Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Neked a reggeli rajz a fontos.Az esti rajzot csak azért tettem fel,mert tetszett,ahogy megoldották a biztos gyújtást kis folyási szögnél. Alacsony folyási szögnél ugyanis igen alacsony a feszültség az elektróda vagy az AWI ív begyújtásához.
Azt hiszem írtam tegnap este hogy a rajz egy AWI nagyfesz gyújtásának megvalósítását ábrázolja alapvetően.A te esetedben a rajz baloldali része és a felső oldalon látható 24V/230V-os trafó érdektelen. Ami neked fontos lehet, az a rajz jobb oldalán látható féligvezérelt híd, és a Ty1 illetve a Ty2 tirisztorokkal egy relé érintkezőin keresztül párhuzamosan levő D3 és D4 dióda. Ez a megoldás biztosítja az ívgyújtáshoz szükséges magas értékű gyújtófeszültséget az 'R"-el jelzett 6-10ohm-os ellenálláson keresztül. A te gépednél úgyszintén az alacsony folyási szögnél lehet probléma. Nem biztos hogy lesz, de előfordulhat. Erre az esetre egy hasonló megoldás jöhet számításba nálad is, de ezt inkább majd lerajzolom.
Oké, rendben. Ha gond lesz, még átrágjuk.
Igazából azt nem értem, hogy a tirisztorok gate-je hova van kötve.
Az a rajz csak a főáramkörnek azt a részét ábrázolja,ami a nagyfeszültségű gyújtó bekötése szempontjából fontos. A főáramú tirisztorok gyújtókörét nem.
160A-os CO2 -es hegesztőbe be akarnák szerelni 4drb. 400 A-os diódát gretzbe.Érdekel hogy csökken-e a hegesztő teljesitménye!?
Abban eredetileg is kell lenni egyenirányítónak,még ha nem is 400A-es diódákból van. Egyébként a kérdésed mire vonatkozik?
Mihez képest csökken-e a teljesítménye?
igen van benne eredetileg is egyenirányitó /8 darab 25A-os de elég sürün átüt 1 vagy 2. Egy haver megcsinálta 4drb 250A -al és nem veszitett a kimeneti áram erőségén ,érdekel mi lenne a 4drb 400A-al
Szia Pisti!
A rajzomon R10,R11,R12 jelű potenciométerekkel mit lehet állítani? Mert akár merre tekergetem, nem látok sehol semmi változást. Egyébként már találtam egy hibát. Említettem, hogy nem nagyon szabályzott a vezérlő a teljesítményen. A C9,C11,C13 jelű kondik 0,1µF osak. Én véletlen anno 10nF-osat tettem be... Kicseréltem és most látszik a különbség. Azért látszik, mert most a vezérlő az asztalomon van és körbe raktam műszerekkel. Az általad javasolt tirisztor-tiltási módszert még nem próbáltam. Majd talán holnap jut rá idő. Ma túl jó idő volt a forrasztgatáshoz. Udvar rendezés volt. Kicsit azért szerelgettem is a CO gépet is. Már egy helyen van a kaszni és a nagy trafó! Lassan lesz belőle valami. Üdv! Atesz
Észrevehető változást nem hozna.Akkora diódákat 500-600A kimenőáramnál szoktak használni. Ha eredetileg 25A-es diódák voltak benne,akkor oda elég lett volna 4db 100A-es dióda is. A 4x250A már túl jó.
Holnap újra megírom a válaszom, mert ez a retek hálózat válaszküldés közben megszakadt!
Szia Ati!
Nem sok időm van , ezért dióhéjban: A kondik nagysága befolyásolja a szabályzó átfogási tartományát,ezért kell bele a 100nF. A trimmerekkel a szabályzó fázisszimmetriáját kell beállítani. Ezt úgy kell csinálni, hogy a kimeneti fojtót rövidre zárod,a kimenetet indukciószegény terheléssel leterheled úgy,hogy kb. 1A áram folyjon félterhelésnél. A szkópot ráteszed a kimenetre,majd a trimmerekkel beállítod a szimmetriát úgy,hogy a szkópernyőn a görbe csúcsai egy magasságba essenek . A beállítást úgy kell elvégezni,hogy az áramszabályzó potméter a teljes skálahosszon szabályozzon. ha már jó a szimmetria, akkor a minimális kimeneti feszültséget kell beállítani. Ez ne legyen 16V-nál kevesebb. Lehetőleg analóg műszert használj erre a beállításra!
"indukciószegény terhelés" Pl.?
"kb. 1A áram folyjon félterhelésnél. " A teljesítmény szabályzó poti félállásban legyen?
"A teljesítmény szabályzó poti félállásban legyen?"
Igen, a poti félállásában. "indukciószegény terhelés" Pl.? Például nem tekercs alakba,hanem hullámosan kialakított huzalellenállás, kb 15ohm-os, átmérő 0,8-1mm-es kanthal huzalból.
köszi hogy válaszoltál! Magam is jobban szeretném a kisseb diódákat mert ezek eléggé szűken férnek el.köszi !!!
Sziasztok!
Ma kora este összeállítottam egy szögvas keretet, csak nyersen össze van pontozva. A hegesztés során elkezdte lecsapkodni a gép a kismegszakítót, ki-be rohangáltam. Majd már a gomb megérintésére is lecsapta az ESAB az áramot. Valamikor csak behúzott a mágneskapcsoló, valamikor még azt se és már le is csapta a kismegszakítót. Kezdek a gépre gyanakodni. Valakinek lenne-e ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Hol keressem a hibát?
Ma végre ismét szereltem.
Bent a nagy trafó és be is van kötve. Lassan összeáll a teljes gép. De sajnos méregetni, állítgatni nem tudtam, mert bekapcsoláskor 10 -ből 7-szer leveri a 10A-os C-s automatát. És ennek a házban nem örültek: Kisfiam ki is jött rám szólni. És jött még hozzá, hogy az 1000 éve nem használt analóg multiméterem, megadta magát. Hazahoztam, most raktam össze. Meg "suszteroltam". A baja. A kanthal huzal az pl? fűtőbetétekben található drót?
Egyszer én is úgy jártam , hogy kölcsön kaptam egy 3 fázisú kis Co gépet. Kasznit foltozgattam. Egyszer csak iszonyú búgás jön a gépből. Szétkaptam, méregettem.Kiderült, hogy a fő trafó középső oszlopán a szekunder, menetzárlatos lett. Elöntött a boldogság.
Szétkaptam, letekertem, persze nem találtam az ég világon sehol semmit a vezetéken. Visszatekertem, de úgy hogy soronként tettem prespán papírt. Szerencsére elfért. összeraktam, bekötöttem, és megjavult. Azóta sincs semmi baja. Kölcsön kérni jaj de jó!
Szia GAtesz!
Az én gépem nem búgott, nem volt szaga, semmilyen rendellenességet nem mutat, csak éppen veri le a kismegszakítót. Levettem én is a házát, de szemmel látható hibát nem fedeztem fel. Ötlet?
Meg kell mérni, jogos e a megszakító lecsapás. Azaz mekkora áramot vesz fel.
Esetleg a megszakító bolondult meg. Vagy semmi se rossz, csak azon a fázison van még egynéhány működő fogyasztó a lakásban. Pl: Mikró, mosógép, mosogatógép, bojler, stb.
Megnéztem a gépem (ESAB LKA 150) manuálját, és azt írja, hogy a hálózati biztosítás lomha 10 A kismegszakítóval történjen. Na most a ház villamos rendszere mindenhol normál 16A-ral van védve. Lehet ez gond? Ha jól tudom a lomha (C jelű) megszakítók olyan fogyasztókhoz kellenek, ahol nagy áramlökések vannak. Lehet hogy a normál (B jelű) megszakítók nem komálják a hegesztőgépemet?
"Lehet hogy a normál (B jelű) megszakítók nem komálják a hegesztőgépemet? "
Ebben biztos lehetsz! Ugyanis a hegesztőgép -különösen ha trafós,már pedig az LKA 150 az trafós- erősen induktív fogyasztónak számít, és mint ilyen, a bekapcsolás pillanatában komoly áramlökéssel terheli a hálózatot. A "B" -jelű kismegszakító az ún. vezetékvédő célra alkalmas csak. Neked olyan kismegszakítót kell felszerelni,amely alkalmas induktív fogyasztók túláram védelmére is. Ez szerencsés esetben lehet "C" kioldási karakterisztikájú , de előfordul hogy "D" típusú kell. A te gépedhez a 16A "C" szerintem elég. A manual szerintem csak a biztosító értékét említi, a fajtáját nem. Az olvadó biztosító, ha lomha kioldású, sokkal többet kibír kioldás nélkül mint egy ugyanolyan értékű kismegszakító.
Ha hegeszteni akarsz,akkor felejtsd el a 10A-es kismegszakítót, vagy használj egy 50-60m hosszú 1,5mm2-es kábelból készült hosszabbítót. Azon lesz akkora feszültségesés hogy a 10A-es kismegszakítót nem veri le, de lehet hogy hegeszteni sem nagyon lehet így a géppel.
Komolyra fordítva a szót: A Co hegesztő minden gombnyomásra egy komoly áramlökést okoz a hálózatnak, és ezt a hagyományos automaták nem tolerálják. Fel kell rakni a 10A -es helyett egy nagyobbat, és "C" kioldásút. Persze előtte a hálózatot is meg kell vizsgálni, hogy alkalmas-e arra,hogy nagyobb automata védje. Ha nem alkalmas, akkor közvetlenül a fogyasztásmérő környékén kell kialakítani egy hegesztőgép használatra alkalmas csatlakozási pontot.
szia küld el arajzát vany mond honanszerezemmeg kőszi előreis vera
Ha a B16 A-rel védett áramkörre a vételezési helynél még berakok egy C-s kismegszakítót, az használ-e?
Vagy a vételezési hely B16-át cseréljem C16-ra? A mágneskapcsoló károsodhat e B16-ossal védett áramkörben, mert tegnap 10-ből 10-szer verte le a megszakítót, de úgy hogy a pisztolygomb megnyomására néha behúzott a kapcsoló de olyan is volt, hogy nem kattant egyből elment az áram.
Természetesen azt is ki kell cserélni,hiszen sorban vannak az áramkörben. Ha a vételezési helynél hagyod a régit,akkor az fog leoldani, nem pedig az amelyet már kicserélted "C" kioldásúra. A mágneskapcsolónak nem lehet baja a leoldásoktól, de szerintem mindig csak akkor ment el az áram amikor már a mágneskapcsoló meghúzott. Ha nem így van,akkor más baj is van a gépeddel.
Szia!
Nem mindig hallottam kattanást, és ez idegesít egy kicsit. A mágneskapcsolót hogy ellenőrizzem?
Bocsi,hogy csak most tudok válaszolni, de dolgozni is kell valamikor. :yes:
A kapcsolót úgy tudod ellenőrizni, hogy a kapcsolóból a fokozatkapcsoló felé kimenő vezetéket kikötöd, így a vezérlés önmagában működtethető. Ha ennyi terheléstől is leold az automata akkor valami baj van a gépeddel.
Abszolút érthető, hogy dolgozni is kell valamikor. Rendben akkor holnap megnézem a mágneskapcsolót.
Feltételes módban, ha a mágneskapcsoló jó, akkor merre lehet elméletileg hiba? Csak találgatok pl. diódák? Bár azt se tudom, hogy fizikailag hol van a gépemben dióda :nemtudom:
Még egy kérdés hozzád, mint szakértő, akinek "szíve csücske a hegesztés":
Milyen MIG/MAG hegesztőgépet javasolsz mondjuk 150.000,- Ft határig, amely véleményed, esetleg tapasztalataid szerint megéri a beruházást? A felhasználási kör a ház körüli munkákra korlátozódik, megélhetésemet nem szolgálná. Általánosságban max. 5-6 mm anyagvastagság az amivel dolgoznék, de túlnyomó részt 3-4 mm vtg. vas anyag, illetve lemez munkák. (autó karosszéria, zártszelvény, szögvas, rúdanyag, stb.) Túlnyomórészt szénacél, esetleg néha rozsdamentes, alúminium nem hiszem, illetve akkor keresek rá embert. Szóval ha tudnál ajánlani konkrét típusokat, azt megköszönném. |
Bejelentkezés
Hirdetés |