Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tranzisztoros kivezérlésjelző
 
Témaindító: krkic, idő: Máj 14, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 8
(#) krkic hozzászólása Máj 14, 2008 /
 
Helló a tda 2030-as végfokomhoz szeretnék építteni egy kivezérlésjelzőt de a nyáktervezéssel gondjaim akadnak. Valaki megtervezné ennek a kapcsolásnak a nyákját? Előre is kössz. http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/fi
(#) Petroimro válasza krkic hozzászólására (») Máj 14, 2008 / 4
 
Szia!
Ha ERRE gondolsz, akkor tudok (valaki8 azért ellenőrizze le, mert még nem volt megépítve)
(#) Árpy válasza krkic hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Helló!
Már van rengeteg ezzel foglalkozó topic, oda is feltehetted volna a kérdésedet! Bővebben: Link
(#) Csaba09 hozzászólása Szept 1, 2008 /
 
Helo
Szeretné megépíteni itt megemlitet Kivezérlésjelzőt
Rajz
és lenne pár kérdésem amit a cikkben nem írtak le.
Lehet ehez kezdő vagyok sőt biztos, valamenyit értek a dolgokhoz de:
A kapcsolásban található kondenzátor hány voltos legyen?Vagy az teljesen mindegy csak a farát legyen meg?
BC547 helyett használhatok másat Pl.:C1815 ,A1015(<-ezekből van a legtöbb),BF422,BF421,C1213????csak mert egy rakással van itthon belőle igaz más a lábkiosztása de azt ha rendeltetés szerűen bekötöm az úgy működni fog??És meiket használhatom?
Ha jól tudom az bal oldalt a jelforrás.
12V működik vagyis annyiról működtetném.
A 9X1n4148 az a diódák típusa?Nem mindegy milyet kötök be?
Előre is köszönöm a segitséget :worship:
(#) lapose válasza Csaba09 hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Szia!
A kondenzátorok legalább 16V, de inkább 25V-osak legyenek. Ha több az nem baj csak a méretek is nagyobbak lesznek.
A BC547-es tranzisztor NPN típusú, tehát csak ilyen jó helyette!
A neked lévők közül A C1815 és a C1213 jó helyette.
Viszont a bekötésük eltér a BC547_től!
Az A1015 az PNP-s nem jó helyette a BF421 és BF422 nagyfrekvenciás tranzisztor, szintén nem idevaló!
Az 1N4148 az tényleg a diódák típusa, ide szinte mindenfajta dióda megfelel!