Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   39 / 206
(#) Szergej86 válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
bocs a pofátlanságért. csak egy kicsit morci vok már 2 hónapja próbálok valami használhatót alkotni már kb 5000 ft omban van ez az egész és még mindig nincs egy használható gyujtásom
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Te még mindig nem értesz semmit sem! A gördeszkád gyújtását nem fogod rendbehozni azzal,ha gyújtótekercs méretezésével foglalkozol (mikor rendelkezésedre áll az eredeti adat). Sokkal inkább a vezérlőpanel kapcsolására kellene koncentrálnod,mert enélkül bármit is tekersz a vasmagodra a büdös életbe nem lesz szikrád! Tehát: nagyitóval,műszerrel,türelemmel felvértezve feltérképezed a panelt,újat gyártasz ha a régi használhatatlan,és a vasmagot pedig újratekered ügyelve a menetirányokra és a tekercsek kezdet-vég bekötéseire.
Teljesen új gyújtás készitése is lehetséges,de mindenképp kellene az eredeti kapcsolás működési elve,ami az eddigi rajzodból nem derül ki,csak részlegesen.
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
a teljes elektronikát berajzoltam, a nyákon ez van semmi egyéb. a tekercselést azért kérdezem mert a szekunder tekercset csak sacc/kb tudtam megszámolni mivel összeégett.
menetirány alatt mit értesz?? azt hogy a primer és a szekunder tekercsek tekercselés irányai ellentétesek legyenek??
mert ha igen akkor arról tudok.
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Arról igy látatlanba nem tudok,hogy a két tekercs menetiránya egymáshoz képest milyen,de azt biztosra állitom,hogy ha eltérsz az eredeti irányoktól akkor nem fog működni,vagy nem jó helyen adja a szikrát. Ez vonatkozik a tekercsek kivezetéseire is,ha itt felcseréled akkorsem működik,hiába jók a menetirányok.
Megpróbálom berajzolni a tekercseket a Te elektronikádhoz.
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget és az eddigi türelmedet meg főleg. tudom hogy néha vannak idióta felvetéseim...
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
én valami olyasmit sejtek hogy ha a menetszámokat jól számoltam meg akkor az elektronika a tekercseket oda vissza gerjeszti hogy elérje a megfelelő feszültségszintet aztán megszakitja a jelet és ekkor lesz szikrám
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Azt irtad,egy mágnesed van mindössze a lendkerékbe. Akkor először gerjeszt egy az elektronika számára megfelelő irányú feszültséget, a nyitott darlingtonon keresztül áram folyik a primer tekercsbe,a vasmag mágneseződik-energiát tárol. Ezután megfordul az áramirány mivel a gerjesztőmágnes az E alakú vasmag közepétől távolodik,a darlington hirtelen lezár és szikra jön létre. A fogalmazásba bele lehet kötni,nem pontosan fedi a valóságot,de igy könnyen érthető....
Ha valóban nem volt más a panelen akkor a pdf-szerint tudom elképzelni a bekötést.

Gör.gy..pdf
    
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
picit elrontottam a rajzot és igy már nem ugyanaz szerintem

gyusz.JPG
    
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
picit pontositanék 2 mágnes van egymástól kb 5 mm-re
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Elvan az rontva sok helyen..... Szerinted hogy működik egy tranyó,ha az emittere és a kollektora össze van kötve? Attól,hogy a kondit áthelyezted,a hozzá csatlakozó tranyó még nincs jól kötve,ezt is forditva rajzoltad szerintem. Nem vagyok biztos benne,hogy helyesen értelmezted a tranyók kivezetéseit.
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Na tessék,itt is hiba..
Az lenne jó,ha tudnál értékelhető képet feltenni ide,vagy nagyfelbontásba valamilyen tárhelyre a panelról. Ha nincs komolyabb fényképeződ,csak mobil akkor is lehetne próbálkozni a mobil elé tett nagyitóval.
De jó megoldás lehet a szkenner is,azzal tényleg lehet nagyfelbontású képet késziteni.
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
kérlek vedd ugy figyelembe a tranyókat hogy mindegyik g1 es és a tokozás szerint van a bekötés tehát ahol a tokon két láb volt egymás mellett én ugy rajzoltam a rajzot nem tudom a g1 lábkiosztását... nem biztos hogy hogy vannak a lábak de a tokozás ha a feliratot nézzük a felirat felett van az 1 láb alatta a 2 egymás mellett
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Ajjajj... Kapásból rossz. Mérni kellene,legalább a bázist be kell azonositani! Igy már érthető miért ilyen ellentmondó ez a rajz.
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Megkérnélek a pdf alapján rajzold át a panel kapcsolását,ezúttal pontosan ha lehet.

MMBT5551.pdf
    
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
tessék itt van igy már nekem is könnyebben érthető bár még nem teljesen világos

gyusz.JPG
    
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Idézet:
„még nem teljesen világos”

Nekem sem...
Majd még agyalok rajta.
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
ugy látszik egyre jobban fáradok... meg a nyák se tul nagy ráadásul kétoldalas...
Bocsi..

gyusz.JPG
    
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Sajnos sem a legutóbbi rajzod,sem az előző nem győz meg,illetve még most sem értem a darlingtont mi és hogyan nyitja és kapcsolja ki. Úgy látom nemis fog kiderülni mig nem lesz értékelhető kép a panelról (vagy ki nem alszod magad).
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 19, 2008 /
 
ennek biztosan jónak kell lenni

gygy.JPG
    
(#) mex válasza Szergej86 hozzászólására (») Dec 19, 2008 /
 
Leszimuláltad?
(#) Szergej86 válasza mex hozzászólására (») Dec 19, 2008 /
 
igen le
csak az a problémám hogy csak akkor működik ha folyamatosan váltorik a frek +-2 hz et.
ezenkivül nem tudok olyan trafót csinálni a progimmal amilyet szeretnék. a másik meg hogy nem mondtál egy frekit hogy mire állítsam be a fv generátort.
6 és 120 hz között próbáltam manuális frekállitással és szkóppal néztem
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Szia Mex,
úgy tudom, te ismered gyakorlati szinten az autók gyújtását. Nem tudnál ajánlani olyan autó, vagy motor típust, amiben a CDI-s gyújtás inverteres elektronikával megy. Úgy gondolom egyszerűbb lenne vennem egy ilyet mint megépíteni, és azt tesztelni.
Kösz előre is!
(#) mex válasza tothszi hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Hello. Kocsiban gyári kivitelű inverteres gyújtást nem ismerek.NéhányHonda CR tipusban ilyen van,de összetett (persze más motorokon is előfordul újabban),közös jellemzőjük,hogy általában a kipuvezérlést is tartalmazzák,és iszonyat ára van. Inkább nézz szét a robogóelektronikát árusitó boltokban.Vannak "tunningelektronikák",általában a tokozás egy húzott alu borda,ami vagy disz,vagy tényleg a hűtést szolgálja,és 12V-ról mennek. A tunning abból áll,hogy kicsivel erősebb az inverter,de előgyújtásszabályzás nincs benne. Akár bontóban is érdemes szétnézni. Konkrét tipust hadd ne mondjak,valami "racing power"-re vadássz.
(#) tothszi válasza mex hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Szia, köszönöm a gyors választ. Utánanézek majd, ha valami összejönne megosztom.
Üdv Szilárd
(#) Misi013 hozzászólása Jan 4, 2009 /
 
Hello!

Tudnátok segítnei AMAL SEM gyújtás ügyben? CDI-ről lenne szükségem kapcsolási rajzra. A válaszókat előre is kössz.
(#) PIRO válasza Misi013 hozzászólására (») Jan 5, 2009 /
 
Sok CDI gyujtás képe, felépítése fenn tvan ezen a fórumon, ha a képek mutatása ikonra mész kiválaszthatod a neked legmegfelelőbbet.
(#) gabi06 hozzászólása Jan 6, 2009 /
 
A kérésem,vagy kérdésem a köv: van egy yamaha XT600 aminek vélhetően a nagyfesz tekercs rossz. Valaki vállal ilyennek a tekercselését? Sürgős lenne!
(#) zoz11 válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 6, 2009 /
 
A gyújtó trafóra gondolsz vagy a gerjesztő tekercsre? Mer gyújtó trafót azt nem lehet tekercselni de a gerjesztőt azt minden további nélkül vállalom.
(#) gabi06 válasza zoz11 hozzászólására (») Jan 6, 2009 /
 
Persze az alaplapon,a gerjesztőre!Azt csinálja,hogy néha durran egy kettőt,de nem indul.Szabad levegőn van szikra,de kicsit satnya,gondolom nyomás alatt kevés!A tekercs 197 Ohm ez kevésnek tünik!Ezér gyanítom hogy itt a baj! Hogy tudlak elérni?
(#) mex válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 6, 2009 /
 
A 197 ohm majdnem jó érték 200-205 között szokott lenni. Ezzel együtt biztosan átüt azért gyenge a szikra. Egy idő után megeszi a szigetelőlakkot az olaj,elkezdenek a menetek mozogni és ez a vége... Ha lebontanád meglátnád,hogy inkább fekete szinű a tekercs nem pedig a jellegzetes zománchuzalé.
Következő: »»   39 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem