Fórum témák
» Több friss téma |
Elég kezdő vagyok a témában és az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet 1 led-es villogót
készíteni? Egy kapcsolási rajz sem ártana! Előre is köszi.
Kezdetként végy egy villogó LED-et és kész, de keress itt az oldalon, több is van...
Tessek.
Itt egy bistabil, ket led is villog benne...
Megoldhatod egy astabil multivibrátorral is. Ezzel 2 LED-et tudsz felváltva villogtatni, ha az Rc1 és Rc2 helyére teszed a LED-eket. Ügyelj a LED-ek áramfelvételére, amit a LED-ekkel sorba kötött ellenállásokkal állíthatsz be kb.15 mA-re. A villogási frekvenciát a kondikkal lehet szabályozni (vagy az Rb1 és Rb2-vel). De szerintem egyszerűbb egy NE555-ös időzítő IC-vel.
Ma azt megpróbáltam megépíteni próbapanelon, nem sikerült, nem tudom, hogy mi volt a baja, de hamarosan szerintem megpróbálom rendes nyák-ba rakni.
Amondó vagyok, hogy addig ne tedd át NYÁK-ba, amíg a próbapanelon nem működik! Részint ha valami hiba van, akkor nehezebb cserélni az alkatrészeket, részint pedig a forrasztgatások nem igazán tesznek jót a NYÁK-nak. (Mmint ha sokszor ki-be forrasztod az alkatrészeket.)
Az alkatrészeket a tranzisztorok kivételével teszteltem, de azokat nem tudom. Van ugyan egy multiméterem, de nem értettem meg a leírását. Próbapanelen szerintem azzal van a baj, hogy nem tudom rendesen megtervezni. A próbapanelt és a vezetősávokat mellékeltem, hátha tudsz segíteni
tranyók lábaira nézzél rá az adatlapjukban!
Megint kénytelen vagyok a gonosz moderátort játszani!
Mi értelme van annak, hogy csinálsz egy print-screent az itt található egyik cikkről és azt utánna beteszed fájlmellékletként? Légyszíves mellőzd a felesleges fájl feltöltést. Százszor használhatóbb lett volna ha nem a cikkről készült képet teszed be, hanem belinkeled! A "bstab.png"-t töröltem a hozzászólásodból!