Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Goldstar C21Y videó javítása
 
Témaindító: littlejoe, idő: Dec 1, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) littlejoe hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
Videójavításban kezdő vagyok,segítséget szeretnék kérni a fenti készülékhez. Sikeres tápjavítás után a videó kimozgatta a szalagbefűző babákat és utána kikapcsolt.Azt hittem hogy tönkrement az elektronika a táphibátol de ad képet és be is lehet hangolni a tunerjét.Ezután szédszedtem a szalagbefűző és gumigörgő mozgató motort azóta sem sikerült összeraknom,kellene egy mechanika rajz róla,nem tudom hogyan kell a fogaskerekeket és a görgőmozgatót összerakni+ nem tudom miért kezdi rögtön forgatni a motort.Az "mode switch" kapcsoloját is méregettem,alaphelyzetben minden lábán testet utána változik a kép ahogy arréb tekerem a fogaskereket.Előre is köszönöm a tanácsokat!
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 / 4
 
Kár volt szétugrasztanod a mechanikát , nem lesz könnyű visszapakolni .Sajnos erről a típusról nincs dokumentációm , ha csinálnál a mechanikáról képet , talán beazonosítható lenne , hogy melyik mechanika van benne .
A fogaskerekek visszaállításához a kerekeken lévő jelölések segítenek az alap visszaállítására .
Nézelődj megtalálod a poziciónáló jelzéseket , ezek segítségével kellene elindulnod .
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Csináltam képeket ,főleg a 450-es képen levő fogaskerék és a rácsúszó kar helyzetét nem tudom eltalálni!
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
és még kép
(#) supak.jozsef válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Heloka!
Ha az emlékezetem nem csal és a képeket nézve talán van egy ilyen mechám.Ha nem késő holnap estére megnézem.Addig is sok sikert
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
A képeken is jól láthatóak a pozicionáló jelölések .
Ezeket hozd össze . A nagy fogaskeréken lévő furatnak találkozni kell a fém vázon lévő lukkal , ezek fedésbe hozatala adja a kerék alappozícióját , a fogaskeréken lévő pici furat a vele találkózó f.kerék helyzetét jelöli meg .A szalgkiemelő kar nyitott állásban lesz , azon is található jelzés .
Tisztítsd le a zsiradéktól , minden láthatóvá válik .
Nem nagy ördöngősség .. , ez kis odafigyeléssel megoldható .
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Ha nem tévedek a képek alapján ez GOLDSTAR 027 mechanika.
Ezek talán segíthetnek .
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Még 2 kép , igaz nem sok látszik , de fentebb elmondottakal talán használható .
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Köszönöm a rajzokat,sikerült összeraknom de a hiba még megvan!
Csak most ha bekapcsoltam nem rögtön vitte ki a szalagmozgató karokat hanem minden bakapcsolásra egy kicsit előremozgatta aztán kikapcsol+ nem viszi le a kazettát ez már elejétől fogva igy volt.Most mit kellene kimérnem?A "switch mode" kapcsolonak hogyan kellene kapcsolnia? Nem szeretném addig szétszedni amig nem tudom megáéllapitani a hibáját.
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Szédszedtem a "switcmode" kapcsolot kipucoltam összeraktam,ugyanaz rögtön kiviszi a befűzőkarokat,kezdek rá nagyon begurulni!
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Erről a mechanikáról van szó: link
A jelölések alapján raktam össze de ahogy bekapcsolom elkezdi mozgatni a befűzőkarokat a mig meg nem szorul a végén a motor.A jelölések amikor egybeesnek akkor a kazettának fenn kéne lennie és a s.m.kapcsoló ősszes lábának össze kell zárodni?

Link javítva, legközelebb használd az URL gombot (így a többieknek nem másolgatni kell, csak kattintani).
-- kobold
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Kérdezték hogy a Betőltőmotor tengelyén lévő orsó kerék nem forog el?:Nem,rendesen viszi a fogaskereket.
Lehet hogy leégett a motorvezérlő ic és azért viszi csak befelé a szalagfűző babákat? Hogyan tudnám kimérni?
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Javasolnék 1 próbát a mechanika ellenőrzésére .
L/D motor kivezetéseit lekötni és labortápról megtáplálva ( 8-10V ) végrehajtatni a kazetta behelyezését és betöltését .
Ha így rendben dolgozik , akkor kizárható a mechanika hibája és kezdhetjük a vezérlését vizsgálgatni .
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
ok.kiprobálom
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
OK.oda-vissza tudom mozgatni a karokat,de a kazettafészekkel már megszorul,a főmotor nem indul el.De jól enne probára egy jó alaplap és egy jó mechanika két perc alatt kiderülni hogy mi a rossz!
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Akkor a kazettafészek hiba is lehet , vagy nem jó pozícióba szereled vissza fészket .
Fészek nélkül ha minden más a helyén van , akkor nyomj 1 stop és powert , és áramtalanítsd , talán beáll a kívánt pozícióba .
Fészek kipróbálható kiszerelve is ...
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Maga a kazettafészek jó csak a videora szerelve szorul meg mert a fészek fogaskereke megakad a mozgató fogaskerékbe ami áll mert nem kap éramot a főmotor. Asszem most adom fel!

(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Itt megállni nem szabad !
Melyik motor nem kap feszültséget ?
Ha megakad a fogaskerékben , akkor nem az az alaphelyzete .
Kivett fészek mellett , forgasd be a mechanikát teljesen betöltött állapotba és a kazettafészket hajtsd abba a pozícióba (még kiszerelve) mint amikor a kazetta benne van , (tehát kazetta lent) és így szereld be a fészket .
Majd minden a helyén ...és kapcsold be , kíváncsi vagyok mit csinál , normál esetben visszafűz és kiadja a kazettát .
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Tehát a szalagbefűző babák és a nyomógörgő bent,a kazettamozgató mechanika lent,a kazettafészek betekerve also állásba,visszaszerelve.Bekapcs, az ld motor 5 mp-ig kap áramot aztán kikapcs,majd a power is kikapcs.Gyakorlatilag a tápjavítás utáni állapot.A Szalagmozgató főmotor meg se mukkan,de amikor szét volt szedve az ld motor és játszottam vele akkor volt hogy megindult ugyhogy maga a motor biztosan jó.Ha visszatekerem az ld motort felső alaphelyzetbe akkor a powert be lehet kapcsolni.
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Ja elfelejtettem irni hogy az ld motor az alsó állás fele forogna csak már nem tud tovább menni
Az ld motor magától még sose indult meg visszafelé,csak amikor én adtam neki a tanácsodra külső tápot.Valami csak a motorvezérléssel vagy az sm. kapcsolóval lehet.Kéne egy másik "próbavideó"
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
MODE SW kapcsoló alaphelyzetét ellenőrizted ?
Táphiba kinyírhatta (ha megszaladt a fesz .. ) a betöltömotor IC -jét , lehet hogy GL4545 van benne.
Nem drága , érdemes próbára kicserélni .
Méregethetnél is rajta , az 5. a + , a 6-os kivezetése - irányú vezérlést kapja a procitól , ezt könnyű lenne ellenőrizni .
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Ha ilyen a mechanika pontosan , akkor itt van a mod. sw. kapcsoló beállítása

G7.JPG
    
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
lb1641 van benne de szerintem helyettesitője a gl4545-nek,ugyanaz a lábkiosztása.
Akkor holnap kimérem hogy a motor mozgása közben milyen vezérlőjelet kap az ic.Vagy vágjam el a nyákon a vezérlést és probáljam kézzel vezérelni?
Ilyen a vezérlés pontosan,szerintem ez a könyv van meg pdf-ben nekem csak nagyon szar a minősége.
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
A könyv szerint raktam össze a vezérlést.
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Ha a mechanika teljesen összerakott állapotban van , akor a betöltőmotor kikötése után , labortápról működtetve simán végig kell csinálni a betőltést kazettafészken keresztül is .
Nem szorulhat meg sehol !
Ha ez nem megy , akkor még nincs jól összerakva , addig ne keressünk más hibát !
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Akkor a kapcsolót is ellenőrizheted .
(#) CHZ válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Ne vágj fóliát , elsőre a motort kösd le , úgy teljesen ellenőrizhető a mechanika .
(#) littlejoe válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Az nincs benne a pdf-ben hogy a kapcsolonak az öt kivezetésén hogyan kellene kapcsolgatni a jeleket egymás után csak a mechanikai rész van benne.
Ugye nem kazettával gondolod a betöltést?
Ha csak én adok az ld motornak áramot akkor a főmotor nem működik és nem tudja levinni a kazettát(a kazettát a főmotor vinné le egy fogaskereken keresztül )De ha össze van rakva minden és alaphelyzetben van,benyomom a kazettát akkor sem indul el a főmotor csak az ld motor
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Akár hogy variálok összerakva a videó csak a szalagfűzést csinálja befele és a kazettabevételt nem,a főmotor nem akar elindulni
(#) littlejoe válasza littlejoe hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
+ visszafele nem megy a szalagfűzés
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem