Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   65 / 507
(#) zolika59 válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
Igen, de sjnos csak ha süt a nap!
(#) pudding1 válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
Köszi, hála az égnek nálunk nyáron ez elég sűrűn előfordul... Mégiscsak meg kéne csinálnom azt a gőzgéppel hajtott generátort..... Ha ennek a teljesítménynek csak a töredékét ki lehet vele termelni, már megérte.
(#) lehar válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
Ey igy is van,csak ha süt a nap,de nekem pl.a melegviz tartályom 2,5 köbméteres,polisztirén höszigetelt.Igy elértem hogy ha egy hétig nem süt a nap akkor is van melegvizem.(igy tulajdonképpen a höenergia tárolását oldottam meg)
(#) kitt hozzászólása Dec 6, 2008 /
 
Üdv. mindenkinek.Keresnék egy 6V-os feszültség
stabilizáló rajzát. 4-5 A-ig terhelhető! 5-12V tartományban kellene működni.
(#) Atis57 válasza kitt hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
szia!
ez igy kié problémás mert:
ha a kimenő fesz 6v akkor a bemenőmin 7,0--7,5 v még kapcsoló üzemben is
Ha fesznövelöt választasz akor lehet a bemenő 5v a kimnő meg 6v , vizont nem kell átlépni a 8v be határt.
a kedvencem a 34063 ic googli
(#) kitt válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Valóban igazad van a bemenő min meglessz a 8 V.
De a terheletőség lényeges mert 6 V-os aksit szeretnék tölteni. Egyébként ha van kapcs.rajzod megköszönném.
(#) pipi válasza kitt hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
ha akksit akarsz tölteni akkor akkutöltő kell neked, nem stab.táp. Nem mindegy - általában az akkutöltőknek adott karakterisztikát kell tudniuk megvalósítani az akku tipusának megfelelően áram és fesz.generátoros üzem. 6V-os akksit nem lehet 6V-ról tölteni, a feltöltött állapothoz tartozó feszültség mindig nagyobb a névlegestől, pl 7.2V, ezt is elég necces 8V-ról tölteni.
Apropó mi köze ennek a szélgenerátorhoz? van tápegységes és akksis téma is, miért nem ott olvasgatsz előbb, majd oda irsz kérdést?
(#) kitt válasza pipi hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Mert szélgenerátorral akarok tölteni!
(#) lehar válasza kitt hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Ha mindenképp szgenerátorrol akarsz aksit tölteni,akkor nem érdemes bibelödni mindenféle komplikált elektronikával,elég egy feszfigyelö ami egy adott feszültségen rákapcsol egy terhelést ami leviszi a töltést a megengedett szint alá.
(#) kitt válasza lehar hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Esetleg kapcsolási rajz ?
(#) zolika59 válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Amennyire én tudom a gőzgép hatásfoka 5-8%. Ezt még valamilyen hatásfokkal villannyá kell alakítani. Nem hiszem, hogy ezen az éghajlaton megéri.
(#) pudding1 válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Én úgy vagyok ezzel, mit itt sokan mások is hogy egy rendszer, (legyen az szélkerék vagy gőzgép) ha már megvan akkor termeljen! Tök mindegy hogy mennyit, csak már termeljen! :yes:
(#) zolika59 válasza pudding1 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Na ja, csak nem mindegy, hogy mekkora befektetéssel mennyi energiához jutunk. Mert akkor termelhetünk áramot benzines áramfejlesztővel is. Vagy megvehetjük a hálózatról is.
(#) Atis57 válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
zia !
melyik gőzgépé ? s milyen átviteli láncon?
szerintem dugattyús gőzmotor 20% -- a turbina 35--45% környéke. + a kazán hatásfok --de a napnergiából?
(#) watt válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Egyetértek. Csak az éri meg, aminek az ára összemérhető a haszonnal belátható időn belül. Egyébként több kárt okozunk a természetnek és magunknak, mint hasznot. pl. van olyan napelem, ami a megtérülésének idejére tönkremegy. Ennyi erővel az áram díjat is lehetne fizetni az árából és nem termeltünk több kiló veszélyes hulladékot.
(#) rolcsi24 válasza ENERGIA1 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Hello! A fórumban olvastam hogy a szélkerékkel egy 12v-os generátort hajtottál aminek a tekercseit úgy kötötted be hogy 1x 36v feszöltség keletkezzen! Azzal kapcsolatban érdeklődnék hogy hogyan kötötted össze a tekercsek kivezetéseit mert én akár hogy próbáltam max 21v ot sikerült kihozni a generátorból 2000-es fordulaton 1.5 A-es gerjesztés mellett! Mind a három tekercs végét kivezettem tehát 6 kivezetésem lett! külön-külön mind a három tekercsen 12v ot mértem! De amint sorba kötöttem 2db 12v os kivezetést 24v helyett csak 18v ot kaptam!!! Ha hármat kötöttem sorba akkor pedig 21v feszültséget kaptam!
(#) watt válasza rolcsi24 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Ez egy háromfázisú generátor, nem szabad a tekercseit ilyen formában kötögetni, mert leégeted!
A tekercseket csak diódákkal szabad közösíteni! (próbáltad már a hálózati háromfázisú vezetékeket összeérinteni? Ha még nem, akkor már ne is próbáld meg, mert még a végén megégeted magad!)
(#) Riggs válasza rolcsi24 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
A három tekercsben az áram nincs azonos fázisban. Igy egyszerű összeadással nem lehet meghatározni a kimenő feszültséget, sőt nem is célszerű igy működtetni, mert lerontják egymást a tekercsek.
(#) gulyi88 válasza rolcsi24 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
akkor lepődtél volna meg igazán, ha a 3 tekercset 120° os fáziseltéréssel kötöd össze, és 0V ot mértél volna a 2 végpont között
(az egyiket fordítva kötötted, ezért lett 21V..)

36V csak úgy jöhet ki, ha a tekercseket egyenként egyenirányítod (2utasan), puffereled és úgy kötöd sorba...

(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Idézet:
„36V csak úgy jöhet ki, ha a tekercseket egyenként egyenirányítod (2utasan), puffereled és úgy kötöd sorba...”


Már amennyiben mind a 6 kivezetés kint van. Azt hiszem nem mindegyik autó generátornál vezetik ki mindet.
A másik, hogy magasabb fordulaton közepes terhelésen kijön magasabb feszültség is, mert autónál a szabályzó nem engedi 14,5V fölé. Ha nincs szabályzó, akkor sokkal magasabb feszeket is lehet mérni. Max terhelésen nem tudom mennyire jön ki, még soha nem próbáltam, de abból kiindulva, hogy a fesszabályzó tönkremenetelével kidurrannak az izzók is, azt gondolnám, hogy van tartaléka a generátornak rendesen. Ehhez viszont fordulat és nyomaték is kell, ami egy autónál a gyorsító áttétel és a motorerő miatt adott. Egy egyszerű szélgenerátor soha nem fogja úgy meghajtani, hogy ki lehessen venni a max teljesítményét. szerintem...
(#) zolika59 válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Én a dugattyús gözgépre gondoltam. Emlékeim szerint persze, nem olvastam mostanság utána. Egyébként a kazán hatásfok nem + hanem - ! Az pedig meg sem fordult a fejemben, hogy valaki gőzturbinát épít otthon. Egyébként azthiszem Izraelben a sivatagban kisérleteznek valami hasonlóval.
(#) watt válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Idézet:
„Az pedig meg sem fordult a fejemben, hogy valaki gőzturbinát épít otthon.”

Pedig egy nagyobbacska turbóval még az is elképzelhető lenne... De mivel ez itt a szélgenerátoros topic, elég fura lenne, ha a forgató nyomatékkal termelt árammal gőzt fejlesztenénk, majd azzal egy generátort hajtanánk!
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Idézet:
„Mind a három tekercs végét kivezettem tehát 6 kivezetésem lett”

alapján bátorkodtam ilyeneket írni.
egyébként nem tart semeddig sem kivezetni...
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Figyelmetlen voltam, bocsi!
(#) Manfred hozzászólása Dec 9, 2008 /
 
Sziasztok !
Kérdésem volna hozzátok a 2. szélgenerátorommal kapcsolatban. Kaptam egy régi orosz" valamilyen "generátort szerintem mtz.-é lehetett.Szétszedtem és meglepetésemre 9 tekercs volt benne csillagba kötve.De ezek a tekercsek vasmagon vannak. Ha a forgórészét leesztergálom és a mágneseket arra rakom fel menyibe lesz zavaró a tekercsekben a vasmag?
(#) Manfred hozzászólása Dec 9, 2008 /
 
Ezek szerint sikerült az első kerékről is felraknom képet !
Ilyen amikor félig össze van rakva és hiányzik róla az állórész.
(#) gulyi88 válasza Manfred hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
9 tekercs miatt nem lesz baj a mágnesekkel, mert csak párosábal lehet felrakni őket (8at vagy 10et lenne célszerű)
zavarni egyátalán nem fog, sőtt növeli a generátor teljesítményét
csillagkötés miatt meg egy egyszerűen 9 fázist kell egyeniránítanod...
(#) Manfred válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Köszönöm a válaszodat . A baj csak az hogy 3 db vezeték lóg ki belöle.
(#) gulyi88 válasza Manfred hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
az baj. gyárilag 6 mágnes volt a forgórászen (3 póluspár) így lett 3 fázis.
nem lehet előbányászni a tekercsvégeket?

ha te is 6 ot raksz fel, akkor nehezebben fog elindulni!!
tekintettel arra, hogy kisebb fordulaton fog üzemelni meglehetne próbálni még a 12db mágnest is. de ekkor is nehezebben indulna, viszont nem kellene babrálni az armatúrát, maradna 3 fázis..
(#) lehar válasza Manfred hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Ha már mindenképp akarsz kisérletezni,akkor inkább készits egy másik forgorészt.Igy elkerülheted az eredeti forgorész tönkretételét,és sikertelenség esetén könnyen visszatérhetsz az eredeti megoldásra.És elöreláthatolag az utobbi lessz érvényes,mivel a vasmagok erössen lefogják a mágneses rotort, nagyon nehezen fog indulni.
Következő: »»   65 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem