Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Index
 
Témaindító: MoOn, idő: Máj 3, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 9
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 7, 2009 /
 
Ha az ellenállás megoldás akkor rakj még egy index "égőt" valahova vagy egy sima 5 W izzót.
Bár nem igazán értem a problémádat.
Ha a relére max 10W van írva akkor várhatóan rövid időn belül elhalálozik ekkora plusz terhelésre.A 10 ohm ellenállás önmagában 12W.
Vagy az egyszerre villogás a probléma?(bal jobb oldal?) Azt az indexkar válogatja szét...
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 7, 2009 /
 
Na szóval! Először is köszi a választ!

Szóval, csatoltam a relét, amit úgy rendeltem neten, meg csatoltam a LED es indexemet, amibe darabonként 16 LED van.

A villogási sebesség, ezen felállásban normális, némi szépséghibája, vagy hogy hátul pár led nem alszik ki, hanem folyamatosan világít, de annyi baj legyen. A lényeg, hogy hogy tök min1, balra, vagy jobbra indexelek, mind a 4 normálisan villog, tehát nem gyorsan.

Én józan paraszti ésszel arra gondoltam, hogy ez azért van, mert még így is kevés a teljesítmény a ként oldalt, amit ellenállással próbáltam kiküszöbölni.

De mivel nem vagyok műszerész, nem tudom ez jó ötlet volt e vagy sem. Jah és még annyit, amint rákötöttem a felsorolt ellenállások közül bármelyiket is, mind a 4 index összes lede elaludt, és már nem vol olyan, hogy valamelyik led is világítana folyamatosan.

Összegezve, nem szeretnék további relét cserélni, ha valami alpróbb átalakítással meg lehetne oldani a problémát, azt szívesen fogadom, akár relével, akár valami más bekötésével.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Hogy van bekötve ? A villogtatónak hány lába van ?
Esetleg valami neten megtalálható típus ? Adatlap ,bekötési rajz vagy valami egyéb infó róla jó lenne.
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Ő lenne az: Relé

Sajnos csak ennyit tudok róla. Amúgy 2 lábú, és így nagyon eltéveszteni sem tudom a bekötését, mert ha fordítva kötöm be, akkor folyamatosan világit.

Viszont kipróbáltam az ötleted, hogy 1-1 5W 12V os égőt bekötöttem balra is jobbra is, és úgy is már jól működött. Tehát csak balra villogott, és csak jobbra.

Igazából 2 db relét vettünk haverral, de őnála is ugyenez a szituáció, szóval nem tom, a relé hibáját, szerintem ki lehet zárni. De akkor azt nem értem, miért, LED ekez hírdetik, ha nem jó hozzá.

Lehet rosszul kötök valami, de nem tudom. Legrosszabb esetbe, 2 égőt belekötök a rendszerbe, ha nincs más lehetőség.
(#) chris0117 hozzászólása Márc 8, 2009 /
 
Jah még annyi... minden ellenállás melegszik? Szóóóóri, ha baromságot kérdezek, de arra jöttem rá, minél nagyobb teljesítményű, annál később kezd el melegedni. Viszont már az elfogadgató határ feletti 10W ú ellenállást is próbáltam, de az is fél perc után már elekezdett melegedni.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Az ellenállásnak az a dolga hogy hővé alakítsa át a rajta átfolyó áramot.A teljesítménye csak azt határozza meg ,hogy mekkora teljesítményt visel el károsodás nélkül.
A jobban melegszik érzés azért van, mert a nagyobb teljesítményű általában nagyobb felületű/tömegű így nagyobb felületen ill. később jelenik meg ugyan az a hőmennyiség.
Én úgy gondolom az index karnak kell eldönteni hogy a villogás hova "menjen" az index relé ez előtt van.
Ha a kar bal állásban van akkor a jobb oldali égők fizikailag ki vannak kapcsolva,és fordítva.Vagy az index karod is elektronikus?
Ha a hiba mechanikus kapcsolónál is fennált (bocs nem olvastam csak most figyelmesen az első leveled) akkor vagy a vészvillogó / irányjelző kapcsoló vagy egy zárlat a két égőre menő vezeték között ,esetleg egy test szakadás van.Bár az utóbbi kevésbé valószínű.
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Értem, mint az ellenállásos dolgot, mint a reléset. Tehát úgy gondolod, hogy a kapcsoló körül lenne valami.

De akkor ha rákötök 2 db égőt, egyet balra, egyet jobbra, a hátsó led indexekkel párhuzamosan, akkor már csak a megfelelő oldalt villogtatja, ami egy érdekes dolgot vet fel, hogy talán nem érzékel megfelelő teljesítmény esést a relé az ellentétes oldalon, ezért azt is villogtatja.

Bár, ez funcióját tekintve elég valószinűtlen, viszon, gyári relével is ezt csinálta, csak akkor gyorsabban.

Hogy az indexkarom milyen nem tudom, azt viszont igen, hogy helyzetjelző kapcsoló nincs. Íg viszont lett.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Mivel a relének két lába van ,a bal jobb oldalt nem tudja megkülőnböztetni.Így szinte biztos hogy nem ő a ludas.Amióta a tied azóta romlott el? Vagy a vezetékezésen változtattál valamit azóta rosz?
(#) chris0117 hozzászólása Márc 9, 2009 /
 
Na utána kérdeztem... elvileg aszonták, hogy a műszerfalon lévő visszajelző égő zavar be. Majd azt tanácsolták, hogy húzzam le, és próba, úgy már jónak kőne lennie. Vagy kössek be egy diódát, valahova a kapcsoló kimenő jelébe, és az is orvosolja a problámát.

De hogy mit, hogyan, mekkorát? Az a baj, hogy nem vagyok otthon nem tom kipróbálni, de szerinted Proba, ez az ötlet jónak tűnik?
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
nem változtattam semmit, ez gyári kábelezés. de az előbb írtam egy megoldást, csak nem tom van e valami alapja. egy tuti szerdán kiderül.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Érdekes gondolat .Előtte hány wattos égők voltak az indexben? Ha nem cseréltél égőt sehol és egyszer csak elromlott akkor kicsi a valószinűsége.Ha viszont a gyáritól kisebbet /ill a visszjelentésbe nagyobbat tettél talán lehetséges.
(#) chris0117 hozzászólása Márc 9, 2009 /
 
21Wos égők voltak, de a led es indexek mellé úgye megkapta az másik relét, ami max 10W os.

Amúgy nem romlott el semmi, minden rendben ment, csak úgye lecseréltem az indexeket, majd relét is. És ez adta az egész problémát. És mivel nem vagyok műszerész, gondoltam feldobom az egyszerre villogás problémáját, hátha valaki tudnak okosat mondani.

Szóval a relét, és az indexeket leszámítva minden gyári, a kábelezés is a visszajelző égő is.

De szerdán hazaérek, akkor kipróbálom ezt a visszajelző kikötéses dolgot. Mert ha igaz amint mondtak, akkor már csak egy dióda, vagy nem tommi segítene. Vagy 2 db 5Wos égő, amit már kipróbáltam és műküdök.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
A két égőt ne nagyon eröltesd,lehet hosszútávon belehal az indexreléd.(esetleg a régivel).Ha a ledesre cserélés előtt jó volt akkor valóban dióda kellhet de mindjárt kettő.
az index kapcsoló után a bal oldali indexre meg a jobb oldali indexre is egy egy dióda a pozitív (nem csíkos) vége az index felől a negatív meg közös .A közös pont a visszajelzőre a visszajelző másik fele meg testre.
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Öööö... így van. A boltban is azt mondták, hogy 2 kell.

Konkrétan miért azt valahogy nem naon értettem, de nem is érdekel, viszont a diódáról tudnál paramétereket adni, milyet vegyek.

A hovát, még emésztenem meg értelmezgetnem kell.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Szerintem a BY133 -nak meg kell felelnie.
Fontos paraméterei a feszültség (ez általában nem okoz gondot 12V mindegyik kibírja.
A másik az áram ,szerintem a visszajelentő izzód max 1-2 wattos , ide az 1 A dióda bőven elég.
Vagy ha full extrásat akarsz akkor használj két visszajelentő izzót egy balt meg egy jobbot. Ezeket csak egyszerűen rákötöd a meglévő indexégőkre.
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Kipróbáltam, hogy lehúzom a visszajelző égőt, és azt tapasztaltam, hogy így már viszont csak balra, és jobbra indexel. Viszont némi szépséghibája van, hogy minden led nem alszik ki. Néhány led nem alszik ki, viszont ha 2 s 5W os égőt bekötök arendszerbe, akkor az összes led kialszik, indexelés közbe.

Szerinted mi tévő legyen? a Kábelezést a fejidomnál nem naon tom megbontani, és talán könnyebbnek nézne ki ha pár égőt egy kis dobozba a faridomba beépítenék.

De egyáltalán miért nem alszik ki minden szerinted?
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Azért nem alszik ki ,mert az elektronikának 2 lába van tehát a működéséhez szükséges áramot is ezeken kapja .Mivel kikapcsolt állapotban is kell neki energia akkor is átfolyik rajta a működéshez szükséges áram.Ez hagyományos izzónál nem veszed észre,mert kicsi ahoz hogy világítson vele ,de egy ledhez már elég.Ezzel nemigen tudsz mit csinálni.Esetleg egy 3 lábú indexrelé..
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Értem... írtad régebben, hogy árthat a 2 égős cucc a relének, ha 2 db 5 wos izzót kapcsolok rá. Már mint 1et balra 1et jobbra, de az elvileg csak 5W egyszerre. Meg némi általános iskolai infóimból szemezgetve, én úgy tom, ha párhuzamosan kötök valamit, a feszültség állandó.

De lehet nagy baromságot mondtam. Szóval a lényeg, hogy akárhogy is nézem 5W nál nagyobb teljesítményt nem naon kap a rendszer, ha elhanyagoljuk a ledek teljesítményét.

Nemde? Javíts ki ha tévednék.
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Ha a ledeket elhanyagolod akkor igazad van .Csak azt nem tudom mennyire elhanyagolhatók.(szerintem nem) Bár a két ledes lámpa a maradék 5W-ba talán belefér
(#) chris0117 válasza proba hozzászólására (») Márc 11, 2009 /
 
Na ma összeraktam a motort, és elkészítettem ezt a 2 égős verziót. Szerintem a kivitelezés jó lett, eldugtam rendesen a 2 égőt egy kis dobozban, a kábelezést szépen megoldottam, és így tökéletesen működik.

Összegezve mindent, köszönöm szépen a segítséget, végülis a visszajelzős megoldás is jó lett volna, de az sajna nem volt tökéletes jelen helyzetbe, azonban a te megoldásod annak bizonyult, ezért is köszönöm szépen a segítséget!

További szép estét!
(#) proba válasza chris0117 hozzászólására (») Márc 12, 2009 /
 
Szivesen.
(#) brizsa hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Sziasztok!

Előrebocsátanám, hogy elég kezdő vagyok elektronikában.

Egy Nissan típusú gépkocsimban elkopott az elektronikus indexrelé réz érintkezője, egyébként hibátlan lenne, csak így már nem kapcsolgat. Kicseréltem egy másik, de nem gyári relére. Sajnos hiába 3 lábú mindkettő, az újabbik nem működteti az indexeket. Kapcsoláskor eltelik 1-2 másodperc, majd utána hallani a relé kattanását, de lámpa felvillanás nem kíséri azt. A két relé majdnem azonos teljesítményű a felirataik alapján.
A kocsiban nincs computer, így nem értem, hogy mi okozhatja az inkompatibilitást.

(#) akos70 válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Talán eltérö a lábkiosztása.
(#) fodi.jozsi válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Igen, eltérő lehet a lábkiosztása. Vagy az alaplap-részén, vagy a házon látnod kell a lábak számozását.
49
49a
31
Ezeknek passzolni kell!
(rosszabb esetben már tönkrement a reléd...)

Üdv: FÖDI

Ui:
Fotózd le a Nissanét, hogy látszódjon a lábkiosztás. Megnézem és ha nekem van olyan, akkor küldök egyet ingyen.
(#) sevenhill válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
a japán indexrelék két szélsö kivezetése pont meg van cserélve a klasszikus bosch-hoz képest, kivételt képeznek a hazai uj suzukik:wagon, ignis, ezek a bosch szabványt követik.
Egyébként a megfeleltetés: 49-B ,49a-L(ez a középsö egyezik) , 31-E. Villamosan egyébként teljesen kompatibilisek, 3db felsaruzott vezetékdarabbal is is megoldható végszükség esetén, és egy kábelköteghez is erösithetö amióta feltalálták a szőlőkötözőt....
(#) brizsa válasza fodi.jozsi hozzászólására (») Ápr 2, 2009 /
 
Köszi a lehetőséget!

Sajnos a lábkiosztás számozását nem találom a relén sehol. Próbáltam fotózni, de ezeken nem látszik túl sok információ.

Ha tudnám, hogy melyik vezetéken mit kell mérnem, akkor talán meg tudnám állapítani a lábkiosztást.
(#) akos70 válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 2, 2009 /
 
Kihuzod a relét, egyik érintkezön ráadott gyujtásnál +12V-ot kell mérned, ez a 49. A szemben lévö test, ez a 31. A maradék a 49a.
(#) brizsa válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Bocs, hogy csak ennyi idő elteltével írok.

Köszönöm mindenkinek a segítséget, ma sikerült vennem 1000 Ft-ért egy relét, ami a csatlakozó két szemben lévő érintkezőjének megcserélésével már tökéletesen üzemel a kocsiban.

Nem értem, hogy ezt miért nem tudják az autósboltokban!?

Egyébként így 13000 Ft-ot spóroltam, röhej! :worship:
(#) akos70 válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
(#) fodi.jozsi válasza brizsa hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
OK.
Következő: »»   5 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem