Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Füllel egy jól megépített PCL 86 egyforma hangosnak hallatszik az el 84-el, nincsen érdemi különbség, azt a fél-egy wattnyi eltérést nem lehet megkülönböztetni.
Az eltérés inkább inkább abban van, hogy az EL 84 kevésbé érzékeny a hangsugárzóválsztásra és ezen keresztül viszont szerencsétlen esetben komoly eltérések lehetnek.
A PCL-t befejezem, nem szedem szét.
Miért zárná ki. 400 V 60 mA A osztályú beállítás egy megfelelő 6L6 típussal.
Mindazonáltal én az AB osztály híve vagyok a nagyobb teljesítményű PP-knél (nem hallgatja az ember mindig teljes hangerőn az erősítőt, sőt legtöbbet csak max. harmad hangerőn, ahol egy jól megválasztott AB osztály még javában A osztályban megy, a hangerő növekedtével pedig csökken a fül érzékenysége a torzításokra, ha már mozognak a falak, jó a B osztály is, és a villanyszámla miatt nem árverezik el az erősítőt).
Csak mert 250V anódfeszt ír minden 6l6 adatlap A osztályban triódába kötve, PP kapcsolásban.
Olyan hangszórót kell hozzá keríteni, aminek az imprdanciamenetét látva, nem pörög le a PCL 86 "lelki szemei" előtt eddigi nyomorult élete. Nem kell hogy 25 Khz-ig egyenes legyen a frekimenet (de nem baj) (elég, ha 12-14 kHz-től egyenletesen esik), nem kell, hogy 100 W-ot bele lehessen pumpálni (elég, ha 5 W-os, de érzékeny) és a ...CL 86 zeneiségben meg fogja hálálni a törődést (jobban, mint egy EL 84).
Nézegesd itt meg a 6L6 család gyermekeit (te ki akarod nálam vágni a biztosítékot).
Bővebben: Link
-Hát, lehet hogy igazad van a triódás A osztállyal kapcsolatban. Most, hogy heveny adatlapnézegetésbe fogtam, elbizonytalanodtam kicsit.
-Node erre van a "kicsit többet is bír az" kifejezés bevezetése az elektronika útvesztőibe.
Kicsit!? 4W-ból 6W-ot simán ki lehet venni, nagyobb alapteljesítménynél még többet ki lehet.
Na lassan indulok JZoli-hoz. Sziasztok!
Akkor, hogy állítom be azt a 250V-ot? Lecsökkentem a kimenők előtt?
Na voltam! Megmutatta a csöveit. Van Neki 1-2, megcsináltunk egy trafót, 285V-ot ad, azzal majd megy a PCL.
Igen, el kell disszipáltatni a szűrőtagon a felesleget. 250 V azért csak irányadat ám (ajánlás és roppant óvatos) és az anód-katód között értendő, ettől azért többet is rá lehet ereszteni szerintem legalább egy 100-assal. A lényeg, hogy a megadott anód és segédrács disszipációkat ne lépd túl (250 V-al kicsi lesz a teljesítmény és nem lesz jó a hangja sem, mert a nagy nyugalmi áram túl sok elektront elvon a katód környékéről, az elektronfelhő tul ritka lesz a katód körül, sunnyadt, nyomott lesz a hangja.
Továbbra is azt javaslom, hogy inkább nagyobb feszültséget használj, kisebb nyugalmi árammal, ezáltal kinyúlik a karakterisztika lineárisabb szakasza is. Azok az értékek amelyek a bevált kapcsolásokon vannak, neked is megfelelőek, nem értem miért akarod mindenáron hátrányosan megváltoztatni őket, de te tudod, ha 250 V-ot akarsz, disszipáltasd el a fölösleget a szűrőtagon, vagy tekerd kisebbre a hálótrafót.
Na szól a PCL, ezt már "szólásnak" mondhatom. A varázsszem is kékebb, de még nem működik. De többet is ki lehet hozni belőle, lesz elé egy előfok is.
...esetleg próbálj meg szerezni néhány jó minőségű,nyugati nyomású analóglemezt(meg persze ehhez minőségi futóművet,pick-upot,riaa-korrektort,természetesen csöveset,stb...).És megtörténhet,KOMOLY MEGLEPETÉS fog érni... :yes:
Az élő zene eredeti hangzásához képest bármiféle,hangsúlyozom:BÁRMIFÉLE zenereprodukáló eszköz vagy berendezés csak sajnálatra méltó ócskavas,és elektronikai alkatrészek értelmetlen halmaza... Ez tény.
Nem hiszem, hogy ebben vita lenne köztünk. A dolog lényege, hogy ennek ellenére be akarjuk vinni a "hangot" a lakásunkba, (az autóról nem beszélek, mert ott értelme sincs, még a HiFi-nek se,) és megpróbáljuk utánozni az eredetit. Aki viszont az eredetit nem ismeri, az nem is tudhatja, milyennek kéne lennie.
Nem akarom megváltoztatni az adatokat mert ezekkel az értékekkel van "belőve" az a hang amit ki akartak hozni belőle. Csak vannak némi ellentmondások.
[OFF]Megint igen csend van!
Én meg lefordítom, ha kell az orosz szöveget mark.budai részére, természetesen ingyen. Ezenkívül még a kinnt legendának számító Rigonda nevű rádió kapcsolását is elküldhetem amelyben szintén 6P14P bázisú SE végfok volt. Ez a rádió készült monó és sztereó kivitelben, nyákos változatban ami akkor a Szu-ban (1963-at írunk) kuriózum volt. A monó változathoz néha a plebsz is hozzájutott de a sztereó kivitelt főleg pártfunkcik és katonatisztek részére, limitált példányban gyártották. Természetesen csillagos VP csövekkel... Természetesen nekem is ilyenem volt. (Cserébe néha szeretgetnem kellett egy kövérkés albínó csajt).
Sziasztok!
Bemutatom, no nem Balujevet, hanem az általam elké- szített VOX AC-4 SE kapcsolású klónomat. A trafókat is én tekertem és mint látjátok a kimenő (baloldalt) méretével sem spóroltam mert a min 6-7 cm2 helyett 8.8 cm2-re csináltam. Mind a kombó mind pedig annak hebegője (tremoló) szépen szól és normál esetben is leadja a kb. 4 Wattot, torzítva pedig még többet is. Igat az anódfeszt a kapcsolással ellentétben 270 Voltról 285 Voltra emeltem. Lusta voltam dupla menetet tekerni a hálózatira, ezért diódás egyenrángatást használtam. A feliratokat CNC-s marással a kezelőlapot pedig plexilap aranyozásával csináltam. Háttérben a szintén általam készített Rickenbacker 681-es klón látható amely e gitárgyár legdrágább modellje volt. Én ui. hobbyból modelleket, gitárokat és gityókütyüket csinálok....
Gratula, nagyon tetszik a műved. Jó lenne hallani. A gitár is jó, nem szokványos, A kőris adja a magasakat.
Idézet: „A kőris adja a magasakat” Ezt komolyan mondod?
Ezt írtad:
Szia! Viszonylag új vagyok a fórumon és fogalmam sincs hogyan kell bejátszanom erősített hangot, hogy hallhassátok. Én, mint régi csávó a klasszikus Shadows, Ventures ill. Beatles emlőkön nevelkedtem. Higgyétek el, hogy a kombómból egészen szép Shadows hang jön ki annak ellenére, hogy nem tömör Strat jellegű fagitáron pengetek. A gitár egyébként a 23. alkotásom. Eddig már 27-et csináltam. 1962 óta csinálok mindenféle gitárt. Volt úgy, hogy a zenekarom minden tagja az én bendzsóimon pengetett. Hosszú szünet után 1998-ban, a nagy németországi "magányomban" kezdtem el újra gitárokat fabrikálni amelyekből 2 darabot ott jó pénzért , Mike Pinnie és Billy Harrison egykori THEM tagok szignatúráival el is tudtam adni. Nevezett gitár nem kőris hanem un. karakteres jávorfa. A Rickenbacker cég ui. a jávor, másnéven juharfára és az amcsi (fekete) diófára esküszik. E gitár gyártásáról a drágasága miatt leálltak. De én utána csináltam azzal a módosítással, hogy annak valódi hangdoboza, 10 fokos nyakdőlése és a sztereó kimenet helyett többféle torzító kimenete (pl. ampotor, new clipper, stb) van. Mivel mostanában bagóért lehet egész jó gitárokat csinálni én csak a hobby pincém falára ill. barátaimnak csinálok Rick kópiákat és saját un. custom gitárokat.
Minél keményebb a gitár test anyaga, annál több a magas hang, persze ez elektromos gitároknál áll fenn főleg. P l a Fender keményfából csinálja a gitárjait, pl. Éger . Maple, /hegyi juhar/ bassokat mocsári kőris,
STB. A gipson félkemény pl Tiszta Mahagóni, vagy mahagóni test maple borítással. Ez a hangzásban nyilvánul meg. Ezekhez hozzátervezett hangszedők járnak. Az akusztikus hangszereknél, ahol főleg a teljes hangzás számít, tehát a bass-tól a magasig, sok-sok felharmonikussal, Lucfenyő, hegyi juhar, nyír, hárs, , . Pl Stadivari hegedűk lucfenyő fedlappal készültek. Bocsi az offért, de ez külön tananyag a hangszerkészítésben. Amit hallunk a szinfónikus zenében az lucfenyő, és juhar és réz hangja rezgése.
Akkor neked nem kell bemutatni hangszerfákat. A mai gitárok olcsók ,jók. Már tömegcikk lett.
Az erősítő hangját csak élőben lehet véleményezni. Hangmintát lehet viszonylag könnyen csinálni, de úgy sem azt hallom vissza amit tud, ez függ a lejátszó rendszetől. PC hangszóró, stb.
Szia!
Neked meg azt mondom, hogy igen! Annak ellenére, hogy mostanság inkább basszusgitároknál használják a kőrisfát, az annak rendkívüli kemény rugalmassága miatt (hiszen ebből a fából a középkorban íjakat is csináltak) nagyon jó magashang rezonanciát produkál. Az első Tele ill. Strat gitárok is ebből a fából készültek, de Fender az olcsóbb anyag, a könnyebb megmunkálás és nem utolsó sorban a kisebb súly miatt áttért az égerfa testek használatára. Nekem ezt elhiheted mert rövid ideig kisinasként dolgoztam a híres Bittermann nevű gitárkészítőnél és egyébként is benne vagyok a témában már jóideje... |
Bejelentkezés
Hirdetés |