Fórum témák
» Több friss téma |
...Én bátorkodtam ezt megépíteni, de nekem nem működött...
Benzin átfolyás mérő:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=0&pid=VkZod2JrNUZ...pPUT09 plussz: kell egy útjeladó egy PIC, LCD és lehet számolni pill. fogy\100KM, stb.
Terepjáró esetébe pl: mágnes és REED jeladó
terepváltó kiskardán-ra, és már meg is van a méterjel
Én is ilyen átfolyásmérőt akarok beépíteni amibe a propeller ford.szám függvényébe nő a fesz és ezt kijelezni egyszer mint pillanatnyi fogy. egy ledsorral (lm3914) és egy lcd vagy led kijelzőre, hogy 100km-re vetítve mennyi a fogyasztás.
Tud valaki segíteni ebben? átfolyásmérő Karbis motor tehát ami átmegy a benzincsövön azaz az átfolyásmérőn az el is ég tehát az fogyasztás. Km jelet tudok levenn a kerékről reed relével.
A karbiba hany db cso csatlakozik? Mert legtobbszor ketto. Ki- es be. A ketto kulonbsege lesz a fogyasztas.
Azonban a benzinpumpa altal szallitott es a tenylegesen elfogyasztott benzin aranya olyan nagy, hogy igen nehez lesz pontosan merni...
Jól mondja Balázs, az üzemanyag szivattyú kivétel nélkül többet nyom, mint amennyit a motor felhasznál. A többlet a visszafolyó csövön a tankba áramlik vissza. A két mennyiség különbsége adja az elhasznált üzemanyag-mennyiséget. Ezt utána már csak a megtett úttal kell viszonyítani. Tipikus szép mikrokontrolleres feladat. Ha csupán az előremenő csőbe kötnél egy átfolyás mérőt, akkor az AC meghajtásától függően mechanikus hajtásnál fordulatszám függő, elektromos hajtásnál konstans ( minimálisan tápfeszültség-függő ) jelet kapnál. Ezek pedig köszönő viszonyban sincsenek az autód fogyasztásával.
![]()
De srácok, direkt leírtam, hogy ez egy karburátoros motor, igaz, hogy vagy benne benzinpumpa, az egy kis 2decis tartályba nyomja a benzint és onnan lefele folyik a karbiba és visszatérő cső nincs, csak túlfolyó, de ha azon jön ki benzin az már rendellenes dolog. Tehát a kis tartály és a karburátor között lévő benzincsőben annyi benzin áramlik át amennyit el is fogyaszt a motor. Erre a szakaszra teszem fel az átfolyásmérőt amit az imént linkeltem. Ezt nem nehéz rákötni egy lm3914-re ami a pillanatnyi benzináramot ledsorral kijelzi.
Amihez segítséget szeretnék kérni az a fogyasztás kijelzése 100 km-re egy lcd vagy led kijelzőn. A motor fogyasztása 5.5-6.5 liter között szokott lenni.
Trabikba szereltek ilyen átfolyásméröt, az utolso éveiben. Szerintem igen olcson hozzá lehet jutni, ha még sikerül rábukanni bonthato példányra.
![]()
Akkor, ez ejtő-tartályos rendszer, és motorkerékpár. Ilyen esetben a szivattyúnak semmi jelentősége. Ne haragudj, hogy ezeket a fontos infókat nem tudtuk kiszopni a kisujjunkból... :hide:
Nem feltétlen mk. Lada pl. ismerös?
![]() Nem kellett kiszopni, világosan leirta a lényeget.
A trabant, vagy a Velorex jobb példa lett volna.
"Karbis motor tehát ami átmegy a benzincsövön azaz az átfolyásmérőn az el is ég tehát az fogyasztás."
![]()
Eszembe jutott nekem is, de sajnos itt fehérvár környékén nincs a bontókba szoci autó. Meg ha volna is nem hiszem hogy lenne olyan pontos mint ez:
ÁTFOLYÁSMÉRŐ FCH-MINI-PP vagy ez: ÁTFOLYÁSMÉRŐ FLOW METER FCH-M-POM-LC
Mivel jobb? A régi Ladákban sem volt visszafolyo. (Ami kijött a tankbol, az volt a fogyasztás)
De, egészen pontosak voltak. De ha nincs, akkor nincs.
![]()
Sziasztok!
Csak pusztán elvi síkon, a tankban lévő úszót nem lhetne felhasználni valahogy? Plusz, kalibrálni is pontosabban lehetne, pl. kúton, tankoláskor. Erre nincs valahol példa?
Az úszó mozgása általában nem arányos a benzin fogyásával. Föleg ennél a motornál mert a 12literes tank elég szabálytalan alakú. Egészen pontosan 6liternél kezd elindulni a mutató lefele és 3 liternélnél már teljesen leesik.
Ezen is szeretnék javítani valahogy, talán egy nyomásmérővel ami a max 60cm magas benzinoszlop nyomását mérné....
Sziasztok!
Találtam egy kapcsolást,amit szeretnék megépiteni. Ez egy fogyasztásmérő(injektor nyitvatartási-időt mér),amit itt a linkek között találtam valahol. Mellékelem a képet. Nos, az én autómban az injektor pozitiv feszt gyujtásrol kap,és a negativot kapcsolgatja az ECU. Ez az áramkör alkalmas ezen a módon a bekötésre,vagy kell elétennem egy valamiféle "fázisfordítot"? Ha igen,esetleg jó e egy müveleti erősitő,egységnyi erősítéssel? köszönöm a válaszokat!
Igen, egy inverter jó lesz. Van még a tokban, nem nagy plusz munka!
![]()
köszönöm a választ,jövök egy sörrel,mert végigolvastad,köszönöm.
![]()
Egs! Sőt elolvasnám én az erről szóló cikket is, mert én egyszerűbben csinálnám, (egy "fordulatszámmérő" kapcsolással) vagy ez tud valamit, amit én nem!
itt a link.elvileg injektor nyitvatartási idöt mér.Bővebben: Link
Semmi ujat nem tud ez. A leválasztot feszültséget ráteszed egy RC-körre ami a feszültség átlagát képzi. Ennyi szerintem. Úgy például, ahogyan a PWM jelből képzik az analóg jelet.
mondjuk multisim-ben lemodelleztem,de a C10-es kondin nekem mindig csúcsos hullámforma jött ki,sehogy nem tudtam lesimitani,ahogy a beállitásban irja.még kisérletezgetem pár alkatrész kisebbre/nagyobbra cseréjével,de sok reményt nem füzök hozzá
![]() meg szeretném épiteni,de a pontos fogyasztáshoz ugye minimum egy fordulatszámjel is kéne,szerintem ez attól független,vagy legalábbis "átlagol". na mindegy,kisérletezgetem még,és majd meglátjuk mi sül ki belöle. köszönöm a segitséget.
Pontosabban a sebességgel arányos jel, márha erre akarunk optimalizálni. A pillanatnyi fogyasztás és a sebesség hányadosát kell képezni, ahol minimumot mutat, ott kell üzemeltetni a gépet.
Én egy ilyet találtam, pic-cel és van hozzá valami program is, de túl kopasz vagyok hozzá. Link
Ahogy mondod, nekem is az a bajom ezzel, hogy a beáramló üza mennyiség kevés infó, tudni kell azt, is hogy ezért mit kaptunk, vagyis mekkora sebességet értünk el vele, vagy mekkora távolságot tettünk meg.
A legtöbb autónál van a tankba visszaáramló üzemanyag is. Valamint tudnunk kéne hányas fokozatban van a sebváltó.
Egyik sem játszik szerepet a mérésben...vagy kifejtenéd, mire gondolsz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |