Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A próblémám tárgy egy 1,2KW-os 12Vdc-230Vac készítő inverter. A baja, hogy 12Vdc helyet 24Vdc-re kötöték. PM-A-1200AP-12-es tipusú a kérdésem, hogy valakinek nincs-e ilyen invertere vagy esetleg rajza róla? Külsöleg semmi nem látszik rajta csak, hogy nem műkszik! A javítást nehezíti, hogy a gyártó az IC-kről lekaparták a feliratott.
kellene legyen neki,valami kis vedelme...
12vos bemenettol kezdve nezel körul,biztosan lessz zener dioda stb.
SziasztokOlyan problémám van,hogy az inverterem a kocsimban a bisztit kiveri.Habár villanyszerelő vagyok ilyent még nem javitottam.Ha tudtok segiteni megköszönném
Mekkora teljesítményű az inverter? Milyen értékű az a biztosíték ami kiolvad?
az ínverter 300w és a 20A bísztit veri ki
Sziasztok!
2 hete vettem egy 800 wattos invertert, ment is pár órát rendesen, aztán csak 56 voltot ad ki. Szerintetek könnyen javítható? vagy kész vége és dobhatom el. Kérlek írjatok, kösz.
Nézd meg nem e égett el valami alkatrész bent vagy zárlat is lehet illetve szakadás! Így nehéz megmondani,hogy egyszerű vagy nem a javítása
A tetőt felnyitottam de semmi égés nem látszik, amikor elromlott ép az 500wattos fúrógépet használtam, és mintha robbant volna valami benne.
Akkor valami elpukkant bent! Lehet egy ellenállás ,kondi,tranyó,ic bármi Ha kiveszed a panelt meg kell nézni a hátoldalát is,hogy nincs e a nyák valahol elégve! Ha teszel fel róla képet szétszedett állapotban a panel mindkét oldaláról akkor talán tudok segíteni de kell hozzá mindenképp elektronikai ismeret mert aznélkül nem megy
Hello!
Van itthon egy rossz inverter,ami azonnal kiveri az autóban a biztosítékot.Most szét van szedve és találtam benne egy rossz IC-t: Pb5NF06 GK25E V6 CHN 736 Multiméterrel megmértem és nem mutatott semmit.A másiknál,ami ugyan ilyen annál kiírja,hogy érintkezik.Lehet,hogy csak ez a baja?És valaki tudja,hogy mivel lehetne helyettesíteni,vagy honnan lehet ilyet szerezni? A segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok! Inverteres (DC 12V AC 230V) kérdésem lenne. Egy kb 1200W-os porszívót szeretnék egy 1500w-os inverterröl üzemeltetni, kb 20-25 percig folyamatosan. Amire kíváncsi lennék, a porszívó motort miben befolyásolná, hogy "valós szinusz" vagy "módosított szinusz-hullámú" az inverter? Nem találtam konkrét infót, vagy hullámalakot, a "módosított"-ról. Mivel több darabra lenne szükségem, erösen számít az ár (kb 40% különbség van köztük). Viszont, ha hosszabb távon károsítja, vagy jelentösen rövidíti a motor élettartamát, akkor nem érné meg. Köszi elöre is a válaszokat, tippeket, ötleteket!
Hello!
Jutottál-e valamire ezzel a kis inverterrel, ugyanis én is sikeresen belegabalyodtam. Amit lefényképeztél szerintem FET, de semmit nem találtam róla a neten. Nálad valószinü az a rossz, amirő azt irtad, hogy érintkezik.
Hello
Az inverterrel annyira jutottam,hogy egy régi PC tápból kiszedtem egy ugyanúgy kinéző alkatrészt(mert azt sem tudtam,hogy az mi mert annyira még nem értek hozzá),hogy a led az elején világít hogyha bekapcsolom,de feszültséget nem ad. Ha kicserélem azt a FET-et akkor van esély arra,hogy jó lesz? Köszi
Sziasztok srácok!
Nagyon nagy szükségem lenne a segítségetekre! Csinálom(sajnos)a Pécsi városi buszokat(Török Merci) és minden egyes buszban 20db 36w-os neoncső van+mindegyikhez egy 24v-os inverter! Valami oknál fogva nem győzzük cserélni ezeket a török elektronikákat! Küldtem képeket a panelről(a trafó a tekercselőnél van belőle),és megcsináltam a kapcsolási rajzot róla. Az alkatrészek bármelyik boltban beszerezhetőek! Az összesen a BD244c Bázis collektor közt zárlatba megy és szénné ég a 100ohm-os ellenállás is a 150ohm is cserés már 2w-osat rakunk bele ujjabban! +És ami érdekes a trafót utána tekercselni kell újra mert nem indul be a neon peddig a trafón nem látszik hiba! Kinek van valami ötlete mit csináljak velük ,hogy tovább birja az újat megvenni 20.000ft a mercinél és az sem bírja tovább! Köszönöm a segítséget! Üdv:janika!
Itt van egy jobban látható kapcsolási rajz!
Nagyon köszi mégegyszer!
Mérd meg, hogy a FET bal lábán találsz-e impulzusokat. Ehhez legjobb egy szkóp, de ha máskép nem tudod, mérj váltófeszültséget. Olyan 0,6V biztató, mert akkor legalább a vezérlő IC megy. Ennek a hiányában rázós a dolog, mert pl. az enyémben lekaparták a tipusszámot.
Édes istenem, ezt valami félelmetesen igénytelen elektronika . Hihetetlen, hogy egy buszba ilyet raknak
Több gyenge pont van ebben az elektronikában, először a BD244C, cseréld ki valami izmosabb dologra (MJE15031), nem árt, ha az Uce érték is nagyobb! Az 1µF-os kondi is lehet gyengus (átüt-gyógyul), valamint a 3,3nF-ossal is szokott gond lenni gyújtás körül. Ezeket szó nélkül cserélném. A trafó minősége is jó kérdés, mondjuk csoda, hogy meg lehet tekercselni, és nem valami tökig összeöntött jóság. A két diódát is kicserélném valami gyorsabbra, FR107-re. Valamint raknék a bemenetre szűrésnek LC tagot.. De úgy összességében egy fénycsövet ilyen sz.rral meghajtani, ez minden, csak nem hosszú élettartamú megoldás a cső számára. Videoton fénycsőelektronikára biztos emlékszel akkor, amiket az Ikarus-okban használtak: Na az előtét. Én a selejtezésre váró IK280-akból ki is termelném és azokat tenném be Ez hallod, ütős volt most reggelre. Felmerül a kérdés, hogy minden téren ilyen igénytelen ez a busz? Fehérvári kollégák szoktak róla mesélni, jókat ők sem nagyon.
Ezzel a gyakori kiesést nem úszod meg, itt pedig inkább az a lényeg, hogy ne kelljen a fél lámparendszert gyakran leszedni és szervizelni.
Ha a fénycső köre érintkezési hiba miatt megszakad, a tranzisztor agyonhajtja magát és védőellenállásait. Nem csoda, hogy elfüstölnek az ellenállások. A trafó meg valószínűleg menetzárlatos lesz. Legalább 1 biztosítékot megérdemelne, úgy 2 A méretben. 36 W 24 volton azért nem 1 A a tranzisztoron. ???
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy tudna-e nekem abban segíteni valaki hogyan, lehetne kettő autó akkumlátort össze kötni?
Kissé tanácstalan vagyok! A bd244 egy nagyon régi, lassú tranzisztor, még akkor is, ha az inverter rezonáns módban működik. A trafó a helyéből ítélve viszont nagyon kicsi, ezért nagyobb frekvencián kéne működnie mint ahol a bd jól kapcsol. A bd bázistöltését csak a 100ohm-os ellenállás húzza ki, ami tovább lassítja a kapcsolást. A trafó csak nagy szórt induktivítású lehet, mert fojtó nincs az áramkörben, és ráadásul DC is folyik rajta, nagy légrés is kell, de ez a rezonáns működésnek is feltétele. Lehet, hogy a trafó hal meg elsőnek.
A 100 mikro F 50 V szinte biztosan döglik, ellenőrizd, cseréld és köss párhuzamos fólia kondit is (10 mikro F 50V). A bd kollektora és emittere közé illene egy 2-3A-es gyors dióda. A bázisköri diódára (1n4001) köss párhuzamosan egy 10-100nF ot, és talán egy 220 ohm-ot. A B-E közé kötött 1N4001 diódával köss sorba még egy-két diódát, a bázistöltés kihúzásának segítésére. Talán jó lesz, de inkább méréssel kellene a még működő elektronikákat kielemezni a céltudatosabb megelőzés, javítás , módosítás érdekében. Ez az elektronika nem biztosítja a fénycső jó gyújtását, (előizzítás), tönkremehet a fénycső meghibásodása miatt is, és inkább a nagy haszon, mint a korrekt működés a tervezési szempontja. Lehet hogy csak pofozgatod a sz....t. Pénzt keresni lehet vele? Hány darab/hónap az igény? Ha szükséges, lehet szó új konstrukció kialakításáról, gyártásáról? Válaszodat E-mail-ben várom.
Hello.
Összesen 720W névleges teljesítményed van. Legyen mondjuk 800W .Ekkora inverter kb 40e. Buszonként 1 inverter vagy konverter (elektronikus előtétek mennek DC-ről is) és 2 lámpánként egy 2x 36W-os kereskedelemben kapható előtét. Mondjuk Tridonic pc 2x36 (4.5e) Minden részegység garanciális, és nem kisipari, kisszériás sz@r. Jaa, és bruttó árakat írtam, tehát vezetékkel együtt buszonként 100e körül lehet a beruházás. Plusz a munkád.. 5 db gyári előtét árából örökös a megoldás. Ha bejön kapok a 7esre egy éves bérletet? hmli
Megvéded, de a zener zárlatba vonul, szervizelésre szükség lesz. A bikább az nem csak áramra vonatkozhat! A BD244 esetleg határértéken járhat valamely paramétere tekintetében, ezért kell valamivel meghaladni. Sokkal gyorsabb/nagyban eltérő paraméterű tranyó nem biztos, hogy jó ötlet ide kompenzálás nélkül.
Fiúk köszönöm a gyors választ! Az a helyzet ,hogy a Pécsi Török Mercedeszbe ilyen hulladékokkal szenvedek !Az egész elektronikája egy kisporólt gagyi! Az IKARUS rövid neonos VIDEOTON inverterel egyet sem kellet cserélni! A Pécsi önkormányzat padlón van mindent fillérezni kell ugyhogy megfogadom a tanácsaitokat mindenkinek köszönöm szépen a segítséget megpróbálom üzembiztosabbá tenni a Turkey tákolmányt módosítom a leírtak alapján! Majd Írok a fejleményekről!
Köszönöm szépen:Janika
Szia!
Az a baj ,hogy egy csuklósba 20Db inverter+36W-os cső van honnan a hervadt vattábol lehet enyit szerezni IKARUS-ból! Ráadásul egy szervíznél tuti a 20 inverterből 5 kuka!!!
Egyébént eredetileg 5AP42C tranyó volt benne de még a Datasheet sem ismeri ezt a tipust gondolom a TIP42C török megfelelője de tök mindegy mert ezzel is eldöglik idő elött!
Próbaképpen rakd bele az az ST gyártmányt. Hátha beválik.
Ma azt raktam bele 2Db-ot csináltam meg!
Üdv
Ha akarod segítek. elég sokféle inverterrel foglalkoztam már. A rossz hír, hogy valszeg a trafó szekundere döglik, a vadtekercselés miatt. Kellene nekem egy jó és egy rossz példány, hogy többet tudjak mondani. Üdv: Ros-Co. http://www.hvlabs.hu |
Bejelentkezés
Hirdetés |