Fórum témák
» Több friss téma |
Hello mindenkinek uj vagyok az oldalon az volna a kerdesem hogy egy honda dio cdi fel lehete teni egy kymko negyutemu motora vagy ha nem akkor mi a kulobseg a negyutemu cdi es a ketutemu cdi kozot????
A negyutemu motor kettot fordul egy szikrara a ketutemu peddig minden szikrara egyet tehat nem talal
Kosz rudolf992 a gyors valaszt s valami megoldast esetleg?
Akkor a negyutemu cdi kesleltetve van vagy hogy kepzejem el mert a jeladohoz ugyan aban az idoben er oda az a kis kocka mind a ketutemunel s tudomasom szerint akor ad egy szikrat mikor eleri a jeladot az a kocka vagy?
Szia, most jut eszembe meg kellene nezni hogy a jelado hova van teve, pl ha van meg egy fogaskerek rendszer ami a motor fordulatat felere csokkenti es onnan veszi a jelet igy mar jo a ketutetmu cdi is csak nem tudodm hogty van megoldva a robogodba a jelveves.
Ha jobban belegondolsz akkor a négyütemű motornál sem okoz gondot ha minden főtengelyfordulatra esik szikra,mert az egyik mindig a kipufogási ütemben keletkezik,ergo:nincs mit begyújtania. Gyári gyújtások is igy működnek. Persze más kérdés,hogy a 2T,és a 4T valószinűleg más előgyújtási karakterisztikát igényel.
Na tegnap megoldotam feltetem a honda dio tekercset es a hoza valo cdi a fotengejre nem tetem visza az eket es igy tudok elo vagy utogyujtast adni csak az a kerdesem hogy mikor ad a cdi szikrat mikor a jelado kozepin az a kis magneses csucsok eleri a magnesen a kockat vagy mikor elhagya a kockat??
Ja es rudolf992 semmi fogaskerek nincsen a jelado a motoron felul van es a magnesen van az a kis kocka elmeletem szerint mikor odaer a kocka akor ad egy szikrat csak nem tudom mikor oda er vagy mikor elhagya azt ezt nem tudom hogy tudnam pontosan bealitani az elo vagy az utogyujtast
sziasztok.
sikerült e valakinek cdi v. fesszabályzó egységet, a kiöntéshez használt műgyantától megszabadítani?
Nekem csak azt a felet sikerult amelyiken a forrasztasok vannak, es meg sikerult egy teljesitmeny tranzisztort kiszednem,de sok turelem kell, es kezi reszelovel nem nagyon megy
Sziasztok! Szóval van egy SYM Super Fancy-m melyben megment a CDI és nem találok hozza ujat, viszont néztem képeket és a Honda Dio CDI-je pont ugy néz ki alakra mint a SYM-é.
Nos az lenne a kérdésem, hogy vajon működne-é vele?
Hi Mesterek.
A CDI gyujtásban már van előgyujtás szabályzás is? Ha igen akkor megérné ezt egy 250 ETZ-be belebigyesztenni? Mert akkor ezt a dio-t vayg mit hozzá raknám dio
Baxi! Ebben nincs. Azért megpróbálhatnád elemezni a kapcsolást,ha esetleg nem megy segitünk,megválaszoljuk a feltett kérdéseidet,de igy sehova sem haladsz,fejlődsz,ha a sültgalambot várod.
helló
nekem kellene egy yamaha jog nextzone 3ky motorhoz gyújtáselektronika rajz és hogy mit kell kiszedni a fordulatszám szabályozás feloldásához köszönöm
Hali.Az lenne a kérdésem hogy a CDI-nek hány voltot kellene kiadnia a gyújtótrafó felé?
Attól függ mekkora a gyújtókondi értéke. 1 µF 250-350V
2 µF 180-250V
Ez a cdi egy kinai 110cm2 qvad ban van nincs gyújtás,a jeladón 140 ohm ellenállást mértem,akkumulátorról működik a gyújtás pillanatában a cdi kivezetésén ami a trafó felé megy 2-3 voltot mértem.Szerintem ez kevés.A gyújtókondi értékét pedig nem tudom honnan kellene leolvasni.
A trafó felé menő vezetéket szkóppal kell mérni, mert digitális, vagy egyéb műszer által mutatott értéknek köze sincs a ténylegeshez.
Áramfelvételt mértél? Sajnos a kondi értéke csak a gyújtás szétszedése után derül ki.
Hali!
Lehet későn írok és a problémád is valószínű megoldódott. Ha nincs szkópod akkor csúcsfeszütségmérő/átalakítót kell tenni a multiméter bemenetére és úgy rámérni a trafó felé menő vezetékre. Hondának van gyári cuccaTöbbi gyártónak nemtudom. Amúgy van egy kapcsolás az oldalon, csak nem találom.
A csúcsfeszültségmérő is becsaphat, ha a kondenzátor a cdi-ben levő kondival összemérhető kapacitásban, mert igy feszültségosztót képez, és a mért jel a két kondi kapacitásának arányába oszlik meg.
Szóval legjobb a szkóp, ha hozzáférhető, és abból is a tárolós fajta......
Hello ! Kellene egy kis segítség ? Van egy Kínai 4T félautómata robogóm és szeretném a cdi-t valahogy kiiktatni vagy megrenoválni mert leszabályoz .Állítólag ez egy honda utánzat(Lifan 50 Qt) , zöld négykivezetős a csatlakozója még nem mertem szétszedni ,mert nem tudom ,hogy lehetne szakszerűen kibontani.Egy oldalon azt irták ,hogy ki kell vágni a sarkán alul(a csatlakozóval ellentétesen) és ott kell egy vezetéket elvágni (ha van) ,tudna ebben valaki segíteni mit és mire ,hogyan kell kicserélni?Sajnos további adatokkal nem tudok szolgálni mivel ehez a típushoz még nem találtam semmit a net-en azt tudom ,hogy fix a gyújtása nem lehet előgyújtást állítani.
Sziasztok!
Lenne 1 hülye kérdésem...ami fentvan itt kapcsolási rajz az elektronikához azzal kapcsolatban. Van rajta 1 Motorola TP230-as jelzéső alkatrész...benne kit és mit tisztelhetek?
köszönöm a rengeteg segítséget azért ennyire nem kellene
Talán azért nem válaszolnak mert vagy kevés információt adtál meg, vagy nem tudja senki... Beírni pedig nem fogjuk, hogy nem tudom, nem tudom, nem tudom.
Ha Honda liszensz és zöldcsatis és így néz ki: Bővebben: Link akkor vagy veszel olyat amibe nincs tiltás, vagy építesz egyet a topikban lévő kapcsolások közül. Esetleg ha sikerül épségben kiszedni abból a maszlagból az eletronikát akkor összehasonlitod egy kapcsolással és átalakítod olyanra.
Először is köszi a válaszért de az igaság közé tartozik hogy már próbáltam szétszedni, de annyira kemény rajta a gyanta, hogy egyszerűen nem tudtam a műanyag burkolattól elválasztani még szikével sem .Nemtudom ,hogy van -e erre valami jó módszer esetleg ,a hőre sem reagált. Amúgy sajnos nem ilyen mert a mit te adtál meg az azthiszem csak mágneses ezmeg full az akkumlátorról működik már próbáltunk egy yamaha cdi-t aminek pont olyan volt a csatlakozója csak maga az elektronika a fele méretügyileg , a biztosítékot ki-is csattintotta rögtön az indítózásnál.Amúgy van külön feszültség szabályozója is amit mutattál annak azthiszem eggyüt van építve azért van két csatlakozó egybe.A légyegen nemváltoztat viszont találtam egy tekercs-szerűséget közvetlenül az akksi piros vezetékébe építve amiről nemtudom,hogy mi lehet? Ha tudok próbálok feltenni egy fotót róla,de annyira szar és szűk helyen van ,hogy nemlehet csak úgy hip-hop kivenni .Ha tudsz valami ötletet a szétszedéséhez megköszöném .Köszönöm válaszod!
más elektronikával nem fog menni....A tekercs a Fesz. ágban folytó lehet ....zavarszürő kiegészítés ha akksiról megy azért nagyobb a doboz mert inverter állítja elő a nagyfeszt(Kb 200V) Ha a dobozt akarod szétszedni akkor az éleket kell elösször levágni majd a sarkánál bontani miután a doboz engedett,de sajnos ezek már eléggé keményre vannak kiöntve nem egyszrü,ne sima tapétavágóval mert balesetveszélyes lessz! erőssebb kés fürészlap az ajánlatom!
Hello! Af 34-es diom Cdi-ében találok-e oyan pontot amin kézi frekimérővel a fordulatszámot látnám, esetleg csak megközelítve sejthetném. Ha nem, találok-e bárhol a motoron olyan pontot ahol ezt mérni tudnám? Vagy valahova biggyeszek be egy jeladót? Ezek után a Cdi-ben azt a bizonyos ellenállás potira cserélném, akkor elvileg kívülről pl. műszerfalról tudnám állítani a fordulat eltolását felfelé? Másik kérdés: indításkor megy a lámpám és hiába pörgeti a motort az önindító, mégsem indul. Rugásra azonnal. Biztos, hogy indításkor a lámpáknak fogyasztani kell, vagy valami elkötés lehet a motoromba?
Előre is köszönöm.
Idézet: „indításkor megy a lámpám és hiába pörgeti a motort az önindító, mégsem indul. Rugásra azonnal.” Ha le van merülve az akksid és ez miatt lassan teker, akkor előfordulhat hogy nem indul be. Hidegen. Ha melegen is csinálja, akkor el van karburálva. De próbáld meg úgy, hogy lehúzod a lámpáról a csatlakozókat.
próbáltam, de akkor se hang, se pöcc semmi.vagyis semmi életjel. mintha az izzón keresztül kapna valami áramot vagy tiltást.érdekes, hogy folyamatosan akár egy percig is teker.inditáskor mennie kell az égőknek?
Rémérdekes
Megnéztem az itthoni vasat, gyújtáson nem világít, csak ha már jár a motor. A világításon keresztül nem kaphat semmi semmit. Lehúzott csatikkal indul rúgásra? |
Bejelentkezés
Hirdetés |