Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Index
csatolva
az irfan-ban nincs nagyítás???
köszi, ezt ill. így gondoltam én is..
npn tranyó ha jól láttom ![]() asszem a bd911 -es tranyó jó lesz ide.. ![]() de van lásd: :nezze: 700%-os nagyítás... ![]()
Na most az npn-t hogyan kötöd be úgy, hogy a kollektor körben legyen a munkaellenállás? (izzó)
Csatoltam 1 darlingtonos képet, mert szerintem az izzók elég nagy áramot vesznek fel...
hmm
szal... pnp - Pozitív Negatív Pozitív npn - Negatív Pozitív Negatív akkor azért kell pnp, mert nem a testre húzom, hanem tápról a fogyi felé?? ![]() akkor ott a tip14x-ből pnp-s, az 10A -s... 4-es indexnél 5A bal v. jobb oldalra 2.5A amit kapcsolni kell.. ![]()
[link=http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/solids/trans.html]http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/solids/trans.html[/link]
mekkora 1-1 izzó teljesítménye? (azon is gondolkodtam, hogy a kollektor alapban le kéne húzni 1 fix ellenállással mert nem igazán jó, hogy lóg a levegőben..sztem 2k körül jó is lenne)
tehát 3A...csúcsban (talán elég a 4A-es hűtve!)
4A -es kevés!
4-es indexelni is kell akkor: bal old: elöl 21W + háttul ledes 6*20mA + jobb old: elöl 21W + háttul ledes 6*20mA vagyis 42W + 120*20mA ~6A -csúcs ![]() akkor elvben a tip14x -es 10A -s jó.. ellenállást, hogy érted ![]() ![]()
A vészvillogóra gondolsz? Mert normál üzemben nem megy mindegyik csak jobb vagy bal oldal....
A teljesítmény tranya kollektora lóg a levegőben és arra kötni meg a test közé.... Idézet: „A vészvillogóra gondolsz?” igen Idézet: „Mert normál üzemben nem megy mindegyik csak jobb vagy bal oldal” igen, de autós találkozon kell 4-es index(vészvillogó) felvonuláskor.. ![]() a nyákot asszem úgy csinálom, hogy lehessen egy FETtet bedobni a tranyó helyet, de milyet? irfz44 ez n-mos... ellenállást értem, de akkor egy ledet rádobok, dobozkába elfér.. üdv
szerintem van otthon feted...
IRFZ44 (a tápban)
abból nem veszem ki! épp lesz leállás befejezem a projekteket
![]() ![]() szóval akkor milyen FET-et? tranyóból pnp kell, FETből meg jó N -s ![]()
megfogtál....! Persze, hogy nem jó oda...pont a "fordítottja" kell. Bocs.
no problem... csak milyet ?
![]() keressünk vmi olcsót ![]()
[link=http://www.hobbielektronika.hu/katalogus/files/irf9530n.pdf]http://www.hobbielektronika.hu/katalogus/files/irf9530n.pdf[/link]
ez?
8.4A -s nem kevés az hmm 5A-hoz közel van
![]() amugy mitől jobb fettel ![]() hja számolni kell azzal, hogy felvonulás több, mint 2 óra ha jól tom.. szal be ne gyúladjon a tulaj nekem ![]() ![]() meg arra is, hogy amikor vissza műszakira akkor a vészvillogóval már 8A.. (vissza kell rakni az eredetit ![]()
én mintha 14A láttam volna!
Mitől jobb? Sokkal kisebb fesz esik rajta (ell.!) Nincs külön bázis áram-szinte fesz.-el lehet vezérelni!
ok, nem bonyolítom
![]() jó lesz az a irf9530 -al max vészvillogót ne használja műszaki kor ![]() ![]() akkor így 5A-rel cca 1/3-ad gőzzel mennyire lehet meleg?? bírna 2 órát... tom probáljam ki... :whatever:
miért ne használhatna vészvillogót?
Ha megfelelően hűtve van a fet akkor amíg csak van benzin meg bírja az akksi! ![]()
Látom, jól elbeszélgettek, csak néhány apróság:
1. szerintem npn tranzisztor is lehetett volna, ha éppen az van a fiók alján 2. a FET adatlapjában nézd meg a transzfer karakterisztikát (Ids - Ugs görbe). Azt nézd meg, hogy ha rákapcsolsz valamekkora gate feszültséget, akkor annak hatására mekkora drain áram alakul ki. 12V-nál nem hiszem, hogy gond lenne, de pl. 5V-nál előfordulhat, hogy nem nyit ki teljesen és mondjuk csak 3A folyik a 20A-es FET-en az alacsony gate fesz. miatt. A FET tulajdonképpen egy olyan áramgenerátor, amit a gate feszültséggel tudsz vezérelni.
egyszerű...
..össze dobom, ha müxik pl a bd911 -s npn -el akkor marad, ha nem jöhet a fet... amugy én 7808 -at találam egy hangkariban ezt rakom az 555-nek feszstabnak.. ![]() üdv ui: fettes dolgot nem értem ill a függvényt ![]()
npn esetén kollektor megy a + tápra, bázis egy ellenálláson át az 555 kimenetére, emitter pedig az izzóra, izzó másik fele a földre.
Mi nem világos a FET-nél?
ez a görbe modja meg, hogy mekkora áram fog folyni a drain-en a gate fesz. függvényében.
Tehát, tudod, hogy mekkora a vezérlő feszed, pl. 5V. Ez az Ugs, mert a gate és a source között mérhető. A grafikonon ez az egyik tengely neve. Az Ugs tengelyen az 5V-nál lévő egyenesen elmész a görbéig, majd a metszéspontot rávetíted az Ids (vagy Id) tengelyre, és megnézed, hogy ez hány ampert jelent. Ez lesz a vezérlőfeszhez tartozó drain áram. Ha jól csináltad, akkor az Ugs tengelyről merőlegesen indulsz, a görbe egyik pontjánál fordulsz 90 fokot, és az Ids tengelyre merőlegesen érkezel. Ha még mindig nem világos, küldj egy adatlapot, és azon elmondom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |