Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   17 / 229
(#) fecskes válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Milyen engedély kellene ehhez?
(#) suszitibi hozzászólása Jan 3, 2009 /
 
Sziasztok, BUÉK mindenkinek

Nekem van egy 220v-os szénkefés motorom. Ha minden igaz, Niagara a neve, szivattyúmotor volt. Most a körfűrészemet hajtja. Piszok nagy fordulata van. Szerintem ezt át lehetne tekercselni kisebb feszkóra. Pl. 60v-ról, még nem kell csak 5db akksi. Ha úgy 600w körül teljesítene, az símán jó lenne egy e-bringába, ehhez még vezérlőt sem lenne nehéz összehozni, 10 Amper nem vészes. Ha lesz időm, kipróbálom, mit tud 48v-ról, a fűrészbe úgyis szeretnék nagyobb motort.
(#) gyzsolti hozzászólása Jan 3, 2009 /
 
300W felett már kell segédmotoros engedély hazánkban, tehát kategórizálva vannak a teljesítmények. Plussz nem tudom "A "valamilyen kategóriás is kellhet bizonyos teljesítmény felett.
(#) fecskes válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Szerintem semennyire...Nade ilyesmit még nem csináltam, meg valahogy kezdek is letenni erről, marad a hub motor, csak az meg nagyon dárga. Tud esetleg valaki jóminőségű rollert áruló céget, amit át lehetne alakitani e rollerré?
(#) szabi83 hozzászólása Jan 3, 2009 /
 
A nagyflexnek mekkora az áttétele, nem tudjátok?
(#) szabi83 válasza gyzsolti hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
E-roller, 280W-os motorral szerelt, és az átlagos fogyasztása 16 amper, ami 384VA.... 24VDC mellet

Szerinted?
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Senki nem állította, hogy 1000W-os 230V-os flexmotort jármű hajtásánál is 230V-ról, és 1000W-tal kell terhelni.
alacsonyabbfeszről, kisebb terheléssel kell járatni.Hatásfokot, áramfelvételt le kell mérni.Lehet, hogy kerékpárhoz 100V elég a 230V helyett.
(#) szsrobert válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Kérdés, hogy mennyi pénzért tekercselik át.Lehet, hogy abból a pénzből már vehetsz egy másik , gyárilag 48V 500W-os motort.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Egy e-bringa annyira biztonságos 230V-ról, mint egy búvárszivattyú.Vagy egy 300+V-os elektromos autó.
(#) kobold válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
A 230 mm-es korongúaknál 6000 ... 6500 rpm a korongfordulat üresjárásban (a 125 mm-eseknél 10 .. 11000), a motor fordulatszámát pedig tudod
(#) szsrobert válasza gyzsolti hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
A 300W egy nagy marhaság.
Tatter 300W-tal 35-tel rohan vakon a halálba.Költsége semmi.Neki a 300W is sok.
Én segédmocira fizetek 4500Ft biztosítást, benzint, és 35-40-es tempóban utazok.Ehez 500W is kevés.
És még rendszámot akarnak rá.Halálra röhögöm magam.
Városban natúr kerékpárral eltekerek.Vidékre pedig kínszenvedés 25-30-cal utazni.Elunod az életed.
Persze nagyobb utazósebességgel más lenne a helyzet.

Egy olyan hibrid moci kell, aminek 50-60km/h az utazósebessége(1-1,5kW), jól terhelhető, nagyon keveset fogyaszt, és elektromos üzemmódban is működik.
(#) szsrobert válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
4:1-5:1-re saccolok.
(#) suszitibi válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Helo
Igen, sajnos a tekercselés már nem olcsó dolog. Nem is akarok vele nagyon foglalkozni, csak annyira, hogy legyen valami tapasztalat ezzel kapcsolatban, amit megoszthatnék veletek. Vettem már egy 400w-os HUB motort, vezérlővel, mindennel. Már kész is van a bringa, csak az akkukat kell még megvenni, de azzal várok tavaszig, addig úgy sem tudom használni. Tudom magamról, hogy nagyszerű érzés, ha az ember saját kezűleg készít valamit, de ez nem lehet drágább, egy kipróbált, letesztelt, gyári dologtól. Kivéve, ha azt túlszárnyalja, de ez sufni körülmények közt, elég nagy falat. Ezért választottam én is a gyári megoldást. A bicajt azért darabokból raktam össze, kb 90%-ban új, úgy válogattam össze a hozzávalókat, a saját ízlésem szerint, ezért így egyedi lett.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
ÁÁÁÁÁ!
Egy e-bringán sem szükségszerű hozzáérned a feszültség alatt álló részekhez.A flex sem vág agyon.Az akkuk dobozban.A kábel szintén nem öl meg, különben ma is meghaltam volna elektromos láncfűrészzes munka közben, a hosszabbítótól.Esetleg ha a nyakunkra tekeredik, és megfulladunk.
Kakafűrészelés az egész, áldozat a fillérszexuálás oltárán.A legegyszerűbb megvenni a boltban egy kész cuccot, vagy egy szettet, amit csak be kell építeni.Olyan jót sosem építünk.
(#) szsrobert válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Mennyibe került eddig a biciklid?Én is vennék, de keveslem a 25km/h-s utazósebességet.Ha sokat fogyaszt, akkor akkugyilkos.azok ára mellet szinte ugyanott vagyok, mintha benzinnel járnék.
(#) suszitibi válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Még pontosan nem számoltam, de saccra tudom.
HUB motor kerékkel, gumival, 26500Ft, váz villával 6300Ft, hátsó agy, küllők, pedálok tengellyel 4000Ft, a hátsó felni gumival, a haver hubmotorjáról (neki át lett fűzve 20 collra), gázkar 4000Ft, elektronika 11500Ft, kormány 300Ft, kormánycső, ülés, első fék, sárvédő a régi bicajból. Lánc 1800Ft, az aksik 14500Ft lesznek. Kb ennyi. Úgy 70000 körül. Igaz, hogy ennyiért lehet kapni újat, de a motorja 180watt, kinézetre nagyon csúnya, bringázásra alkalmatlan, lassú. Az enyémben egy erősebb motor van, 400 watt. A 350wattossal, 30-35 km-es sebességet lehet elérni, rásegítés nélkül. Ez a 48v-os kivitel, így az áram 9A alatt marad.
Van két Simsonom is, de nem szeretem, mert hangos, bukó kell rá (bringára sem hátrány), biztosítás kell, nehéz, karbantartást igényel és büdös is. A munkahelyem 5 km-re van. Járhatnék símán bringával is, de mire beérnék, teljesen leizzadnék, meg aztán a térdem sem bírja sokáig.
(#) gyzsolti válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 4, 2009 /
 
Ezek szerint az e-roller is segédmotoros kerékpárnak minősül. Ja és nem mehet 40 km/h-nál többel.
(#) zoz11 hozzászólása Jan 4, 2009 /
 
Sziasztok
Én egy mosógép motorból már kihajtottam az életet, kísérlet képen! Ugye köztudott hogy az is egy soros gerjesztésű motor, be is kötöttem egyből a villanyóra szekrény mellé ahol volt egy 35A os kismegszakítóm, azért oda kötöttem hogy ne a belső hálózatomról menjen!
Elindítottam, és szépen el is kezdett pörögni, 24 amperos áramfelvétel mellet adta meg magát, ott már nem tudom hogy mennyit pörgött mivel a fordulat számmérőm 20ezerig mért azt elég hamar kinyomta, meg egy kicsit féltem is a közelébe menni!
A vég az lett hogy beállt az egyik csapágy és szétszakadt a pajzsa, de a tekercsek is szépen repültek szét, az állója meg szénné égett!
Ezt a kísérletet azért csináltam mert még anno én se hittem el hogy széttud szakadni ez ilyen motor!
Vagyis ez azt jelenti hogy ha van elég energia akkor széttud szakadni egy ilyen motor!
(#) sprofan válasza gyzsolti hozzászólására (») Jan 4, 2009 /
 
R/1A: Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
R/1B: Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron egy 10 éven aluli gyermek szállítására alkalmas pótülés, illetve kerékpár utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Salynos igen. De most őszintén, ha én rászerelek egy 4-500W-os motort a biciklimre, azt a rendőr honnan a fogja tudni (a teljesítményét)? Mert gondolom csak nem kell bevinnem sehova bevizsgáltatni.
(#) gyzsolti válasza sprofan hozzászólására (») Jan 4, 2009 /
 
Nem nagyon vizsgálgatják szerintem a rendőrök, csak lehet, hogy baleset esetén állapítanák meg a nagyobbb teljesítményt.
(#) szsrobert válasza sprofan hozzászólására (») Jan 4, 2009 /
 
Tehát vagy 300W-ot leadó motor kerülhet a kerékpárba(kb.400W felvett) vagy 4kW.
(#) sprofan válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 4, 2009 /
 
Maximum 3kW, de az is csak akkor, ha be tudod magyarázni hogy 100 a váltószám.
Amúgy 300W-tól 4000W-ig már Segédmotoros kerékpár.
(#) szsrobert válasza sprofan hozzászólására (») Jan 5, 2009 /
 
Épp ez benne a hülyeség.
301W-tal mit tud egy elektromos segédmoci?20km/h-t?
Van arra valakinek igénye?A költség pedig igen jelentős a kerékpárhoz képest, és durrkalapot is fel kel rántani.
4kW-os már jó, de ugyanazt az utazósebességet telós kerékpárral 1-2kW-tal is el tudnád érni, fele energiával.
1:araszolok 25-tel(vagy tekerek, mert egészséges)
2:elmegyek túrára, de 30km után lemerül az Ebicó->tekerés.
3: 30-40-50-nel repesztek, azonban sokkal több energiát használok fel,a magas áramfelvétel aranyáron mért akkuk sorozatgyilkosává válik.
(#) sprofan válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 5, 2009 /
 
Hát ezt én sem értem, pont ezért írtam hogy mégis honnan jönne rá hogy hány wattos? Mondjuk én tuti nem fogok elektromos biciklit építeni, mert számomra pont az a lényeg hogy saját erőmbők érek el 30-40km/órát.
(#) szsrobert hozzászólása Jan 8, 2009 /
 
Hol lehet legalább 48v-os állandómágneses és kefés motorokat vásárolni kedvező áron?
(#) suszitibi válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 8, 2009 /
 
Helo
Én a gasboardsnál vettem. www.gasboards.com
Itt minden van, ha építeni akarsz.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 9, 2009 /
 
Kugli a barátom.Kihozta techmobilt, és gasboards-t.Mást nemigen.Ezért kértem asegítségetek.több ember többet tud.
Magasabb feszültségű állandómágneses motort lehet Magyarországon vásárolni?60-72-90V, stb.
A permanent.hu-t is ismerem.
3 cég forgalmaz DC motort?
(#) szsrobert válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 9, 2009 /
 
Írtam nekik.Várom válaszuk.
(#) szsrobert hozzászólása Jan 9, 2009 /
 
1kw-os kerékagymoci létezik kerékpárba fűzhető kivitelben?

Egy 48V 1000W hubnak nagyobbazáramfelvétele azonos sebességnél a 48V 500W-osnál?(30km/h).
(#) szsrobert hozzászólása Jan 9, 2009 /
 
Vagy vegyek használtan egy 2000W-os flexet, és 24-100V-ról azzal hajtsam a gépet?
Az hétköznapi használatra elég maszek, de a végsebességgel nem lenne gond.
Következő: »»   17 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem