Fórum témák
» Több friss téma |
Erről készíthettél volna videót. Nagy sikere lett volna....
Sajnos mikor ezt csináltam akkor nem volt rá lehetőségem, de gondolkodom hogy most is csinálok egy ilyen kísérletet, mosógép motorom van elég!
Meg már van amivel fel is tudom venni!
Az ablaktörlő motor nem lesz jó, mert hiába erős, akkor sem fog annyi erőt leadni, hogy pl dombon felvigye a kerékpárt. Amugy meg soha nem fogja a 40km/h elérni, mert kicsi a fordulatszáma. A legoptimálisabb számitások szerint egy 2KW-os önindítómotor lenne a legalkalmasabb megoldás erre Pl Opel Omega 2.5-ös-é. Ezzel elérhető kb 50km/h megfelelő fogaskerekes lánchajtás összhozásával. Mindenképpen át kellene az indítómotort alakíteni, megfelelően csapágyazni, olajkenést biztosítani neki valami olajtartájjal. Behúzót levenni róla, fogaskereket rárakni megfelelő méretűt. Naggyából enny lenne, és meg kell oldani egy potmérerrel, ami elbír ekkora áramot, a fordulatszámszabájzást, úgy mint a motoron húzzúk a gázt. Ehhez minimum 30as kábelek is kellenek. A tápról annyit, hogy kellene egy speckó akkse, amely 12V-os 10000Ah-100000Ah-s melynek súja több 100kg, mérete több méter hosszú, széles, magas, és az ára nagyon drága. Nem tudom inkább egy targoncaakksi lenne inkább jó, de az 24V-os. És a töltés is kicsit bonyolút, esténként mindig kellene, 12 órán keresztül, ami energia, és drága, és speckó töltő is kell hozzá. Nagyjából ennyi lenne, régebben én is foglalkoztam ilyennel, és rengeteg lóvét rááldoztam.
Lehet azt az önindítót magasabb feszültségről is járatni megfelelő hűtéssel. Valamint egy bringára nem kell annyi akku.
Egy Lada szervízkönyvben néztem az 1200-as indítómotor karakterisztikáit. Ez alapján teljesen alkalmatlan kerékpár hajtására. Ezt a motort indításra optimalizálták. Egy 55Ah-ás akkuval végezték a tesztet, fékpadon. Álló állapotában az áramfelvételét a motor, és akksi soros belső ellenállása korlátozza, jól feltöltött akkuval kb 400-500A közé. Nagyobb baj, hogy üresjárásban 7-8000 fordulaton sem képes 40-50A-nál kisebbre korlátozni az ellen elektromotoros erő az áramfelvételt. Gondoljunk csak bele, többszáz Watt "bentmarad" a motorba (mivel üresjárásban már nyomatékot nem szolgáltat, tengelyteljesítménye 0). Ha terheljük, azonnal tovább nő az áramfelvétel, igaz eleinte elég lassan. Ez a motor csak arra jó, hogy iszonyatos nyomatékot adjon néhány másodpercig. Problémás lenne az előtétezés megoldása is, mert túl kicsi a belső ellenállása.
Az önindítónál szerintem jobb a flex 220 helyett 110V-ról, vagy alacsonyabb feszről járatva.Már 12V-ról is elindul(6-ról nem).
1kW-os 48V-os motor 30000Ft áfával.Elég drága
Az üresjárati áramfelvétel a csúszócsapágyak és a behúzó mágnes áramfelvétele miatt olyan magas. :yes: Az eredeti felvetésben ezen "hiányosságok" megszüntetéséről is szó esett.
Egy részét a hiányosságoknak meg tudod szüntetni, de véleményem szerint ez a motor akkor sem lesz erre igazán alkalmas. Túl kevés a menetszáma, túl vasdag huzalból van tekerve.
Gondoltam ám, hogy nem a kerékre ékelt fogaskoszorúra "ugrik be" a kihajtó fogaskerék.
Talán nézdd meg ezt. Ez egy amerikai elektromos autó motor. Engem egy nagyobb önindítóra emlékeztet.
Ezt nyugodtan építhetnéd villamosba is (régen attől kisebb teljesítmények voltak, az UV-ba is 50LE volt tengelyenként). Ez majdnem 40LE-s, ez egy Suzuki GS500 teljesítménye majdnem. Szerintem, maradjunk a realitásoknál. 400A-t nem lehet csak úgy a szögről leakasztani 72V mellett (a hegesztődinamóm is csak 250A-t tud, de akkor már eléggé leesik a feszültsége).
Láttam a Youtube-n trabantot, elektromos motorral.
Csak azért tettem ide, hogy láthatsd bringára jó lehet az önindító motor is. Természetesen ez autóba való. Ha a neten szétnézel rengeteg elektromos járművet találhatsz a gördeszkától a teherautóig minden van.
Persze kérdés, hogy mekkora az áramfelvétele, és milyen hatásfokkal alakítja azt át a kerékpár mozgatásává, valamint mennyi időt képes folyamatosan működni meghibásodás, füstjelek adása nélkül.
Sziasztok
Szerintem, az önindítómotor nem alkalmas alapból a 12v miatt. Mindenképp érdemes 36v fölött gondolkodni. Sokat lehet spórolni a vezérléssel. Elvileg a legjobb hatásfokot a dobmotorokkal lehet elérni. Az, hogy 3 fázisú, ne tévesszen meg senkit, attól még egyenáramú. Ebből adódóan ennek is megvan a nyomatéka, már egész kicsi fordulaton. A kefés motorhoz képest, nincs karbantartási igénye és jobb a hatásfoka. Hátránya, hogy egész alacsony fordulaton a 3 fázis miatt, kicsit vibrálva indulhat. Ha több pénzt tudnék rászánni, az első és hátsó kerékbe is tennék egy-egy 500w-os HUB mocit, 4db 20Ah-ás akkuval. Sajnos ehhez 2 vezérlő kell, ezért ez jelentősen növeli a kiadásokat. Viszont így lenne egy közel 1,5 lovas elektromos bringám, ami ezzel a nyomatékkal, valószínű verné a 2,5-3 lovas kismocikat. Persze a végsebesség adott, esetleg 26-os helyett, 28-as felnikkel növelhető lenne.
Vagy tennél az egyik kerékbe egy 1kW-os, vagy akár 2,5kW-os motort.
Igen, az lenne az egyszerűbb, akkor elég lenne egy vezérlő is. A két külön motor előnye, hogy induláskor, mivel a két kerék biztosan nem áll egy fázisban, kiküszöbölné a motor lassú fordulatából keletkező rángatásokat. Szerintem még jól is nézne ki. Holnap kipróbálom a flexes dolgot, nagyon kíváncsi vagyok. Addig itt van néhány kép kedvcsinálónak.
Ez nem rosz moci, és ennek teljesítménye is egész jó, csak megfelelő táp árramforrás szükséges hozzá. Mondjuk azt hiszem ezekben az amcsi verdákban ebből a villanymotorból 2 van, és még így is elmarad a teljesítménye a benzinmotorokétól. Megfelelően kialakított hajtással növelhető a teljesítmény egy bizonyos fokig. A hibridautókban is van villanymotor, egész nagy teljesítményű, mégis csak max 50KM/h val tudja a közel 2Tonnás autót mozgatni.
Az önindítómotort csak említettem, szerintem sem túl jó megoldás lenne erre a célra, sokak szerint alkalmatlan is, én csak ezen keresztül mutattam be a megvalósítás akadájait, problémáit.
Mint már írtam ezt a mocit csak példa ként tettem fel. Amcsi oldalakon rengeteg fajta van. Mindenféle teljesítményre és járműhöz. Bővebben: Például itt
Sziasztok!Van valakinek 24V 500W feletti teljesitményt tudó PWM rajza?Nem hub motorhoz kellenes, sima dc motorhoz.Csinált már valaki ilyet?Érdemes nekiállni, vagy érdemesebb megvenni?
Üdv!
Normál kerékpár első kerekébe építhető 90mm széles kerékagymotort hol tudok beszerezni 500/1000W teljesítménnyel?
Hello minden szakembernek!
Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy van egy elektromos kerékpárom Tornádó típusú.Gyengélkedik az aksija.Szétszedtem 3db-ból van összerakva az oldalára csak kínai betűkkel van valami írva meg hogy veszélyes hulladék és "Pb" tehát ebből arra következtettem hogy ólom aksi.A tetején vannak után töltők. Lecsavartam és egy szem folyadék nincs benne.Azt hiszem ezeket az aksikat hívják gondozásmentesnek. Kell benne egyáltalán folyadéknak lenni(szerintem igen de erősítsetek meg)? ha igen akkor öntsem fel desztillált vízzel és kész? Előre is kösz a segítséget nagyon fontos lenne! Üdv borvendeg
Ok kösz a segítséget! Már csak kíváncsiságból is meg kérdezem: Kellene lenni benne valami folyadéknak?
Sziasztok! Szeretnék bringó hintót építeni ,de sajnos nem talaálok sehol megfelelő rajzot...sőt semilyet se!
4-6 személyest szeretnék ami ,pedálos meghajtású és akkumulátoros is lehetne. Mindenféle ötletnek nagyon örülnék. Idézet: „akkumulátoros is lehetne” Most akkumulátorost akarsz, vagy nem. Ezt kellene eldöntened, mert a "lehetne" szó az feltételezhet bármit. Ha nem, akkor rossz helyen jársz, mert ez egy elektronikai fórum. Ha igen, akkor meg nem használtad a keresőt, ami megint csak rossz dolog, mert feleslegesen nyitottál témát! (Nehogy a 4kerékre, vagy a több személyes mibenlétre hivatkozz!)
Nos,ezer helyre beírtam a keresőbe a bringó szót ,de sehol semmi ami a házi építítésben segíthetne. Erre a fórumra csak ma akadtam rá és gondolom itt sokan jó ötletekkel rendelkeznek, nem csak elektronikai területen hanem bármelyiken. Mindenesetre ,köszönöm a hozzászólást és a helyreígazítást a moderátornak. Csak halkan jegyzem meg , ez az első napom itt és nem kezelem az oldalt profin...kár ,h ez elkerülte a moderátor figyelmét...talán akkor kedvesebb lett volna
Idézet: „Csak halkan jegyzem meg , ez az első napom itt és nem kezelem az oldalt profin...kár ,h ez elkerülte a moderátor figyelmét...talán akkor kedvesebb lett volna” Nem kerülte el, ugyanis ha ezt nem egy teljesen kezdő fórumos követi el, akkor már kiérdemelt volna egy warn-t. A bringó szó nem utal elektronikai felhasználásra, ezért hiába írod be a keresőbe. És mint említettem volt, ez egy elektronikai fórum. Még valami. Én egy kedves modi vagyok. Üdv.
Kedves Szamóca!
Lehet igen nehezen akarod megérteni mások problémáját,de ha ez segit ,hát elmondom ,nem kell az embert kicikizni azért ,mert esetleg a kérdésével nem jó helyre fordult! Igen, ma már másodszor írod azt ,hez egy elektronikai oldal!!!!!!Nahát ,képzeldd el én ezt az első perctöl kezdve tudom. talán lehet, az sem lenne baj ,ha azt is kinéznéd belmőlem ,hogy nem itt kerestem először ,ugyanis ha figyelmesen olvastál volna a soraim között.akkor láthattad ,hogy a "sehol sem találtam" egyértelműen kifejezi,sem itt, sem máshol!...és engem meglep az is ,hogy számodra elképzelhetetlen az ,hogy egy bringó hintó kétféle meghajtással is műküdhet,sőt lehet akár csupa elektronika is. Mindez fantázia,találékonyság és lelményesség kérdése! Nem bánom,ha jónak látod küldd a warn-odat...de mág mindig nem tartalak kedves embernek!!!SORRY ...de sokan mások viszont ,kedvesek és segítókészek ,miattuk vagyok itt és nem miattad!
Szervusz!
Nem szeretném szét off-olni ezt a topikot, aminek a témája: "Elektromos kerékpár házilag" Ezért is helyeztem át ide a hozzászólásodat. Ebből láthatod hogy nem tartom "elképzelhetetlennek" az elektromos hajtását a négykerekű bringának. Ez a topik ezzel foglalkozik, ezt vesézi ki. Én nem cikiztelek, ha úgy érzed hogy amit leírtam cikizés , azt sajnálom. Azt próbáltam volna megértetni veled, hogy a feltett kérdésedből, nem egyértelmű, hogy mechanikus, illetve elektronikus segítséget kérsz. Mert míg az egyik idetartozó téma, a másik nem. Mivel itt a HE fórumon kértél segítséget, természetesen a mi HE-ás keresőnkre gondoltam, amikor a kereső használatára utaltam. Felesleges sértetten, a warn-t osztogató gonosz modi szerepét rám osztanod, ez nem jellemző rám. Akik már ismernek tudják. Az pedig ahogy engem minősítel, azzal saját magad minősíted. Üdv.
Kedves Köbzoli!
Leht te is féreérthetted a ezt az egészet. Én valóban nem ismerek senkités az ,hogy ezta problémát behoztam az oldalra,egyáltalán nem véletlen. Ma pont te adtál önzetlen segítságetabbban ,hogy megépíthetsek egy vattacukorgépet. Ennek én nagyon örülök és mág mindig hálás vagyok érte!!!!! De gondolj csak bele ,hogy a vattacukorgépben szinte alig van elektronika és menyi embert érdekeltmaga a megépitése ! A kettőt szerintem nem lehet különválasztani ,mert azárt vagyunk hobbi szakemberek ,mert szeretnénk saját kezüleg megcsinálni.Ha valaki tudja PL. vattacukorgép elektronikáját mit sem ér veée ha nem tudja a fefogatásokat,a csapágyazásokat stb.stb. Távol Álljon tőlem ,hogy bárkit is megbántsak ,semmilyen rossz szándékom nincs! ...csupán szerettem volna ha sok ember olvassa a fórumot és hátha valaki épp jártas benne. Szamócát pedig egyáltalán nem akartam bántani,de lássátok be ,azért nem biztos,hogy mindenben neki van igaza...de ez nem is lényeges! Én azt hiszem ,ha ez számít elnézést kérek ,mert valóban csak egy volt a célom...megoldást találni,több szem ,többet lát alapon |
Bejelentkezés
Hirdetés |