Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, azért nyitottam ezt a témát, mert ugyan vannak témák ahol ezzel a kérdéssel foglalkoznak, de szinte mindet átolvasva sem találtam, diesel autóba kivitelezhető fordulatszámmérő beépítésével foglalkozó hozzászólásokat. Szeretnék kapcsolási rajzokat, esetleg ténylegesen kivitelezett kapcsolás leírását, vagy bármi ezzel kapcsolatos megoldásokat, hogyan lehetne ezt kivitelezni. Mivel nekem deprez típusú műszerem van (két tekercses, spirál rugó visszatérítéses) így ehhez a műszerhez igazítva. Várok ötleteket, bármi jöhet köszi előre is.
Üdv, szerintem két lehetőségem van, vagy a generátorról amikor még váltóáramként van jelen a feszültség, vagy egy indukciós jeladóról a lendkerékről, amivel eredetileg is megvolt oldva.
Hello mindenkinek! most kerezsgéltem a neten! és találtam ezt az oldalt! kezdem azzal hogy sik hülye vagyok az elektronikához! más a szakmám! az oldalon viszont sok müszerész van! meg szeretném kérni valamelyikőtöket hogy gyártson le nekem egy müszert! (persze jó pénzért)
kombájnhoz kellene nekem egy fordulatszám mérő! melékelek egy rajzotis nagyábol! ékszijtárcsák fordulatát kellene megfigyelni! 4 helyen! a fordulat nagysága nemlényeg csak ha megáll akkor vegyem észre! amugy szerintem percenként vagy 60-70et fordulnak! ugy kébzeltem el hogy egy dobozba 4 sor led és ahogy emelkedik a fordulat a szinskálán feljeb fut a fény! ha valamelyik visszaesik pirosba akkor meg sipol! valahogy ugy kell elkébzelni mint a kerékpár digitális kilóméteróráját valakinek lenne valamien ötlete! és megépitené?
hol lax kombájnos...? csak a megye érdekel
Egy ilyen kapcsolásnak én is nagyonn örülnék. A fordulat számlálóval szerelt kocsi több százezerrel többe került volna mint az amiben nem volt. Találd ki melyiket választottam?
szia! lehet a generátor frekvenciáját mérni, vagy azzal arányos egyenfeszültséget előállítani. lehet impulzusadókat beépíteni, pl optikai, mágneses, kapacitív... stb...
ezekből és egy egyszerű integrátorral már meg lehet hajtani egy LED-es, vagy digitális fordulatszámmérőt. ha hétvégén lesz időm szétnézek a kapcsolásirajz gyűjteményemben, mert biztos hogy van ilyen rajzom. jut eszembe! valamelyik RT újságban volt egy kapcsolás ahol a lendkerék fogaskoszorújáról vették mágnesesen az impulzusokat. az adta a fordulatszámmérőnek a jelet. egy tekercs volt egy mágnessel a fogaskoszorú közelében elhelyezve,és a fogak által indukált feszültség volt az impulzus. csak ezt vagy integrálni kellett vagy formázni TTL-re. aztán már csak osztani kellett a frekvenciát, és meg lett a fordulatszám!
"Ön nyert egy hangszorót!" Utánna nézek én is de nem emlékszem ilyen kapcsolásra.
Hello.
Én a dízel Golfomban a vezérműkereket világítottam át infraleddel. 6 lyuk van rajta. Fotodióda figyel, utána egy egytranyós jelformáló, rákötve a fordulatszámmérőre, és ennyi. Több, mint egy éve tökéletesen működik. hmli
Az autóm majdnem új, olyan módszert szeretnék használni ami nem jár semmilyen bontással sem áttalakitásal. Ezeken már hozzá férni sem igen lehet ilyen helyekhez amit emlitetél. Bár nem nézegettem még annyira, de valami meglévő jelforrásról lenne jó jelet venni.Gondolom ez érdekelne mást is. Egyébként
az ötleted kitünő.
Hát nem tudom, hogy milyen kombányod va, mert ezekbe a mostani( nem az 50-es évekbelibe) már alapban bele vannak épitve, vgy ritkább esetben(CCCP!?)elökészitve.Optost hálistennek sose haszáltak mostanában.Szerintem a por,olaj,zsir miatt érthetö is.Nem vagyok "kombájnyos" csak csupán IH,Jonn,CAT elektronikáját javitom több mint 20 éve.
Nem kifejezetten neked írtam a sufnituning megoldást. Főtengely vagy vezműtengely jeladóról leszedni macerás, mert jelet kell formálni. Új autókban is előfordulhat, hogy találsz kész jelet. Elektromos szervó esetén (pl CorsaC) a szervó felé van motorfordulat jel. Az tuti lenne neked.
Egyébként csak halkan írom, hogy a Terminál fórumon szokott írogatni po la. Ő nagy tudósa az új autókak is.
Szia
Nézd meg ezt.Üdv
Optoelektonikus fordulatszámmérő
Szivargyújtónál megnézed oszcilloszkóppal a zavart. Talán abból sikerül.
Bontottan nem találsz hozzá forszámos műszeregységet? Nézzél tuningoldalakon. Azok az órák ki is néznek vhogy. Egy sima lcdkijelzős elég gagyin hatna eg új autóban.
Köszi szépen előre is az esetleges rajzokat.
Ez lehet, (sőt biztos) hogy érdekelne főleg ha még rajz, kapcsolás is van a kivitelezésről!
Nálam lehet barkácsolni, van hely is, nem soká nagykorú lesz. BMW524td Egy kérdés még, hogy a műszer a tiedben is két tekercses?
Na ez is felkeltette az érdeklődésem, mert az optokapu nekem már lehet, hogy magas.
A rajzon jelzett műszer lehet az általam leírt?
Szia
A dieselkapcs. fájlban 100 mikroampreres műszerhez van illesztve, eltérés esetén cseréld az R11 ellenállást. Üdv Idézet: „Nem kifejezetten neked írtam a sufnituning megoldást.” Ennek ellenére máris sokat segitettél atya28-al együtt Kösz!
Engem legjobban egy ilyen "szivargyújtózavarról vezérelt" fordulatszámmérő érdekelne. Ha valakinek van további tippje, örömmel fogadnám. Köszi előre is!
Szia! Az szerintem nem járható út, mert a zavar erdhet a gyujtástrafóból, feszültségszabályozóból, generátorból, irányjelző, hűtőventillátor, stb akár additíven is. Üdv
Diesel autóba ritkán szerelnek gyújtótrafót
A többi lehet, de létezik "zöldkártyás" műszer, ami az akkumulátorról veszi a fordulatjelet ( tehát a feladat megoldható, de nekem sincs kész rajzom) ! Steve
Szia! Jogos az 5 pont, valóban Dieselben nincs gyújtótrafó. Benzines autón kommersz "autórádióval" szenvedtem sokat mindenféle zavart felvett:AM/FM/TAPE módban. Szkóp nélkül igen fáradtságos volt a zavarelhárítás. Üdv
Valóban a por és olaj nindent bepiszkol a kombájnon ezért induktív jeladókat kell használni .
Valószínű hogy valamilyen E kombájn amire kell mert a claas az nagyon régen alkalmazza a megoldást.
Hello. Már régóta keresgélek, nekem egy diesel fiestám van amibe belekerült egy fordulatszámmérős kilométeróra(benzinesé). Ahogy olvasgattam már több helyen is, szerintem a generátorról kellene megoldanom a ford.mérő vezérlését, ebbe kellene segítenetek, remélem tudtok, előre is köszi
Nem is az elektronika az igazi gond, hanem a jel előállítása/kinyerése. Elsőre két út kínálkozik: generátor szétszedése és az egyik fázis kivezetése (gondolom az egyenirányító diódák belül vannak), vagy egy külön jeladó (mágnes+hall-elem) felszerelése valamelyik forgó alkatrészre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |