Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
erdekelne hogy mit csinal egy robogoban a CDI gyujtaselektronika hogy mukodik a tiltas benne? Milyen alkatreszek vannak benne? Esetleg egy rajza ha valakinek van az nagyon jo lenne,tiltasos elektronika vagy anelkuli. P.S Es ha valaki jol tud oroszul akkor ha van ideje megkernem hogy ezen a kapcsolason forditsa le az orosz szoveget. Probalkoztam mar szotarral de nem jutottam semmire Koszonom!
Parancsolj itt egy rajz a jobb alsó sarokban levő linken is, néz szét.
Kosz kb ez lenne a rajz,de pl hogyan mukodik es ha ki akarom venni a tiltast akkor mit csinaljak?
Ha valóban ilyen az elektronikád,nem csak külalakra akkor megnyugtatlak,ebbe nincs tiltás.
Kb ilyen jar az enyembe is csak az lenne a kerdes hogy mi a lenyeg a tiltasban?
Amikor tul nagyon felmegy a fordulat akkor a szikrabol visszavesz?
Az ilyen egyszerű elektronikákkal szerelt gyújtásoknál külön,pontos fordulatszámra beállitott tiltás mint olyan nincs. Van ellenben automatikusan létrejövő feszültségcsökkenés. A kondenzátort töltő tekercs induktivitása akkora,hogy a maximális feszültségét 3-4 ezres fordulatszámon éri el. Efölött a rövidülő periódusok miatt egyre kevesebb feszültséget szolgáltat,a végén (bár ez már a 8-9 ezres tartományban van) annyira lecsökken,hogy elégtelen lesz a gyújtószikra. A te és a többi ilyen "fenékköszörű" esetében a tirisztor nem képes begyújtani. Midössze egy ellenállás cseréjével a fordulatszám kitolható a fentebb emlitett határig. Régebben pár darabon kipróbálva működött. A fórumon több okból sem teszem közzé,ebből a fontosabb:ilyen átalakitás után a túlhajtott motor->dugótörés->kisgyerek repül.... Egyébként a kapcsolást nem nagy ügy még egy hobbistának sem megérteni-visszafejteni,átalakitani.
szétbontottam egy Honda jellegü gyújtásmodult, valami quadra volt felszerelve(azt nem láttam mert a modult úgy hozták hogy rossz és nem lehetne-e megjavitani).
Érdekességként teszem most fel, mert érdekes a kapcsolástechnikája, van benne egy normál kivitelü tirisztor, és talán valami optotirisztor??? A felirata "SIRBA" annyit tököltem hogy mi lehet hogy már a sirba visz. különben tényleg rossz volt, két dióda volt zárlatos, amiket kicseréltem. asztalon már müködik is.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy lehet bontás nélkül lemérni ha rossz a vezérlő mert vettem egy újjat és azzal se működik pedig minden alplapi kimérést elvégeztem de a gyújtó tekercs felé már nem lehet kimérni semmit. Vagy elég lenne egy rajz ,hogy asztalon hogy lehet tesztelni a CDI-t mert az még egyszerürr lenne.
Sziasztok KAVIAR vagyok.
Az a kérdésem, hogy ha a dio cdi kompatibilis- e a honda mtx ötvenes cdi- ével. Ha igen akkor az itt látott bekötésirajz alapján összelehet- e kötni?
Szerintem elmegy helyette ha nagyjabol ugyanaz a gyujtotrafo,es a gerjesztotekercsek.
Kérdésem az lenne ha valaki tudna segíteni, hogy van egy kínai robogóm és a gyújtáseletronika szerintem nem működik nem ad szikrát. Újat venni nem tudok sehol, lehet-e hozzá csinálni valahogy?
Akkumulátoros táplálású az elektronika,vagy gerjesztőtekercses?
Nagyon nem vagyok járatos az elektrotechnikában, de ahogy mértem az egyik vezetéken gyújtás utáni +12 voltot kap, másik vezetéken testet, a harmadikon a jeladótól jön a vezeték, és a negyedik pedig a gyújtótrafóra megy.
zalat let a mocimba es mar mindent probaltam es meg mostsincs szikra :
Idézet: „zalat let a mocimba es mar mindent probaltam es meg mostsincs szikra” Ez aztán a teljeskörű információ! Sajnállak de igy segiteni nem tudok (más sem)....
Üdv mindenkinek még most regisztráltam és lenne egy kérdésem. Van egy Honda dióm és a világításom nem müködik végignéztem a vezetékeket és azok rendben vannak, csak azt nem tudom hogy hogyan lehetne a tekercseket kimérni, vagy ki lehet-e mérni úgy hogy nam veszem le a lendkereket! Ha valaki tud segítsen nemkem. Előre is köszönöm !
Üdv: Ricsi.
Nezd meg a feszultseg szabalyzot es merd meg rajta a feszultsegeket.
Köszönöm, azt esetleg nem tudod hogy a tekercsek közül melyk a világításé, illetve mennyi a konplett tekercsszett!?
Egy tekercs van arool tolti az akkut vilagitas jelzo...
A feszultsegszabalyzo labain kell mericskelni. itt kapsz honda dio kapcs rajzot.
Oké Így már meg lesz remélhetőleg!
Köszi mindent!
Helló!
Tudnátok segíteni hogyn kell bekötni ezt a gyujtáselekktronikát?
szevasztok!
Itt van ez a honda dio CDI elektronika! Valaki meg tudná mondani,hogy a csatlakozó lábkiosztása micsoda? vagyis innen melyik vezeték hova megy? Nagyon nagy segítség lenne! Aki tud valamit pls írjon!
Hello. Van egy honda dio zx af34-es robogóm, és sehogysem akar szikrát adni. A trafó az működik, új cdi van benne. Esetleg arra gondoltam hogy ami a cdi egységbe csatlakozik (nekem 4 vezeték) azt esetleg az előző tulaja összekuszálhatta. Jo lenne ezt is megtudnom. Ha vki tud segíteni írjon lécci. Elöre is köszönöm
egyébként ezek a CDI-k mennyire kompitibilesek egymással? Mert van az a CDI aminek 2csatija van (egy 4es meg egy 2es) meg aminek egy csatija van!
Csatin kivül miben különbözik a kettő elektronika? nem lehet helyettesíteni ha a lábkiosztást kisakkozom?
Azonos csalakozó kivitelnél is különbözhet az elektronika. Jópár variánsa van az egyes lábakra kivezetett funkcióknak. Ugyanolyan kiosztás esetén lehet,hogy az egyik 12V tápfeszt igényel,a másik pedig a gerjesztőtekercset fogadja ugyanazon a lábon...
Csak a doboz tipusa adhat felvilágositást,de ennek is utána kell kutatni a neten. Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |