Fórum témák
» Több friss téma |
Marattam. Annyira egyszerű, hogy csőtollal 2 perc alatt megrajzoltam és kimarattam.
Ha a linket megnézed, konkrét lista van pontos megnevezésekkel és értékekkel. A buszmeghajtót, ha nem tudod beszerezni, lehet helyettesíteni SI9241 vagy SI9243 buszmeghajtóval. Ha van kedved kísérletezni pár tranzisztorral is megépíthető a buszmeghajtó. Ha még soha nem építettél semmit, lehet, hogy érdemesebb megvenni a PCB-t, pl a linkelt oldalról. De a saját építésnek van varázsa. ( Lehet, hogy a HE -nek érdemes lenne KIT-et csinálni egy ISO9141-es illesztőből, ahogy látom lenne rá érdeklődés.)
akkor csak ezt a kis rajzot kellene megépíteni? Plusz egy illesztő kell még hozzá?
Ez a kis rajz az egész. Egyik vége megy a soros portra a másik meg a diagaljzat 7-es 16-os és 5-ös pontjára.
Most a rajz alatt az oldalról letölthető pdf-ben levő rajzot készítsem el?
Hát ha egyről beszélünk akkor igen. ( Végigolvastad a linkelt oldalt? )
Hát amennyit én értettem belőle, végig olvastam.
"Full schematic in pdf can be download here." én erre a részre gondoltam, amit innen lehet letölteni PDF-et.
Így van, ez az illesztő. Tartalmaz egy max232-t egy buszmeghajtót (MC33290D) és néhány passzív alkatrészt. Pár óra alatt összedobod....
Köszi a segítséget! Megpróbálom összerakni. Kb mennyiből jön ki?
Miken próbáltad eddig ki?
Kb. 1000 Ft.
Opel Astra, VW golf, Audi A4, Volvo V40. TECH-2, VAG-COM, AB-COM, VOL-FCR.
Beírod az alábbi neveket a google-ba és egy szóközzel mögé írod: download.
Sziasztok!
Végig olvastam a topicot, jó! Kérdésem egyszerű: Audi A4 1.6 2002-es ALZ motorkódú autónál hogyan lehet elindítani a villogtatásos hibakód kiolvasását? Kösz: ASD
A 2002-es évjárat már nem villogtatható csak diagműszerrel lehet kiolvasni.
-szerintem-
Igazából 2001 novemberi, de már az újabb motorral és kasznival szerelt.
A következő történt: eleinte a fordultszám,ha pl. 100-nál kitettem üresbe leesett kb.500-600 köré, hogy majdnem leált de visszaugrott a normál 850-es alapjáratra. Ezt nem mindig csinálta. Egy hosszabb úton ugyan igy , körforgalom előtt üresbe lökve megállt a motor, de minden gond nélkül be lehetett inditani. Igaz már előtte éreztem,hogy 2 és 3000 fordulat között mintha rángatna enyhén. Ezt a leállást mostmár egyre többször csinálja, viszont ha motorfékkel leejtem a fordulatot 1500 alá nem. viszont tegnap kigyulladt a motordiagnosztika visszajelző. Kösz. ASD
Alaposan , óvatosan tisztítsd meg a fojtószelepet és a környékét, ellenőrizd nem szív-e falsot és csinálj egy alapbeállítást a fojtószelepre. Szerintem nagyjából ennyi a baja.
Szia !
Ok kösz, ill. buta kérdés hol a fojtó szelep? Az a fekete müa. doboz a generátor felett, megy bele vagy belőle két vákumcső és egy csatlakozó az oldalát pedig le lehet pattintani. Az alapbeállítás viszont szervizben, gondolom. Valamint a hibajelzés eltűnik magától, vagy törölni kell valahogy? Nem vagyok teljesen analfabéta a kocsihoz csak még nem ismerem "töviről-hegyire" a motorját.
Ha nem találod meg a fojtószelepet vidd inkább szervizbe, mert több kárt fog sz csinálni mint hasznot!
A fojtószelep szabályozza a motor által beszívott levegő mennyiségét. Régebben pillangószelepnek is hívták. A szívósoron van, a légszűrőháztól menő vastag gumicső motorhoz közelebbi végén.
Ok.Akkor a trafó fölött. Elég sok vékony vákumcsövet kicseréltem már, mert el voltak érve és kirepedeztek.
Itt már vastagabb gumicsövek vannak ezeken nem látom hogy repedezettek lennének. Sajnos szervizzel kapcsolatban ( ahova eddig hordtam ) vegyes tapasztalataim vannak ( 180000-as szerviznél eltörték a kartergázvisszavezető müa. csövet és úgy tették vissza itthon vettem észre, bicikli belső ava bilincs volt az ideiglenes toldó mig nem tudtam "ujat" szerezni.) Lehet, hogy másik szerelőt kell keresnem?
Hali ! Üdv. mindenkinek.
Kezdő vagyok Nálatok, remélem hasznos tagja leszek idővel a fórumnak. Két kérdésem van rögvest: 1. Milyen lehetőség van olyan eszköz építésére, vagy elérhető áron vásárlásra, amivel lehet pl. fordulatszámot változtatni ? (Ford Fócus fresh 1,4 (2005) 2. Ki tud bővebb információt erröl a kütyüröl, FORMIDABLE - gyári specifikus FORD teszter
1. Ilyen van az autódban, nem kell venned: Gázpedál!
2. Ozen elektronik terméke ( Török cég, de korrekten szállítanak) van magyar képviselő is érdemes felhívni, mert tőle többet senki nem tud. Itt találod meg...
Kösz.Örülök hogy humorodnál vagy.
1. Nyilván alapjárati fordulatszámra gondoltam. 2. Megtettem, de nagyon szűk szavú választ kaptam és arra gondoltam találok valakit aki már használta és ismeri.
Mi a problémád? Nincs alapjárata a gépnek?! Lehet, hogy elöbb egy alapos tisztogatás kéne, aztán meg ...tulajdonképpen neked nem is diagnosztikai interfaces kellene, hanem egy un. tuning interfaces!
(mj.: autoszerelő vagyok - igaz nem Fordokat javítok - de ha tudok nagyon szívesen segítek!)
Ez a formidable - javitsatok ki, ha tevedek - de elso ranezesre SIMA OBD2-es olvasonak tunik, annyi kiegeszitessel, hogy a Ford gyartospecifikus OBD2-es kodjait is valahogyan belehegesztettek, ami szerintem csak par plusz funkciot tud a sima OBD2-hoz kepest.
En elmennek egy markaszervizbe, hogy ok mit hasznalnak. Tutti, hogy nem ezt a netrol ingyen letoltheto progit... Masreszt ha csak egyszer kell, valoszinuleg olcsobb a szakszervizben egyszer kifizetni.
Lekopogom jelenleg nincs problémám, piszokul érdekel milyen módon lehet ezekkel az ECU-kal oda-vissza kommunikálni, nincs szándékomban tuningolni.
Ezekszerint ezt csak tuning eszközzel lehet megoldani? Tuning-al online lehetőség van, vagy letölt, módosít, visszatölt?
Üdv. Balázs.Örülök hogy itt is 'találkoztunk'.Veled már dumcsiztunk arról hogy miért is érdekel a téma.
Egyébként megnéztem hogy szervízben mit használnak, Amatőröknek nyílván az megfizethetetlen.
Hu, bocs, tenyleg, meg sem neztem a feladot.
Esetleg masik szerviz? Vagy valami 'altalanos' ember, normalis arakkal? Egy Renault Lagunahoz, ami azert magasabb kategoria, kb 5e az olvasas/iras/torles, ha egyszerubb eset van (gumiszett allitas, egyes funkciok ki/be kapcsolasa), de maganemberek 3e-ert is vallaljak. De hajra, ha a mobidick tudja ezt, akkor ok. De ugy tudom, az OBD2 inkabb az olvasast segiti elo.
Sziasztok!
Már megint beleszólok (remélem azért nem rúgtok ki a fórumról!), de azt hiszem olvasgatva a hozzászólásokat, némi fogalom zavar van néhány esetben. OBD, annyit tesz magyarul, hogy fedélzeti diagnosztika, és értelem szerűen, minden gyártó a saját kommunikációs protokollját, és a saját csatlakozóját használta,-ja a diagnosztikához. OBD II, az pedig a szabványosított (16 pólusú) csatlakozóval szerelt járművek esetén említendő, ahol ugyan a csati egységes, de a kommunikációs protokoll változatlanul egyedi (gyártó művi). EOBD-ről, pedig akkor beszélünk, amikor egy olyan 2001 utánni kiadású járművünk van, mely motorirányító egységébe már integrálták (a gyári, OBD mellé), azt az egységes, az emissziós értékekkel összefüggő (amúgy szerintem az ég-világon semmire nem való) protokollt, ami ahhoz segíti hozzá hivatalból a szakikat, hogy ha az emissziós rendszer felborul, akkor e rendszer, segítségével tudnak hibamegállapítást megejteni. Az EOBD, csak egy csökkentett információt nyújtó rendszer (csak 12 élő adat, csak az emissziót befolyásoló dolgokra vonatkozó hibakódlista, stb.). Szerintem ilyen EOBD eszköz építése, használata teljességgel felesleges. Kereskedelmi forgalomban 6-tól 30 ezer forint nagyságrendben lehet vásárolni. Az az eszköz ami ismeri az OBD rendszert, az sem biztos hogy "beenged" olyan helyekre, mint alapjárat állítás, vagy teljesítmény növelés, stb. A "gyári" diag. eszközökön belül is van különbség, jogosultsági szint szerint. No de már abbahagyom, mert tényleg kirúgtok.
Hogy egészen pontosak legyünk az OBDII és a gyártóművi diagnosztika nem ugyanaz. Az OBDII szabványos protokollokat használ és 16 pólusú csatlakozót. ( Az hogy EOBD és JOBD is van csak egyes régiós előírások beépítését jelenti, de mind az eredeti USA rendszeren alapszik ) Tehát ebben a körben nincs gyártóművi eltérés, max. néhány engedékeny gyártó olyan dolgokat is bevon a rendszerbe ami nem lenne kötelező és itt már nem szabványos kódokat használ. Ha egy autó OBDII-es , akkor azt egy univerzális szkennerrel ki lehet olvasni , természetesen csak az általad is említett motor és váltóvezérlő emissziót érintő paramétereit és hibakódjait.
A gyártóművi diagnosztika az első 2 rétegben (a fizikai és az adatkapcsolati) ugyanazt a protokollt használja mint az OBDII, azonban a magasabb szintű protokoll már jelentősen eltér így , ahogy említetted, a szkenner meg sem nyikkan az Airbag az ABS vagy a klíma vezérlővel. Ezek miatt a konklúzióddal egyet értek nem sok mindenre jó, szinte semmire! Arra lett kitalálva, hogy 1 - tudd, hogy szervizbe kell menned 2 - a rendőr is tudja, hogy szervizbe kell menned és ha így közlekedsz megbüntet 3 - A vizsgáztatóállomás is tudja, hogy szervizbe kell menned 4 - A ZK-s ember is tudja, hogy nem adhat ki ZK-t amíg meg nem javíttatod. Normális országokban ez működik is. -szerintem-
Kedves Hari!!
Arra szeretnélek kérni,hogy az általad javasolt diagnosztikai interface ami kb 1000Huf-ból kijön egy alkatrész vásárlási helyére illetve árára. Szóval : MC33290 ? Lomexnél nincs, Elektrokontha-nál nincs, Mikronika-nál nincs, Arwill-nál nincs, Bercsényi utcában lévő másik elektronika üzletben nincs. Tehát hol van?? Remélem nem valami külföldi címet mondasz. Nagyon bírom mikor valaki okoskodik és okosat nem mond. Felháborítónak tartom, hogy egy olyan ember aki tanácsot ad, egyfajta felsőbbrendűséggel kezeli azokat akik alig tudnak, sőt lenézi őket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |