Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Várom mindenki hozzá szólását a kompresszor építéshez..
De nem olyanokét akikle szolják az embert, mert házilag akar jó minőséget építeni. Ja a kompi autó fényezéshez kellene,+ gépek hajtásához. Tehat erős strapabiró jó és mid ezt Olcsón.
Ezt már meg találtam
http://www.tar.hu/helicol/kompresszor.htm http://www.tar.hu/norbimagan/pneumatika02.htm
Szia!
És mi az elektronikai kérdésed? Merthogy ez itt egy elektronikai fórum, nem gépészeti. Egyébként: hozzászólás, megtaláltam, leszólni, stb. Az igekötőt az igével egybe kell írni, kivéve, ha közé ékelődik egy szó, mint pl. "egybe kell írni". Ezt a szabályt 5. osztályban illett volna megtanulnod. A vonatkozó névmások elé vesszőt teszünk. Igaz, hogy ez már magasabb osztály tananyaga. (Lehet, hogy 7. osztály.) Üdv: Göndör
naaa nem kell leszólni így szegényt pár gépelési hiba miatt. Ezzel te lettél ellenszenves nem pedig, akit úgy akartál feltüntetni.
Én is mondhatnám, hogy te meg az idézőjelet használod rosszul... Egyébként építő jellegű hozzászólásom nekem sincs. Szerintem ő egy konkrét, megtervezett építési útmutatót keres. Mivel elektromosan hajtják ezeket, így gondolta, itt is megkérdezi, hátha csinált már ilyet valaki.
Sajnos a klaviatúrán nincs alsó és fölső idézőjel, ha erre gondoltál. Egyébként mi lehet más a hiba?
Szia!
A többiek leszóltak, vagy sem... nézőpont kérdése, de köszönni azért illik. Idézet: „erős strapabiró jó és mid ezt Olcsón” Oké, de ebből a négy feltételből csak hármat választhatsz! Ha figyelmesen megnézted volna a linkelt oldalakat, akkor már az első bevezetésben és a végszóban, meg is adja neked a választ. Miszerint: Idézet: „Bár a mai eszemmel, már nem állnék neki, hanem vennék egyet készen” Idézet: „A most kapható alacsony árfekvésű gépek eléggé gagyi kivitelűek, de pár évet azért elmennek, és az alatt az idő alatt meg is szolgálják az árukat. Mire tönkremennek, a javítás díjának kb. 130%-ért már megint újat lehet venni.” Megjegyzem, ez a 130% azóta már 100% alá csökkent.
Használd az Idézet gombot. Bár a Te alkalmazásod teljesen elfogadott az elektronikus felületen.
Szia,
Szerintem felejtsd el a házilag építgetőst. Már olyan hihetetlenül olcsón lehet venni tűrhető képességű kompresszort, hogy egyszerűen nem éri meg babrálni vele. Ahogy Action2K mire kinyuvad arra meg már tényleg megszolgálta az árát. Arra kell figyelni, hogy fényezéshez legalább 3 kell. Mert ezeket nem arra tervezték, hogy 20-30 percen át folyamatosan dolgozzanak. Van amelyik kivírja, de nem érdemes kockáztatni. A gyorscsatlakozóval meg eléggé gyorsan átcsatlakoztatható egy másik kompresszorra a pisztolyod. Ja és még a 3 gagyi is olcsóbb mint egy komolyabb, direkt ilyen célra gyártott márkás típus. Az életciklusuk pedig közel egyforma.
Hali!
Ha építeni szeretnél,az biztos hogy a gagyikeres kész kompresszorok árát biztos hogy meg fogod haladni.De ha ügyes vagy,egy sokkal strapabíróbb,nagyobb teljesítményű gépet tudsz csinálni. Én is tervezgetem a régi helyett csinálni egy másikat,az anyagok nagyjából megvannak hozzá.Leírom az ötleteimet,hátha tudsz hasznosítani belőle valamit. Én a csatolt kompresszort javasolnám neked,a típusa TK200 és a netről szerintem tudsz is szerezni. Motornak mindenképp legalább min. 2kW-osat javaslok,ha mód van rá 3 fázisút és legalább 150-200L-es tartállyal.A tartályt célszerű fügőleges helyzetűre szerelni a könnyebb víz leengedés szempontjából.Nyomás leengedős nyomáskapcsoló mindenképp.Ilyet kapsz gyárit készen,bár azok a tapasztalataim szerint elég pontatlanul dolgoznak.Én majd egyedit fogok készíteni.Én még gondolkozok egyedi levegővisszahűtő rendszeren is. Nagyvonalakban ennyi,ha még érdekel valami,kérdezz. Üdv. Peti
Láttam már kompresszort Trabant hengerekből, de nem tudom milyen lehet, csak ötlet gyanánt.
Üdv!
Bármiféle "megvalósítható" ötlet érdekelne, hogy lehetne egy négyütemű, 182 cm3 benzinmotorból kompresszort varázsolni, az adott tényezőket figyelembe véve? csak 1fázis van!! ha valaki segíteni tud, előre is köszi...
Szia. Minden képen a lehető legnagyobb puffer tartályt szerez ha autót szeretnél fújni. A jó minőségű festék szórásnál egyenletes állandó nyomásra van szükség. . A motor teljesítményen sem szabad spórolni mert egy 220as 1KW motorban nem biztos ,hogy van annyi erő ami 5báros nyomásnál is elindul és újra termel levegőt kb. 8 bárig. Gondoskodni kell a sűrítésnél keletkező kondenz víz és egyéb szennyeződések leválasztásáról is.
Nem megoldhatatlan de elég összetett feladat a megépittése. Nem is nagyon bonyolult attól függ milyen holmikat tudsz összeszedni hozzá.
A villanymotor teljesiményéből kell ki indulnod. A többi már csak méretezés kérdése. Azért csodákat ne várj tőle.
Elvileg mivel 4ü benzinmotorról van szó és a szelepei megakadályozzák a levegő visszaáramlását,elvileg így csak egy tartályt kell utánna tenned(persze visszacsapó szeleppel) és már kész is.Szerintem egy rendes kompresszorral jobban járnál,mint egy benzinmotort átalakítani.Végülis azt nem erre találták ki.Amúgy az a 182 cm3 elég karcsú.Lassan fog termelni.És szerintem a benzinmotoros verziónak sokkal több a teljesítményigénye,mint az ugyanilyen térfogatú rendes kompresszornak.
Nem beszélve, hogy a szelepeknek még olajozás is kell. Ez elég magas nyomású, ami még jobban terheli a villanymotorod hasznos energiáját.
hali!
Hát igen, igazatok van, tényleg kissé abszurd, sok átépítés kéne, meg a fő probléma az, hogy a legnagyobb villanymotor amivel meghajthatnám 2,2kW 3 fázisú aszinkron, de sajna csak 1 fázis van, szóval kapásból-1\3-ra esett a teljesítmény de ha mégis megtudnám valahogy oldani,.. amire nekem kell eléglenne ha egy 10-20l-es tartályt telenyomna szal ha valakinek mégis van valami ötlete írjon nyugodtan..
Szia én csináltam 1.5 Kw-os 1f aszinkron motorral 100 lityis tartályal kompresszort______!!!
IFA kompresszorból. A lényeg hogy a kompresszor és a tartály közé rakj egy visszacsapó szelepet ami nem engedi hogy 8 bár legyen a dugatyú tetelyén induláskor. Nekem alvázvédőzést is bírta 6 bárral folyamatos üzemben. Csak a léghűtésre is figyelj oda és az olajra. A dolog nem reménytelen ha van motorod a többi fillérek.
A gyengébb motor indításra is van megoldás. A tartály és a kompresszor közé építettünk egy 2 collos csövet,kb 500 mm hosszút,aminek a tartály felőli végén volt egy szelep,amit a kompresszor nyitott ki,tehát a tartály felé nyílt. A másik vége értelemszerűen a kompresszorra volt bekötve. A trükk ott volt,hogy ezen a vastag csövön volt egy lefúvó szelep,amit a nyomáskapcsoló a beállitott nyomás elérésekor kinyitott,persze leállitotta a kompresszort is.Induláskor amig a csőben kialakul akkora nyomás,ami a dugattyút fékezné, a motor eléri a fordulatszámát.
Sziasztok
Kösszönöm a válaszokat. Ifa kompi 1 hengeres a motor még keresem.60L autógáz tartály.
Hali!
Nekem van fölös ifa kopresszorom a számodra,ha érdekel,igaz felújításra szorul,de az nem nagy összeg. gyürűzni;csapágy;és szelep
Ha neked csak ilyen kis tartály kell,erre a célra üres tűzoltópalack is jó lenne.
Motorral kapcsolatba,szerintem a 380-as motort inkább cseréld be valami tekercselőnél 220-asra,mert a kimondott 220-asra tekercselt motor erősebb,mint a 220-al üzemeltetett 380-as motor. Már lehet kapni olyan nyomáskapcsolókat is,amibe benne van a levegő leengedő rendszer az indításhoz.
Sziasztok! Mivel csa 1 fázisod van felmerül a kérdés mekkora a kismegszakítód? Én is csináltam már különböző kompresszorokat ,szerintem ha festeni akarsz akkor felejtős a kicsi tartály meg a kicsi teljesítmény is,elég kellemetlen amikor a fényezés felénél várni kell a nyomást ,közben meg foltos lessz az amugy fényes ragyogó festésed mert Pl. csak a tető feléig jutottál....
1 fázisból is lehet 3.mat csinálni ha van áramerrősség is hozzá és még a motor indításai is gyorsabb lehet...vannak egyszerübb és bonyolultabb megoldások is vásárban láttam traktor kompresszort pár ezerért aminek saját olajzása volt,nagyobb komolyabb megoldásnál én mindig az olajzásnál akadtam el,mert Pl teherautó komresszor olajzása az lehet a motorról is megoldva,igy ha megáll a villanymotor az olajnyomás elmegy a kompresszorról induláskor ujra meg kell jönnie a nyomásnak(mármint itt az olajnyomásra gondolok,ha még van kérdésetek szívesen segítek....
hali!
Köszönöm mindenkinek a jótanácsokat, asszem még kicsit kísérletezgetek vele (benzinmotor) sikerült, beszerezni visszacsapószelepet, meg egy-két apróságot... találtam egy (ennél) jobbnak tűnő megoldást; hűtőkompresszor... el is kezdtem egyből azon agyalni; lehet jobban járnék ha inkább ezzel próbálkoznék, eszembejutott, h pár évvel ezelőtt volt a műhelyben a sok kacat között egy hűtőkompresszor, amit akkor csak azért nem dobtam ki, h valamire még jó lehet. Hát ezt most előkerestem, nézegettem, de amilyen szerencsém van hát persze, h nemjó a motor.. Kérdésem csupán annyi lenne: mit lehetne a rossz motorral csinálni? Ha van ötletetek erre akk légyszi írjatok... köszi
Még csak annyival egészíteném ki hogy vannak átfolyós teherautó kompresszorok,( pl.: TK200)ezeknek nem kell olajnyomás,csak egy kis olajtartályt kell csinálni,az olaj tágulása végett.
Azoknak kell csak olajnyomás,amelyikeknek a tengely végükön van az olaj betáp.Ezek sikcsapággyal rendelkeznek,mint az autók.
ITT megnézheted kogyan lehet hűtőkompresszorból csinálni
Üdv!
Köszönöm a jótanácsokat, meg a linket, átolvasgattam és lenne egy-két kérdésem ezzel kapcsolatban; a nyomócső és a légtartály (kiegyenlítőtartály) közé nem kell visszacsapószelep? A másik kérdésem h mekkora teljesítményű kompresszor kell, sima kis hűtő v nagy hűtőláda kompresszora? Jah és ha kimegyek a méhtelepre keresgélni, érdemes vinni egy kis multit kimérni h jó-e, de hogy vannak ott a tekercsek kivezetései, erről esetleg tud nekem valaki egy képet küldeni? előre is köszi...
Szia.. Tudsz esetleg segiteni a 2 hengeres kompresszor beszerzésében? Én is szeretnék saját részre 1 jó megbizható kompresszort épiteni. Nem pedig olyat venni amit a praktikerben árulnak. Ja és halkat szeretnék mert ragasztó fujásra is kéne használnom mert kárpitos vagyok. Köszönöm.
Szerintem meg tudod csinálni házilag, de:
-mekkora nyomás kell -mekkora légszállítás -mekkora a helyed -mekkora motorod van otthon -van-e 3 fázisod, 25 A (16A is elég) amit terhelni is tudsz Nos nagy légszállítás, nagy nyomás, súlyos tartályt eredményez, fix telepítésűt, esetleg több darabot. Nagy tartályhoz illik nagy légszállítású kompresszort venni 8ezek ha jól tudom vízhűtésűek), ha esetleg-mert igényeket te tudod csak- több eszközt akarsz működtetni akkor a kompresszortól nagy átmérőjű csővel kell hozni a levegőt, érdemes gyors csatlakozókat több helyre is telepíteni. A kondenzvíz problémát is meg kell oldanod. Ha egy kompakt pár tízezer forintosat veszel akkor meg ha "tuningolod" és motort cserélsz besületed a kompresszort, ha kompresszort cserélsz + motort mert tartósan akarod használni akkor pedig állandóan kapcsolgatni fog, ami előbb utóbb megintcsak problémát fog okozni, tehát a légtartályod kicsi. Nos festésnél muszáj kondenzvizet lecsapatnod. Az elektronikai része egy nyomáskapcsoló és egy fázisfigyelő ami ha egy fázis megszűnik kikapcsolja a motort. Olcsót ne várj ha jót akarsz, a fizikát meg nem igazán lehet megkerülni. Esztergályosként ennyit tudok mondani a levegőpisztoly másik végén lévő zörgő kompresszorról
Hali!
Igen.Az általam említett TK200-as kompi neked megfelelő lenne.Ezt a domotors-tól tudod beszerezni,aminek a székhelye Dömsödön van.A google-ba beírva eljutsz a honlaphoz.Ami neked kell az kb. 25-30e már kapsz felújítottat. Leírom az én terveimet,szerintem az neked is beválna. Amire neked kell,úgy jársz a legjobban,ha fixre telepítettet csinálsz és a helyet hangszigeteled.A kompresszornak kell egy kis olajtartály,hogy az olaj tudjon hova tágulni.Ha kell róla rajz,azt is tudok mellékelni.A hűtést (első hallásra bonyorultnak tűnik)úgy oldanám meg hogy rendes hőtő radiátor lenne,mint az autókban és ezt kihasználván kell csinálni egy levegő visszahűtő egységet.Ha tudsz venni az mégjobb lenne,de én még nem találkoztam olyannal,ami bírta volna a 10 bárt.A visszahűtő után lenne egy víz és olajleválasztó,ugy megvarjálva,hogy a vítleengedő résznél lenne egy elektromos vezérlésű szelep.Ez mindíg leengedné a keletkezett kondenzvizet és mivel utánna vannak a vissszacsapó szelepek,ez a szelep lenne egyben a kompreszor indulási tehermentesítő szelepe is.A tartály legalább 100-150L-es legyen,ha meg tudod oldani,szerelőnyílásost válassz,így a belsejét ki tudod festeni,így a levegőd mindíg tiszta marad,nem lessz tiszta rozsda. Hirtelen ennyi,de ha kérdésed van,írj bátran! |
Bejelentkezés
Hirdetés |