Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   25 / 60
(#) gerg hozzászólása Máj 25, 2009 /
 
Üdv Mindenkinek!

Tanácsot kérnék: AGV4500 expert kütyüt vennék ami elvileg tud K/L,KK/L csatoloként működni, szerintetek tudnám 1993-as opel c20xe motronic 2.8 at olvasni 16-10es átalakítóval? (sajnos nem irják hogy ott milyen protocolt támogat....)Köszönettel: Gergely
(#) fruel hozzászólása Jún 11, 2009 /
 
Sziasztok!

Tudna valaki valami jó diagnosztizáló szoftvert ajánlani a FIAT Panda-hoz ? Hol lehet ilyeneket letölteni?
Milyen csatolóval működik és milyen áron lehet ilyet beszerezni?

Előre is kösz!

Üdv.
Csaba
(#) Coupe hozzászólása Jún 12, 2009 /
 
Sziasztok

Olyan kapcs. rajzot keresek ami működik az op-com programmal. Láttam egy ilyet működés közben és megtetszett! Még annyit ez USB-s volt.

Előre is köszönöm!
(#) csaplarzs válasza gerg hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
nem,mert oreg tipus
igazan 98 tol erdemes obd olvasaban gondolkozni
(#) csaplarzs válasza fruel hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
az internetrol,obd beirva magyar feluleten tudsz erdeklodni,egyebkent mi a baj az autoval?
(#) fruel válasza csaplarzs hozzászólására (») Jún 14, 2009 /
 
köszi

airbag failure

(#) Coupe hozzászólása Jún 18, 2009 /
 
Sziasztok

Kérdezném tőletek melyik program tud Opeleken alapjárat kiegyenlítést? Ha van ilyen kérem mondjátok meg a nevét, meg hogy milyen csatlakozót kell hozzá építeni! Az autó 2001-es évjárat!

Köszönöm!
(#) Dudus válasza Coupe hozzászólására (») Jún 18, 2009 /
 
Mit értesz kiegyenlítés alatt? Az alapjárat nem módosítható, a legtöbb motorvezérlőbe gyárilag beprogramozzák. Ha nem jó, ki kell javítani, a hibás alkatrészeket cserélni, és helyreáll.
(#) Coupe válasza Dudus hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
Arra gondolok mikor egy folytószelepházat kitakarítunk akkor utána sokszor alapjárat ingadozás lesz, amit egyszerüen lehet orvosolni egy alapjárat gyári értékre való visszaállítással /alapjárat adaptáció, alapjárat kiegyenlítés stb.. melyik program, hogy írja./ Tehát olyan programot keresek ami tud ilyet pl Op-com csak ahhoz nem tudom lehet e épiteni házilag csatlakozót!
(#) Dudus válasza Coupe hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
Értem! Fél órára kösd le az akkut, utána indítsd be de ne nyúlj a gázhoz! Járasd így ~20 percig és minden rendben lesz. Alapbeállítást az olcsó feltört programok nem tudnak és nem is mindegyik vezérlőnél lehet megcsinálni.
(#) Coupe válasza Dudus hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
Köszönöm a tippet! Ez csak opeleknél működik vagy minden autónnál? Én ilyet főleg Opel és VW típusoknál tapasztaltam és ott is csak akkor ha elektrom gázpedál van bennük!
(#) Dudus válasza Coupe hozzászólására (») Jún 19, 2009 /
 
VW, Seat, Audi, Opel és általában a GM család.
(#) karathe hozzászólása Jún 21, 2009 /
 
Üdv mindenkinek! Kérdésem az lenne : Van egy TIS2000-es programom milyen kütyü kell hozzá hogy lehessen vele diagnosztikát végezni / Opel C corza Y17DT /motor vezérlön és karosszéria vezérlön.Salyát hobby célra. Köszönöm.
(#) jozsi66 hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Sziasztok ! Elkelne egy kis segítség, építettem Én is egy iso interfészt rs 232+két tranzisztor, az oldalon is találtam rá linket, de valahogy nem igazán akar a dolog rendesen müködni. A hardweres oldal hibátlanul működik ugyanis opel tech2-vel használva airdag hibakódot kiolvasta és törölte is, de a Km órát nem hajlandó beolvasni ugyanis eeprom olvasáskor a komunikáció megszakad majd ujraindul és tovább nem jut. Valaki a program ezen részét már használta? Lehet , hogy a beállításokkal van a hibám? Először USB/soros kábellel használtam, majd PCMCIA/soros kártyával is ugyanaddig jutottam ugyanazon a ponton akadok el mindig. Próbáltam más programokkal is, de mindig ugyan itt akadok el. Ja az autó Bvectra 97-es X20dtl motorral. Valamkinek van valam infója szivesen várom.
(#) sünekke hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
sziasztok!

van egy elm 327es usb-s if-em!

problémám a következö vele, müködése tökéletes inkább arra szerenék információt keresni h miként lehetne vw tools vagy vag-com programmal használni. minden megoldás érdekel, olvasgattam itt a fórumon belül elég meggyözö építési illetve információgyüjtési lehetöséget találtam!

elölre is köszönöm a segítségetek!
(#) Dudus válasza sünekke hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Az ELM327 egyik általad említett programmal sem kompatibilis.


Régebbi VAG-COM - hoz, max 409-ig, használhatsz sima ISO illesztőt, és ez jó lesz a VW-TOOL - hoz is.

Ha nem túl öreg az autód érdemesebb venni egy VAG-COM - ot, bár nem olcsó , de hosszabb távon visszahozza az árát.
(#) sünekke válasza Dudus hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
2002es golf 4 hez kellene! CAN-es a verda!

építeni nem lenne egyszerübb? vagy te személy szerint mit ajánlasz?
(#) sünekke válasza Dudus hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
vagy esetleg tudsz ajánlani olyan progit ami hasonlóan összetett mint a vw tools vagy a vag com?
(#) Dudus válasza sünekke hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Az a baj, hogy amivel érdemes foglalkozni CAN-es VW-nál az a VAG-COM. De! Az új verziók HW kulcsosak és a kulcs maga a kábel amivel az autódat a számítógépedhez csatlakoztatod. Sok kapcsolás kering, de ezek megépítése, ugye illegális, a gyári meg drága, bár ha nem magyar nyelvűt, hanem angolt rendelsz, lényegesen olcsóbb, van hozzá support és garancia, és lehet vele nem keveset spórolni, ha értesz hozzá, ha nem, sok kárt is lehet okozni vele.

Ha megelégszel nagyon korlátozott képességekkel az ELM327 kommunikál az autóddal , de csak az OBD körébe bevont paraméterek/kódok/vezérlők lesznek elérhetőek.
(#) sünekke válasza Dudus hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
pontosan ezért szerettem vna ha a vag-com müködik!

de azért köszönjöm a felvilágosítást!

üdv sünekke
(#) galyasz hozzászólása Júl 7, 2009 /
 
Lacettihez keresek olyan OBD olvasót, ami tudja az ABS és légzsák kódokat is olvasni. Ezek más lábon jönnek ki. ELM327-esem van, és van egy kézi SCAN-TOOL kódolvasóm is a motort tökéletesen olvassa, de egyebet nem. Az ABS talán a 13 lábon van kivezetve, de ilyen kapcsolást még nem is láttam.
(#) Dudus válasza galyasz hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Ugyanolyan K-vonal, mint a motoré, tegyél egy kapcsolót a kábelra és kapcsold át arra a lábra a bemenetet, amin a diagnosztizálandó eszköz van. De ezek az olvasók nem biztos, hogy működnek az ABS vezérlővel.
(#) galyasz hozzászólása Júl 7, 2009 /
 
Rákötöttem a Lacetti K vonala helett az ABS kivezetést, de nem talált protokollt az ELM327.
(#) Dudus válasza galyasz hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Mert az ABS sajnos nem része az OBD-nek Márkaspecifikus adapterre és programra lenne szükséged. Lehet, hogy az OP-COM -mal sikerülne...
(#) sünekke válasza Dudus hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
esetleg olyan szoftvert tudnál ajánlani amivel nemcsak a motorvezérlővel hanem mondjuk a légzsákrendszerrel is lehet kommunikálni az áltamal megnevezett IF-el?

világít a lufilámpám vagy 1 hete és nemtudom miért!
(#) sünekke válasza sünekke hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
jah igen.......esetleg ennél az elm IF-nél nem az lehet a baj h csak egy vonalon kommunikál? tehát a vw-nél ha jol tudom van valami k/kl vonal..... nem lehet esetleg az a baj h emiatt nemtudok hozzáférni az airbag vezérlöhöz?
(#) sünekke hozzászólása Júl 8, 2009 /
 
vagy esteleg csinálok egy egyszerü csatolót amin csak k,l táp és test van? elképzelhetö h egy can es 4es golfban hozzátudok férni a légzsákvezérlöhöz?
ha marhaságot irok kérlek javítsatok ki!

egyébként találtam szerelhetö obd csatlakozót!
(#) Dudus válasza sünekke hozzászólására (») Júl 8, 2009 / 1
 
A klasszikus buszrendszerű diagnosztikánál a 7-es lábon, ami a K-vonal az ISO 9141 -nél, vannak felfűzve a vezérlők. Amikor diagnosztizálsz, a diagnosztikai program megcímzi a vezérlőt és innentől a többi, nem foglalkozik a K-vonallal, csak az a vezérlő amit inicializáltál. AMikor a busz műszaki határait a VW elkezdte feszegetni már nem tudott több vezérlőt a K-vonalra kötni, ezért az L-vonalat, ami eddig csak a diagnosztikai módba lépéshez volt használva , elkezdte K-vonalként használni és ide rakta az extra vezérlőket, pl. a Xenon-ét. Ezekhez lehet kapni a KK/L illesztőket.

A Te esetedben a GM sokkal kevesebb vezérlőt rak egy vonalra, így a diagnosztikai aljzat gyártóspecifikus lábait elkezdte K-vonalként használni és egy-egy K-vonalra 1~2 vezérlőt illeszt csak. A motort a kompatibilitás miatt mindig a 7-esen hagyják. A teszterek, amik ehhez illeszkednek "Multiplex kábel" név alatt futnak. Azonban az, hogy az elektromos paraméterei megegyeznek nem jelenti azt, hogy a protokol is megegyezik. Így hiába rakod át a csak OBD-t kezelő műszeredet a kívánt lábra, ha az adott vezérlő nem OBD-be bevont ( Csak a motor és a váltóvezérlő van bevonva és csak azokkal a paraméterekkel, melyek a levegőminőséget érintik ) nem fogsz tudni kommunikálni vele.

A Légzsákproblémádhoz meg kellene nézned a légzsákvezérlő számát. Ha a sejtésem helytálló, olyat fogsz találni, amit Opel-ekbe is szereltek. Ha igen, akkor a már említett OP-COM, aminek a feltört változatát AB-COM-nak hívják tud vele kommunikálni. Az AB-COM - hoz sima mezei ISO illesztő használható, de csak a soros! USB-s kábellel, vagy USB-RS232 átalakítóval nagyon kicsi az esélye , hogy menni fog.átalakítóval.

Ilyen kábelt 10KHUF körül tudsz venni, vagy 2~3000 Ft - ból magad is megépítheted. Van rajz itt a hobbielektronikán is nem egy.
(#) sünekke hozzászólása Júl 8, 2009 /
 
ez egy igen részletes információ tartalmazó szövegre sikeredett!

megpróbálom az ab-com-ot hátha menne vele..... viszont az usb-t a gép egy virtuális com portnak érzékeli....


mégegyszer köszönöm a segítséget, hamarosan visszatérek h mire jutottam!

üdv sünekke
(#) jeep édesanyja válasza Jeep hozzászólására (») Júl 17, 2009 /
 
Nagy tudásu voltál drága imádott gyermekem. Soraid olvasva zokogok.
Köszönöm a moderátornak Zsoltnak a gyertyagyujtást, az iwiwen a bejelölést.
A legjobbakat Önöknek

Jeep édesanyja
Tölliné Valcsi
Következő: »»   25 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem