Fórum témák
» Több friss téma |
Pontosan. Tökéletesen érted. Szép sorban pakolni. Üveglap-nyák-fólia-üveglap.
Mondjuk egy 100db-os gyártásnál nem a legelőnyösebb, hogy fentről kell lecsukni. Széria gyártásra valószínű máshogyan terveztem volna. No de nem gyártok szériában. Esetleg kis szériában. A lézer plotteres megoldásnál itt csak azt tudom mondani, ahol én gyártatom a filmet, Van egy alapár, ez 1000 Ft. Erre jön rá a centiméterenkénti ár, aktuális árat nem tudok, de kb 40-50Ft/ cm. Van egy 60m-es fólia tekercs, (hosszúság) és a tekercs szélességét számolják cm-ben. A a fólia szélessége kb 40-50cm.
Bocsi de mégegyszer megkérdezem, mert az imént azután módosítottam mikor már megírtad a választ és lehet már nem olvastad ezeket:
A lézer plotterres levilágítás kb mekkora költség??? És még: miből készült a doboz?? Tehát nem használsz külön leszorító nehezéket az üveg súlyára hagyod a kérdést. Én eredetileg 2X4 csöves megoldást gondoltam. A tiéd 2X5 csöves. Miben látod a különbséget? Milyért választottál ekkorát?
Az előző hozzászólásban megírtam a választ a plotterrel kapcsolatban. Így van, az üveg súlyára hagyom a kérdést. És bevált. Természetesen tökéletes a 2x4 cső is, Mivel megvettem már a 10 csövet, így ennek függvényében terveztem 2x5 csövesre. A lényeg, hogy a panel felett legyen cső.
A doboz pedig bútorlapból készült.
Valószinű úgy jártál mint én. Visszaolvastam, megtaláltam.
Köszi mindent azthiszem eléggé kiokosodtam. Talán még az hiányzik hány mm es üvegeket használsz.
Nagyon szívesen. Egy fórumtárs ott segít ahol tud. Az üveglap, sima ablaküveg, 4mm-es.
Amikor az ember azthiszi mindent tud még mindig eszébe jut valami!
Többféleképpen is olvastam a kétoldalas nyák fóliáinak levilágításkori pozícionálásáról! Te hogyan csinálod?
Van egy bevált szokás, -amit szerintem a fórumtársak közül is- sokan használnak. Ezt a módszert zsákos módszernek hívom csak. Miután mindkét oldal nyákfilmje elkészült, nagy gonddal és odafigyeléssel egymáshoz illesztem, és úgy ragasztom össze a széleit, egyet kihagyva, hogy egy zsákocska alakuljon ki. Ha mindkét fólia pozíció helyesen és három oldalán van összeragasztva, az többé már nem mozdul el. Ebbe a zsákocskába teszem bele a panelt. Végül is tök mindegy, hogy a panelnak milyen a pozíciója, maga a film helyes pozícióban van, tehát a világítás is helyes pozícióban fog történni. Nekem ez az eljárás vált be leginkább. Így nem kell külön-külön a fóliát illeszteni a nyákra, keresgélve a tájolópontot. Belecsúsztatom a "zsákba" és már világítom is.
Világos, és ha jól értem itt 4 fólia kerül összeragasztásra, mivel a kontraszt miatt egy - egy oldalon már eleve 2 fólia került összeragasztásra. Így is elég(?) a 4 mm üveglap súlya a terheléshez? Nem kötözködni akarok, de kicsit szeptikus vagyok.
A fóliákat nyúlás elkerülése érdekében üresen legalább 1X kinyomtatod?
Igen, 4 fólia kerül ragasztásra. Először kettőt, két azonos oldalt, majd a másik két azonos oldalt, majd az így összeragasztott két-két fóliás filmet egy filmmé egyesítve kapjuk a 4 réteget. Nálam a két réteg teljes fedettséget eredményez. A 4mm-es üveglap elég súlyt képvisel ahhoz, hogy megfelelően lenyomja a fóliát. Persze ilyenkor a fólia, ahol ragasztom jóval nagyobb, mint maga a nyák. Tehát minden oldalról elhagyok 3-3cm-t. Így biztosan nem tart ki sehol, és szépen rásimul. Nem. a Fóliákat nem nyomtatom üresen. A fólia a nyomtatás után nem figyelhető meg deformitás. Erre utaló jelek nem mutatkoztak. A két példányt tökéletes egymást fedésével tudtam ragasztani. Jelzem, hogy a fóliát is a nyomdában nyomtattatom komoly lézernyomtatóval. Bár nem hiszem, hogy olyan nagyon speciális fóliát használnának. Még a keret vonalak is passzolnak, ami kb olyan 0,1mm vastagságú.
Világos a dolog. Én eddig még nem próbáltam egymásba hozni két fóliát "sima", általam elérhető HP lézernyomtató produktumát. Januárra igértek a szakboltban lézzer is írható írásvetítő fóliát. Addig nem tudom kipróbálni mennyit hibázik a nyomtató. mivel SMD -t szeretnék használni remélem nem sokat fog...
Felénk is van nyomda, ha nem jön össze akkor én is mehetek oda preciziós nyomtatásért. Mellesleg remélem ez olcsobb mint a levilágítás....
Adok mindenkinek egy tuti tippet,hogy ne kelljen a filmet duplán használni,elkerülve ezzel a kontrasztos előhivást.
Személy szerint nitrós eljárásnak nevezem és minden lézerrel nyomtatott filmhez használható. A lényeg,hogy a kinyomtatott filmet tömény nitrópárával kell kezelni,amitől a lézernyomtató álltal használt por besötétedik és a kisebb lukak is eltünnek.Legegyszerübb mód a nitrózásra egy sima doboz amibe belehelyezzük a filmet, fölé pedig egy nitróval átitatott kartont helyezünk,majd az egészet lezárjuk,hogy minél kisebb legyen a kipárolgás.Arra kell vigyázni,hogy a kartont csak annyira itassuk át,hogy ne csöpögjön belle a nitró.Ezután minimum 5 percig hagyjuk a párában a filmet,de ha tovább marad az sem baj. Ha lenne kérdés ezzel kapcsolatban,akkor szivesen válaszolok rá.
Eddig rendben is van, de nem a lyukacsosság a probléma, hanem hogy át lehet látni a festéken. Nem elég vastag a réteg.
(Canon fénymásolóra nyomtatok)
Én próbáltam Denzitás növelő sprével, de nem hatott. Lehet, hogy a nitrós eljárás segítene? Bár szerintem nagyobb fedettséget nem igazán idéz elő... Egy ilyen előtte-utána fotót fel tudnál rakni? Lámpa előtt, fénnyel átvilágítva, hogy elehessen látni a különbséget.
Köszi
Jó lézernyomtatóval és nyomtatóbeállításokkal szerintem nem probléma a fedettség, optimális levilágítási időnél nem gond ha valamennyi fény átszűrődik (5 - 10 %), ami szabad szemmel nézve riasztó lehet, de a lakk még nem reagál rá.
Az igazi probléma a tényleges folytonossági hiányok (lyukak, hajszálrepedések) amire szerintem jó ötlet a nitró, nem a fedettséget növeli, hanem egyenletesebbé teszi a rajzolatot, szerintem... Egyébként pauszt használok egy rétegben lézernyomtatóval (HP 1018) UV leddel és így is agyon meg vagyok elégedve, de ezt a nitrós eljárást valamelyik nap kipróbálom, de még először még be kell fejezne egy nyák tervezését.
Nekem is régebben a hajszálrepedések mellett az átlátszóság volt a gondom és csak nitróval tudtam olyan szintre hozni a filmet,hogy 1 rétegben levilágitható legyen.Persze a nagyon silány minősésű filmen már a nitró sem tud segiteni.
Megpróbálok képeket késziteni,hogy mindenki láthassa mit lehet elérni egy kis olcsó nitróval Már csak egy fényképezőgépet kell lőnöm valahonnan.
Ez most kb. egy 5 perces nitrós kezelés előtt és után készült.Nem tudom,hogy mennyire látszik a különbség,
de valamennyire kivehető a sötétedés. Sokkal jobb eredményt is el lehet érni kis ügyességgel,bár csodákat ettől sem kell várni. Nagyobb hőfokon és hosszabb ideig tartó kezelésnél intenzivebb lenne a hatás.
Igen, látszik némi különbség a kezelés hatására. Érdemes kísérletezni vele. Köszönöm a fényképeket.
Tovabb bongesztem es talaltam mas fajta ledeket is.
Erdekelne a velemenyetek, hogy melyik lenne a legjobb valasztas. Ez lenne az egyik, ebbol 50db: Bővebben: Link ez a masik, ebben 100db van: Bővebben: Link es a harmadik, ebbol 20db: Bővebben: Link Ja meg valami. Szerintetek a lenti ket linken levo ledek ugyanazok? Bővebben: Link Bővebben: Link
Én már próbáltam a cree ledet ,ő nagyon jól teljesített
most fénycsöves levilágítóm van ,de tervezem a szuperflux led kipróbálását (szerintem jó lesz)
- Az döntsd el, hogy több (20-50) kisebb teljesítményű vagy kevés (1-4db) nagyobb teljesítményű UV ledből akarsz építkezni, illetve mekkora felületű nyákokat akarsz majd levilágítani.
- Nagyobb teljesítményű ledekből: CREE (350 mA) vagy amit már kérdeztél WEPUV3-S1 (700 mA) - a kisebb teljesítményűekből: a 100 mA és 140 fokos sugárzási szögűeket ajánlom, amelyik 390-405 nm hullámhosszon sugároz. Egy A3 méretű nyákhoz kb. 1-2 A összes áramfelvételű UV led kell (3-6 db CREE, 1-2 db WEPUV3-S1, 10-20 db 100 mA-es led) A döntés joga és felelőssége a Tiéd... Más nem fog helyetted dönteni.
Az én levilágítómban éppen ilyen LEDek vannak. 25*25ös a levilágító dobozom, abban 9db (3*3) ilyen ledet tettem. 5perc alatt tökéletesen levilágít.
Jelenleg átépítés alatt áll, de a lényeget igyekeztem visszaállítani.
Ötletes! Elmés megvalósítás!
Gratula!
Profi ,nagyon tetszik időzítő is van rajta?
Köszönöm az elismerést mindhármotoknak!
Időzítő az jelenleg a tetejére helyezett ébresztőóra, de majd fejlesztgetem, ahogy a képességeim engedik..
hali! meg szeretném kérdezni, hogy ha van 2 db 8W os ilyen fénycsövem, akkor esetleg ráköthetem e egy sima 20W os előtétre? ja, és soros gyújtó van hozzá az ugye jó? és a bekötését így oldom meg. az előtét csak ideiglenes lenne, 2szer használnám vele. szerintetek károsítja az? ja, és nem tudom mi a különbség, de ami 20W os előtét, az úgy 20W, hogy ami rá van rajzolva az csak 1 csövet ábrázol. szóval elmenne így károsodás nélkül, vagy meg s próbáljam?
köszi mindent! lewi
Üdv!
Egy kicsit off kérdés lesz de hátha érdekel valakit! Van ithon 2 db fénymásolóból kiszedett üvegem ha jól tudom itt qvartz üveget használnak. És a lényeg hogy ismerősöm mondta hogy nyáklevilágítóba első osztályú mert nem nyeli el az uv sugárzást! Ezt nem igazán értem de ha így van akor én ezt eladom mert nekem semmi szükségem rá idáig! a mérteit pontosan nem tudom megmondani mert nem onnan írok ahol van az üveg de kb egy számítógép alaplap bőven ráfér! |
Bejelentkezés
Hirdetés |