az volt a szóbeli User Manual, hogy vigyázz, mert ez 100W-os, ha a 90-eseket hajtod, akkor csak háromnegyed hangerőn dolgozz. Addig jó is volt, csak a keverő seggén valahogy több jött ki 775mV-nál... Viszont a memránok tekercsei akkor sem szálltak el! Eddig a strapáról írtam, de abban azt gondolom szintúgy egyet érthetünk, hogy a '80-as években viszonylag nagy tömegek számára voltak elérhetőek ilyen jó minőségű és hangzású termékek. Aztán ahogy ránkszakadt a kapitalizmus szabadsága, bejött a nagy rakás szemét és azóta is úgy zúdúl ránk az ipari hulladék, hogy nem győzzük kidobálni. Ez a kisebb baj. A nagyobb, hogy nincs Keravill meg Centrum pult mögött álló hozzáértő eladó. Sőt, ma kis hazánkban talán csak a MM-ben találok olyan eladót, akinek van hozzá fingja, hogy mi is van a pulton/polcon. Két éve merészeltem egy kifejezetten audiotechnikai boltban megkérdezni, hogy "akkor most ennek mennyi az áramfelvétele, mert engem rohadtul nem érdekel, hogy hány Watt van ráhazudva, de mondja már meg azt is, hogy mi a frekvenciaátvitele" Erre okosnak tűnően elkezdte nézegetni a tekintélyes méretű minihifinek csúfolt valami előlapját. Ekkor még nem kapcsoltam, de amikor láttam bizakodóvá vált ábrázatát amint megtalálta rajta a rádió részt, az a lila ködös világ is összedőlt bennem. Végül magamról is: egyáltalán nem bántam meg, hogy 10 éve nem vettem egy pár Jamo vagy JBL dobozkát, hanem inkább a néhai S30-as utódját vettem meg 14 rugóért. Még akkor is, ha sikerült az egyik mélyközepet elröptetnem. Amikor visszamentem abba az üzletbe, ahol vettem a dobozokat, azt mondta az eladó, hogy sajna abszolút nincs hozzá alkatrész utánpótlás. Javasolta, hogy vegyek egy pár hangfalat, most nagyon jó akcióban tud ajánlani ezt-azt. Mondom neki: jó, köszönöm, akkor most játsszuk azt, hogy most jöttem be! Jó napot! Ugye önök forgalmazzák a SAL termékeket? Jó, akkor kérnék kettő 13 centis 8 OHM-os mélyközepet, reflex dobozhoz. Belefaragtam, és láss csodát: csöppet sem szól rosszabbul, most is azok a dobozkák szólnak a homoktöltetű állványomon a saroktól kijjebb helyezve fél méterrel.
Írásod a régi nosztalgikus időket eleveníti fel... frissadamnak azért írtam fentebbi sorokat,mert sztem egy menő berendezésbe a HS40-et betenni,-hogy is mondjam;értelmetlen dolog.egy többé-kevésbé homogén hangátviteli láncnál a végső auditív minőséget a hangsugárzó határozza meg,éspedig legalább 80,de akár 90%-ban is.ez tény.innentől fogva értelmét veszti a jóminőségű erősítő,műsorforrás,és kábelek,ha a lánc végén álló gyatra hangsugárzó eleve leblokkol mindennemű auditív finomságot... ismét hangsúlyozom,senkire nem akarom ráerőszakolni a véleményemet,és megértem azt is,h szentimentális okokból néha ragaszkodunk olyan használati tárgyainkhoz is,melyek már ugyancsak elavultak.és persze ismerjük az elméletet;"minden lánc olyan erős,..."
a radiotechnika hangdobozok nekem is csak"szép emlékek",S30,és S90-esem is volt,sőt mindkettőből két párat használtam.annak idején tetszett a dizájnjuk,és tényleg szinte elnyűhetetlenek voltak,de a hangjukból hamar elegem lett.mindkettőnek.nem akarom részletezni,de a nagy S90-nek annyi mentsége lehet,h nem is annyira hifire,hanem inkább bulizásra,diszkózásra szánhatták tervezői.persze ez nem volt ráírva. "...és azóta is úgy zúdul ránk az ipari hulladék,hogy nem győzzük kidobálni"-ezzel a mondattal szívemből szóltál,dehát mit tegyünk,ez van...az idősebbek gyűjthettek már kellő tapasztalatot,de a mostani fiatalabb generáció,amely esetleg komolyabb érdeklődést tanúsítana a(reprodukált)zene iránt,bizony kapkodhatja a fejét a szupermarketekben kínált sok csilli-villi termék között,ahol csak úgy röpködnek az"RMS"-ek,a"PMPO"-k,a sokezer(!!)wattok,s a hangzatos varázsigék,melyek mögött az égvilágon semmi komoly műszaki tartalom nem rejtőzik,s ahol immár nagyüzemi méretekben folyik a népkábítás... mondhatnánk erre.változik a világ.igen... csak úgy tűnik,nem a jó irányba...
Értem.
Hozzátéve: ma már (figyelembe véve, hogy mp3 lejátszót otthon is lehet építeni, csak azt nem éri meg) a jelforrástól egészen a hangfal csatlakozójáig olcsóbban lehet jobbat kihozni mint ezek a hulladékok. A hangfal maga az a határvonal, ahol nehéz konstruktív lépést tenni. Ha az ember nem jut hozzá egy tutibiztosan jól méretezett rajzhoz és nem tudja megépíteni szakszerűen a legmegfelelőbb anyagokból és nem veszi meg hozzá a jó minőségű motorokat, legjobb ha bele se fog, hanem megveszi a gyárit. Vagy kompromisszumot köt azzal, hogy egy a szemeteknél jobb akusztikai jellemzőkkel bíró régi gyári dobozt előveszi (van) és beletesz valami jobb minőségű, és(!) hozzá való akusztikai csatolású hangszórókat és elviseli a jó frekvenciaátviteli sávon belüli cikk-cakkokat. Mert el is lehet rontani, de nagyon. Volt egy tag, aki összevadászott HS80-as dobozokat (vagy mit), lezárta a középnyílást, beletett direktbe egy bolgár tányért meg soros kondival egy Ring magasat. Ebből az összeállításból felhajított 4-et konzolra, aztán hajtotta Quadokkal, üvöltött a kocsmadiszkó. És még meg is kérdezte: na, jól szól mi? Hááát olyan kocsi hangfalak voltak. Mert így szólt: Ko - Csi - Ko - Csi - Ko - Csi Egyszer valahol olvastam, hogy az igazi hangfalak úgy készülnek, hogy iszonyat tapasztalattal, szaktudással és viták árán megterveznek 1000 félét kis módosításokkal. Aztán marha nagy viták árán kiszornak 900-at, megépítenek 100-at. Azt a 100-at beteszik az audiológiai laborban egy ideális közeli süketszobába és küldik rá a tesztjeleket, és bemérik mikrofonnal. kihullik 90. A maradék 10-et meg hetekig netán hónapokig fülelik, hallgatóznak, kapcsolgatják, váltogatják a ráküldött zenéket is és a szubjektíven legtöbb pontot kapott doboz kerül gyártásba. Ezt el kellene olvastatni minden lelkes amatőrrel, mielőtt hangfalépítésbe kezd, hogy inkább előtte törjön le az orra, mint miután ezreket és súlyos munkaórákat öl bele valamibe, ami max membrános hokedlinek lesz jó. Idézet: „Egyszer valahol olvastam, hogy az igazi hangfalak úgy készülnek, hogy iszonyat tapasztalattal, szaktudással és viták árán megterveznek 1000 félét kis módosításokkal. Aztán marha nagy viták árán kiszornak 900-at, megépítenek 100-at. Azt a 100-at beteszik az audiológiai laborban egy ideális közeli süketszobába és küldik rá a tesztjeleket, és bemérik mikrofonnal. kihullik 90. A maradék 10-et meg hetekig netán hónapokig fülelik, hallgatóznak, kapcsolgatják, váltogatják a ráküldött zenéket is és a szubjektíven legtöbb pontot kapott doboz kerül gyártásba.” Hmm. ez érdekes! Gondoltam hogy kísérleteznek A különböző hangdobozokkal , de ilyen mértékben nem hittem volna. Miért nem csinálnak egy állítható volumenű kabinetet?
Na jó, azóta már biztosan számítógépes szimulátorok léptek a színre, de akkor is van szubjektív white-fül pontozás és akkor se essünk neki ássuk ki módszerrel dolgoznak és nem is a kommercionális hangdoboz tervező progikkal.
Elhiheted, hogy a high-end-esek képesek süketszobát csinálni egy panelből is...
Persze, igaz. Ezért van a szubjektív vizsga. Bár szerintem mára már megváltozott ez is. Tömegre valszeg megadnak a programnak egy dizájnt, az lemodellezi és megy a pozdorja a gép alá. A felső kategóriában meg nem akarok tovább elmélkedni, de biztos nem sárral kenik össze.
Valszeg.
Közel 10 éve, hogy a kezembe került a Jamo Oriel prospektusa. Ha jól emlékszem 200W-os, duálra bontható csatlakozással. Gyönyörű, mint egy műalkotás, de 700e egy hangfalért... még ha üvegpalást is van rajta, akkor is!
Én sem akarok kötekedni, de ebben a dologban tévedsz egy kicsit.ugyanis a doboz átviteli jelleggörbéjének mérését valóban süketszobában kell végezni,azért,h kiküszöbölhetőek legyenek a korai visszaverődések,s minden egyéb visszhangok,és csakis a doboz"tiszta frekiátvitele"legyen a domináló.ezt mindenütt így csinálják.viszont a végső finomítást,vagyis a szubjektív meghallgatási teszteket már spec.erre a célra kialakított jó akusztikájú termekben,ún.auditóriumokban végzik,ált.nagyszámú,gyakorlott hallgatóközönséggel.mikor úgy érzik,kihozták a konstrukcióból a maximumot,akkor mehet sorozatgyártásba.ez valahogy így működik,legalábbis a profiknál.
Van sok alapvető igazság a meglátásodban,bár sztem azért nem ezerféle verzióval indítanak... annyit tudok,h a menő hangdobozgyártó cégek úgy kb.fél évet szánnak egy-egy új konstrukció kifejlesztésére,a tervezéstől a teljes jóváhagyásig.másrészről pedig kétfelé kell választani a dolgot;egyszer van az olcsó műanyag kínai tucathifi,na ennél aztán bármikor jobbat lehet barkácsolni otthon a konyhaasztalon,hasraütéses alapon,de persze némi tapasztalat birtokában.éspedig azért,mert a kínai szórakoztatóelektronikai ipar ezen"remekbe szabott termékei"olyan alacsony műszaki színvonalat prezentálnak,amit már nem lehet überelni.(gondolok itt pl.a többszáz W-osnak kikiáltott házimozi rendszerekre,tápjukban az 50W-os(!) trafóval,s a dobozokban a 3W-os szélessávú(??)hangszórókkal.no comment... az érem másik oldala a kis,audiofil-orientált speciálcégek aprólékos kézművesmunkával épített,de amúgy igen magas műszaki-technikai színvonalat reprezentáló,valóban igényes termékei,ezeket viszont megközelíteni sem lehet házilag.magától értetődően szóban forgó készülékek ára legjobb esetben is horribilis,s az átlagember számára teljesen megfizethetetlen.szándékosan említettem most a szélsőségeket,az előbbivel nem érdemes foglalkozni,az utóbbi viszont elérhetetlen.a két szélső véglet között számtalan átmenet elképzelhető,és ez az a sáv,ahol az amatőrnek lehetősége nyílik a kibontakozásra,az önmegvalósításra.a hangdoboz amúgy is egy sarkalatos kérdés,az igazán jó,alapvető hibáktól mentes és bármilyen zenei műfajra alkalmas ládák ára bizony(jóval)százezer felett kezdődik.de ha házilag akar az ember jót fabrikálni,akkor ugye egy valamirevaló közép-mély hangszóró úgy 15e,egy hozzá illeszkedő dóm 10e.körül mocorog.vagyis a hsz-ró készlet máris 50'-be van.akkor még x-váltó,faanyag/doboz,csatlakozók,felületkezelés,stb...80-90ezer alatt biztos nem lehet megúszni,és még a végeredmény is kétséges/kérdéses lehet... a gyári dobozok azért többé-kevésbé optimalizálva vannak.nem egyszerű eset,biztos tanácsot adni szinte lehetetlen.arról sem szabad megfeledkezni,h a hifiben ha a (hang)minőség egyenletesen,akkor az ár négyzetesen(köbösen?)emelkedik,vagyis kezdetben néhány ezer,később több tízezer,még feljebb pedig sok százezer ft-ot kell kiadnunk,h ugyanakkora minőségjavulást kapjunk.a high-endben pedig nüansznyi javulásért akár milliókat is elkérhetnek,de ez már az irrealitások területe.egy 500eft-os hangdoboz közel sem szól ötször jobb minőséggel,mint egy 100e.ft-os árkategóriájú.a legjobb ár/érték arányt kell mindenkinek magának megkeresni.ez a hobby,-sok máshoz hasonlóan,-bizony pénzkérdés is.legtöbb esetben. :yes:
Hümm. Akkor kábé jól emléxem.
A rezgéscsillapításhoz visszakanyarodva: cimbora (hivatásos lemezcsiszoló kisiparos, avagy divatosabban: Dj.) gondolt egyet, szerzett valahonnan két márványlapot és aládobta az MKII-eseknek, mondván akárhogy forgatja a cuccot, búg. Érdekes volt, hogy utána nem gerjedt tovább... Aztán mondtam neki, hogy tegyen még a márványok alá 5mm-es lágy polifoam-ot. A próbán majd behaltunk: cájg koppon, feltett egy a' capellát (Klubbheads - Kickin' Hard) és a szünetekben is nulla volt a búgás. Úgyhogy beigazolódott az elmélet: a lágy/kemény szendvicses szerkezetek szüntetik meg a leghatékonyabban a testhangok terjedését.
Valamelyik könyvben olvastam, hogy a régi idők diszkósai a gerjedés csökkentésére, a lemezjátszónak igen komoly üreges betonhasáb alapot készítettek. Amibe rétegenként finomodó, kavicstól-homokig feltöltést készítettek. Majd erre tettek egy gránitlapot, és ezen volt a lemezjátszó.
Így kétszer hangosabban dönghetett összegerjedés nélkül a cucc. Szerintem ez biztos jó lenne a hangdobozok alá is. Mondjuk nem tudom ki tűrne meg két ilyet a lakásában
A külső megjelenés az 'egy dolog'.bármit ki lehet vitelezni esztétikusan,és kevésbé szépre is.analóg lemezjátszók esetében kissé más a helyzet,mert ott az akusztikai visszahatást kell a lehető legkisebb mértékre csökkenteni.hangdobozállványnál inkább a külső formai megjelenés a döntő(bb).a rezgéscsillapítás szinte bármilyen alaknál megoldható valahogy,főleg gyári technológiával,de azért házilag sem reménytelen a helyzet.
Sziasztok!
Én is szeretnék hangfalállványt építeni! 80Cm-t,két felmosónyél vastagságu rúd tartaná,az aló lap nagyobb lenne mint a felső,és csavarokat használnék tüskének Szerintetek jó lenne? Vagy lehetne magasabb is?
Az optimális magasságot úgy válaszd,h a hangdoboz dómsugárzója kb.az ülő ember fejmagasságába essen.Ez általában 100-110cm,így a magashangszórót közel fókuszpontból halljuk.Ha vékony rúd a pillér,akkor 2db kevés lesz,minimum három kell a szükséges mechanikai szilárdsághoz.Vagy négy.A jó állvány lehet könnyű,avagy nehéz,de merev és szilárd legyen a konstrukció.
Pontosan ahogy ngyzoli írja.
A felmosófaszerű nyél lehet, hogy nem a legjobb. Én mindenesetre a 3 vagy 4 oszlopot kimerevíteném. Vagy érdemes elgondolkozni a homokkal töltött állványon. Döbbenetes külömbségeket hallani állvány és állvány között. A homokos állványnál a homokot elő kell készíteni. Fogsz egy vödör vizet, beleöntöd a homokot, átkevered, így a könnyebb szennyeződések a felszínre jönnek (faforgács, levelek, rovarlárvák stb). Majd ezeket eltávolítva a vizet leöntve célszerű a homokot a konyhai sütőben egy tálcán megszárítani, hogy az esetleges mikroorganizmusok is elpusztuljanak. Lehet, hogy hülyeségnek tűnik amit írok, de nincs annál rosszabb mikor a nem tisztított homokban a meleg lakásban elkezdenek bomlani a bennük maradt dolgok. Nem kellemes illatú, ráadásul a fém lábakat vigan képes korrodálni. Ja. Azt gondolom tudod, hogy hangrendszert mindíg akusztikus zenével tesztelj. Pl. klasszikus és jazz zene. LP, CD, esetleg tömörített formátumok ( FLAC, APE ) Az mp3-at felejtsd el. mgabesz
Csak ötletként említem meg az állványkészítés egyik legegyszerűbb módját;gyárakban,üzemekben sok helyütt használnak elterjedten különféle folpack,-és egyéb csomagoló fóliákat.Ezen fóliák hordozó eszköze többnyire 40-80 cm hosszú,6-10cm átm.vastagfalú papírhenger.Miután a csomagolóanyag lefogyott róla,ezek többnyire fellelhetők,mint (nekünk) hasznos hulladék.A cső két végére egy-egy bútorlapot csavarozva,máris készen az állvány,de akár homokkal is feltölthető a henger,ha vastagabb falú.A homokot valóban ajánlott átmosni és megszárítani.A kész művet öntapadó tapétával burkolva dekoratív,esztétikus és egyedi lábazatot készítettünk.
Az audiofil-orientált egyének az MP3-at-mint olyat-általában távol tartják maguktól.Márcsak elvből is...
En szervaltam ilyen csovet muanyagbol.A merete megegyezik,epp neztem hogy egeszen jol csavarozhato legalabb 1 cm vastag falu.Vagatok hozza fekete butorlapbol meretre tetot-talpat a csovet lefestem ,tuskeket ala es azt hiszem kesz is.
Ha mar anyira erdekel az alvany masodlagos sugarzasa akkor ott kell kezdeni hogy a kozepsugarzo ne legyen ugyanabban a dobozba a melysugarzoval.Ugyanis es hozza a legtobb elszinezest ennek csillapitasa meg tobb ptoblemat okoz .ezert azt ajanljak a szakik hogy kulon megfelelo meretu dobozba .
A melysugarzo az lehet a padlon ( akar tuskeken de akarmilyen mas csillapito alatettel is OK) . A kozepsugarzo es a domsugarzok frekvenciai mar messze lesznek egy nehez acelalvany rezonanciaitol .Igy nem fogja szinezni a hangkepet. A sztereo kephez a kozep es amagas sugarzok helye a terben a fontos . Igy alvanyon q szukseges helyre teheto teheto.( ha van hely egy nagy szobaba igy a faltol el lehet tavolodni es egy melyebb sztereo teret kaphatunk).
Üdvözlet!
Nem tudom, jó helyen járok-e, de nem nagyon szokványos a probléma, amellyel szembe kerültem.... Van egy zárt dobozú hangfal? párom, elég nagy méretű (34 x 28 x 59 cm) és korábban egy szekrény tetején szóltak, most pedig átkerültek egy másik helyre, ahol fali konzolokra tettem, pontosabban úgy, hogy az alkatrészek: 2-2 db L alakú profil, az L alak egyik szára a falhoz csavarozva, a másik szárára pedig rácsavaroztam egy-egy 20-as laminált lapot, amelyen tüskéken állnak a hangfalaim.? A probléma a következő: ELMENT A BASSZUS! Ha leteszem a konzolokról állványokra, rendbe jön a hangzási egyensúly, megjön a basszus. Az is igaz, hogy ezek az L vasak nem annyira erősek, nem úgy vannak kiképezve, hogy az L alaknak lenne átfogója és ezért labilisak, mint a keleti helyzet, kissé félő is, hogy eltörnek és akkor jajjjj a hangfalaknak.... ?- ha megmozgatom, a hangfalak? lengenek rajta kb. 5 Hz-es frekivel... - Ha jól sejtem, ez így nagyon gáz, nem? A bevásárlóközpontokban kapható, így-úgy beállítható hangfalállványokban? nem nagyon hiszek, mert azok mindenféle pontokon megfogják a hangfalat? és az már nem jó és talán ezekhez a nagyokhoz nem is kapnék. Gondolom, az lenne a legjobb, ha minél kevesebb ponton érintkezne a hangfal bármivel. Mit tegyek, segít-e ha erősebb, átfogós L alakokat szereznék, amelyeken a hangfalak nem lengenének? Vagy lenne valami frappánsabb megoldás? Állványra nem tudom tenni, nincs hely a padlón. A segítségeket előre is köszönöm.
Üdv!
Kicsit ugyan megkésve, de most olvastam ezen írásodat, mivel most jutottam oda, hogy engem is érdekelni kezdtek a hangdoboz-állványok és nagyon tetszik ám az ötlet! PVC cső kivételével nekem minden van hozzá a pincében, de gondolom, nem nagy gond, ha helyettesítem 60 x 60 mm-es, 3 mm vastagságú zártszelvénnyel és azt töltöm fel homokkal? A belső vezeték-csövet kihagynám, annyival is egyszerűbb. Valamint ha alulra és felülre inkább tüskéket tennék?
Elkészültem az állványokkal. Meghallgatni még nem tudtam, de remélem, nem lesznek rosszak. Abból készült, ami van, ami maradt (garázstető-építés után, persze, 1-2 dolgot még azért hozzá kellett vásárolnom: néhány csavart és a szürke fújós festéket...)
A lapok 240 x 240 x 19-es élfóliázott, bükk lamináltak, az oszlopok 420 x 60 x 60 x 3-as zártszelvények, az L-idomok 30 x 30 x 2-esek, a hatlapfejű csavarok 15 x 6-os, illetve 30 x 6-osak, a kapupánt-csavarok szintén 30 x 6-osak, tüskék gyanánt a fekete, beállító-csavarok (alul és felül) facsavarok mind 30 X 4-esek, de a hegyüket gömbölyűre, 2 mm-t leköszörültem belőlük, hogy ne fúródjanak se a hangdobozokba, se a padlóba; mint ahogy látszik is, a felső lapon beljebb elhelyeztem további 4 fekete facsavart is, amelyekből 4 mm-t köszörültem le, hogy kisebb hangdobozzal is használható legyen az állvány, de eredetileg 60 cm magas hangdobozokhoz készült... (A fekete, beállító-csavarokkal a padló esetleges egyenetlenségei is könnyedén kiküszöbölhetők...) Kellenek még hozzá 6-os alátétek, rugós alátétek, fakötésű alátétek és anyák. Ami nem látszik: a laminált lapok közepére, amelyek a zártszelvény-oszloppal érintkeznek, a kapupánt-csavarokkal ráerősítettem egy 54 x 54 x 10-es lapot, ez bemegy a zártszelvénybe, ezeknek a széleit F.BS ragasztóval kikentem, hogy az oszlopot kisütött homokkal feltöltsem és ne folyjon ki belőle. |
Bejelentkezés
Hirdetés |