Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   33 / 206
(#) Peti.Janka válasza FREDDI hozzászólására (») Szept 20, 2008 /
 
köszi a választ neked is és Kraven-nek is. úgy döntöttem ki rakom mágnesböl aztán majd meglátom, ha nem müködik akkor utánnajárok az átmágnesezésnek, ugyis vannak szétszedett ien motorjaim itthon.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Szept 20, 2008 /
 
Csak ötletszinten irnám le: Az át,illetve felmágnesezés ennél a mágnestárcsánál viszonylag könnyen megoldható,mert 180°-ban kell elvégezni.Az ábrán látható módon egy alkalmas méretű transzformátor lemezeinek felhasználásával összeraksz egy U alakú magot,ezt megtekered legalább 1mmátmérőjű huzallal,és egy hálózatról feltöltött motorinditó kondenzátor (min50uF) energiáját kisütöd a tekercsen. A feltöltést egy dióda és egy soros ellenállás segitségével kell elvégezni.A művelet veszélyes,a hálózati csúcsra töltött kondenzátor nagyon komoly áramütést tud okozni!!!! A töltött kondenzátort ezután egy nagyobbacska tirisztoron keresztül rásütöd a tekercsre.
Sokkal nagyobb mágnestestek "delejezését" végeztem el hasonló kondenzátorkisütéses módszerrel,igaz az alkalmazott kapacitások speciális nagyáramú elkók voltak és a tirisztor is birt üzemszerűen 2kA-t.
(#) attis1003 hozzászólása Szept 21, 2008 /
 
ez egy dr 350 4 ütem motorgyujtása(CDI)
házilag berhelt de valamiért megadta magát,teljesen nem értek ilyesféle dolgokhoz de a mellékelt képen szerintem ott a baj.hogyan lehetne orvosolni ?

SP_A0623.jpg
    
(#) Kraven válasza mex hozzászólására (») Szept 22, 2008 /
 
Ezzel a módszerrel felfrissíthetem a lemágneseződött lendekerekeket!
Csak annyi a kérdés, hogy az polaritást hogyan határozod meg: Próbálgatva? Végöl is úgy is megy...
Többször kell ismételni a kisütést, vagy egyből fölrántja a delejt a mágnesben?
Hány menet kell a vasmagra? Van néhány "lemerült" Pannonia lendkerekem, szívesen próbálkoznék.
(#) attis1003 hozzászólása Okt 4, 2008 /
 
vettem egy zsír gyári de használt elektronikát(CDI) betettem a motorba és minden első rugásra ad csak szikrát.vársz kicsit majd megint az elsőre ad többire nem.még akkor ad többet de nem mindig ha lassabban nyomom le a berugókart.elvileg kimértem a tekercseket meg az elektronika is jó mert vannak adataim miket kell mutatni ohmba.segítsetek lécci
(#) mex válasza attis1003 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Ha a jeladó kétkivezetéses akkor egy próba erejéig forditsd meg a vezetékek csatlakoztatását.
(#) gulyi88 válasza attis1003 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
akkus vagy generátoros?
esetleg kép, ki/bementek, jeladó típus, neaggyisten kapcsrajz???
(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Ez tekercsgyújtás. Ha forditva van a jeladó akkor(is) tud hülyeségeket csinálni.
(#) attis1003 válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
van kapcs rajzom.ami piros az megvan (és így ment is másik elektronikőával)ami kék az meg nemtom kellhet e hozzá hogy menjen de az nincs meg.ha lassan nyomom akkor mindig ad kis szikrát.
(#) mex válasza attis1003 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
A rajzból szinte semmit sem látok....
Annyi biztos,hogy nem mindegy a vezetékek csatlakozási módja,igy a jeladóé,és a gerjesztőtekercsé sem. Ezenkivül a sztenderkapcsolót is illene jól kötni.
Kellene egy értékelhető méretű rajz.
Idézet:
„ha lassan nyomom akkor mindig ad kis szikrát.”


Ez mit jelent a Te fogalmaid szerint?
(#) mex válasza attis1003 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Egyébként nem tudom hogy bizonyosodtál meg a gerjesztőtekercs kifogástalan állapotáról.
Az ellenállásmérés nem elég. Teljesen rossz tekercset is lehet jó állapotúnak mérni ha nincs gerjesztve. Gerjesztett állapotban meg előjön a menetzárlat,gyengül a szikra,egy-kettő akad elvétve,végül az is megszűnik.
Ha az elektronika valami csuda folytán jól van kötve és mégsincs szikra akkor szedd le újra a deklit,csatlakozz rá az egyszem nagy tekercsre,mérd az ellenállását,közben meg nyomkodd meg jó erősen kézzel a tekercset. Ha nagymértékben változik az ellenállása,esetleg ugrásszerűen akkor biztos hogy rossz,és újra kell tekerni. Hidegen nem biztos,hogy előjön a hiba,ezért helyesebb ha egyből elkezded melegiteni (hajszáritóval célszerű),80°C-nál már biztosan jelentkezik a hiba. Ahogy a hőmérséklet emelkedik úgy a tekercsellenállás is nő,de ez természetes. Akkor tekinthető rossznak,ha az ellenállás ugrásszerűen változik.
(#) attis1003 válasza mex hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
ha nem bánnád msn n tudnék küldeni jó képeket meg van service könyvem is meg minden.
msn:attis_19@freemail.hu
lassan nyomom lefele a berugókart akkor pici szikrőát ad mikor kell csak nagyon gyengét.
köszi a segítséget
(#) mex válasza attis1003 hozzászólására (») Okt 4, 2008 /
 
Küldj a mailcimemre nagyobb felbontású képet a kapcsolási rajzról.
A pici szikra tekercsbajt jelenthet,csináld azt amit előbb irtam.
(#) PIRO hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
Üdv mindenkinek szükségem lenne egy HALL jeladós gyujtás kapcs. rajzára, az ajánlott HALL egység típus számára és ahha, hogy ez a tipus mekkora maximális légréssel képes működni. köszönöm előreis.
(#) gabi06 hozzászólása Okt 24, 2008 /
 
Segítséget szeretnék kérni!Van egy kymko robogóm amin amerigo gyujtás van,de a nagyafesz tekecs kinyiffant !Na gondoltam meg tekerem én ezt,meg is tekertem 0,12-es drót 3600 menet két hét leéget megint!Most már 4szer tekertem meg jobbra balra,kevesebbet tőbbet,de ő győzőtt megint leéget! Egy 3fázisú behúzó tekercs vezetékét tekertem rá lehet,hogy az nem jó?
(#) Peti.Janka hozzászólása Okt 29, 2008 /
 
Sziasztok nekem egy suzuki gt 250 rx7 nek a gyujtáselektronika kapcsolási rajza kellene vagy esetleg egy olyan kapcsrajz ami jó lehet erre a mocira így néz ki:Bővebben: Link Előre is köszi a segítséget!!!
(#) honda1000f hozzászólása Nov 4, 2008 /
 
Hali. kinrod nevű ócskavasal szenvedek, honda dio gyujtáslett rá építve és tökéletesen működik, csak az alaplapon lévő gyujtótekercs iszonyatosan melegszik. Többel is próbáltam. Egyáltalán mitől melegedhet egy gyujtótekercs.
(#) patvaros válasza mex hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Szia!
Régebben beszéltünk már itt amal sem gyujtás miatt. Most sikerült megépiteni, de nem lett tökéletes. Alapjáraton kihagy ,dadog és néha le is áll. Nagy fordulaton nincs semmi probélmája tökéletesen müködik. Már próbáltunk alaktrészek cseréljével de semmi jelentősebb változás. Az elektronika rajzát tőled kaptuk.
Ha van valami ötleted akkor megköszönöm!!!
(az alaplap jó mert a gyári elektronikával hibátlanul müködik)
Előre is köszi
(#) chiefyeager hozzászólása Nov 10, 2008 /
 
Sziasztok

Megint itt vagyok a hülye kérdéseimmel.

Szóval, szobatársam épít egy fordulatszámmérőt mikrovezérlővel, amit esetleg továbbfejlesztene a későbbiekben előgyújtás szabályozásra is.
Namármost kellene tudnia induktív jeladó jelét is fogadnia. Szóval annak a felfutási, lefutási meredeksége fordulatszámfüggő. Kérdésem az, hogy gyakorlatban mekkora pontatlansággal lehet számítani emiatt? Hogyan lehet ezt kiküszöbölni?
(#) kissanyi válasza patvaros hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Nem nekem szólt ugyan, de úgy vélem, hogy nagy lehet az alap előgyújtás.
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
A pontatlanság elhanyagolható,főleg azoknál a jeladóknál amelyek vasmagja téglatest keresztmetszetű,tipikusan magasságban ~5mm,szélességben pedig(ami a meghatározó) ~2mm.
De ha hajszálpontos akarsz lenni,akkor használjatok csúcsindikátort,ez mindig a jel csúcspontján kapcsol,függetlenül az amplitudójától.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Hi

Köszönöm a válasz. Sejtettem, hogy nem egy számottevő pontatlanság lehet, de mégis van. De mondjuk valószínűleg a számolásban is lesz annyi...

Mondjuk a megfelelő pozícióba belőni a jeladót jó móka lesz... (Ezért volna jobb a HALL...)
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Egyáltalán nem nehéz megfelelő helyzetbe állitani a jeladót,sőt...
A jel maximumát akkor kapod,ha a jeladóbütyök (a lendkeréken levő kiemelkedés) sarka,akár a kezdete,akár a vége a jeladó középvonalához ér.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Hát igen, ezt már mondtad párszor nekem is... Áááá, egyszerűen lyukas az agyam...

Nem nagyon találtam csúcsérték indikátorról kapcsolást. Tudom, tudom, rosszul keresek, (ez a másik bajom), nem tudnád nagyvonalakban felvázolni, hogy hogy is nézhet ki? :help:
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Köszönöm.
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Azért soká lesz még ebből használható kapcsolás...
Gondolom a pic meghatározza a bemeneti jel időtartamát,amplitudóját,ezért biztosan nem használható 1az 1-ben.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Nem PIC-es lesz, hanem ATMEL-el lesz csinálva. Elvileg felfutóélre figyeli a srác a bemeneti jelet. Igazándiból HALL lenne jó, csak hogy próbálni lehessen tudnia kéne induktív jeladót is. (Meg elég sok simson fut ilyennel... ) Ezért gondoltam, hogy kellene vmi fix pont a jelalakban, és nem a véletlenre bízni, hogy hogy alakul a meredekség. De a csúcsérték detektor jónak tűnik, találtam egy egyszerűbb tranzisztorosat is, majd szimulálgatok.

Esetleg valami 5let, hogy mire kell figyelni a szabályozáskor? (Bármi.)
(#) mex válasza chiefyeager hozzászólására (») Nov 10, 2008 /
 
Meg kellene határozni a max előgyújtást,fordulatszámhoz kellene kötni,a közbenső fordulatokra is kellene valami támpont. Hát nem egyszerű,legjobb volna fékpadon kisérletezni.
Az alapjárati előgyújtás max pár fok legyen,de ha holtponton gyújt az sem tragédia.
(#) chiefyeager válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2008 /
 
Hi

Valami hasonlóra gondoltunk mi is. Min. 15000-ig tervezzük a szabályozási fordulatot, de ha több az sem baj. 10, vagy 100-as lépcsőkben gondolkodunk, attól függ mi fér bele.
Fékpad nem lesz, egyszerre több görbét tárol, amik között lehet váltani. Amelyik a jobb, azt visszük tovább. Esetleg valami hőfokfüggő állítással.
Jah, és a szobatársam csinálja...
Következő: »»   33 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem