Fórum témák
» Több friss téma |
szia.
450 mV körül ingadozik az érték. ha a jel 50 s idötartamra az also határérték alá csökken vagy a felsö határ érték fölé emelkedik akkor arrol hibakod jelenik meg.
Mondjuk, hogy fogyasztásemelkedés miatt nézem a szondát. Voltam már hibakód kiolvasáson, de ott nem találtak semmit, de ettől még lehet rossz a szonda?
Határozott feszültségváltozást kell, hogy mérj a testhez képest 200mv~1V tartományban. "Billegnie kell" Az F astra még nem szélessávút tartalmaz. Ha alapjáraton ráraksz egy mutatós műszert, akkor a mutató billeg a két érték között.
Fontos a jó testelés! Rakj egy bikakábelt a negatív sarura és csíptesd a szonda házára , nézd meg úgy is. Gyakori, hogy a vízhőfokjeladó romlik el és ez okozhat lambdaszonda hibára utaló tüneteket. Kicserélik a hiba mégis marad. Ha annyi pénzem lenne amennyi szondát a kóklerek vízhőfokjeladó miatt kicseréltettek..... Rá kell rakni gázelemzőre és megnézni mit mutat, ezeken a Tech-1-es autókon nemigen sok diagnosztizálni való van. Illetve végig kell mérni az elemeket , egy multiméterrel, hamar megvan.
Sziasztok. Megépítettem a fenti áramkört, de nem tudom hogyan állítsam be, hogy jól működjön. Az R2-es potival mit állítok? Daewoo Matiz 1-be lenne a cucc, és a max teljesítmény és min fogyaszás lenne a cél.
Sziasztok.Én még uj vagyok.Csináltattam énis egy példányt,müködik,de nem a legjobban.Hidegen elég jol szuperál,de melegen már nem annyira.Mit lehet tenni?Melyik potival lehet állitani a fesz értéket?Köszi.(Daewoo lanos 1.5)
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy egy autóban miért van két lamdaszonda? (Az egyik a leömlőben, a másik a katalizátor után). Mi a müködése az elsőnek és mi a másodiknak? Valójában melyik az a szonda amelyik a keverékképzésbe beleavatkozik?
A második csak azt figyeli hogy a katalizátor működik e, vagy benne van a helyén. Az alapján nem szabályoz, az csak hibakódot generál.
Akkor ez azt jelenti, ha kiszedem a katalizátort vagy ilyesmi, akkor előjön a hibakód?
A kérdésem az lenne, ha sikerülne átverni az első oxigénérzékelőt, dúsabb, illetve szegényebb keveréket addjon, akkor mindenféleképpen kigyulladna a hibakód?
van nekünk egy kocsink, és az az érdekes, hogy 2db lambda van benn, bár értek ehhez, ritkán használják ezt a megoldást. azt szeretném, hogy kiveszem a katalizátort és kézzel, egy potival belövöm a teljesitményt/fogyasztást! Hogyan lehetne megoldani?? potival simán tudom szabályozni?? A 2db ( egy a katalizátor előtt és egy utána) külön potival állitva hogyan tudnám átverni az elektronikát???
Köszönöm a Válaszokat!!
Potival sehogy, mert a motorvezérlő észreveszi, hogy a szonda jele a robbanások utáni kipufogás hatására nem változik, ezért vészüzembe kapcsol és onnan a szonda jelét nem veszi figyelembe.
A szonda jele elég pontosan követi a gázösszetétel változásait, ezt egy potival nem tudod utánozni. A 2 szondás megoldás nem ritka, sőt az új fejlesztésű motorvezérlések mind így készülnek, mert ezzel lehet a katalizátor állapotát ellenőrizni.
ahham értem. Én motorszerelő vagyok, itt nem alkalmazzák a 2 szondát, max ugy hogy 2-2 leömlőbe, mert külön figyeli a két egyszerre járó hengert ( Kawasaki ZX 10 )
Mi történik olyankor ha a szonda és az elektronika közé bekötök mondjuk egy 1 ohm-os ellenállást?
Hogy fogja érzékelni az elektronika? Szegényíti vagy dúsítja a keveréket?
Semmi nem fog történni. Egy ellenállás osztóval lehetne leosztani a jelet.
Én a saját kocsimba széthúztam a lambdát. És a légtömegmérő MAF jelét hekkeltem meg. igy belőttem elég jól a keveréket.
Semmi. A hagyományos keskenysávúét nemigen lehet így manipulálni , szélessávú szonda jelét lehet csak eltolni, de nem érdemes, mert drága a katalizátor is és tönkremegy hamarabb.
Egy környezettudatos ember pedig nem szennyezi direkt a környezetét! -szerintem-
Én ezt csak azért kérdeztem, mert léteznek teljesítmény növelő elektronikák, csak mindenki mást mond a bekötéséről. Gyárilag a katalizátor utáni szondához kellene bekötni, ugyanakkor itt a fórumban elhangzottak pont ellentétes vélemények. Ezért is érdekelne, hogy melyik szonda mit csinál, és mi lesz a hibakóddal...
A motorvezérlésbe mindkettő beleszól, de az első az, ami a keverékképzést jelentősen befolyásolja. A második szonda az egész rendszer ( keverékképzés és katalizátor ) állapotát ellenőrzi és ez széles sávú szokott lenni.
De bármelyiket manipulálod romlik az emisszió, a fogyasztás és hamar meghal a katalizátor, tele lesz hibakóddal az ECU, valamint a műszerfalon virítani fog a MIL lámpa és zöldkártyát is csak mutyizva fogsz kapni. -szerintem-
Egy fesz osztóval csökkentheted a feszt...
Ja és én a keskenysávú lambdával szerelt autókról elmondanék vmit, az egész egy nagy szemfényvesztés a keskenysávú lambda jele elég rapszódikus menetközben. KB arra jó az egész hogy a mérőpadon mérve konstans fordulaton jó legyen az emisszió. Én építettem műveleti erősítős kapcsolást amivel fel le hetett tolni a jelet, eredmény semmi! menetközbe ráse szart az egészre. Ellentétben a légtömegmérővel! Na azzal már lehet is állítani. És speciel az én kocsim (Escort 1.8 16v) jobban gyorsul ha szegényebbre veszem a keveréket a gyárinál! MR Dyno nevű gyorsulásmérővel méregettük. Most ugy van beállítva hogy szép barnás kicsit fehéres színűre égnek a gyertyák és jol is húz.
A légtömegmérővel mit csináltál?
A légtömegmérő a levegő mennyiségét méri, ezt úgy buheráltad meg egy elektronika segítségével, hogy több levegőt kapjon? Amit írtál arról a bizonyos műveleti erősítős micsodáról, feljebb toltad a feszültsédet......., kevesebbet kellett volna fogyasztania? Ezzel a légtömegmérős micsodával mennyivel fogyaszt kevesebbet?
A légtömegmérőből a levegő mennyiségével arányos feszültségszint jön ki.
Egy sima trimmerpoti van bekötve. Az egyik oldala a GNDre egy ellenálláson keresztül a másik a légtömegmérőből jövő jelre. A szabályzó középső lába pedig megy az ECUhoz. És csökkentettem a levegőmennyiséget. kb 1-1,5 literrel eszik kevesebbet. És még jobban is megy.. Persze beállításnál figyeltem a lambda szonda jelét, igy enyhén szegényre vettem.
A szonda hogy-hogy nem szól bele hogy szegény a keverék? Régóta agyalok én is, hogy lehetne csökkenteni a fogyasztást, ezért is gondoltam elsőként a szondára. A hibakód sem gyullad fel?
Csak azért kérdeztem mert találtam egy oldalt, bár még nem próbáltam ki a megoldást, de logikusnak tünik : http://www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm
Hello szükségem lenne kapcsolási rajzra amit ha megépítek olyan merő eszkozt kapok ami párhuzamos porton egy PC-vel kommunikalna es ott tárolna a mért értekeket. Tudom hogy léteznek ilyen műszerek de azok ár nem elfogadható inkább megépíteném.
A keskenysávű lambdamonitort megépítettem én is azóta is jól működik a skodámban
Heló manusok,estleg próbálta már valaki egy kis HHO-val vagy durranó gázzal megbolonditani a motorját???Olyankor mit mutat a szonda?
Hello! Van egy 95-ös 1.3-as CFI-s escortom, és az lenne a probléma, hogy hidegen még tűrhetően húz, bár mikor felmelegszik üzemi hőfokra a motor, utánna lomhább lesz, és kis fordulaton fullad, (üresben hirtelen gázadáskor ez jól hallható, de csak meleg motornál!) és az átlagfogyasztása 8 liter felett van, aminek legalább 6-nak kellene lennie...Zöldkártyán a lambda érték magas volt, így gondoltam h meghibásodott a szondám, és ezért fullad illetve fogyaszt többet a kelleténél, de ebben még a mai napig sem vagyok biztos, mert olvasgattam a szonda működéséről és ha dús lenne a keverékem (a magas fogyasztás miatt) akkor magas lenne a szonda álltal küldött mv-ban kifejezett jele, de így a lambda értékem pont hogy nem magas hanem alacsonyabb lenne... Ebben szeretném a segítségeteket kérni (addig megpróbálom kimérni járó motornál a szonda által küldött jelet, hogy vane egyáltalán)
Sziasztok!
Hogy tudom bekötni a 4 vevetékes lamdaszondát az autómba? A szondámon található vezetékek: 1 db. kék vezeték= jel 1db. fehér vezeték= test 2db. fekete = fűtőszál Hogy tudom multiméterrel kimérni a test vezetéket??? Érdekes módon multiméterrel megmérve test vezetéket nem találok. Mind a két fekete vezetéken 11,85 V.-os feszültséget mérek, külön-külön, ha letestelem, hogy lehet ez? A fehér vezetéket úgy szerettem volna kimérni, hogy test-e, hogy a multimétert ohm állásba kapcsolva egyik vezetéket a karosszériához, a másik vezetéket pedig a fehér vezetékhez érintettem de semmi, mint ha nem lenne ellenállása. Kötöttetek be szondát, és hogy mértétek ki a vezetéket?
Szia!
Én úgy tudom, hogy minden autótípusba más-más szonda való, nem véletlenül készítenek belőle annyi fajtát. Ha mondasz típusszámot és évjáratot, akkor megnézhetem az AD-ban a színjelöléseket is. üdv.:VIM |
Bejelentkezés
Hirdetés |