Fórum témák
» Több friss téma |
Videójavításban kezdő vagyok,segítséget szeretnék kérni a fenti készülékhez. Sikeres tápjavítás után a videó kimozgatta a szalagbefűző babákat és utána kikapcsolt.Azt hittem hogy tönkrement az elektronika a táphibátol de ad képet és be is lehet hangolni a tunerjét.Ezután szédszedtem a szalagbefűző és gumigörgő mozgató motort azóta sem sikerült összeraknom,kellene egy mechanika rajz róla,nem tudom hogyan kell a fogaskerekeket és a görgőmozgatót összerakni+ nem tudom miért kezdi rögtön forgatni a motort.Az "mode switch" kapcsoloját is méregettem,alaphelyzetben minden lábán testet utána változik a kép ahogy arréb tekerem a fogaskereket.Előre is köszönöm a tanácsokat!
Kár volt szétugrasztanod a mechanikát , nem lesz könnyű visszapakolni .Sajnos erről a típusról nincs dokumentációm , ha csinálnál a mechanikáról képet , talán beazonosítható lenne , hogy melyik mechanika van benne .
A fogaskerekek visszaállításához a kerekeken lévő jelölések segítenek az alap visszaállítására . Nézelődj megtalálod a poziciónáló jelzéseket , ezek segítségével kellene elindulnod .
Csináltam képeket ,főleg a 450-es képen levő fogaskerék és a rácsúszó kar helyzetét nem tudom eltalálni!
és még kép
Heloka!
Ha az emlékezetem nem csal és a képeket nézve talán van egy ilyen mechám.Ha nem késő holnap estére megnézem.Addig is sok sikert
A képeken is jól láthatóak a pozicionáló jelölések .
Ezeket hozd össze . A nagy fogaskeréken lévő furatnak találkozni kell a fém vázon lévő lukkal , ezek fedésbe hozatala adja a kerék alappozícióját , a fogaskeréken lévő pici furat a vele találkózó f.kerék helyzetét jelöli meg .A szalgkiemelő kar nyitott állásban lesz , azon is található jelzés . Tisztítsd le a zsiradéktól , minden láthatóvá válik . Nem nagy ördöngősség .. , ez kis odafigyeléssel megoldható .
Ha nem tévedek a képek alapján ez GOLDSTAR 027 mechanika.
Ezek talán segíthetnek .
Még 2 kép , igaz nem sok látszik , de fentebb elmondottakal talán használható .
Köszönöm a rajzokat,sikerült összeraknom de a hiba még megvan!
Csak most ha bekapcsoltam nem rögtön vitte ki a szalagmozgató karokat hanem minden bakapcsolásra egy kicsit előremozgatta aztán kikapcsol+ nem viszi le a kazettát ez már elejétől fogva igy volt.Most mit kellene kimérnem?A "switch mode" kapcsolonak hogyan kellene kapcsolnia? Nem szeretném addig szétszedni amig nem tudom megáéllapitani a hibáját.
Szédszedtem a "switcmode" kapcsolot kipucoltam összeraktam,ugyanaz rögtön kiviszi a befűzőkarokat,kezdek rá nagyon begurulni!
Erről a mechanikáról van szó: link
A jelölések alapján raktam össze de ahogy bekapcsolom elkezdi mozgatni a befűzőkarokat a mig meg nem szorul a végén a motor.A jelölések amikor egybeesnek akkor a kazettának fenn kéne lennie és a s.m.kapcsoló ősszes lábának össze kell zárodni? Link javítva, legközelebb használd az URL gombot (így a többieknek nem másolgatni kell, csak kattintani). -- kobold
Kérdezték hogy a Betőltőmotor tengelyén lévő orsó kerék nem forog el?:Nem,rendesen viszi a fogaskereket.
Lehet hogy leégett a motorvezérlő ic és azért viszi csak befelé a szalagfűző babákat? Hogyan tudnám kimérni?
Javasolnék 1 próbát a mechanika ellenőrzésére .
L/D motor kivezetéseit lekötni és labortápról megtáplálva ( 8-10V ) végrehajtatni a kazetta behelyezését és betöltését . Ha így rendben dolgozik , akkor kizárható a mechanika hibája és kezdhetjük a vezérlését vizsgálgatni .
OK.oda-vissza tudom mozgatni a karokat,de a kazettafészekkel már megszorul,a főmotor nem indul el.De jól enne probára egy jó alaplap és egy jó mechanika két perc alatt kiderülni hogy mi a rossz!
Akkor a kazettafészek hiba is lehet , vagy nem jó pozícióba szereled vissza fészket .
Fészek nélkül ha minden más a helyén van , akkor nyomj 1 stop és powert , és áramtalanítsd , talán beáll a kívánt pozícióba . Fészek kipróbálható kiszerelve is ...
Maga a kazettafészek jó csak a videora szerelve szorul meg mert a fészek fogaskereke megakad a mozgató fogaskerékbe ami áll mert nem kap éramot a főmotor. Asszem most adom fel!
Itt megállni nem szabad !
Melyik motor nem kap feszültséget ? Ha megakad a fogaskerékben , akkor nem az az alaphelyzete . Kivett fészek mellett , forgasd be a mechanikát teljesen betöltött állapotba és a kazettafészket hajtsd abba a pozícióba (még kiszerelve) mint amikor a kazetta benne van , (tehát kazetta lent) és így szereld be a fészket . Majd minden a helyén ...és kapcsold be , kíváncsi vagyok mit csinál , normál esetben visszafűz és kiadja a kazettát .
Tehát a szalagbefűző babák és a nyomógörgő bent,a kazettamozgató mechanika lent,a kazettafészek betekerve also állásba,visszaszerelve.Bekapcs, az ld motor 5 mp-ig kap áramot aztán kikapcs,majd a power is kikapcs.Gyakorlatilag a tápjavítás utáni állapot.A Szalagmozgató főmotor meg se mukkan,de amikor szét volt szedve az ld motor és játszottam vele akkor volt hogy megindult ugyhogy maga a motor biztosan jó.Ha visszatekerem az ld motort felső alaphelyzetbe akkor a powert be lehet kapcsolni.
Ja elfelejtettem irni hogy az ld motor az alsó állás fele forogna csak már nem tud tovább menni
Az ld motor magától még sose indult meg visszafelé,csak amikor én adtam neki a tanácsodra külső tápot.Valami csak a motorvezérléssel vagy az sm. kapcsolóval lehet.Kéne egy másik "próbavideó"
MODE SW kapcsoló alaphelyzetét ellenőrizted ?
Táphiba kinyírhatta (ha megszaladt a fesz .. ) a betöltömotor IC -jét , lehet hogy GL4545 van benne. Nem drága , érdemes próbára kicserélni . Méregethetnél is rajta , az 5. a + , a 6-os kivezetése - irányú vezérlést kapja a procitól , ezt könnyű lenne ellenőrizni .
Ha ilyen a mechanika pontosan , akkor itt van a mod. sw. kapcsoló beállítása
lb1641 van benne de szerintem helyettesitője a gl4545-nek,ugyanaz a lábkiosztása.
Akkor holnap kimérem hogy a motor mozgása közben milyen vezérlőjelet kap az ic.Vagy vágjam el a nyákon a vezérlést és probáljam kézzel vezérelni? Ilyen a vezérlés pontosan,szerintem ez a könyv van meg pdf-ben nekem csak nagyon szar a minősége.
A könyv szerint raktam össze a vezérlést.
Ha a mechanika teljesen összerakott állapotban van , akor a betöltőmotor kikötése után , labortápról működtetve simán végig kell csinálni a betőltést kazettafészken keresztül is .
Nem szorulhat meg sehol ! Ha ez nem megy , akkor még nincs jól összerakva , addig ne keressünk más hibát !
Ne vágj fóliát , elsőre a motort kösd le , úgy teljesen ellenőrizhető a mechanika .
Az nincs benne a pdf-ben hogy a kapcsolonak az öt kivezetésén hogyan kellene kapcsolgatni a jeleket egymás után csak a mechanikai rész van benne.
Ugye nem kazettával gondolod a betöltést? Ha csak én adok az ld motornak áramot akkor a főmotor nem működik és nem tudja levinni a kazettát(a kazettát a főmotor vinné le egy fogaskereken keresztül )De ha össze van rakva minden és alaphelyzetben van,benyomom a kazettát akkor sem indul el a főmotor csak az ld motor
Akár hogy variálok összerakva a videó csak a szalagfűzést csinálja befele és a kazettabevételt nem,a főmotor nem akar elindulni
|
Bejelentkezés
Hirdetés |