Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   53 / 507
(#) watt válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Na megvannak. Ha nem tölcsér lesz, akkor ezek a megoldások is szóba jöhetnek.
- Link 1 -
- Link 2 -
- Link 3 -
- És a kedvenc -
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
a kedvencednél a végén már aszittem szétesik...
csávó nem is merte mutatni
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Ja, nem ártott volna jobban lekötni! De nagyon ötletes, hogy ereszcsatornából készült!
Közben beszúrtam még egy linket a 3-ast. Az finom kis gép, csak le van téve a garázs elé, még is termel...
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
az nem szennyvízcső PVC?
én anank néztem, szemre olyan 160-as félbevágva..
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Lehet. Én ereszből csinálnám, azt nem kell vagdosni! Igazából mindegy, de lehet, hogy neked van igazad!
(#) andrew24 válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Ezt írtad:

érdekes lenne egy ilyen típust kombinálni a venturi effectel. Ha jól tudom ezeknél a berendezéseknél leginkább az okoz bajt hogy mindkét felét éri a szél, így csak a légellenállás különbség okozta erőhatás érvényesül, és a csúcson levő rész nem fog a szélnél gyorsabban pörögni. na. Szóval ha 2m az átmérő, akkor 12,56 méter a kerület, ezen max. szélsebességével tud haladni, mondjuk egy szép 3-4 méter / sec sebességű szélnél az 3-4 fordulat másodpercenként, tehát úgy 1-200 fordulat, ami édeskevés egy generátornak. mm lehetséges hogy egy állandómágneses generátort megérné csak arra tartani hogy gerjesztőáramot adjon, de ez csak feltételezés. részemről.

majd.. csatolok egy rajzot, hogy miért tippelek erre a venturi effektesdi dologra.
A lényeg az első képen az hogy egy "kész" hatszögletű csatorna hogy néz ki, a cucc közepébe kell a függőleges tengelyű turbina. Azért, mert kis magasságon turbulens a levegő, ergó könnyen gyorsan változik a szélirány, a szokásos viszinted tengelyű turbinának előbb szélbe kell állnia. Ami persze egyébb gondokat is okoz. A függőlegesnek meg nem.ha a rajzon levő cuccnak a belső átmérője mondjuk .. tudomisén 2 méter, a külső meg 4, akkor tulajdonképpen a keresztmteszetet a felére csökkentettük, evvel vagy a nyomásnak kéne duplájára nőni (sose fog megtörténni) vagy a sebességnek kéne megnőnie. Szóval gyakorlatilag kisebb sebességű szélben is dógozhat a berendezés illetve nayobb forgató nyomatékot érhet el, é snagyobb fordulatszámot. Ha netán a turbulencia miatt nem hirtelen változik a szélirány akkor főleg jobb hatásfokkal dolgozik mint a viszintes tengelyű cuccok.

A második képen levettem a venturis terelőcucc tetjét hogy bele lehessen látni, meg berajzoltamkékkel egy szélirányt. Tessék lemodellezni, és okosan körbejárni, hamar rá lehet jönni hogy a "negtív" oldal egész jó szélárnyékot kap, és a másik oldal pedíg okosan a venturi effekt miatt erősebb szelet érez.

Szerintem korrekt, ráadásnak csak igazolható elveket használtam fel.

Turbinát legegyszerűbben 3 darab 100 literes vagy nagyobb űanyag hordó szétvágásával lehet csinálni, úgy jó magas lessz a kütyü, (3 hordó magas) gyakorlatilag 3 párnyi lapátot kap az ember. Fordítsatok rajtuk mindíg 60 fokot, akkor már tuti eltud indulni szélirány függetlenül a cuccos. Gondolom kicsapágyazni nem ügy.

2.PNG

1.PNG
   
(#) watt válasza andrew24 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Idézet:
„ha a rajzon levő cuccnak a belső átmérője mondjuk .. tudomisén 2 méter, a külső meg 4, akkor tulajdonképpen a keresztmteszetet a felére csökkentettük, evvel vagy a nyomásnak kéne duplájára nőni (sose fog megtörténni) vagy a sebességnek kéne megnőnie.”

Egy szűkülő csőben a nyomás csökken a sebbesség nő.

Idézet:
„Szóval gyakorlatilag kisebb sebességű szélben is dógozhat a berendezés”

Igen, pont ez a lényeg.

Viszont nem minden szavadat értem ezzel a venturi dologgal kapcsolatban. A képek sem segítettek. Nem tudom, hogy arról a képről is beszéltél, ami én likeltem be(duplatölcséres kép?)? Ott pont az történik, hogy a kerék egyik fele le van árnyékolva, és csak a másik fele kap nyomást.

A hordós dolgot cáfolnám, itt az élő példa:
- Na melyik a jobb hatásfokú? -
(#) andrew24 válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
oo hát a hordóra azt mondtam hogy leg egyszerűbb.


amúgy jah, a tölcséres típusoknál is ugyanez a lényeg csak azok nem minden szögből árnyékolnak ennyire.

Amit rajzoltam elvben megegyezik, meg a venturi effektus is fellép, amit én rajzoltam annyival jobb hogy majdnem minden szögből takarást biztosít a "negatív " félnek.

A rajozkoh annyit hogy a kék tengely a függőleges rajtuk. Nemtudom ez segít e..
(#) watt válasza andrew24 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Én is rajzoltam. A piros vonalak falak, felül lezárva! Ez kiárnyékol, tölcsérhatás miatt sebességet növel és irányfüggetlen. Ezt is ki fogom próbálni kicsiben. (kell építenem egy adatgyűjtőt...)

A rajzodat igyekszem megérteni. Azt írtad szimuláljunk! Van ötleted mivel lehet ilyesmit szimulálni?

Arajzodról még csak annyit, hogy megvan a fejemben a 3D-s kép, nem ez a baj, hanem az, hogy nem tudom mi az ami kiárnyékolná a széllel szemben forgó lapátokat. Egyébként a turbina amit tervezek ehhez hasonló, a videókon jól látszik, csak a lapátok meg vannak hajlítva, és van ahol meg is vannak csavarva!
(#) watt válasza watt hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Ja a csatolmány lemaradt....
(#) andrew24 válasza watt hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
korrekt is. olyan helyen ahol sok a turbulencia ennek több hasznát veszed mint a viszintes tengelyű holland design nak. mert az magasra, és vízpartra való (ergo jobban behatárolható irányból fúj a szél)
(#) szsrobert válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 22, 2008 /
 
Persze, hogy nem mutatja.Szétesett.
Nekem is tetszik az ötletessége: nem kell darabolni hosszában a csöveket.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 22, 2008 /
 
Mi lenne, ha egy tengelyben levő dobhoz a vízszintes tengelyű propellerekhez hasonlóan tennénk V alakú lapátokat?Függőleges tengellyel a V szárai az egik oldalon felénk álnának, míg a másik olalon a V csúcsai.
(#) Flexi válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
A V alakban fel lehetne fogni a havat és amikor elég sok összegyült, forgatna rajta egyet.
Már csak a hósöprésre kéne kitalálni valamit.
(#) szsrobert válasza Flexi hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
A működés folyamata.
1.A lapátokra eső hó elforgatja a szerkezetet
2. A lapát alatt összegyűlt hó a lsúrlódástól elolvad, és egy tartályba folyik.
3.Egy szélkerék 100m magasra pumpálja az olvadt hólevet(dihidrogén-monoxid).
4.A tartályból lefolyó 10 ATM nyomású dihidrogén- monoxid turbinát forgat, és áramot termel.
5.A folyamat végén a dihidrogén-monoxid ismét 100m magasra kerül, vagy hóágyúkkal havat állítunk elő belőle.
(#) Riggs válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Lassan kezdi az értelmét veszteni az egész topik...
(#) szsrobert válasza Riggs hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Állításod megcáfolom.Sok hasznos információt lehet szerezni a fórumból.
(#) Dzsos válasza Riggs hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
régota vagyok a forumon!Néha vannak mély pontok,de a mostanit véletlenül sem nevezném értelmetlenek.
Végre részletesebben szóba jöttek a függőleges tengelyűek.
(#) szsrobert válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Tegyük fel, hogy 150-es PVC- sőből építünk függőleges tengelyű szélgépet.Mekkora karokra érdemes építeni a lapátokat, és hogyan aránylik a fordulatszám/nyomaték?
Centrifugális erő szempontjából a rövid karos megoldás talán előnyösebb.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 23, 2008 /
 
Ha közvetlen függőleges rúdra erősítem a U alakú fél 160-as külső átmérőjű csövet, akkor a külső pont kerülete
3,14x 33cm=103,62cm, thát kb. 1 méter.
10m/s szélben mekkora lesz a terheletlen fordulatszáma? 10/s, azaz 600/min?
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Ilyen kivitel esetén a lapát sebessége(kerületi sebesség!) valószínű el sem éri a szélsebességet.
A nyomaték a kar hosszával arányosan nő(kétkarú emelő elvéhez hasonlóan), viszont a kerületi sebesség nem változik a kar hosszával. Így a fordulat csökken, amit a kerületi sebességből és a kerületből ki lehet számolni, ideális esetben a szél sebességét véve kerületi sebességnek.
(#) szsrobert válasza watt hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
tehát a nyomaték nő, a fordulatszám csökken, és energetikai szempontból ugyanott vagyok?
(#) szsrobert hozzászólása Nov 23, 2008 /
 
http://www.gartenarchitekt-stempel.de/img/f_proto13_g.jpg
Ilyet kellene építeni, hosszabb "vályúkkal".
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Idézet:
„tehát a nyomaték nő, a fordulatszám csökken, és energetikai szempontból ugyanott vagyok?”

Ugye ezt nem komolyan kérdezted!

off: használd az URL gombot!
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
E kivitel hatásfoka jóval rosszabb, mint a sok lapátos, karos kiviteleknek. Nézd meg a legutóbb belinkelt videót! Az ugyan más lapátokat haszál, de nagyon hasonló az ereszcsatornás(vagy PVC csöves, mindegy...) karos kivitel működéséhez.
Én pl. nem ketté vágnám a csövet, hanem négybe és a negyen cikkelyeket használnám egy lapátnak sűrűbb beültetéssel(talán, meglányítva új profilt is lehetne adni nekik!), de nem a szélirányra merőlegesen állnának az ívek, hanem attól elfordítva. Így a sebesség is növekedhet szerintem.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 23, 2008 /
 
(#) szsrobert válasza watt hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
De.A karok plusz tömeg, plusz légellenállás, plusz csapágysúrlódás.Ezért kérdeztem.Szóval?
(#) szsrobert válasza watt hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
Url gomb ok.
A könnyű és gyors elkészíthetősége miatt gondoltam erre a megoldásra.Ha már 4-be vágol, talán érdemesebbvízszintes tengelyű 4 lapátost építeni belőle.
Pl 1m hosszú csövekkel. függóleges tengellyel 32x 100cm, ebből kb fele hasznosul, vízszintes tengelynél 6,28 négyzetméter.
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2008 /
 
A tömeg nem számít, a plusz csapágy súrlódás elhanyagolható, a karok légellenállása szintén lényegtelen, nem beszélve róla, hogy kiesik a képleből, mert szimmetrikusan éri a nyomás..
Következő: »»   53 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem