Fórum témák
» Több friss téma |
Ó igen valóban, nagyon ráfókuszáltam a nullákra és ez is lett a végzetem. Köszönöm a korrekciót!
Üdv!
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki épített-e már be TQFP-s PIC-et, és ha igen, milyen módszerrel? Egy átalakító kártyára kellene ráépítenem a képen láthatót. Elképzeléseim vannak, hogy kellene csinálni, csak érdeklődés képpen kérdezősködöm...
Én beforrasztottam a helyére minden gond nélkül!
Keress ebben a topikban képekre, egy-két ilyen átalakító már volt feltéve. És itt van egy megoldás watt-tól.
Én arra gondoltam, hogy a panelt előre felónozom vékonyan és utána a PIC lábait egyenként (csak 80 láb) belenyomkodom az alatta levő ónrétegbe hozzáadott ón nélkül. Remélem a héten már megérkezik a Hestore-ból a rendelésem, mert rendeltem egy tűhegyes pákacsúcsot, azzal könnyebb lesz szerintem.
Köszi a választ! Én is olyat készítek majd csak kétsoros tüskesorral levezetve. (Egyébként még jó, hogy ellenőriztem a PIC18F8722 tokrajza el van tolva az EAGLE-ben, a lábak számozása hibás!) Idézet: „Én arra gondoltam, hogy a panelt előre felónozom vékonyan és utána a PIC lábait egyenként...” Nem lesz jó! Van egy smd forrasztással foglalkozó topik és jó pár videó pl. a youtube-on.
Szerintem nem érdemes egyenként próbálni a lábak forrasztását. Én úgy szoktam, hogy két átellenes sarkot lefixálok egy-egy lábbal, aztán bő ónnal végigforrasztom az oldalakat (persze minden mindennel összefolyik), majd ezután ónszívó harisnyával felitatom a felesleget.
A videópályázatok között láttam egy jó módszer, azt kéne megnézni.
Igen, ez jó ötlet, láttam egy ilyen eljárást a YouTube-on!
Szia !
Nem problémás a TQFP tok. Helyezd fel a panelra,pozicionáld, majd az átlóban lévő lábakat a széleken forraszd le. Használj fluxot.(legjobb a flux zselé) Utána szépen végigforrasztod az oldalakat. Jó pákával és pozitiv hozzáállás esetén nem okozhat gondot Mint a csatolt fotón látod TQFP 144 is megoldható "házilag". Üdv! Luki
Én is csináltam már ilyet, tényleg nem olyan nagyon nehéz. Egyet tudok ajánlani kiegészítés képpen. Mielőtt elkezded forrasztani a TQFP-t: Pozícionálod a tokot. Legjobb ha a panelt közben átvilágítod, mert úgy látszik hogy tényleg nincs e kicsit elcsúszva vagy keresztben. Amikor ez meg van, el nem engeded, hanem nyomod tovább és az egyik sarkát megpöttyölöd pillanatragasztóval. Ezek után már a helyén marad a tok, és mindkét kezedet használhatod a forrasztáshoz. Egyébként nekem van még vagy 5 darab saját tervezésű, de cég álltal legyártott TQFP100 adapter amit a 12x12-es PIC24HJ256GP610-hez csináltam. Ha érdekel tudok küldeni.
Én is simán "megcsiptetem" és folyósítószerrel keverve végíghúzom vastag heggyel és utánna leszívatom harisnyával! Ezután fogkefe acetonnal bentről kifelé jól átkefélem a lábak közt és hallogén lámpa felé fordítva megvizsgélom mégegyszer! A tokozás legyen a panelre fektetve rendesen ne tudjon alá kerülni semmi ez lényeges!
Hát én nem harisnyáztam. Fogtam a Wellert, forrasztóónt letekertem, végigfektettem egy oldalon 25 lábon és végighúztam és kész. Ezek után melegítve a NYÁKot függőlegesen tartva az élét az asztalhoz csapva a gravitáció 100%-osan leszedte a fölösleges ónt a lábakról. További előny a csapkodós módszernek hogy szerintem kevesebb hőt ad a toknak.
Ha viszont hazajövök afgánból, veszek egy Hot Air stationt-t. Ám annó Teszkó-s 3000 Ft-os hőlégfúvúval szedtem már ki sérülésmentesen alaplapból Socket 939-es proci foglalatot.
Folyasztószer. Tőle a forrasztóón felfut a lábakra és a pedek között nem marad semmi, csak a szigetelő anyag. Az ón sima és fényes lesz. Ha túl sokáig melengetjük elpárolog és nem fejti ki a hatását. Ekkor meg kell ismételni a kellő mennyiség felvitelét és láthatjuk ismét a csodát...
A (#458885) hozzászólásban belinkelt fluxot a panel teljes területére fel kell vinni forraztás előtt?
Aztán a általános, vékony ónnal lehet forrazstani az SMD-t?
Nem. Csak a forrszemekre, és ott is csak az IC-k-hez kell használni, mert a többit simán lehet forrasztani 0,5-ös folyasztószeres("gyantás") ónnal.
Igen, jó az általános ón is, de jó ha nem hagy nyomot, azaz nem gyantás, hanem az is fluxos. A jó minőségű ónok mind ilyenek már. Mi lenne, ha kicsit utánanéznél ezeknek a dolgoknak? Van erről egy csomó videó is a neten, csak keresgélni kéne! Kezd itt a topicban!
Ok. Valójában te ültetted a bogarat a fülembe kb. egy órával ezelőtt a Pickit2 topicban...
Lehet, hogy megpróbálkozom az smt-vel. Eddig nem is érdekelt különösebben.
Nem a PICKit2-ben, hanem a PIC - Miértek, hogyanok...-ban
Sziasztok!
Van itt valaki veszprémi aki tud smd-t forrasztani? Egy nekem kedves ventillátorban elégett egy ic és azt kéne kicserélni.
Sziasztok!
Egy kis áramkörön dolgozom, ami nagyon megtréfált, és gondoltam hasznos lehet az infó. Az áramkör USB-n keresztül másodpercenként 3000 bájtot továbbít egy PC programnak. Egy PIC18F2550 van rajta, 3 analog bemenettel és egy 2x16 os karakteres LCD van rajta helyi kijelzésnek. A nyák SMD kivitel. A nyákot korrozió ellen lelakkoztam színtelen lakkal. Egy heti fejlesztés után elkezdett bolondozni. Ott, ahol 0V-ot kellett volna mérjek, 0,5V-ot mért az A/D. Gondoltam összefogdostam, meg esetleg a finomítások(néhány kondi, ellenállás cserélgetése) közben az ónról savas lett a panel, amit össze-vissza tapickoltam, ezért fogtam az alkoholos spricnimet és lemostam a nyákot. Nos ezután az áramkör el sem indult többé! Na mondom most már mindegy, essünk neki. Bő mosószeres vízzel sikáltam, hajszárítóval szárítottam, de semmi. Fogtam az alkoholt, locsoltam rá, semmi, hacsak az nem, hogy tejfehér lett az egész nyák. Már arra is gondoltam, hogy esetleg a fogdosás közben kinyírtam a PIC-et egy statikus tüskével. Egy utólsó esélyt adva a dolognak, ma behoztam a melóhelyemre és beletettem toluolba. Szépen leoldotta az összes lakkot, lefúvattam levegővel és láss csodát hiba nélkül működik! 0V, ahol 0-át kell mérnie, és indul az oszcillátor is, ami eddig meg se nyikkant. Én azt gondolnám, hogy az alkoholos mosás közben a lakkba bekeveredett a víz, izzadság, savas folyasztószer maradék, és ez okozta az elektromos zavart. Egy biztos, hogy alkohollal többé nem fogom tisztítani az áramköri lapokat! Remélem valami hasznát veszitek a fél napos szenvedésem történetének!
A gyanta maradványokat muszály valamivel leszedni. Ehhez még esetleg aceton jó. Szóval nem lehet kikerülni.
Ez rendben, le is volt szedve, mivel olyan fluxal forrasztottam, ami nem hagy nyomot. Nem arról volt szó, hogy eleve nem indult, hanem arról, hogy egy működő áramkört, ami le volt lakkozva, megmostam alkohollal. Nem az első áramköröm, de most játam így először. Ugyanúgy jártam el mint máskor...
Egy a lényeg. Végül is valami folyasztószer maradék okozta a problémát.
Vagy az alkoholba oldott izzadtság. De lehet, hogy tényleg az utólagos gyanta ami beoldódott a mosásnál a lakkba.
Én azt látom a lényegnek, hogy egy lemosott, lelakkozott(vagy egy gyári) áramkört alkohollal megmosva, simán hibát okozhatunk.
Hello
Szeretnék venni egy hőlégfúvót, persze nem csak elektronikai célokra. Nálam a zsugorcsövek használata teszi elkerülhetetlenné egy hőlégfúvó vásárlását. A kérdés pedig az lenne, hogy én a BOSCH PHG 630 DCE -t venném, és hogy ez alkalmas e SMD alkatrészek kiforrasztására is?
Inkább való a zsugorcsövezésre, de ha minden kötél szakad, ki lehet vele forrasztani, csak kicsit durung. Az egyik képen van is rajta egy szűkítő. Egy igazi kiforrasztó fokozatmentesen szabályozható levegősebességgel és hőfokkal rendelkezik.
"Sziasztok! Egy kis áramkörön dolgozom, ami nagyon megtréfált..."
Hát én több tucat panelt építettem, meg mostam le a gyárban ahol dolgozok, így még nem jártam. Ez valami véletlen. Alkohollal normálisan le lehet mosni a panelt. Ha sokat kellett mosni Ricoclean vagy Flu nevű sprét használtam. Azokhoz volt egy kis kefe, a szórófejhez. Nem kell attól félni, hogy a mosástól baja lesz. Igaz, mi a europrint-el gyártattunk. Hobbi célra nem való, drágák, de amúgy elsőosztályú nyákot gyártanak. Próbálkoztunk még egy-két másik gyártóval is, de tragédia volt. Na ott jártunk úgy, hogy kész lett a panel, lemostam, aztán néma csend. Mire kiderült, hogy a padeknél vékony hidak maradtak, minden földön volt. Csak átvilágítva látszott a bibi a védőlakk takarta....
Ahogy watt mondja, nem csak a hőfok szabályozhatóság a lényeges, hanem a levegő mennyiség szabályozhatóság is. Általában az ilyenek túl nagy levegő mennyiséggel dolgoznak. Mindent elfúj a környezetében.
Hmmm
Hát most már megint nem tudom mit vegyek. Mert néztem hőlégfúvót tisztán elektronikai célokra, gondolom az jó zsugorcsövezésre is, ez lenne az: AT 850 D. De hát nekem a hegesztés is jól jönne, és ezzel hát nem lehet. Amúgy tényleg nagy különbség van a levegőmennyiség között, 27l/perc az ATTEN -nél a max, míg a BOSCH minimuma 150l/perc. Tehát akkor ez azt jelenti, hogy a megfelelő alkatrészen kívül sok mást is eltávolítanák |
Bejelentkezés
Hirdetés |