Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Maximum 14V 6A-t tud leadni (szabályozható, csak 12,5V-ot kap a rádió) kapcsoló üzemű, azzal nincs gond. Pattogás, hmm.. ilyen 3-4Hz-es pattogás nem lehet mást hallani csak ezt, de ezt jó hangosan. Megnézem a többi elkót is mert nincs olyan sok benne, majd holnap délután írok hogy mire jutotam.
Esetleg nézd át a forrasztásokat és a csatlakozókat is.
Ok, várom a fejleményt.
Szia!
Kicseréltem az összes kondit, most már rendesen szól. Viszont még mindíg iszonyatosan melegszik, eddig nem járattam 2 percnél tovább mert nem szólt jól, most hogy jó, halgattam egy darabig de pár perc után bekapcsolt a hővédelem. Ha nincs rajta hangszóró akkor is ugyan úgy melegszik. ötlet?
Biztos nem kap sok feszt?
Ugye a hűtést nem vetted le az IC-kről? Mérd meg az IC-n a feszültségeket, azt hiszem a 2-es lábon fél tápnak kell lennie. (Ha jól emlékszem.) Esetleg próbaképp vedd ki a becsatoló kondikat. (Az 1-es lábnál. HC9, HC10)
Nem, 12,5V-ot kap.
Hűtés? Úgy érted nem csavaroztam-e le a végfok ic-ket a rádió oldaláról? Nem. Oké megmérem. Teljesen másképp van az alkatrész számozása mint a kapcsolásnak a másik topicba, de megtaláltam a kondikat. Mindjárt nézem.
Mind a két ic-nél 10,2V van a 2-es lábon.
Utána kivettem a két 100n-es becsatló kondit. Ezután érdekes jelenség jött elő, az egyik IC még mindíg forrósodik, míg a másik elfogadhatóan langyos marad. Egyik kimeneten sincs hangszóró eközben. Végső megoldásképp ha tovább idegesít, elvágom minidrillel a táp vezetősávokat és belevágok 2db TBA800-ast azt jónapot. De ha lehet megmenteném ezt.
Amelyik most nem melegszik, annak tedd vissza a kondit. Mi történik?
Ja, és ne idegesíts ilyen hülyeségekkel, hogy ha tovább idegesít, akkor...
Visszaraktam az egyik kondit, most nem melegszik viszont 3/4 hangerő felett már megint torzít
Mindegy feladom, nem ér nekem ennyit, az lesz amit előbb írtam. Azért köszi a segítőkészséged
Én azért próba képpen még egy árnyékolt kábelen az említett kondenzátorok előtt kivinném a jelet egy külső erősítőre...
Mert mi van, ha már a végfok előtt keletkezik a probléma? Akkor hiába teszel be másik erősítőt. Nem rosz kis rádiók voltak ezek a Vidik... De te tudod...
Most egy kicsit elkedvetlenedtem.
Tegnap az 1000 mikrós (a zaj legmagasabb részét kezdte szűrni), majd 8800 mikrós (kicsivel lejjebb is és erősebben szűrt) kondik eredményéből arra következtettem, hogy a kapacitást tovább növelve szépen eltűnik a zaj. Ezért bevásároltam 47000µF-os kondiból egy ötös pakkot és összehegesztettem őket, közel negyed farádos kapacitást létrehozva, és vártam, hogy felcsendül a csend. Nem így történt, a zaj továbbra is jól hallhatóan jelen van. Valami konkrét kapacitás-értéket kéne eltalálnom, hogy szűrjön rendesen? Miközben változik a fordulatszám és így a zaj frekvenciája is?
Lehet, hogy földhurok van?
Árnyékolt vezetéket használsz? Dobsz egy rajzot hogy miként van bekötve a rendszer? Mára elteszem magam, de holnap megnézem.
Ezért majd még előtte kipróbálom egy másik erősítővel, ja látom te is ezt írtad Nem "verem" én szét mert a kazetta melett lévő kis helyen bőven elfér a cucc.
Valahogy így fest. A fej kábelezése a gyári, ezért annak nem jelöltem az áramellátását. A kék csíkok mindenhol az erenként árnyékolt rca-kábelt jelölik.
A földhurok-ötletnek nagyon megörültem, de sajnos nem. Ha félig kihúzom a dugót az erősítőből (tehát megszűnik a hurok), hangosabb a zaj, mint rendesen benyomva Bár délután még kísérletezem, hogy ez minden csatornára igaz-e, most csak az első kettőt néztem.
A mélynyomótól viszed a jelet a négycsatornásba?
Próbaképp kösd le a mélynyomót, és csak a négycsatornás legyen bekötve. Így milyen?
Na, most eggyel beljebb vagyok A hátsó hangszórók bejövőjét lehúzva megszűnt a zaj, tehát 2.1-nek már tökéletes a cucc. Ha viszont a hátsók közül bármelyik oldalt rádugom (akár a mélynyomón keresztül, akár azt kihagyva), akkor az összes hangszóróba visszatér a sípolás. Ráadásul a melegpont hozza a zajt, a test pedig kicsit csökkenti.
További teszteket fogok végezni, hogy a kimenet már ilyen (csak a mélynyomó nem adja ki ezt a frekit), vagy a kábel szedi össze valahol, de további tanulság, hogy a madaras teszkóban ipari hulladékot árulnak autó-audió kábel néven, és annyira azért nem olcsó, amennyire szar
Próbálj egy olyan 2.1-es bekötést, hogy a mélynyomó és a hátsók legyenek bekötve, az elsők pedig nem. Akkor is zúg, vagy így jó?
Vagyis pont fordítva, mint amit az előbb írtál.
Csaó!
Ha valaki tud akkor segítsen. Vettem egy lefoglalt citroen xsarat egy philips 22rc200/35- ös magnóval aminek nincs kódja. Csaba
Hali!
Ebben a topikban próbálj szerencsét: Bővebben: Link
Kipróbáltam minden verziót. Az van, hogy a hátra menő kábelek szedik össze a zajt valahol, tehát azt a drótot bárhová dugom, megjön a zaj. Azt lehúzva, a másik vezetéken (akár az első, akár a hátsó hangszórókat hajtja) tisztán jön a zene, és ha a fej hátulján átdugom, akkor a hátsó kimenet is zajmentesen szól ezen a madzagon keresztül. A hátsó kábelből már próbáltam kihagyni a mélynyomó erősítőjét is, de úgy sem jó, úgyhogy majd tovább próbálkozom, hogy melyik kábeldarabot kell kicserélni. Ekkora szívást egy szar madzag miatt és nem is spórolásból vettem ezt, csak épp kapóra jött... sal sucks.
Helló. Autóvill szerelő vagyok találkoztam már egy pár ilyen problémával. A fő ok nyilván a gyujtás, de a generátorról se szabad elfeletkezni.
A dolgok legalapabbikát ajánlom. Lehet kapni zeverszűrős gyujtógyertát. A végtelenségig rakhatod bele a kondikat, nem feltétlenül a táp ágból szedi a zavarosást. Nagy valószínűséggel az egyéb kábeleken szedi össze. Gyujtókábelek szigetelés sérülése is okozhat problémát. Miután ezeket tuti kizártad akkor álj, neki kondizgatni. Üdv. Jp210
Mivel dízel autóról van szó, a gyújtógyertyát és kábeleket tutira kizártam már a legelején
Amikor jön a zaj, akkor szinte biztos a generátort hallani. Csak azt nem tudom, miért van, hogy az egyik kábel összeszedi, a másik nem.
Így próbáltad?
Mert ha a mélyről hozod a négycsatornásnak a jelet, akkor hurok. Ha a négycsatornásról viszed a mélynek, hurok. Egyébként ugye nem a csoportkábel mellett viszed el a vezetékeket?
Szia!
Végülis abban maradtam, hogy kicseréltem egy félig szétrepedt csillám kondit, meg tettem rá az oldalára egy kisebb bordát (mert elfér) meg jó alaposan bekentem szilikon zsírral. Most bár még mindíg iszonyatosan melegszik de kordában tudtam tartani, emiatt nem kapcsol be a hővédelem, Azthiszem jólesz ez így egy darabig
Úgy próbáltam, hogy a mélynyomó egyáltalán nem volt bekötve, és úgy is zajos volt. Meg úgy, hogy az elsőket nem kötöttem be, úgy is. (Ahogy rajzoltad, úgy pont nem, mert ahhoz kéne egy rca-osztó, ami épp nincs itthon, és egy másik kábel behúzva.)
De földhuroknál nem is olyanra gondoltam, hogy körbeér a line-jel az autóban, hanem az egyes elemek külön-külön testelése és a line kábelek árnyékolása által létrehozott hurokra, ami viszont a tapasztaltak alapján nem okoz problémát. Csoportkábel alatt mit értesz pontosan? Olyan útvonalat nem nagyon tudok az autóban, ahol kábeleket lehet elvezetni, és még nem megy ott egy sem, így ezek a kábelek is már ott lévőek mellett haladnak. Hátra a mélynyomóhoz a bal oldalon, onnan (és a fejtől) az anyósülés alatti négycsatornásig a jobbon (hoppá, gyanús ). A következő projekt tutira az lesz, hogy a hátramenő kábelt átrakom a másik oldalra, aztán meglátjuk.
Hello
A kocsinkon van egy régebbi, majd egy méteres botantenna. Sokszor recseg a rádió, nem túl jó a vétel. Szerintetek érdemes volna kipróbálni ezt? Nem túl drága, és van benne beépített erősítő is. Üdv.
Szia. Szerintem mielőtt kicseréled az antennát, érdemes megnézni, hogy esetleg nem hibás-e az antenna kábele, vagy a csatlakozó. Nem hiszem, hogy az antenna miatt lenne, azok a régi majd 1 méteres antennák jó vételt biztosítanak. Esetleg jöhet a rádiótól is a recsegés, vagy azt kizártad?
Sziasztok! Olyan problémám van, hogy van egy Fordba való CD-s rádióm, ami kb 500-600 mA-t vesz fel kikapcsolt álapotban. Szétszedtem, és azt tapasztaltam, hogy hűtőborda nélkül egyböl el kezdtek melegedni a végfokok. Gondolom valamiért nem kapcsolja azt ki. Ránézésre tökéletesen müködik ki be kapcsol meg készenlétben megy az óra is meg minden, csak leszívja az akkut. A tipusa Ford CD 6000 az adattáblán MODEL SINGLE CD-KW2000 Szerepel. a végtranyókon a következő szerepel: 70966FB N7H8A8 22 HSE07401. Tudnátok nekem ehez kapcsrajzot, vagy a végtranyóhoz adatlapot? Már sokat keresgéltem, de semmit nem találtam. ELŐRE IS KÖSZI A VÁLASZT!
Én első körben talpponti oxidációra gyanakszom. Először szereld ki az antennát és nézd meg a kocsival érintkező rész állapotát! Lehet, csak meg kell csiszolni az érintkezési felületeket és/vagy meghúzni a rögzítő csavart. Ha kültéren helyezkedik el az antenna alsó része ( pl.: sárvédő ), elég sanszos a kábelcsatlakozás elrohadása is. Ezekről a ragasztott antennákról nincs túl jó tapasztalatom, erősítő ide, vagy oda. Egy korrektül beszerelt botantenna lényegesen jobb vételt eredményez. Főleg egy átlag fölötti tunerrel kombinálva.
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Van egy fél éves MNC Evolution fejegységem, és ha a pendrive-t rádugom, csak annyit ír ki hogy USB PLAY, és itt vége is. Semmit nem csinál (amikor megvettem még működött). Lehetséges hogy a miniusb-usb kábelnek van baja amivel összekötöm az autót a pendrive-val? vagy a rádiónak van baja? Remélem valaki tudja a megoldást.
Előre is köszönöm. Bye
Üdv! Van egy Philips RC406-os rádió.LW MW szól FM-en sávzaj van,de nem szól.FM részt lemostam alkohollal utána megszólalt,de nem sokára újra elhallgatott.Nem néz ki kontakt hibának.Később csak az erősebb adók szóltak rajta,visszaraktam, de most már nem szól egyáltalán.Tudna valaki segíteni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |