Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Digitális vasútmodellezés
 
Témaindító: mspike, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   20 / 40
(#) lidi válasza vanzerr hozzászólására (») Aug 29, 2009 /
 
Na de ez csak egy kis részlet, és síp nincs is benne.
(#) vanzerr válasza lidi hozzászólására (») Aug 29, 2009 /
 
F1, F2 gombokkal lehet a hangokat kapcsolni. Az első hang amikor megindul a mozdony, ez F1-el kapcsolható, ekkor hallható az a susogó kattogó, vagy valami hasonló hang. A fájl 11. másodpercében pedig bekapcsolódik kétszer a síp, ezt külön kell aktiválni az F2-es gombbal.
(#) lidi válasza vanzerr hozzászólására (») Aug 29, 2009 /
 
Oh, letöltve winamp-al már jó, valamiért a böngészőből indítva csak az első 2 mp. volt meg.
(#) vanzerr válasza lidi hozzászólására (») Aug 29, 2009 /
 
Szerintem tök jó. Programozható a címe, van rajta menetirány szerint váltakozó fény, SMD-ből összerakható, talán még valami "N"-es kocsiba is betehető...
(#) vanzerr válasza vanzerr hozzászólására (») Aug 29, 2009 /
 
Ebben a rossz időben van most időm egy kicsit kísérletezgetni, így hát próbapanelon összeépítettem ezt a vezérlőt, illetve a hozzá tartozó (LMD18200T IC-vel) erősítőt. Nekem egy Fleischmann digit vezérlőm van, ahhoz sajnos nem kapcsolódik külön erősítő így elég érzékenyen reagál az esetleges kontakt hibákra. Ezzel a vezérlővel és erősítővel semmi kontaktból eredő "vezérléskihagyás" ezidáig nem volt tapasztalható.

KÖszönet érte "lidi"-nek!
(#) joko1313 válasza vanzerr hozzászólására (») Aug 30, 2009 /
 
Szia.
A linket ismerem, onnét készítek mindent a DCC rendszeremhez. Van ott még egy uj kézivezérlo is ami a SimpleMaus továbbfejlesztett változata. Már tervezem a nyákot.
Szoval mukodik a Tushuu, ez jo hír de kérlek ha már meg van és hallod is akkor a manualban említ valami dizelt is. Ezeket valami cvkben lehet állítani. Volnál olyan rendes és kiprobálnád mit tud?
Elore is koszi
(#) vanzerr válasza joko1313 hozzászólására (») Aug 30, 2009 /
 
Szia!
Kipróbáltam azokat is, jól működik minden, mondhatni elég élethű,,,
(#) joko1313 válasza vanzerr hozzászólására (») Aug 30, 2009 /
 
Szia. Koszonom a válaszod, kiprobálom én is.
Nagyon kiváncsivá tettél.
Már csak venni kellene ssop tokozásu picet és talán a kicsi gozosokbe is bele tudom tuszkolni.
H0ban nincs gond, de TTben pl.a BR81 gozosben nem sok a hely.
De elobb a kézivezérlonek kell mukodnie.
(#) vanzerr hozzászólása Szept 1, 2009 /
 
Sziasztok!
Vásároltam a mai napon egy ilyen típusú mozdonydekódert a gőzösömbe, nagy nehezen sikerült is beépíteni. A dekóder számára a hely elég korlátozott volt és ezért választottam ezt a dekódert. A dekóder méretei: 8.8 mm x 11.5 mm x 3.2 mm, hát éppen, hogy elfért az "N"-es méretű mozdony motorjának a tetején. Készítettem még egy videót a "TuShuuu" nevezetű próbapanelos hangdekóderemről és a gőzösömről is.
(bocs a minőségért fényképezőgéppel vettem fel)
(#) lidi válasza vanzerr hozzászólására (») Szept 1, 2009 /
 
Hát nem szívbajosak, majd 10e ft. :eek2:

Hehe, nekem is olyan BR218 -asom van, csak H0

A dízel hangokról is csinálj légyszi videót, arról nem volt az eredeti site-on se minta.
(#) vanzerr válasza lidi hozzászólására (») Szept 1, 2009 /
 
Holnap csinálok a dízelről is... Hát igen egy kicsit sok az ára, viszont ekkora méretben nem találtam mást sehol sem (már ez a méret is elég szűkös volt).
(#) joko1313 válasza lidi hozzászólására (») Szept 1, 2009 /
 
Hát komolyan nem szívbajosak, kicsit drága és nem sok mindent tud.
Az a gozos BR86? Jol látom?
A dizel hang engem is érdekelne!
(#) vanzerr válasza joko1313 hozzászólására (») Szept 1, 2009 /
 
BR64 (elvileg). A BR86 úgy tudom középen 2x4 kerekes. A dízel holnap meglesz...
(#) joko1313 válasza vanzerr hozzászólására (») Szept 1, 2009 /
 
Igaz ,nagyon hasonloak a tengelyszámokat nem is néztem.
A hangért elore is koszi.
(#) vanzerr válasza joko1313 hozzászólására (») Szept 2, 2009 /
 
Itt a dízel is, nem tudom miért de nem sikerül úgy felprogramoznom ahogyan először sikerült, most egy kicsit más a hangja. A leírásban szereplő turbó gomb megnyomásakor egy kicsit felpörgött a hangja, de azt most nem sikerül valami oknál fogva előcsalogatni, a síp pedig ugyan az, mint a gőzösnél.
(#) joko1313 válasza vanzerr hozzászólására (») Szept 2, 2009 /
 
Koszi a hangot, gondolom éloben kicsit más.
Magát a hangszínt tudod állítani? Tudsz kétfajta dízelhangot beállítani?
(#) vanzerr válasza joko1313 hozzászólására (») Szept 5, 2009 /
 
Bocs a késői válaszért...
Hát igen élőben egy kicsit más a hangja. A hangszínnel még nem próbálkoztam, viszont a "susogás, zakatolás" fajtáját gyorsaságát néhány előre definiált beállítás módosításával tudom változtatni.
Kétfajta dízelhangot nem tudok állítani, a másik csak annyiba különbözik, hogy sípolás van benne.
(#) MisiMisi hozzászólása Szept 9, 2009 /
 
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy a dekóderekhez, ha nem tudom megszerezni pontosan ugyanazokat az alkatrészeket(pl. a minihez nem tudok szerezni irf9952-t csak irf7309-et vagy pl. a merg dekódernél nem tudom beszerezni, pont azokat a tranzisztorokat amiket ír), az nagy baj? Én is szeretnék áttérni a digitális vonatozásra, csak nem tudom, hogy az ilyen alkatrészbeli eltérések mennyire befolyásolják a dekóderek működését...
(#) lidi válasza MisiMisi hozzászólására (») Szept 9, 2009 /
 
Szerencsére úgy veszem észre, hogy az SO8 tokozású fetek lábkiosztása szabványos, az eddig nézett típusoknál egyezik. Arra figyelj hogy amit veszel azonos fajta legyen az áramkörben levővel. Mert lehet felépíteni H hidat 1 db dual P és 1 db dual N tipusuval is, de lehet 2db egyforma komplementer N+P tipusuval is. Ami lényeges még, az a feszültség tűrése. Én legalább 30V -osat szoktam használni.

A mergben található digit tranyók pedig lomexben beszerezhetőek. 2 fajta kell bele emlékeim szerint egy nagyobb ellenállású (2x47k ) és több kisebb bázis ellenállású (4.7k + 47k MMUN2233).

A 2x47k helyett én raktam be már 2x22k (MMUN2212) -sat is, azzal is ment rendesen.

A kimenetek kapcsolására lehet még használni FEt et is, oda jó pl a 2N7002. Ez ráadásul a bipoláris társával azonos módon ültethető be "lábkompatibilis"

Ez az említett "mini" ez melyik dekóder ?
(#) MisiMisi válasza lidi hozzászólására (») Szept 9, 2009 /
 
A minit arra értettem, amit a cikkben publikáltál. Elsőre megelégszenék azzal is. Köszi a gyors választ!
(#) MisiMisi válasza MisiMisi hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Olvastam, valahol a topic elejen, hogy valaki irt egy eleg reszletes tervet, hogy milyen is lenne a jo digitalis vasut, es azt irta, hogy a regi piko mozdonyokat nem lehet digitalizalni, mert hazavagjak a dekodereket.
Valaki tapasztalt mar ilyet?

Nekem apam hagyatekabol vannak piko mozdonyaim, meg regi mehano masinaim, es hat a mehanok azok szikraznak rendesen, de a szikrazas kinyirja a dekodert?

Es ha ezt beszurom a dekoder meg a motor koze:

http://www.tinet.cat/~fmco/download/MOT-VREG_manual.pdf

ugy kapok valamennyi vedelmet?

Mivel H0 epitesi nagysagrol van szo a hely nem jelent gondot,csak nem tudom, hogy szukseg van-e erre?
(#) Topi válasza MisiMisi hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Ha terhelésszabályzott a dekóder, akkor ezek az áramkörök -> kuka.
Ha normál dekódert használsz, akkor működhetnek.

Idézet:
„de a szikrazas kinyirja a dekodert”

Szikrázás: Szikrázik mindegyik, szénkefés a motor. Általában a dekóder inkább érzékenyebb a szikrázás okozta "zajra". Mint hogy maga a szikrázás tenné tönkre.
Ha régi a motor, akkor célszerűbb egy párhuzamos ~ 22nF 100V környéki kerámia kondenzátort használni simítás gyanánt. Fontos, hogy legalább 100V-os legyen.
(#) lidi válasza Topi hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Kondi helyett nem lenne jobb egy kétirányú suppressor dióda ? pl BZW 06-26 B ?
(#) Topi válasza lidi hozzászólására (») Szept 19, 2009 /
 
Az is jó, sőt. De én a kondit azért írtam, mert sajnos a régi motoroknál inkább a kevesebb pólusszám a gond. Ennek áthidalására jó megoldás a kondi.
(#) lidi hozzászólása Szept 19, 2009 /
 
Ma próbáltam mozdonyba szünetmentes áramforrásként 3 db 5V 0.3F -os kondit sorbakötve. Ennyit még bele lehetne nyomorítani az alul levő ládába/tartályba.
Sajnos nem számoltam ezeknek a kondiknak a belső ellenállásásval, ami kb 75 ohm. Így sorbakötve meg 3x ennyi. Hiába töltöm fel 15V -ra, nem forgatja meg a motort. Viszont hármat párhuzamosan kötve már igen. De akkor meg csak 5V -ra lehet tölteni sajna. Viszont így már 1F kapacitás van. Ezzel kb 2-3 cm -t tud megtenni.
Megpóbálom még a személyvagonokba is, ott a világítás villogásmentességéhez kell. Kíváncsi leszek hogy ott jobban beválik-e.
Nem tudom hogy a feljebb linkelt videónál hogy hozták össze a kb 15-20cm -nyi árammentes szakaszon való áthaladást.
(#) Topi válasza lidi hozzászólására (») Szept 19, 2009 /
 
Az kevésbé megoldhatatlan. Az már inkább kérdés, hogy hogyan veszi a jelet a leragasztott sínen.
Venni lehet, egy AGC-s erősítő fokozattal... De nem túl zavar érzékeny úgy?

Nem vagyok benne biztos, hogy azt kondenzátorokkal oldották meg. "Egy" gomb NiMH cella 0.5C-vel töltve simán megfelelő lehet a célra.
(#) lidi válasza Topi hozzászólására (») Szept 19, 2009 /
 
Az akku az érdekes, csak az ugye ha nem megy a modellvasút, akkor lemerül nem ? Nem árt neki a mélykisütés ?

Szupresszor diódáról valami vélemény ? Jó lehet régi motorok mellé ? Konditól én félnék, mert ugye a pwm frekin az simán zárlat nem ?

HobbyDCC dekóder ügyben valami fejlemény ?
(#) Topi válasza lidi hozzászólására (») Szept 19, 2009 /
 
Igen, van fejlemény. Gyártás alatt van már az új széria.

Terhelés szabályzott + hangdekóder vezérlő.
Egy ügyes trükkel a dekóder később bővíthető hanglejátszó modullal.
(#) lidi hozzászólása Okt 1, 2009 /
 
Csak hogy ne üljön le a topic nagyon: Terepasztalra készült terepasztal
(#) jvnd válasza Topi hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Azt szeretném megkérdezni, hogy dekóderedbe beépítetted-e a RailCom-ot? Valamint melyik TT-s mozdonyba szerelhető tapasztalataid szerint. (Vagy valakinek van-e ilyenirányú tapasztalata?) A bejegyzésed szerint érdemes várni a következő verzióra? A régiből amúgy sincs nagy készlet a HeStore szerint.
Következő: »»   20 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem