Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy mi kellene nekem egy Opel G Astrához 2000-s évjárat. Elég kezdő vagyok a témában. Láttam oldalakat ahol foglalkoznak diagnosztikával, de annyi minden van, elvesztem köztük. Annak is örülnék ha valaki tudna segíteni kapcsolásí rajzzal, hogy csinálni tudjak. Köszi előre is.
Üdvözletem az Uraknak!
Tőrtént , hogy véletlenül lehúztam egy stekkert amit nem kelett volna... így egy 2006-os passatnál nem alszik el a légzsák visszajelző. Nekem van ugyan egy ELM -327 USB-s interface-em s van hozzá Scantool.net 1.13 nevű program, de még nem használtam. Tudna nekem ebben valaki segíteni, hogy hogyan tudnám ezzel akészülékkel kitörölni ezt a hibakódot? Esetleg van ehhez használható magyar nyelvű program? Minden építő jellegű ötletet köszönettel vennék! Üdv!
Ezzel sehogy!
VAG-COM vagy VW-TOOL kell esetleg a gyári VAS műszer. OBD -be sosem volt a légzsákvezérlő bevonva így az OBD -s műszerek nem kezelik.
No és ez a ELM -327-es inteface tudja kezelni a vag-com-ot vagy a VW tool-t?
Letölthető valahonnan ezen programok valamelyike használahtó formában? Köszönöm!
Nem tudja kezelni. 8-9 e.-ért lehet venni olyat, ami kezeli.
Hol lehet ilyet venni? Esetleg egy cím vagy link nem lenne?
Pontosan mit akarsz az autón belül diagnosztizálni? Van valami konkrét célirányos elképzelésed vagy csak hobby szinten akarsz a dologgal foglalkozni? Azért kérdem mert ha csak egy sima ecu hibát akarsz lekérdezni azt a legtöbb opel típusnál ki tudod villogtatni a saját chek lámpájával nem kell hozzá semmilyen kábel vagy ilyesmi! A kivillogtatott hibakódot egy táblázatban be tudod azonosítani és már tudod is mi a baja a kocsidnak!
Pl.: www.autodiagnosztika.eu
Egyébként van az ELM-es kábelhez magyar program "ScanMaster magyar" névvel, működik is, viszont ahogy a kolléga is említette nem sokra mégy vele mert az obd 2-t csak 2001 után használják kötelezően a gyártók és abban is csak a motorelektronikát tették kötelezővé és így persze csak ahhoz is tudsz hozzá férni ezekkel a kábelekkel!
Hát hallottam erről a kivillogtatásról, de nem tudom azt se hogy kell.
Amúgy meg szeretnék hibakódot törölni is, meg esetleg ha jól tudom ezekkel lehet valós idejű adatokat is olvasni, az is kéne. De főleg motor diagnosztikára kellene.
Bővebben: Link :google:
Senki nem tud segíteni nekem? Kapcsolási rajz nyák terv... Valaki?!
Sziasztok!
Nem nagyon akarnék beleszólni, mert segíteni nem nagyon tudok, viszont hallottam olyanról, aki már beszélt azzal, aki tudja mi az hogy diagnosztika. Arra nagyon figyeljetek, hogy az épített és innen-onnan letöltött szoftverekkel működtetettet eszközök néha galibát is okozhatnak (láttam ilyeneket). A vezérlő egységek meg nem túl olcsó cuccok, bár a megbízható diag. eszköz sem! Sok, a hálón található, "mókolt" kütyü, bár olcsó, de nem megbízható. Pl. légzsák vezérlőt, motor vezérlőt már fogtam a kezemben, amit a jó szándék, és egy gagyi eszköz "nyelezett" be. Tehát csak óvatosan! Üdv! U.i.: Univerzális diagnosztikai eszközben, szerintem ma kis hazánkban, az Launch X431 a nyerő!
Pontosan milyen Opeled van? (2000-es évjárat, de melyik motorkódú?)
A kivillogtatás egyszerű, ha már elektromos gázpedállal szerelt az autód. Ekkor annyi a teendő, hogy a kocsi nyugalmi állapotában nyomsz egy féket és egy padlógázt egyszerre, majd így is tartod. Ekkor ráadod a gyújtást, hogy a műszerfal keljen életre. A motordiagnosztikai kis lámpa villogni fog. A villogásokat kell megszámolnod. Csoportosan villogtatja ki számjegyenként. 10 villogás = 0 1=1 stb. A kódok 4 számjegyűek, és többet is tárolhat. Ha nincs hiba tárolva, akkor folyamatos ütemben villog, nem szakaszosan. A kivillogott kódokhoz itt a megfejtés. OBD hibakódok
Sziasztok !
Régi olvasőja vagyok ennek a fórumnak, de sajnos itt csak az elméleti szövegváltásokat lehet tapasztalni, sajnos gyakorlati segítségre senki nem hajlandó. Az igazság az ,hogy pár sorban egy kezdő próbálkozót, ha meg is van az eszköze nem lehet segíteni, háromsoros véleménnyel. Nekem van három "gyári" eszközöm de sajnos a gyakorlatban nem sikerült semmit sem kommünikálni aktuális autőmmal. Ez a három szerkezet: elm 323 iso interfész, egy optocoupleres soros interfész, valamint egy Vag KKL interfész. Se a benzines Fabiámat, később meg a corsa1.3 dieselt nem tudtam olvasni. Többször kértem, pesti lévén segítséget, de sajnos erre nem volt vállalkozó. Nem tudom miért van itt ezen a fórumon ez a jelenség. Hasonló más témakörű fórumokon gyakorlatban is segítenek az emberek egymásnak.
Valószínűleg mindenkinek drága a szabadideje , természetesen nem anyagiakban értve , ezért tanácsokkal szívesen segítek, de időm erre nincs. Ezen kár felhúznod magad.
Ráadásul ez nem olyan bonyolult , rajzokkal Dunát lehet rekeszteni, szoftver is van sokfelé, persze nem minden típushoz, ha eddig eljut valaki és vannak kérdései, ahogy én látom, kap segítséget/jótanácsot.
T. Fehér Úr!
Köszönöm a kiegészítést! Nem akartam durván nyomulni! Gabó2-nek csak azt szeretném mondani, hogy szerintem az is segítség, hogy óvva intem a "gyári" kütyüktől, így tán nem a saját kárán kell tanulnia. Ja és még annyit a Gabo2-nek, hogy ha az elég gyakorlatias segítség, akkor egyeztetett időben, ingyen "megdughatjuk" az autóját. Ugyan nem nagy dolog, de még én is ott állok mellette, és ha van esetleg kérdés, majd felhívunk valakit a válaszért. Üdv!
Kedves GABO2!
Szeretném felajánlani az interface-em kipróbálásra magán az autón! A készülék egy multiplexer opel-hoz. Nekem a Tech2-vel nem működött, de op-com-ml igen kellemesen lehetett olvasgatni és törölni a hibákat... Szétszedheted és megnézheted ha ez segítene neked.. Ezen kívül a saját opel vectra B isuzu diesel kocsimat tesztre felajánlom a Te interface-edhez... Sajnos én is sokat csalódtam a fórumban mert senki sem áll le beszélgetni egy lelekes kezdővel (mint én is ilyen amatőr vagyok és nekem sem segítettek!) Így ha tudok számíthat a segíségemre! Még talán motorelektronikát istudok szerezni!! DE talán a többit PM-ben szertném ha lehet... Legközelebb este nézem meg illetve holnap reggel...
Hali.
Én megépítettem egy illesztőt és működik. 2003-as c corsa. Kiprobáltam a hugom kocsiján is (1.0) ott is jo volt. Szívesen kiprobálhatjuk a kocsidon is, Hétfőn megyek Pestre, ha addig jelzel, találkozhatunk. Szerintem Páran azért attol is félnek, hogy esetleg ha bármi rosszul sülne el, akkor itt több 100 ezres a költség. Namost nálam is amit építettem tökéletesen működik semmi probléma, és szívesen megmutatom a kocsimon, de más kocsijába nem szívesen nyulok, inkább odaadom és segítek kiprobálni. Nem attol tartok, hogy a kkészülékem miatt megy tönkre, hanem bármi más okból lessz egy hiba, főleg amilyen peches vagyok ebben. (Volt már, hogy egy elkért motor nálam lett csapágyas, na most én javítattam meg, holott ez a hiba már honapokkal ezelött megvolt csak nálam jött ki igazán..)
Írtam privit
Üdv gabo2
Szia!
Y17DT isuzu motoros. Kipróbálom ezt a kivillogtatást, de jó lenne törölni is, kicsit komolyabb diagnosztikát csinálni. Ebbe tud valaki segíteni, mit kellene megépíteni? esetleg már valaki által megépített kipróbált kapcsolás/nyákter???
Ez egy jól működő darab.
A buszmeghajtót kicserélheted bármelyik másik típusra is csak a lábkiosztás lesz más. Programnak az AB-COM, vagy TECH-2 -t javaslom.
Igen, csak SI9241-et raktam bele, mert a lomex-ben akkor éppen az volt kapható.
Akkor esetleg kérhetek tőled segytséget, hogy rakjam össze?
Természetesen!
Konkrétan miben van szükséged segítségre? |
Bejelentkezés
Hirdetés |