Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TDA7293 végerősítő
 
Témaindító: m.joco, idő: Szept 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 75
(#) highand válasza gb197 hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
nagyjából egyetértek, annyit tennék hozzá, hogy a bemeneti kompenzálás nagyon jól tud jönni, ha a gyári kb 30dB-s erősítés alá akarsz menni.

A hangot tényleg rontja, hiszen csökken a nyílthurkú erősítés és nő a zaj. Viszont ha csak bemeneti kompenzálás van, akkor a slew rate, nagyon jó lehet...

Én a 3886-ot megépítettem és megnéztem a kimeneti jelalakot nyílthurokban. Ezt a tesztet mindenkinek ajánlom, mert nem mindegy, hogy milyen jellegű torzítást degradálunk a negvcs jótékony hatásával.

Szóval azóta nem használom azt az IC-t.

Akkor inkább hibajavítós kapcsolásban 2040, 2050.
(#) highand válasza gb197 hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Háát, pont egy olyan kapcsolásban van a plusz kondi a visszacsatolásban, ahol az erősítés le van csökkentve kb 10 dB-vel az ajánlott alá, tehát elvben kell az a kis fázistartalék, amit létrehoz. Ha lecsökken a fázis tartalék, akkor mindegy milyen jó nyáktervező valaki, a gerjedés az tuti.

A hangminőségre gyakorolt hatását nem akarom kitárgyalni, mert ízlések és hangszóró váltók...

A Boucherot-cellát akkor érdemes használni, ha változó hangszórókkal használja valaki az erősítőjét, pl hurcolássza tesztelgetni. Komoly költségtakarékos hatása van, gondolva egy-egy drágább elrendezésre.

Én használnám, persze nem 22 mikrót mint az egyik rajzon...
(#) highand válasza highand hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
jaj az nem a Boucherot volt, hanem az utánhúzó...

bocsi, bocsi.
(#) gb197 válasza highand hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Igen, a hurcolászós erősítőkbe jobb ha minden benne van, soha nem lehet tudni milyen cucc kerül az erősítő végére. Én is csak az otthoni "stabil" renszereknél ajánlom ezt -azt elhagyni, az viszont sokszor szép eredményeket hoz.
(#) kinaino55 hozzászólása Júl 28, 2009 /
 
Hello!
Köszi hogy kitárgyaltátok ezt a felvetésem. Számomra az jött le hogy akkor nem kell ezekkel a komponensekkel telezsufólni az erősítőt.

Még egy dolgot szeretnék felhozni ami szerintem ide tartozik; a Nyáktervezésnél melyik GND huzalozás a jobb eredményt nyújtó a gerjedés csökkentés érdekében?

Linkelek pár variációt, nézzétek már meg légyszi és írjátok meg véleményeiteket.
(#) gb197 válasza kinaino55 hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Az "A" verzió az nagyon felejtős.
Az alábbi munka viszont nagyon tecccik!
Bővebben: Link1Bővebben: Link2
(#) kinaino55 hozzászólása Júl 28, 2009 /
 
Hello!
Én vasalásos technikával csinálom a Nyákokat nem mondom elég szépen sikerülnek és pillanatpákával dolgozok. Még mielött megíjednétek szépen tudok vele dolgozni (szerintem).
Csak idővel amikór már készen vannak a panelok mindíg csúnyán oxidálodnak meg befeketednek és ez nem szép látványt nyujt.
Látom ezeknél a nyákoknál lakkal kezelik őket. Meg tudnád mundani milyen lakk ez és belehete szerezni?
(#) gb197 válasza kinaino55 hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Sajnos nem tudom milyen lakk, mivel ezek ipari vegyszerek, valószínűleg csak úgy nem is kapható.
Fotoreziszt technikával viszik fel, ua., mint a levilágítás, ha jól sejtem.
A gyöngyforrasztás titka viszont egyszrű: 1. nagyon jó minőségű ón, 2 ipari forrasztóállomás pl. Weller, Ersa. Ez nem olcsó, de mindenképp megéri a befektetést.
(#) kinaino55 hozzászólása Júl 28, 2009 /
 
Okés Köszi!
Jó éjt!
(#) Dj TSM válasza kinaino55 hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
üdv
En kitaláltam egy módszert az oxidáció ellen,Veszel ipari szeszt legalább 80 százalékosat,beleteszel egy decit belöle valami kis üvegcsébe és adol hozzá egy evökanál felmorzsolt cinezöenyvet.Ezta hagyni kell állni 2 napig,közben párszor felrázni hogy jól szétoldódjon a szeszben a kalafun.Mikor kész a nyák,kifúrva és megtisztitva akkor kisecsettel bekened az oldattal és hagyod száradni egy órácskát.Azután lehet cinezgetni,a szesz elpárolog és egy vékony kalafun réteg marad a nyák alján ami szép csillogó és hasonlit a gyárihoz ,jobb rá cinezni és nemfog oxidálni.Már 4 éve használom ezt a módszert és nekem bevált.Akinek esetleg nemtetszik a szine az se probléma,én szétszedtem egy régi filctolat ami zöld szinü volt és a benne található szivacs rudacskát szintén beleáztattam az oldatba,persze csak kb 2 percig,nehogy tul sötét legyen a szine.Igy szép zöld szine lett a lakknak. Remélem érdekesnek tanáljátok ezt a módszert és kipróbáljátok.Megéri
(#) szucsip válasza highand hozzászólására (») Júl 29, 2009 /
 
Üdv.

Öm... Belső felépítésig nem mentem le fejben.

Egyébként a bemeneti csatoló kondenzátor fázistolását kompenzálja? Vagy valami egészen mást?
(#) anonym1s hozzászólása Okt 1, 2009 /
 
Sziasztok.
Reg jartam erre, mas dolgom akadt.
Mekkora teljesitmenyt lehet kinyerni egy 4 ic-vel epitett (2-2 parhuzamosan kotott van hidalva) erositobol 12V-on 4ohm-ra? Gondoltam beraknek egyet kocsiba melynyomo erositonek, mert van egy pluszba.

A masik kerdes, hogy sztereo erositohoz 2db 500VA-os trafo a jobb megoldas, vagy inkabb 1db 1000VA-os?
(#) szucsip válasza anonym1s hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
Hello!

Autó akksiról nem túl sokat. (elméleti maximum ~18W!)

Párhuzamosítást akkor érdemes megpróbálni, ha nagyon kicsi a terhelő impedancia, amúgy fölösleges, és csak a baj van vele!

Hídba kötéssel lehet kompenzálni az alacsony tápfeszt/magas impedanciát. Szóval hidalva lenne értelme megcsinálni, de... Ennél van olcsóbb, és egyszerűbb megoldás is: TDA2005 Gyári adatlap szerint 18-20W-ot ad le 4 ohm-ra, 1%torzítás mellett, 14,4V single tápról, hidalt, gyári kapcsolással.

A másik kérdésre a válasz: 2db 500W- os elméletileg jobb, és sokan azt mondják, hogy végfokonként kell a trafó, de akkor külön kellenek a puffer kondenzátorok is. (viszont 2db 500W -os drágább, mint 1 db 1000W -os.)

Javaslom inkább a TDA2005 IC -t, ami már gyárilag hidalt. Gyári adatlap szerint 18-20W-ot ad le 4 ohm-ra, 1%torzítás mellett, 14,4V single tápról.
(#) anonym1s hozzászólása Okt 5, 2009 /
 
Valoban, a kettos taprol el is feledkeztem.
Sejtettem hogy a 2db 500w-os a jobb, de hely es penz takarekossagi okokbol gondoltam egy 1000w-osra.

Megneznetek hogy a linkelt rajzon levo hangszoro vedo jo lenne e egy ilyen (2-2 parhuzamosan kotott van hidalva) sztereo erositohoz?

http://shopgogetit.web.fc2.com/diyzone_project/speaker_protector_st...cs.jpg
(#) anonym1s hozzászólása Okt 5, 2009 /
 
(#) djgaby hozzászólása Okt 17, 2009 /
 
sziasztok.
adott egy hídkapcsolású tda7293.
tegnap óta az a gond vele, hogy néha recsegve adja magából a hangot.
tehát a hangszórók recsegő-sercegő hangot adnak ki.
lőször azthittem a hangfal rossz de nem, mert másik erősítővel jól szól.
szerintetek mibaja lehet ?
(#) szucsip válasza djgaby hozzászólására (») Okt 18, 2009 /
 
Hello.

Ellenőrizd, hogy nincs-e DC szint a kimeneten. Azután tedd rá a hangszórót egyik kimenet, és föld közé. Utána a másik kimenet, és föld közé. Ha egyik esetben jól szól, akkor a híd egyik fele jó. (ezzel már közelebb kerülsz a megoldáshoz)
(#) Directors hozzászólása Okt 21, 2009 /
 
Üdv!

Találtam egy rajzot ezen az oldalon.Bővebben: Link Van benne két db 4,7µF kondin.Azoknak muszáj akkora kapacitásúnak lenniük?Minimum mekkorának kell lenniük?
(#) Kovidivi válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Ha a 9-es , és 10-es lábra mennek, akkor simán a némítást és a bekapcsolást késleltetik, nézd meg ezt a rajzot, ha kisebb kondit raksz, kevesebb lesz a késleltetés, ha nagyobbat, akkor meg több. 22µF-ig simán helyettesítheted, egyébként ki is hagyhatod, és kapcsolóra kivezetve is lehet használni ezeket a funkciókat.
szerk: még annyi, hogy én egy 10k-s ellenállással húznám fel, illetve le, a biztonság kedvéért.
Üdv!
(#) Directors válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Szia!

Köszi a segítséget de ezt építem meg szerintem mert a másikról nem nagyon tudtam leolvasni az adatokat.

Bővebben: Link
Ez működőképes lehet ugye?
(#) vologya válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
igen,annak kell lennie..Orosz kit,tőlük párat utánépítettem már.Ellenben embertelenül vékony sávok vannak néhol a penelen..
(#) Directors válasza vologya hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Szia!

Hát ahogy nézegetem tényleg elég vékonyak a vezetősávok néhol.

Esetleg tudnál ajánlani egy precíz kis nyákrajzot hozzá?

Jahh és még egy kérdés ha nem baj.Ehhez milyen csillám kellene?
Csak mert én a HQ-ban nem találtam.
(#) vologya válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Nos,itt a fórumon zoka mester alkotott egy remek nyákot hozzá,csillagpontos földeléssel és egyéb nyalánkságokkal,javaslom olvass vissza,megéri
(#) Directors válasza vologya hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Szia!

Erre gondolsz?Bővebben: Link

(#) vologya válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Igen erre..Nem emlékszem pontosan,de ugy rémlik volt single verzió is..Ha nincs,akkor pl:
http://www.loetstelle.net/content/projekte/tda7293/images/tda7293.gif
(#) Directors válasza vologya hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Ez jó lesz.Amit bejelöltem pirossal az mi lenne?
(#) Directors válasza vologya hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
A kép lemaradt,bocsi.

tda7293.k.GIF
    
(#) vologya válasza Directors hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
az ott egy mélyszürő nyákrajza,ha nem mélyládához kell,nincs rá szükséged
(#) Directors válasza vologya hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
Köszi a segítséget.
(#) Directors hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
Sziasztok!

Ha a 2,2µF fóliakondi helyett 1µF kondit teszek az baj?
"A bemenetnél van a kondi."
Következő: »»   11 / 75
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem