Fórum témák
» Több friss téma |
Bizony, bizony. Akkor a GEWR nevezetű (a gyári EWR modernizált változata) áramkörre lesz szükséged, amit vagy megépítesz a kapcsolási rajz alapján, vagy megrendeled a készítőtől.
Persze előbb jó lenne tudni, hogy mekkora teljesítményű izzót használsz... Ja és igen, ahogy pinkova is írta, a könnyítés csak a könnyebb felpörgést szolgálja. A nagyobb fordulatszám eléréséhez a henger vezérlését kell megváltoztatni. De ez már nem elektro téma.
Na most ugye kb így nézhet ki a motorod elektromos rendszere. Ezen nagyon jól látszik, hogy a fényszóró és a hátsó helyzetjelző ugyanarról a tekercsről üzemel. Neked is így van bekötve? Mert ha az 5W-os izzó máshova van, akkor nem csoda, hogy a fényszóró túlfeszt kap, és emiatt mindig kiég, mert nincs a tekercsen kellő terhelés.
A fényszóróban 35W-os van hátul pedig 21W-os és 5W-os.Ma reggel hátulra beleraktam egy új 21W-os izzót kb 20 másodpercig égett aztán kivágta.
Hűha! Erre mást nem lehet mondani.
Valami nagyon el van kötve. A rajz alapján végig kellene követned a hátsó lámpától a vezetékeket, hogy hova mennek. A 21W-ost egyébként melyik izzó helyére raktad? Az 5W-os helyzetjelző vagy a 21W-os féklámpa helyére?
Ami hátul volt 21W-os izzót(mert kivolt égve) kicseréltem egy ugyanolyan 21w-os izzóra és kb 20 másodpercig égett és utána kivágta.Csak akkor azt nem értem hogy még régebben a fényszóróban kivolt égve az izzó de a hátsó világítás az meg ment.Vagy esetleg a világítás tekercset cseréljem ki egy újra?
Hali a 21W os izzó az a féklámpa. Annak csak fékezéskor kell világítia, ergó nem éghet ki, ha csak beleteszed. A 21W os izzó a töltőtekercstől kapja a feszt minden cucc nélkül, az 5W os helyzetjelző pedig egy folytótekercsen kerszetül, így a töltőtekercs mindig ~21 W terhelésen üzemel.
Ne kapkodj! És használd a Válasz linket! Ingyenes...
"Melyik" 21W-os izzóról van szó? Ami a féklámpáé vagy esetleg helytelenül a helyzetjelzőhöz rakottról van szó? Könyörögve kérlek, nézd már meg a kapcsolási rajzot, majd utána a motor elektromos rendszerét, hogy van-e hasonlóság a világítás terén?! Leginkább azt keresd meg a motorban, hogy hova vezet a helyzetjelző szála. Ha egyáltalán az ég ki folyton... Tirisztoros gyújtású egyáltalán a gép, van/volt benne ELBA (töltő és villogó berendezés), na és EWR (Graetz híd és fényszóró szabályozó)? Mert lehet, hogy nem is ezt a rajzot kellene használni (házilag átvariált elektronika...), de az általad említett típushoz ez tartozik. Idézet: „az 5W os helyzetjelző pedig egy folytótekercsen kerszetül, így a töltőtekercs mindig ~21 W terhelésen üzemel.” Fojtótekercset csak a 6V-os rendszerekben használtak, és a töltés fojtótekercsével volt egy fémházba helyezve a gyújtáskapcsoló mögött. A töltőtekercs nem hinném, hogy állandó 21W-on üzemelne. Az a fojtó csak az izzó áramát korlátozza. Minél nagyobb a fordulatszám/frekvencia annál inkább. Nem hinném, hogy ilyen rendszerű lenne a motorja, mert 12V-os fedélzeti feszültséget említett, de ki tudja. Még mindig nagyon titkolózik, így meg nehéz segíteni.
Hát igen lég nehéz úgy jó választ adni, ha a sötétben kell tapogatózni. Nem minden tipuson volt ez így, van olyan kapcsolási rajzom, amin 12V os rendszerben is folytótekercsel volt megoldva a hátsó helyzetjelző.
Mind a két izzót a féklámpáét is meg a helyzetjelzőét is kiégette egyből. A féklámpám alapból rossz mert a kerékben az érinkezők elromlottak és így állandóan világított.A motor tirisztoros gyújtású.A gyujtás kapcsoló mögött ez található.
Na ebben van az a folytótekercs amit mondtam a féklámpakapcsolódat a kerékben meg javítsd meg. Hány voltos az aaku ami a motorban van?
Annak ellenére, hogy PIRO-nak van rajza 12V-os fojtótekercses változatról (PIRO fel tudnád ide rakni?), én azt mondom, hogy ez a fojtótekercses kütyü nem 12V-os rendszerhez való. Használható ott is, nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy másként fog működni.
Na most akkor, ennek a szürke-fekete vezetékei hova csatlakoznak? Az egyik fele elmegy hátra a helyzetjelzőhöz (59b, majd az 58-as lábon), és a másik a világítótekercshez (a gyújtáskapcsoló hátán lévő 3-as elosztón keresztül)? Érdekes, hogy a féklámpa is kiég. A tekercsek nem lettek buherálva/cserélve?
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ minden bekötési rajzom megvan csak épp az a fránya nincs meg...áá megőrülök azért a folytótekercses cuccról beteszek egy képet:
A két szürke vezetéke a folytótekercs kivezetései, a vörös az akku + a két zöld/fekete pedig a töltés szabályozása(sok vagy kevesebb)
Mindig így van, amit épp keresünk, azt nem találjuk. Majd ha mást keresel, akkor fogod megtalálni.
Ismerem ezt a rajzot, amit csatoltál, de másnak hasznos lehet.
A motorban nincsen akkumulátor így a két szürke-fekete vezeték nekem sehova nincs bekötve csak levannak szigetelve.Van még egy fekete vezeték aminek a vége villaszerűen végződik.
Na ez a baj! Meg az is, hogy még mindig nem nézted meg a kapcsolási rajzot, amit mutattam. De akkor inkább az mondom, hogy nézelődj itt egy kicsit (innen linkeltem be a rajzot).
Az a két szürke-fekete szál pontosan a hátsó helyzetjelző védelmére szolgálna, ha be lenne kötve, ugyanis az a fojtótekercs két kivezetése.
Akkor most mit nézzek meg a kapcsolási rajzon ?
Van egy akkumulátorom amit adtak a motorhoz.
Arra gondoltam, hogy megkeresed azt a rajzot, ami leginkább hasonlít a géped elektromos rendszerére. Persze ehhez előbb fel kellene térképezni a mocit.
Csak úgy merő véletlenségből, nem 6V-os volt valaha ez a moci, és utólag lett 12V-osra átépítve? Komolyan, már nem tudok mit mondani, ezt látni kellene, távsegítséggel ez nagyon nehéz. Nincs a környékeden valaki, aki ért a motorok elektromos rendszeréhez, és ránézne? Vagy próbáld meg azt, hogy a helyzetjelzőt kösd rá a világítótekercsre, amire a fényszóró is kapcsolódik. Mert ha nem fojtótekercses akkor a fényszóróval párhuzamosan szokott lenni a helyzetjelző (a rajz, amit itt linkeltem ugyanezt mutatja).
Utána olvastam a neten hogy 1987-ig gyártották az Endurot 6v-os megszakítós gyujtással.Utána 12 V-os tirisztoros gyujtással gyártották.A motor pedig 1988-as.Találtam egy kapcsolási rajzot ami hasonlít a motorhoz.Csak az enyém 12V-os és nem /v-os rendszerű
Ezt a rajzot nagyon nem szeretem, semmit sem lehet kivenni belőle.
Akkor ezen adatok tudatában biztosan kijelenthetem, hogy ez a rajz (eddig is ezt mutattam) való a motorodhoz (tiris gyújtás, 12V-os rendszer). Nos, amint látod, a helyzetjelzőtől a szürke vezeték a gyújtáskapcsoló hátán lévő 3-as elosztóra jön a fényszóróval és a világítástekerccsel egyetemben (plusz még a váltóáramú szabályzó (EWR) is. Tehát meg kellene nézni, hogy tényleg ide kapcsolódnak-e ezek a dolgok, és ha nem, akkor így bekötni, mert a világítástekercs ki fogja szolgálni a fényszórót is, és a helyzetjelzőt is. A féklámpa pedig a féklámpakapcsolók vezetékegyesítőjén keresztül szintén az EWR-re kapcsolódnak, de azért, mert ez tartalmaz még egy Graetz-hidat is, és ennek a pozitív felére kapcsolódik. Tehát a töltőtekercs egyenirányított feszültségére. Ha nincs EWR-ed, akkor a töltőtekercs szálaira (szürke-piros, piros-sárga) rakj egy min 5A-es Graetz-hidat, negatív felét testeld, pozitívra kötsd a féklámát. Ha az akkut is bekötöd, akkor erre a pozitívra jön még majd a feszültségszabályzó bemenete is.
Megnézegettem a motor elektromos rendszerét és találtam néhány dolgot.Találtam ezt.Meg lenne egy olyan kérdésem hogy az EWR az hogyan néz ki?
Ez egy hőrelés villogóautomata. Rá van írva a feszültsége?
Az EWR egy talán fekete színű dobozka a légszűrőház jobb oldalában. 6db kivezetése van. Tartalmazza az egyenirányítót (Graetz-híd), tehát kell neki 2db váltófesz bemenet, egy test, egy egyenirányított fesz kimenet. Illetve a fényszórószabályzáshoz egy láb és mégegy láb, amit ha nem kötsz sehova, akkor kisebb fénnyel világít a fényszóró (jobban szabályoz), ha testre kötöd, akkor nagyobb fénnyel (kevésbé szabályoz).
Köszi! Akkor most is tanutam valami újat.
Egyébként azért kérdeztem a ráírt feszültségértéket, mert abból talán fény derülne arra, hogy valójában hány voltos a rendszer. Mert én már kezdek elbizonytalanodni. Lehet, hogy 6V-os volt az a moci valaha, aztán bele lett babrálva, és csodálkozik, hogy mindig kiég az izzó.
Csináltam pár képet az elektromos renszerről.
Hihi, a Babettában legalább nincsenek ilyen extrém értékek.
Na várjunk csak, ez 6V-os rendszernek néz ki!
Egy pillanat, és összehasonlítom pár kapcsolási rajzzal a gyújtáskapcsolódon lévő vezetékeket.
Ez a felszereltség és huzalozás gyanúsan ERRE a kapcsolási rajzra hasonlít, illetve még ERRE is (a kép alatt van egy zip, benne a nagyobb kapcsolási rajzzal).
Szóval ez 6V-os rendszer, tehát tessék ilyen izzókat használni, és a helyzetjelzővel sorosan kapcsolni a fojtótekercs szürke-fekete vezetékét. A színes rajzról minden egyértelműen leolvasható, hadd ne kelljen szavakban is elmondani. :nezze: |
Bejelentkezés
Hirdetés |