Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanyszerelés
 
Témaindító: kumpl, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
  1. A témában tilos, a villamosenergia termelésének, elosztásának, nagyipari alkalmazásának kitárgyalása! A mélyreható szakmai kérdések, magyarázatok kitárgyalása: Szakmai.
  2. A forrasztott / rossz a wago / jó a wago kötés témakörök többször kitárgyalásra kerültek, ezért arról kérjük ne nyissatok új vitákat. Műszaki tény, hogy gyári vezetékösszekötők (pl. rugós/csavaros kapcsok, stb) a szabvány megfelelősség miatt kerülnek alkalmazásra (MSZ EN 60204-1:1995 15.1 szakasza, illetve MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények/indokok a forrasztott kötés elkerülésére épületvillamosság esetében) mert tanusítottak, míg a forrasztott kötés alapesetben nem tanusított, csak és kizárólag akkor ha külön bevizsgáltatod az adott forrasztott kötést. Ide kapcsolódó általatok írt hozzászólások: #1, #2, #3, #4, #5
Lapozás: OK   41 / 977
(#) Subwoofer válasza mineral hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Hello!
Ez az rövidzárlati kioldási árama, magyarul ha ekkora áram folyik rajta akkor megszakítja az áramkört.
(#) mineral válasza Subwoofer hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szia!

Köszi az infót. Erre gondoltam én is de nem akartam elhinni hogy csak 4,5 A nál old le. Amikor a beállított mondjuk 0,25 A-nél is le kellene oldania... Az tény hogy a rövidzárlat nem egy perc alatt alakul ki és akkor sem mA-es rövidzárlati áramok folynak.



(#) Dudus válasza mineral hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
A motor indítási árama miatt van ez a korlát ekkorára állítva.
(#) lapose válasza mineral hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szia!

Ez nem ilyen egyszerű.
Ezekben általában két védelem van: A túlterhelés védelem és a rövidzár-védelem.
A hagyományos motorvédőknél a túlterhelés védelem általában bimetálos, a rövidzár-védelem pedig elektromágneses elven alapul.
A rövidzárlati áram elérésekor azonnal le kell oldania a elektromágneses védelemnek. Ez mindig nagyobb mint a névleges áram.
(#) mpisti válasza mineral hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szia!
Az a motorvédelem ,amit te itt említesz, az egy ún. kombinált motorvédő elem,amely tartalmazza az amúgy is szükséges zárlatvédelmet is. A beállítható érték,-jelen esetben 0,16-0,25A között általad szabályozható a motor üzemi áramának megfelelően.Ez egy bimetálos védelem,amely lassú kioldást eredményez a hőtehetetlenség miatt. Ezen felül van a motorvédő elemben egy mágneses gyorskioldó szerkezet, amely zárlat esetén kapcsolja le a motort 0,1s-nál rövidebb idő alatt. Ennek a zárlatvédelemnek a kioldási árama a 4,5A.
(#) mpisti válasza mpisti hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Amíg írtam, megérkezett a pontos válasz "Lapose"jóvoltából.
(#) mineral válasza mpisti hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Jó pap holtig tanul. Igaz nem vagyok Pap de attól még tanulhatok.

Subwoofer, Dudus, lapose, mpisti: köszi nektek.
(#) Macsek71 hozzászólása Szept 14, 2009 /
 
Üdv Mágusok !

A konyhámban van egy 3 izzót fogadó lámpatest , évek óta 40 W irányított izzóval üzemel ("tungsraflex R50"). Pár napja kiégett a középső, kicseréltem, azóta villog (pár perc üzem után pár perc szünet).
Az érintkezők erősen barnásak.
A másik két foglalatnál is az izzó üvegrésze már szobahideg, a fém menetes rész még kellemetlenül meleg...

Lehet ennyi volt a lámpa élettartama ? Esetleg takarítás, érintkezők igazítása után még sokáig szolgál ?
(#) mineral válasza Macsek71 hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szia! Valószínűleg nem érintkezik azért villog. Az érintkezőket pucold meg kontakt spray-vel. Esetleg kis csiszoló papírral. Valamint csavarhúzóval az érintkezőket egy kicsit vissza kell hajtani. És akkor még vagy 50 évig biztosan menni fog.

(#) mineral válasza lapose hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Igen valóban így van. Szépen látszik a bimetálos és és elektromágneses rész is. Most már teljesen világos a dolog.

Kép.jpg
    
(#) proba válasza Macsek71 hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Én már találkoztam kontakthibás izzóval is,pont tegnap cseréltem ki egyet .Felkapcsolás után 1-2 percre gyulladt fel jó esetben ,meg vibrált a fénye.
(#) danka- hozzászólása Szept 20, 2009 /
 
Sziasztok!

Előre is elnézést,amiért nem böngészem most végig a fórumot,de itthony csattog az ostor

Leirnám,hogy miért.

Lényeg az hogy a mosógép (új/modern) hálózaton keresztül vagy az éterben,nem tudom,de erősen zavarja a TV-t.
Kábeltv nincs,és nem is tervezünk.
Megpróbálkoznék valami zavarszűrő összetákolásával,hátha a hálózaton keresztül zavar be.
Ehhez kellene segitség,esetleg egy kapcsrajz
Lényeg hogy fűtési ciklusban 2.2kW a teljesitményfelvétel,azt birnia kéne.

Előre is köszönöm!

További szép napot.
(#) Dudus válasza danka- hozzászólására (») Szept 20, 2009 /
 
Az az új mosógép földelt aljzatból üzemel? A földelés rendben van a házban ? Szalagkábellel vagy koax-szal vezetékezted az antennát? Melyik csatornát zavarja?

Én először erre keresgélnék!
(#) proba válasza danka- hozzászólására (») Szept 20, 2009 /
 
Milyen jellegű a zavarás,milyen messze van az antenna kábeltől /TV-től .Minden fázisban, vagy csak ha vizet melegít?
(#) danka- hozzászólása Szept 21, 2009 /
 
Üdv!

Köszönöm a kérdéseket

Lássuk sorjában:
Földelt aljzatban van,szerintem jó a földelés,legalábbis nekem úgytűnik.Antenna gyári,mindenhol koax,nem is túl hosszú.
RTLklubot főképp,többit nem néztem....második úrnak meg a válaszaim. Rendes RF interferencia(rézsút sok kis pötty néhány sávban,micsoda definició,mi )
Melegitéskor nem,csakis ha megy a motorja.
Viszont ha nem a hálózaton megy át,hanem mint rádió,akkor nem tudom,mit teszek,max.annyit,hogy kiépítem az antennát az ablakba.
Mondjuk sok a zavar,több,mint a régi lakásomban (legtipikusabb rádióhallgatás-villanykapcsoló is hallik)

Egyenlőre ennyit.

Köszi!
(#) kadarist válasza danka- hozzászólására (») Szept 21, 2009 /
 
Sziasztok!

Ha az antennán keresztül megy be a zavar, akkor csak az antenna áthelyezésével lehet védekezni.
(#) danka- hozzászólása Szept 24, 2009 /
 
HI!

Hm,lehet veszek.

Ámbár jobban szeretném összebarkácsolni,tutira tized árban lenne

Azért köszi az infot.


Sziasztok!


(#) acstamas hozzászólása Szept 24, 2009 /
 
Sziasztok!

Felújítást kezdtem egy 1980-as években épült panellakásban és elérkezett a villanyszerelés ideje..
Teljes vezetékcserét tervezek.
A lakásban alumínium vezetékek vannak, fali kábelezés védőcső nélkül, szerelvénydobozok/kötődobozok helye szerencsére kialakításra került.

A problémám az, mint általában az összes panelosnak a vezetékek elhelyezése.
A fali hornyok védőcső elhelyezésére alkalmatlanok, ezek vésése, kibővítése megfelelő méretűre.. hát statikailag elég necces (konkrétan félő, hogy nem sok maradna a falból + rengeteg idő, munka stb...

A függőleges irányú vezetékezést a hornyokban 3 eres réz MM-fal kábellel gondoltam megoldani, a vízszintes irányú vezetékezésre kábelcsatornákat használnék.
Mivel laminált parkettát szeretnék, felmerült a kábelcsatornák parketta alatti/fal melletti vezetése. (A parketta alul kapna egy lépésálló hungarocell szigetelést, így a fal mentén elhelyezett kábelcsatorna nem lenne zavaró. A baj ennél a megoldásnál az ajtók alatti átjutás (nem jelenthet-e gondot, hogy a küszöb alatt megy át a vezeték mondjuk lépésálló gégecsőben azonkívűl, hogy sztem nem szabályos?)

A másik megoldás a közvetlenül a mennyezet alatti vezetés lenne.
Azt gondolom onnantól kezdve, hogy a falban MM-fal van a (megbonthatóságnak és könnyű megközelíthetőségnek lőttek.. tehát ha a padló szintjén megy a kábel túl sokat nem nyom a latba..)

Ötleteiteket, észrevételeiteket várom az üggyel kapcsolatban.
(Igen, ideális védőcsöves meg szép hálózatot én is el tudok képzelni, csak sajna panelban elég necces kivitelezni.. ha esetleg van tapasztalat vagy ötlet.. annak nagyon tudnék örülni )

Tomi
(#) VIM válasza acstamas hozzászólására (») Szept 24, 2009 /
 
Helló!
Az elgondolásaid jók lesznek. Végül is a jó ízlés határain belül, ami belefér az igényekbe.
A vezetékcsatorna a legjobb ebben az esetben, még úgy is, hogy kiszeded a régi alu MMfal vezetéket, s amennyire csak lehet besüllyesztheted azt az így kialakult horonyba. Amit nem muszáj, nem kell csatornázni (gondolok itt a mennyezeti lámpákra).
Ha alul kell vinned a vezetéket, védőcsövet muszáj tenni, az más kérdés, hogy a kilépő ív lehetővé teszi-e a vezetékelést.
A keresztmetszetekre ügyelj, hogy megfeleljenek még vagy 100évig az elvárásoknak.
A kötések milyenségéről megoszlanak a vélemények. Te döntöd el melyiket alkalmazod. (forrasztással ne bajlódj)
Kötésdobozt egy számmal nagyobbat tegyél, hogy a kötések ne nyomorogjanak s ne rúgják le a doboztetőt.
Egyelőre ennyi jutott eszembe.
S még valami! Mindent jól gondolj át, mit hová szeretnél és mennyit! Kérdezd meg anyucit és a gyerkőcöket is, kinek mi a kívánsága, mert aztán késő bánat.
Üdv.:VIM
(#) ferzoo válasza danka- hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Ez 1sima alul áteresztő szűrő 2db.100nF/400V és toroid magon 2X90T.0,5mm.átm.huzalból./lásd Pc.táp./ezután 2,2nf/400V~.2db.Kis dobozban elfér.
(#) M.Béla válasza acstamas hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Szerintem az lenne a leg korrektebb ha a falak belső oldalára rátennél mindenhol 5cm hungarocellt,és abban már meg lehetne szerelni a villanyt csövezve úgy ahogy azt kell.
A gond az hogy ez elég költséges,de ezzel egyben javítod a hőszigetelést is ami a panelokban amúgy sem túl jó.....
Én ilyet még konkrétan nem csináltam,csak egy ötlet,azért előtte meg kell kérdezni egy hozzáértőt hogy mennyire jó az ha belülről van szigetelve a lakás.
(#) acstamas válasza M.Béla hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Szia!

Köszi a tippet, gondoltam rá.. már gondoltam arra is, ha gipszkartont tennék körbe... de azontúl, hogy költséges a belső szigetelés nem ajánlott. Pl.: hungarocell belülről a falakat elvileg hidegen tarthatja így a pára lecsapódhat a falakon, ami penészedéshez vezet.
(A gond, hogy nem az épületet szigeteled a hidegtől, hanem a falakat a melegtől. így, ha a szigetelés miatt a fal 4-5 fokkal hidegebb mint a szoba levegője lecsapódhat rá a pára.)
(#) M.Béla válasza acstamas hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Értem,hát akkor ez felejtős,marad a vezetékcsatorna,vagy 5cm-es YTONG előfalazó ami szintén nem olcsó
(#) M.Béla hozzászólása Szept 30, 2009 /
 
Sziasztok!
Szeretnék csinálni egy átváltó kapcsolót,ami a vezérelt és a nappali mérés között kapcsolgat.
A gond az hogy mivel lehetne áthidalni azt a kb:1másodpercet amíg a mágneskapcsoló meghúz?
Puffer kondikkal esetleg?
(#) VIM válasza M.Béla hozzászólására (») Szept 30, 2009 /
 
Szia!
Nem egy, hanem kettő mágneskapcsoló kell és az egyik kiesve záróján keresztül kapjon a másik behúzótekercse feszültséget.
Üdv.:VIM
(#) M.Béla válasza VIM hozzászólására (») Szept 30, 2009 /
 
Igen erre is gondoltam,ez a bekapcsolásnál jó is de a kikapcsolásnál ugyanúgy fellép egy kis "áramszünet".
(#) M.Béla válasza M.Béla hozzászólására (») Szept 30, 2009 /
 
Erre gondoltál?
(#) M.Béla válasza VIM hozzászólására (») Szept 30, 2009 /
 
Vagyis a bekapcsolás is csak akkor szünetmentes ha késleltetve bont az érintkező,de a visszakapcsolást nem tudom hogyan lehetne megoldani szünet nélkül..
(#) VIM válasza M.Béla hozzászólására (») Szept 30, 2009 /
 
Nem valami ilyesminn töröd a fejed?Bővebben: Link
(#) M.Béla válasza VIM hozzászólására (») Okt 1, 2009 / 1
 
Naa,ez már jónak néz ki.
Köszönöm,most már csak el kell készíteni egy próbaverziót.
Következő: »»   41 / 977
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem