Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Vettem néhányat belőle. Van köztük egy ritkaság egy 1954 -es darab ami működik is. Még a régi komcsi címerrel.
Áhááá, szóval erről az erősítőről van szó, ezért duplán irigyellek az EBL1-ek miatt. Nekem is nagyratörő terveim voltak vele, de a kimenőt már az EBL21-hez csináltattam meg ami nem pont ehez való meg sajnáltam is azt a 7-8 ezrest darabjáért az ebay-en! Máshol olcsóbban meg sehol nem találtam újat / újszerűt pláne nem 2-4-6 darabot egyszerre!
A kerámiasapkás éhségemet most azzal enyhítem hogy EF6-ot kap előfoknak az ECH21 helyett a kis EBL21! Ennél is a G1 van kivezetve a cső tetejére mint az EBL1-nél így nem veszélyes munka közben sem! Köszi a képet!
Én meg egy működő (sőt egészen újszerű) példányt a Müszinek ajándékoztam lomtalanításkor mondván hogy az érintésveszély miatt sosem fogom felhasználni, pedíg azt hiszem 500-at adtam érte a börzén annó annyira megtetszett!
EBL1 ? TUNGI 4654 (OS18/600) Az anód van kivezetve a tetején.
Végleges helye két zárt doboz lesz, mert ez így igen csak élet és veszélyes. Ugye a PV 2 szarva között több mint 700 V van.
Hát pedig erre a csőre (pv) (audiodiy.hu) nagy öreg DIY-es rókák is csak elismeréssel beszéltek, ezért vettem én is, meg, hogy olcsóbb mint pl egy AZ4-es.
Gondolom mert nem szeretik a két szarvát A 4654-esek úgyis "kupakosok" akkor az EI cső lehet az.
Ja hogy nem EBL1 ezért is zárt doboz! Most már kevésbé, de azért irigyellek! Passzolt volna bele valamelyik ECC helyett neked is az EF6! Egészen baráti áron lehet kifogni vadi újakat!
Hát igen ha már retrozunk akkor valóban ef6-os illene bele.
De amit ki akarok majd próbálni az az ECC40 rimlock foglalattal. Szintén az öreg rókáktól tudom hogy talán a tungsram egyik legjobb hangú ECC csöve. Hát majd kiderül. Ez a cső sem egy mai csirke
Futaba 5-LT-16Z VFD adatai:
Fűtés:3 V 75 mA Szegmens és rácsfeszültség :18 V Fénysűrűség : 220 nit teljesítményigény : 60 mW/digit Ez ötszegmenses, gondolom a Tiéd 6, szerintem hasonló adatai lehetnek! Véletlenül találtam egy optoelektronikai könyvben
Azt én is ki szeretnémpróbálni! Máregy rimlockfoglalatot isbeszereztem (majd rimlock/novál adaptereket akarokkészíteni), csakannyian ígérteknekem ECC40-et,devalahogy nemakarösszejönni Elromlotta space .....
A Beagoknál (meg úgy általában) különböző vasakból készítik a kimenő és táptrafókat vagy ugyanaz a szilíciumos lemez mindegyik?
Pontosan milyen alkatrészekre gondolsz? Az ECC83 meg a foglalat "fillérekért", a végfok csövek 5581 már nehezebb, de a 6L6 teljesen jó helyette. Ezt is lehet olcsón a börzéken, megy itt egymástól. A porcelán foglalat is kb 600Ft/db hozzá. A táptrafó és a kimenő már húzósabb, 10-10 ezerre saccolható. Van pár hely, ahol igényesen meg is tekerik, ha nem Te akarod magad. A többi alkatrészt pedig bárhonnan.
futtatásba: OSK Mennyi rimlock fogit akarsz venni?
Köszi szépen.
Szívesen!
Hát szerintem ugyanazt a vasat használták kimenőnek mint hálózatinak.
De Mátét kell kérdeni neki van egy pár EA080-asa. Egy jó tekercs kell rá és, akkor a szarvas (erdei agancsos állat) is hallgathatóan szól. Ha régi matt szilíciumosat tudsz szerezni az az igazi. A törékeny fajta.
venni?Én arról nem beszéltem 4-5 db kellene! Az elejét nem értem ...
Az nagyon jó lenne köszi! Állítólag az EF40 nagyon jóRIAA korrektorba! Most már nekem is szükségemlesz ilyesmire
Sziasztok,
Nyilván semmi értelme annak az árva kettőstriódának, de ha hozzátokvágná valaki azért beaplikálnátok valahogy az autóba?!
Azt a szóközre írtam, az a képernyőbill. De már látom, jó a szóköz.
Barna: Ne dobjanak meg vele, inkább adják oda! Én beaplikálmám az autóba! Már amúgy is gondoltam rá, hogy egy 555-tel felépített 12V-ból anódfesz invertert, és csöves erősítőt az autóba.
A csövesek 99%-a gondolt már saját gyártású csöves erősítőre az autójában de a 99% 99%-a nem meri bevallani :yes:
Szerinted én miért szereztem be az Imi 2 darab ZK140-es kimenője mellé még 2-t? 4 darab PCL86 SE kis zárt térben... Bár lehet hogy sosem lesz belőle semmi
Tegnap este megpattant valami az erősítőm "lelkében", azóta beköltözött mindkét csatornájába egy-egy légkalapácsos útfelbontó munkás. A konstrukció már két hónapja napi használatban volt egy kenyérkosárban. Vasárnap belekerült próbaképpen a festés elött álló elkészült dobozába, brumi semmi, azóta hajtottam háromszor 4 órát közel a csúcsteljesítményéhez. A ház alig lett langyos, a "perforált" fenéklapot levéve az alkatrészek sem tüntek jelentősen melegebbnek, mint a dobozon kívül. Tegnap néhány percel a bekapcsolás után, miközben a második számnál tartott a lemez, még el sem érhette a normál üzemi hőmérsékletet pattant egyet a hangszóró és a kissé lehalkult zene mellé kaptam a légkalapácsot.
Mindkét oldalt érinti, és ha kiveszem az előfok csöveit megszűnik a jelenség. Ha a fémházhoz nyúlok valamelyest csökken a "kopogás" és inkább "bugyborékoláda" vált. A feszültségeket megmértem, az jónak tünik. Éjjel egyig csak erre futotta... A rajz Az erősítő a rajz óta alig változott, a katódhidegítő 1000µF/25V-lett és kicsit kisebb a rácsfeszültségbeállító ellenállás 28,3Kohm így 260V körüli a rácsfesz. (Így volt szimetrikusabb a vágás)
Bár lehet, hogy sosem lesz belőle semmi
Na ilyen sort/sorokat nem szeretnék látni! a PCL86 PP azért egy autóba szerintem sok. Egy GU-50, vagy 6C33C PP pont elég lenne... Persze nem törpe 200V-tal, ha GU-50. De viccen kívül egy PCL86 PP elég jó az autóba... FM tuder bele, RDS, de ez már nem ide való.
Én 4 darab monó PCL86 SE-re gondoltam. Ezekhez pont jó a kis kimenő ami ugye már megvan és ez nem mellékes a költségvetést illetően :yes:
A kimenők 4 ohm-ra illesztenek pont mint az autó hangszórók. Igaz hogy az ilyen hangszórók érzékenysége rossz de 4 db SE egy ilyen kis légtérben elegendő hangerőt produkálhat. Arra is gondoltam hogy ha már inverter akkor az 50 Hz helyett lehetne nagyobb freki (a repülőgépeknél is valami ilyesmit alkalmaztak állítólag az anódfesznél, ott valami 400Hz volt a freki ami a forgó feszültség átalakítóról lejött) így kissebb méretű toroid is elég lenne! Ha jól tudom ezt a nagyobb frekis módszert most is alkalmazzák mindenféle dimmerekben... Remélem van egy jó adag igazságtartalma annak amit írtam :yes: Sietve hozzátenném hogy csak egy érdekes játéknak gondolom ezt az egész autós projectet és az erre elköltendő pénzt sokáig másra fogom költeni
Ha ez egy erősebb FET-tel lenne megépítve, akkor szerintem elbírná a 4 PCL86-ot.
A pénzről meg annyit, hogy én ingyen összeraktam a PCL-t, meg az EL-t, amit az EL-be venni fogok, az a 220-as kapcsoló, meg a sztereó 50K-s poti lesz. Ja, a PCL-hez is csak sztereó 50K-s potit kell venni, ami 200Ft (sincs). Jó, az autóba a 4 csatorna miatt 2 kell, de 500Ft-ból így is meg van. Persze dobozolás nélkül.
Az én PCL-be bele kellett pumpálni kicsit több mint 30 darab ezrest mindenestűl, még úgy is hogy néhány dolog szinte ingyen vagy teljesen ingyen volt
Nevezz nyugodtan nagyképűnek pazarlónak vagy elfogúltnak de szerintem olyan is lett a végeredmény!!! Bontásból kitermelhet magának az ember foglalatokat, ellenállásokat, poti gombokat de még csövet is, viszont a trafókat (gondolok itt főleg a kimenőkre) meg a dobozt szinte lehetetlen így megszerezni legalábbis ilyen minőségben :yes:
Persze, csövesnél nem lehet spórolni, ha tényleg jó hangminőséget akarsz. Nekem azért jó ezekkel a kimenőkkel, ilyen alkatrészekkel, mert nincs annyi pénzem, hogy vegyek egy olyan hangfalat, amin igazán vissza is adja a cső a hangzását. Igaz, hogy van egy 89dB érzékeny is, de ide még az is kevés.
Az erősítőd doboza nekem is tetszik, nagyon el van találva. A kimenőt-még-még össze lehet szedni rádiókból, mint nekem az EL-ben van, a két majdnem 7cm2-s kimenő.
Az autós erősítőkben van inverter ami előállítja a -+40V-ot a végfokoknak( az n*10kHz-en üzemel). Annyi az egész, hogy nekünk 250V-ra kellene invertert csinálnunk
Egy TL494, pár izmos FET, meg egy nagyfrekis trafó az egész :yes:
Vághatod! Nekem 2 DIN-es a középkonzolom. Ja én van egy 230V/1200VA-es inverterem az autóban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |