Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   16 / 228
(#) suszitibi válasza Martina hozzászólására (») Nov 29, 2008 /
 
Helo
Az 500Wattos motor milyen típusú? Kerékagymotor? Egy, vagy háromfázisú? Ezek szerint már átalakítottad a bringát elektromosra? Most milyen motor van benne?
Nekem jobban tetszene a háromfázisú dobmotor, nincs hangja, nem kell áttétellel vacakolni. Ellenben drága és bonyolult a szabályozója. A sima szénkefés motor olcsóbb, egyszerűen megépíthető a szabályozója, hátránya, hogy hangosabb, áttétel kell hozzá, ami veszteséggel jár. Egyenlőre úgy néz ki, maradok a kefés motornál. 350W, 24V, lánchajtás. Ajánlom az alábbi videót.Bővebben: Link
(#) Zoltan.ms hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy mi az a hall szenzoros gázkar?
Ha e-kerékpárt építek PWM-mel akkor kell ilyen hozzá vagy elég ha a PWM pootméterét rakom egy rugóval a gázkarba?
Előre is köszönöm...
(#) andrewforest válasza Zoltan.ms hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Hali!
A hall szenzor, az egy érzékelő, ami a mágneses teret érzékeli. A hall szenzoros gázkar pedig egy olyan gázkar, amiben van egy hall szenzor, meg egy mágnes. Ha meghúzzuk a gázt, a mágnes elmozdul a hall szenzor irányába, így a gázadás függvényében változik a mágneses tér a hall szenzoron, ezáltal a hall érzékelő kimeneti feszültsége alkalmas a motor nyomatékának vagy sebességének vezérlésére.
Természetesen ez megoldható egy potméterrel is.
(#) Martina válasza suszitibi hozzászólására (») Dec 3, 2008 /
 
Igen, már átalakítottam. Három fázisú, kefenélküli kerékagymotor. A hozzávalókat a Gasboards-tól szereztem be. Valóban semmi hangja nincs.

Az árat a Lithium aksi dobta meg, nem az agymotor, de ez nekem fontos volt, mert fel kell vinnem emeletre a bringát, és az ólomaksival már nem bírnám el.
(#) suszitibi válasza Martina hozzászólására (») Dec 4, 2008 /
 
Köszönöm a választ. Ezt az üzletet nem ismertem, pedig itt van tőlem néhány km-re. Ezek után, változott a projekt, kinéztem itt, egy 48V/500W kefés motort a rollerre. Jobb lenne a dobmotor, de most nincs pénz arra, hogy mindent megvegyek egyszerre, márpedig az vezérlés nélkül nem megy. A kefés motort már tudom használni vezérlő nélkül is, egy relés kapcsolóval, 24/48V. Igaz, itt meg a megfelelő áttételezéssel kell vacakolni, de később áttehető más kerékméretű bringába is, csak áttételt kell módosítani. Ez viszont a kerékagynál, nyomaték, vagy sebességbeli különbséget okoz.
(#) Martina válasza suszitibi hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
Azt hiszem túl későn találtam erre a fórumra Amikor elkezdtem keresgélni, akkor nem tudtam mik a lehetőségeim és igyekeztem minnél egyszerűbben megoldani, meg tetszik, hogy fél óra alatt újra "hagyományos" bringám lehet.
Sajnos egy baleset miatt műtötték a térdem és hiába szeretek bringázni, ha megerőltetem magam, akkor utána napokig bicegek.
(#) suszitibi válasza Martina hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
Én még nem késtem el, mert még csak terveim vannak. Beszéltem a sráccal az üzletből, hétfőn megyek az alkatrészekért. Végül, csak sikerült rábeszélnie a dobmotorra. Veszek egy 400w-ost felnistől, szabályzóval, gázkarral. Akksikat meg majd tavasszal, addig elkészül talán a bringa. A roller meg marad későbbre. A Simson árából lesz egy jó kis e-bicajom, komplett.
(#) Szergej86 válasza Maffiozo hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
a probléma ott kezdődik hogy 40 hez a kb 1.6 m kerületű keréknek 420 at kellene fordulnia percenként.
a 42 wattot egy kcsit kevésnek tartom erre a feladatra de mivel p= u*i igy ha a motor birja én két akksit raknék párhuzamra igy a fesz marad az amper meg kétszer annyi. ezzel csak az a baj hogy nem biztos hogy a motor fel is veszi azt az ampert.a másik variáció hogy sorba kötöd őket aztán reménykedsz hogy birja. de dupla fesz~ dupla fordulat!
a hajtás: az első kerékbe fűzz tárcsafékes agyat aztán csinálsz egy olyat hogy meghatározott átmérőn(áttétel függvénye) fursz olyan átmérőjű lyukakat amilyen a lánc görögő átmérője +1 mm a távolságuk a láncgörgők tengelyének távolsága. a motort meg a villára szereled ahol elágazik mert ott már van egy furat patkóféknek. a motorra viszont esztergáltatnod kell a fogaskereket. ha előre teszed a hajtást nem kell a hátsó részt megbolygatnod és ha lemerül az akksi akkor ha hajtod tölti.
(#) bitorlo hozzászólása Dec 6, 2008 /
 
Abban az 1000W-os DC mociban már lehet nafta
Íme

Más,én ha ilyen elektromos kerékpár építésébe fognék,nem biztos hogy 24 meg 36V-os motorokban gondolkoznék ,lehet hogy elfajzott ötletnek tűnik,de egy inverter segítségével 12V-ból 230-at "csinálnék",avval meg már nem nehéz elindulni,ráadásul 230-as mocikból nagyobb a választék,olcsóbbal,erősebbek,nyomatékosabbak.
Természetesen ehhez komolyabb teljesítmény leadására képes inverter kellene,ami nem olcsó mulatság.
kb 16000 HUF-ba kerül egy 400W leadására képes átalakító.

Szerk///Igaz ha ért hozzá az ember,akár meg is építheti,abban viszont nem vagyok biztos hogy olcsóbbra jön ki.
(#) andrewforest válasza bitorlo hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
Hát egyértelmű, hogy nagyobb feszültség kedvezőbb paraméterekkel bírna meghajtás szempontjából is, valamint a vezetékek keresztmetszetével is.
Viszont mindent le kéne szigetelni rendesen...
De azért gondoljunk bele, hogy ez egy kerékpár... és ha netán bármi hiba lép fel, vagy mondjuk egy baleset történik és a 230V a bringa vázára kerül, akkor elég erősen fogjuk szorongatni azt a markolatot...
(#) bitorlo válasza andrewforest hozzászólására (») Dec 6, 2008 /
 
Ez benne van a pakliba.
(#) suszitibi hozzászólása Dec 8, 2008 /
 
Szevasztok
Ma végre megvettem a felszerelést, ami a következő: 400w-os dobmotor 26-os kerékben, 500w-os vezérlő, töltöttségjelzős gázkar. Majd teszek fel képeket az alkatrészekről és az építésről is.
(#) Martina válasza suszitibi hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Simson, jó is az, az enyém egy pincében porosodik
Egy ideig abból akartam elektromos robogót csinálni, de egy sima scooter jobb lenne hozzá. A Simson túl nehéz (túl sok aksi kellene hozzá, túl drága lenne) de talán találunk arra is megoldást.
(#) foxi63 hozzászólása Dec 10, 2008 /
 
Szia! Mindenkinek!
A 230V-os motor ötlete nem is rossz, mert egy törött nagyflex motorja 2000W-os. alacsonyabb feszültséggel nem ad le akkora teljesítményt.1/4 fesz 1/16. teljesítmény....
Ha mégis kellene230V az pedig nem lenne "rázós", mert az előállított 230V földfüggetlen, és nyugodtan fogdosható.... A vezérlésnek pedig mindenképpen pwm rendszerűnek kell lennie.
Azonban 48V fölé járműveknél és egyéb "fém" eszközöknél nem illik feljebb menni, mert ugye van időjárás, és eső is..
üdv. Foxi
(#) Macsek71 válasza foxi63 hozzászólására (») Dec 11, 2008 /
 
Most olvastam a TTC oldalon az elektromos Mini-s cikket....
Ott célozgatnak valami 380 V-os rendszerre a gépházban ....

ha valakit érdekel :
(#) Zoltan.ms hozzászólása Dec 16, 2008 /
 
Sziasztok azt szeretném megkérdezni, hogy Ti milyen áramerősséggel töltitek a zselés akkuitokat?
Azt mondják a kapacitás tizedével kell tölteni, de az összes e-scooter töltője 6 órás-a -leírásaiban 6ó a töltési ideje.
Ez azt jelenti, hogy pl egy 12Ah-akkut nem 1,2-vel tölt hanem 2-vel, de láttam 4órás töltési idővel is.
Nem károsítja ez az akkut? esetleg felrobbanhat tőle (a zát rendszer miatt)?
Illetve láttam az akkun egy 20HR feliratot is ez mit jelenthet?
Köszi előre is...
(#) zolika59 válasza Zoltan.ms hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
A gyorsabb töltés csökkenti az akku élettartamát. A gyártót viszont ez nem zavarja. Azért felrobbanni nem fog.
(#) suszitibi hozzászólása Dec 21, 2008 /
 
Üdv mindenkinek
Nagyon kihalt a fórum. Talán már senki nem épít bringát? Én azért haladok vele, íme néhány kép a mostani állapotról. Még fel kell raknom a hátsó sárvédőt és az akkuknak kell hegesztenem tartókeretet, felfüggesztést és elektronikusan jöhet a bekötés. Eredetileg a hubmotor hátsó kerékbe való, de nem akartam váltós rendszert, így viszont a lánc nagyon nem futott vonalban, ezért került előre. Ehhez a villát 5 centivel szét kellett húzni.
(#) Martina válasza suszitibi hozzászólására (») Dec 21, 2008 /
 
Hmm, elől se néz ki rosszul az agymotor (én hátulra pakoltam bele), de hova rakod az aksikat? A vázra a lítiumot? Elég vastagnak tűnik, de biztos van ahhoz is megfelelő bilincs.

Majd osszd meg, hogy milyen a menettulajdonsága, hogy elől van motor.
(#) suszitibi válasza Martina hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Helo
Igen, a vázra tervezem őket. Négy db ólom-zselés aksit állítva. Tehetném a csomagtartóra is, de ott kell a hely a cumóknak. Lítium akkura nem telik, így marad az olcsóbb megoldás.

Esetleg nincs valakinek rajza 48v-ról 12, vagy 5v-ra? Nem akarom megcsapolni az akkucsoportot, mert az a nem egyforma terhelés miatt, problémához vezetne. Egyébként a világításhoz kellene.
(#) Martina válasza suszitibi hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Szerintem rakjál fel inkább ledes bringalámpát, az keveset is fogyaszt, meg sokkal egyszerűbben megúszod a barkácsolást. (Jó dolog barkácsolni, de azért nem kell mindig újra feltalálni a spanyolviaszt )
(#) suszitibi válasza Martina hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Igazad van, így fogok tenni. Megtáplálom 48v-ról egy ellenálláson keresztül és nem kell neki semmi extra. Ez a legegyszerűbb és legolcsóbb is.
(#) fecskes hozzászólása Jan 2, 2009 /
 
Sziasztok!
Már hetek óta töröm én is a fejem azon hogyan lehetne olcsón késziteni egy e meghajtású járművet.Van nekem egy 230V 800W 14200rpm-es kefés motorom amin van egy tachogenerátor szerűség is. Konkrétan ez egy mosógép motor. Ki van vezetve az állórész és a forgórész tekercselése is. Magyarul a fordukatsázmot könnyedén lehetne szabályozni és a szabályzáshoz a motoron adott lenne a fordulatszám mérése a tachogenerátor által. Van egy öreg simsonom is. Arra gondoltam a simson első kerekébe beleoperánék egy elektromos hajtást, a hátsókereket a benzines rész hajtaná. A villanymotort egy rossz robogó blokkba épiteném.Nem lenne variátor szij, a kuplungja megmaradna és az áttétele is. Elöl a simson kerék helyett pedig egy kisebb robogókerék lenne.Konkrétan egy Schwalbem van erre a célra. Inverter rajzom is van tranzisztoros 1000Wig. Nem egy bonyolult valami, többen is használják, egy flexet elvisz simán.
Az a kérdés ez a mosógép motor a maga 800Wjával elég lenne e nekem?
És mindent leszigetelnék 2X-esen természeresen.Biztositanék mindent stb....
(#) szabi83 válasza fecskes hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
A mosógép motor, rövid üzemre van tervezve
(#) arnd válasza fecskes hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
A 800W bőven elég lenne de szvsz ezt a teljesítményt csak centrifuga módban adja le az meg rövid ideig tart.
tehát egy hűtés nem ártana rá, no meg a környezeti behatások ellen is védeni kell.

A tranzisztoros inverternek rossz a hatásfoka, inkább egy kapcsolóüzemű (FET-es) tápegységet javasolnék (DC/DC átalakító) mivel kefés motor megy DC-röl is. Így a szabályozását is meg lehet egyből oldani...
(#) szsrobert válasza fecskes hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
Szia Fecskes.
"egy flexet elvisz símán"
A flex soros motor,DC-vel is működik(12V-on is forog,csak lassan.) Egy nagyobb flex-szel (1kW) is hajthatnád.DC-DC átalakító, vagy sorba kapcsolt akkuk, PWM.
(#) EcoPityu válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
Szia!
Erről én is ítam!!!

ITT

MEG ITT

És még szabályozni is egyszerűbb, mert Bár nagyobb a feszültség, de sokkal kisebb az áram!!

Az is igaz, hogy bicajon elég nehéz elhelyezni, akár 2,4Ah-s ból is, 20db zselés akkumlátort, vagy nem is!!!

Darabja k.b.: 1kg
(#) EcoPityu válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
Szia!
A nagyfényerejű fehér LED-eknek, K.b. 3V kell fejenként.
Ha sorba kötsz 15-16db.-ot, lehet, hogy még ellenállás sem kell, és az már rendes fényerő!!
(#) szsrobert válasza EcoPityu hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Szia Pityu!
Láttam a videót a Trabidról.Nagyon tetszett
Kár, hogy a hivatalok miatt méregdrága lepapírozni.

Én kerékpárban kefés motornál szabályozásképp az akkukat kapcsolnám sorosan párhuzamosan, úgy a legkevesebb a veszteség.
Sőt: ha 25 lenne az üzemi sebesség, feltekerném 25- ig, és rádomnám az áramot.Esetleg egy felező váltó, emelkedőre.
Persze egy segédmotor, vagy motor hibriddé alakításánál már nem ilyen egyszerű , és olcsó a megoldás.
Ami elszomorít: az akkuk ára.sok kisakkut venni még nagyobb költség.Kis feszültségű, nagy kapacitásút házilagis lehetne készíteni, de a sok apró több munka, és körülményesebb.
Kíváncsi vagyok, hogy egy 1000W-os flex, mit tudnateljesíteni 96V-DC-ről.
A soros mocinak, vagy az állandómágneses kefés mocinak jobb a hatásfoka?

Még ha csak 1000Ft darabja az akkuknak, akkor is 20e Ft.Bár a többiakku is nagyon drága.Sajnos.
(#) fecskes válasza EcoPityu hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Használt már valaki flex motort e biciklihez?
Következő: »»   16 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem